AA-akkulaturisuosituksia?

0 katselukertaa

Pertti W.

Tervehdys,

löytyisikö arvon ryhmäläisiltä suosituksia AA-kokoisten akkujen laturin
hankintaa silmälläpitäen?

Paratronicin ( www.paratronic.fi ) myymä RS-900 vaikuttaisi varsin
pätevältä. Se hallitsee purkamisen, testaamisen ja virkistämisen, mutta
taitaa nykymittapuulla olla varsin hidas? (4 x 2300mAh: 2h15min)

Saman liikkeen myymä V-6000P on nopeampi (4 x 2300mAh: 1h15min), mutta siitä
puuttuvat nämä "älykkäät" ominaisuudet.

Muistelisin kuulleeni jonkin aikaa sitten myös todellisista pikalatureista,
jotka lataavat tuollaisen setin vartissa ja vieläpä ihan kunnolla?

Yst.terv. Pertti

Seppo Toivari

"Pertti W." <pert...@gmail.invalid> wrote in message

Mihin sulla on kiire? RS-900 on ainakin hintansa arvoinen (tosin
digitarvikkeesta senkin saa halvemmalla).

Sepe

PW

Seppo Toivari wrote:

> Mihin sulla on kiire? RS-900 on ainakin hintansa arvoinen (tosin
> digitarvikkeesta senkin saa halvemmalla).

NIINPÄ!
Akkujen kestävyys yleensä lyhenee, pikalatureita käytettäessä.

Jukka Marttinen

Pertti W. kirjoitti:

Tuollaisilla latausnopeuksilla (virroilla) akut ovat jo kovilla ja
lämpenevät voimakkaaksti. Ainakin joissakin latureissa on puhallin
akkujen jäähdyttämistä varten.

Akkujen keston kannaltakin on parempi, että ne ladataan hitaasti.

Hanki useampi setti akkuja, niin että voit ladata toiset valimmiksi, jos
ei ole aikaa odotella.

Olli

Pertti W. wrote:

> Muistelisin kuulleeni jonkin aikaa sitten myös todellisista pikalatureista,
> jotka lataavat tuollaisen setin vartissa ja vieläpä ihan kunnolla?

Löytyy muistaakseni Fujilta laturi ja siihen suunniteltu akkusetti. Ei
satu googlettamalla silmään. Hintaa tuli suunnilleen saman verran kuin
vanhemmalle GP PowerBank U:lle eli 85 euroa. Tuolle GP:lle luvataan
puolen tunnin latausaika.

Fujin vehkeitä on käytettävä yhdessä, muuten ei nopeutta saada lisää.

Olli

Oiva Hakala

"Pertti W." <pert...@gmail.invalid> wrote in message

Mikrobitti noita testaili. Vartalla oli tuollainen pikahärveli, mutta ei ne
akut sillä pikalatauksella tulleet täyteen. Itselläni on tuo RS 900 ja en
siinäkään käytä kuin korkeintaan puolen ampeerin latausta, eli päälle 4
tuntia menee. Pääasiassa latausvirta kuitenkin vain sen 250 mA. Akkuja
keittämällä suurilla virroilla niiden elinikä vain lyhenee. Ja sitten: älä
osta huonoja akkuja. Itse hankin Sanyon kennot ja ovat ne ihan eri
maailmasta marketin Unirosseihin verrattuna. Oiva

Milan Kolarovic

Mistä Sanyoita oikein löytäisi?!

nm. toinen RS 900:n käyttäjä

--
Milan Kolarovic
http://milan.1g.fi

Taneli Korhonen

In article <kV34f.2102$3%4....@reader1.news.jippii.net>, Pertti W. wrote:

> Saman liikkeen myymä V-6000P on nopeampi (4 x 2300mAh: 1h15min), mutta siitä
> puuttuvat nämä "älykkäät" ominaisuudet.

Nyysseistä lukemieni suositusten perusteella hankin joskus tämän. Laite
toimi alkuun hyvin, mutta viime aikoina siitä lienee jotain hajonnut,
koska akut tulevat latauksen jäljiltä polttavan kuumiksi. (Aiemmin
latauksen valmistuttua akut pysyivät viileinä, vaikka olisivatkin olleet
siinä kauan.) AAA-akkuja ladatessa on lisäksi ongelmia saada muodostumaan
kontaktia napojen ja laturin välille. En ostaisi tuota toiste.

Oiva Hakala

"Milan Kolarovic" <acu...@POISTAkolumbus.fi> wrote in message

älä

> Mistä Sanyoita oikein löytäisi?!

Ihan akkuliikkeistä voisi löytää. Itse kysäisin akkuja paikallisesta
sähkökalustefirmasta, ja omistaja kehoitti käymään akkukaupassa. Siellähän
niitä oli, Haka-Akku, Forssa. Muttei tuo Sanyo nyt ole ainoa oikea, mutta
ainakin lennokkiäijät ovat niitä käyttäneet "maailman sivu". Varta, Ansmann,
ym ovat varmana ihan hyviä myös. Eivätkä nuo laturin mukana tulleet La
Crossetkaan kehnoja ole. AAA-koon satsia poika käyttää mp3-soittimessa yksi
kerrallaan, ja AA:t ovat testikäytössä kamerassa ja olleet ainakin pari
viikkoa. Oiva

Milan Kolarovic

> [...]
> yksi
> kerrallaan, ja AA:t ovat testikäytössä kamerassa ja olleet ainakin pari

Riippuu käytöstä tosin, ei ne huonoja ole, mutta esim. Compact Drive
www.CompactDrive.com hyvä jos jaksaa edes käynnistyä noilla pattereilla
(lienee alhaisen jännitteen syytä).

jari

> [...]
> yksi
> kerrallaan, ja AA:t ovat testikäytössä kamerassa ja olleet ainakin pari

Itselläni on myös tuo LaCrosse systeemi ja niiden AA -akuista yksi kenno on
huonompi kuin muut joten se pilaa koko satsin. Jos tuon LaCrossen RS-900
hankkii, niin kannattaa hankkia myös siihen kunnollinen akkusatsi. LaCrossen
akut eivät sitä ole, ainakaan minun kohdallani.

jari

Matti Kaki

In article <TVF4f.13$Ud...@read3.inet.fi>, nob...@thisgalaksy.net says...

> [...]
>
>Mikrobitti noita testaili. Vartalla oli tuollainen pikahärveli, mutta ei ne
>akut sillä pikalatauksella tulleet täyteen.

Minulla on tuollainen Vartan 15 minuutin laturi ja akut tuntuvat
kestävän huomattavasti kauemmin kuin tavalliset mikä viittaa
siihen, että ne tulisivat varsin täyteen.

--
Matti Kaki at iki dot fi http://www.sci.fi/~oh2bio
=========== Location: 60.414 N 25.097 E ===========

RJV

jari kirjoitti:

Olen mittaillut La Crossella kaiken maailman NiMH AA-akkuja ja täytyy
sanoa, että Energizer-akut ovat olleet kyllä kaikkein parhaita.
Kapasiteetti tulee mitä on luvattu ja eri akkujen välillä ei ole
kovinkaan paljon eroa. Viimeksi ostin kaksi 2500mAh akkua ja noin
kuudennen latauskerran jälkeen akkujen kapasiteetit olivat 2530 ja
2520 mAh. Aikaisemmin ostin saman firman 2300 mAh akkuja ja sama
lopputulos. Muilla merkeilla tuleekin sitten eroja enemmän. Minulla on
MP3-soittimessa 4 GB:n Microdrive, joka vie sähköä enemmän kuin
laki sallii, mutta tuolla 2500 mAh:n versiolla tulee toimeen.

Mikrobitti-lehti testasi akkuja ja latureita tuossa vähän aikaa
sitten ja Energizerit saivat huonon arvosanan mikä hieman ihmetyttää
ja kyllä hämää monia.

0 uutta viestiä