Kotistudio ja salamat..

Jaspert

Täys N00b näiden salamasysteemien vuoksi, mutta skenaario seuraava, canon
300d, obiska canon ef L 70-200. Salamat sigman 500 eos st ja canonin
speedlight 550 ex. Onko mitään hinnaltaan järkevää keinoa kytkeä ko salamat
mm täytesalamalaitteiksi tms luomaan täytevaloa. orjakennotha(ne halvat)
eivät tykkää digisalamoiden tms toiminnasta; studiosarjaa valoista en vielä
olis valmis ostaa...

email jasp...@gmail.com

Petri Kekkonen

"Jaspert" <jasp...@gmail.com> wrote:
> [...]
> speedlight 550 ex. Onko mitään hinnaltaan järkevää keinoa kytkeä ko
> salamat mm täytesalamalaitteiksi tms luomaan täytevaloa.

Eiköhän Canonin esitteistä/webbisivuilta löydy tuohon tarvittavat palikat,
mutta jos ei TTL-toimintaa tarvitse vaan manuaalinen tehonsäätö riittää niin
sitten jotain näistä ja rakentaa sopivan systeemin:

http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=323
http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=314
http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=322
http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=350
http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=316

- Petri

rmira...@gmail.com

Jenkeissä yksi lehtikuvaaja on kirjoittanut jo jokusen aikaa blogia,
missä neuvoo halvan valaistussarjan rakentamista ja käyttöä.
Ainakin minä olen saanut varsin hyvin ideoita tuosta. Blogi löytyy
osoitteesta http://strobist.blogspot.com/

edellisessä viestissä taisi olla (en jaksanut katsoa) jotain
piuhasarjoja PC-liitännällä, ne toimivat ainakin minulla
orjamoodissa. TTL-kaapelit ovat niin syntisen kalliita, ja muutenkin
mieluummin toimin manuaalisäädöilla niin voin hallita valoa paremmin
haluttuun suuntaan.

ramin