GPS-tiedot & Canon 30D

0 katselukertaa

Tinke

Onko millään konstilla saatavissa GPS-paikkatiedot Canon 30D:lle ?

--
Tinke

Petri Lopia

Tinke wrote:
> Onko millään konstilla saatavissa GPS-paikkatiedot Canon 30D:lle ?

Itse olen tehnyt niin, että olen GPS:llä ottanut trackin talteen
kierretyistä paikoista ja sitten yhdistänyt sen myöhemmin tietokoneella
"automaattisesti" 20D/30D:llä otettuihin kuviin.
Tämän jälkeen kuvien EXIF data sisältää paikkatiedon.

--
Jonkunhan ne huonotkin kuvat täytyy ottaa:
http://www.petrilopia.net/

Tinke

"Petri Lopia" <petri.lo...@iki.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:48427079$0$2666$9b53...@news.fv.fi...

Voisitko selittää hieman tarkemmin ?
Ohjelmia ?

--
Tinke

kairankulkija

Heips!

On Sun, 01 Jun 2008 15:46:05 GMT, "Tinke" <anon...@anonyymi.com>
wrote:

>Voisitko selittää hieman tarkemmin ?
>Ohjelmia ?

Tässä muutama linkki ko. aiheeseen liittyen:

http://www.robogeo.com/home/

http://www.pinseri.com/2006/07/20/gps-kamera-edullisesti/

http://code.google.com/p/gpicsync/

Itselläni homma on helppoa, kun Nikonin D300 lukee suoraan GPS:stä
infot EXIF tietoihin.

Kannattaa muuten sitten huomioida, että kameran kello ja GPS:n kello
käyvät samaa aikaa jos tuota RoboGEO ohjelmaa hyödyntää.
Itse käytän kaikissa laitteissani UTC aikaa, ei tule sekaannusta onko
ollut kesäaikaa, ruotsin aikaa tms. kun kuvat on otettu tai mitä
milloinkin hommaa teen (QSO:ja lokiin j.n.e.)

Harri

Pirhonen Mika

Jos tuohon käyttöön haluaa perinteistä GPS:ää hiukan edullisempaa
laitetta, niin kannattaa laittaa Googleen hakusanaksi "i-Blue 747".
Jossakin mainostetaan 150000 paikkatiedon logia, joka taitaa olla hiukan
liioiteltua. Omilla asetuksilla noin puolet on lähempänä totuutta, mutta
riittää sekin.

Tinke

"kairankulkija" <harri....@POIS.kolumbus.fi> kirjoitti
viestissä:h10644p7dulbvq7ps...@4ax.com...

Haa !!!!!
Nyt määkin tajusin.

Eli kännykällä vaan taas vaihteeksi sport trakkeri päälle ja kuvaamaan.
Reissu kun on tehty trakkerista exportia ja vientiä roboegoon...

Jeps. Kops. Tattis.

--
Tinke

Petri Lopia

Tinke wrote:
> Eli kännykällä vaan taas vaihteeksi sport trakkeri päälle ja kuvaamaan.
> Reissu kun on tehty trakkerista exportia ja vientiä roboegoon...
>
> Jeps. Kops. Tattis.

Tai jos ei halua sporttrackeriä pyörittää niin löytyy myös GpsTrack
jonka pitäisi hoitaa trackin piirto näppärästi:
http://www.qcontinuum.org/gpstrack/index.htm

Aapo Rista

"kairankulkija" kirjoitteli ryhmässä sfnet.harrastus.valokuvaus.digi:

> Itse käytän kaikissa laitteissani UTC aikaa, ei tule sekaannusta
> onko ollut kesäaikaa, ruotsin aikaa tms. kun kuvat on otettu - -

Hei toihan on loistava idea! Nykyään melkein aina aikavyöhykkeen tai
kesä/talviaikavaihdoksen jälkeen kameran kello on mulla väärässä ennen
kuin sen huomaa ja EXIF-kellonaikoja joutuu sitten hankalasti
jälkikäteen säätämään.

Ja näin kameran kello on automaattisesti GPS-kellon kanssa samassa ajassa.

--
Aapo

Simo Salanne

Aapo Rista kirjoitti:

> [...]
> kesä/talviaikavaihdoksen jälkeen kameran kello on mulla väärässä ennen
> kuin sen huomaa ja EXIF-kellonaikoja joutuu sitten hankalasti

Saman ongelma, mutta jos kamerat laittaa UTC:hen niin ainakin mulla ne
on sitten "väärässä" ajassa lähes aina...

Simo S.

0 uutta viestiä