Työkalu Canonin autofocuksen säätöön?

0 katselukertaa

Markus Lehto

Onko kukaan säätänyt Canonin autofocusta itse? Hommahan käy
kirjaimellisesti käden käänteessä, yhtä ruuvia kääntämällä (1). Mutta
touhuun tarvittaisiin 1.3 tai 1.4mm kuusiokoloavain, joka ei ole "aivan"
standardikoko. Mistä tuollaista avainta kannattaisi lähteä metsästämään?

(1)
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fastrosurf.com%2Fbuil%2Fautofocus%2Fadjust.htm&langpair=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

--
-Markus Lehto

Simo Salanne

Markus Lehto wrote:
> [...]
> touhuun tarvittaisiin 1.3 tai 1.4mm kuusiokoloavain, joka ei ole "aivan"
> standardikoko. Mistä tuollaista avainta kannattaisi lähteä metsästämään?

Viila käteen tai:

http://www.micro-tools.com/Merchant2/merchant.mvc?LTPLanguage=EN&Screen=CTGY&Store_Code=MTE&Category_Code=HEM

Simo S.

Harri Suomalainen

Markus Lehto kirjoitti:

> touhuun tarvittaisiin 1.3 tai 1.4mm kuusiokoloavain, joka ei ole "aivan"
> standardikoko. Mistä tuollaista avainta kannattaisi lähteä metsästämään?

No tuumaisina löytyy "helposti" 1,27mm kokoluokkaa (1/20 tuumaa). Koko
on aika yleinen elektroniikkapuolella jenkkien pienissä lukitusruuveissa.
--
harri

Markus Lehto

Harri Suomalainen wrote:
> No tuumaisina löytyy "helposti" 1,27mm kokoluokkaa (1/20 tuumaa). Koko
> on aika yleinen elektroniikkapuolella jenkkien pienissä lukitusruuveissa.

Etsitty avain (sekä 0.05" että 1.3mm) löytyi Työkalutukusta.

Mutta eihän tuo tietenkään kamerassa (20D) olevaan pulttiin sovi. Kantaa
on todella hankala nähdä, mutta se vaikuttaisi olevan nelikulmainen reikä.

Jos jollakulla on sopivan pieni peili, voisi hän kurkistaa 20D:n
peilikammion oikeassa laidassa (bajonetiin katsoen) olevan nystyrän
sisään (kamera kennonpuhdistustilaan, niin peili nousee pois tieltä).
Minkä mallinen avain sinne sopii?

--
-Markus Lehto

Mika Iisakkila

Markus Lehto <mal...@POISTAutu.fi> writes:
> Jos jollakulla on sopivan pieni peili, voisi hän kurkistaa 20D:n
> peilikammion oikeassa laidassa (bajonetiin katsoen) olevan nystyrän
> sisään (kamera kennonpuhdistustilaan, niin peili nousee pois tieltä).

En viitsi pistää 30D:täni tuohon kennonpölyttämistilaan vain
katsoakseni mitä siellä on, mutta ainakin Canonin pokkarissa kenno oli
kiinni optiikassa aivan helvetin pienillä torx-ruuveilla (eli niin
pienillä, ettei sellaista avainta tietenkään löytynyt, joten nappasin
terävillä sivuleikkureilla kannan kyljistä kiinni...). Siinä
postaamassasi nettisivussa oli sen tasoista arpomista sen avaimen
tiimoilta, että kuvittelisin siinä jonkun sen enempää asiasta
ymmärtämättä viilanneen kuusiokoloavaimen torx-kantaan sopivaksi.
Kyllähän se jossain koossa auttavasti kiinni nappaa.
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.

0 uutta viestiä