Mistä LCD näytön suoja 2,5"?

0 katselukertaa

Kari Tuomi

Mistä Helsinki-Espoo akselilta löytyisi 2,5" LCD suojia? Tulis Fuji
Finepix F30 ja Sony Alpha 100 kameroihin, joissa molemmissa ko. kokoiset
näytöt. Nettikaupoista taitaa tulla liikaa toimituskuluja, mutta jos
joku tietää edullisesti toimittavan nettikaupan, niin vihjeitä kiitos!

T: Kari

Mika Iisakkila

Mene (teollisuus)Etolaan ja osta PVC-kalvoa. Parilla eurolla saat
varmaan vuosikymmenen tarpeiksi näytönsuojia.
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.

Kari Tuomi

Vaan mikä on optinen laatu - näkeekö läpi mitään? Kokeilin tavallista
kontaktimuovia ja ei siitä kunnolla läpi näe auringonpaisteessa.

Onko muilla kokemuksia noista suojista? Kyllä omatekoinen hyvä passaa
vallan mainiosti. En tiedä mitä tuo PVC kalvo on, mutta kuulostaa
samalta kuin kontaktimuovi!?

-Kari-

Mika Iisakkila

Kari Tuomi <kari....@POISTAkolumbus.fi> writes:
> Vaan mikä on optinen laatu - näkeekö läpi mitään? Kokeilin tavallista
> kontaktimuovia ja ei siitä kunnolla läpi näe auringonpaisteessa.

Kontaktimuovi on paksua ja epätasaista. Irto-PVC-kalvoa saa paljon
ohuempana (elmukelmu taas on erittäin ohutta LD-polyeteeniä, joka ei
kestä mitään). Kyllä siitä riittävästi läpi näkee, ja jos jossain ihme
tilanteessa ei näe, sen voi repäistä irti ja heittää mäkeen juuri
siksi kun se ei maksa mitään. Liimaa siinä ei ole eikä tarvita, se on
puhtaana sen verran nihkeää, että pysyy tasaisessa, puhtaassa pinnassa
kiinni.

Saattavat ne kaupalliset jotenkin parempia ollakin, mutta itse
suhtaudun näihin virityksiin vähän samoin kuin auton istuinsuojiin:
niillä suojataan teoreettisen jälleenmyyntiarvon toivossa jotain,
josta ei sitten itse omana omistusaikanaan pääse nauttimaan
kertaakaan...
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.

eRej

>"heittää mäkeen juuri siksi kun se ei maksa mitään..."
No missään tapauksessa niitä ei pidä heittää mäkeen.. Siellä ne kyllä
kestävät...ikävä kyllä, satoja, jopa tuhansia vuosia. kyllä maailma tuhoutuu
äkkiä näiden itseänsä täynnä olevien hulivilien takia.

Perusongelmahan noissa lcd -näytöissä on, ettei niistä tahdo valoisassa
nähdä kuitenkaan mitään - kannattaa siirtyä valokuvamaiseen tähystämiseen.
Eli käytä etsintä siinä tilanteessa. Toki kuljetuksen ajaksi lcd -näyttöä
kannattanee suojata jollain, vaihtoehtoja on useita ;-)

eRej

"Mika Iisakkila" kirjoitti

Nalle Puh

Claes Ohlson myy näytön suojaa josta saa leikattua sopivia palasia
näytön suojaksi.Joku aika takaperin löytyi niin Jumbon liikkeestä.
Laatu tuskin paras mahdollinen mutta kun kamera roikkuu kaulassa, eipä
hankaa napit tahi vetiketju näytön pinattaa..

Karvinen

Kari Tuomi wrote:

Joihinkin kameramalleihin löytyy oma kunnon suoja
esim. Digitarvikkeesta. Sitten on niitä leikattavia kalvoja. Kovin
erihintaisia ovat. Tsekkaa esim. Claes Ohlsonilta. Itse en ole kokeillut.

Luulisi, että noiden tuotteiden kysyntä kasvaisi roimasti, kun nykyään
melkein laitteessa kun laitteessa (kamera, navigaattori, puhelin ym..)
on LCD-näyttö.

t: Karvinen

Markku Kalima

Gigantti myi jotain tuollaisia, oliko 3,90 euroa. Ainakin PDAssa
toimii ihan hyvin, mutta toki sumentaa näyttöä hieman.

Markku

Kari Tohvila

"Nalle Puh" <nallep...@suomi24.fi> wrote in message
---

Olen itse kaivannut samoja. Saksasta kameran hankkiessani ostin LCD-näytön
suojan mukana. Kalvo on ohut mutta varsin kova ja optisesti erinomainen.
Asennettaessa kalvosta irroitetaan ensin suojalevy ja se kiinnittyy kameran
näyttöön staattisella sähköllä/alipaineella tms.

http://www.shoxx.com/catalog/product_info.php/cPath/106_107/products_id/2357?sID=77a178bde4b86e93572942c2665ca19caa242803eaa37762fb4b955da4e2d668

Tuo on optisesti laadukas ratkaisu ja suojaa näytön pintaa hankautumiselta
ja jopa pienillä kolhuilta. Suomessa myydään vain eioota tai ei ymmärretä
mitä haetaan, joten sorruin itsekin tuohon Clas Ohlsonin ratkaisuun IPOD:in
näytön suojaa etsiessä - parempaa kun ei ollut tarjolla. Se on pehmeää ja
optisesti surkeaa. En todellakaan suosittele kameran näyttöön.

.Kari

Kari Tohvila

> [...]
> IPOD:in näytön suojaa etsiessä - parempaa kun ei ollut tarjolla. Se on
> pehmeää ja optisesti surkeaa. En todellakaan suosittele kameran näyttöön.

Tuossa vielä hiukan havainnollisempi kuva:

http://www.yatego.com/riccos-camera/p,45984e1c7fddc,424be4fef05603_9,carat-lcd-monitor-schutzfolie-displayschutzfolie

.Kari

G.K

"Kari Tuomi" <kari....@POISTAkolumbus.fi> wrote in message

Yritän kovasti muistella, että mistä aikoinaan itse tilasin, jos en väärin
muista niin oli amerikoista asti ja ei maksanu postikuluineen montaakaan
euroa. Yritän sen firman nimen vielä muistalla.

Timo Noko

On 2007-02-13, Kari Tohvila <kari.t...@gmail.com> wrote:
> [...]

Mä olen ratkaissut tuonkin ongelman. Leikataan pala piirtoheitinkalvoa
ja liimataan se paikalleen mahdollisimman hienolla kirkkaalla
silikoniöljyllä. Mulla on ollu semmonen Zauruksessa jo puol vuotta.

Jossain määrin taitoa vaaditaan, sillä suojan on ulotuttava näytön
reunojen alle. Kalvo ei varsinaisesti liimaudu paikoilleen ja liian
pieni alkaa kuplia reunoista.

Tavallinen piirtoheitinkalvo raappiutuu tietty, varsinkin kun sitä
raavitaan puukonkärjellä. Mutta mitä huolta, uusi Noko-protector ei
maksa 20 euroa, vaan 2 senttiä.

tlib

On 13 helmi, 23:30, "G.K" <some...@ei.ole.invalid> wrote:
> "Kari Tuomi" <kari.tu...@POISTAkolumbus.fi> wrote in message

Itse tilasin täältä Fujin F30:een sopivan kalvon: http://www.shieldzone.com/

Doktor Koo

"Kari Tuomi" <kari....@POISTAkolumbus.fi> wrote in message

Posti kulkee hyvin Saksasta, mä ostin tuolta paketin
http://stores.ebay.co.uk/Folien-deluxe_Kameras_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ1804695QQftidZ2QQtZkm

Timo Noko

Kopiokonekalvo kestää näemmä raappiutumista oleellisesti
paremmin. Paitsi että tuote ei ole niin tasalaatuista. Pitää siis
etsiä mahdollisimman hyvä kohta kalvolta. Toisaalta kopiokonekalvo on
lievästi mattapintaista, mikä on hyvä heijastusten kannalta.

Meisselin omistaja toki avaa koneen ja kiinniittää kalvon vasta
sitten. Samalla tulee tarkistetuksi ja minimoiduksi öljyn
haittavaikutukset ympäristöön. Silikoniöljyn tapauksessa tuskin kyse
on muusta kuin että öljy eristeenä vaikuttaa potikoiden ja liittimien
toimintaa.

Timo Noko

Kari Tuomi

Tuolta löytyi useampikin myyjä. 12 kpl satsi, jonka valitsin, maksoi
alle 6 euroa kotiin toimitettuna ja tuli parissa päivässä. Kaiken
lisäksi vaikuttaa ihan laadukkaalta kalvolta. ClearDoc merkkistä.

-Kari-

0 uutta viestiä