Digikuva kahvikuppiin?

68 katselukertaa

Lauri Vanhala

Hei,
onko kellään kokemusta firmoista jotka tulostavat (tai painavat?) kuvia
kahvikuppeihin? Pitäisi löytää sellainen Helsingistä, mutta ainakaan
tunnin pituinen google-sessio ei antanut vastausta.

Yhden firman löysin, mutta työntekijä ei oikein ymmärtänyt mikä on
kuvatiedosto. Itse asiassa tämä alkoi nauraa tyyliin "paperillahan ne
kuvat on. Mikä ihmeen nörtti...".

Haussa olisi siis firma jossa edes joku tietää myös väriprofiileista ja
jossa painatus onnistuu digitaalisesta aineistosta.

-lauri

ps. Pahoittelut että meni "puoleksi" ohi ryhmän aiheesta...

Jussi Paju

In sfnet.harrastus.valokuvaus.digi, Lauri Vanhala <lauri....@poistatama.saunalahti.fi> wrote:
> [...]
>
> Haussa olisi siis firma jossa edes joku tietää myös väriprofiileista ja
> jossa painatus onnistuu digitaalisesta aineistosta.

Fotopaita Stockmannin 7. kerroksessa tekee tuollaisia ainakin, tosin
turha odottaa että siellä ymmärrettäisiin väriprofiileista mitään; kun
itse teetin siellä taannoisen Zeppelin-vierailun aikaan pikana muutamia
kymmeniä paitoja, osaaminen oli luokkaa "meillä on tässä tämmöinen
Corel, jolla me avataan ne kuvat".

> ps. Pahoittelut että meni "puoleksi" ohi ryhmän aiheesta...

Laitoin kopion ja follarit parempaan ryhmään.

--
Jussi

:: Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
:: I can't hear you. I have a banana in my ear.

::..M.A.J..::

> Haussa olisi siis firma jossa edes joku tietää myös väriprofiileista ja
> jossa painatus onnistuu digitaalisesta aineistosta.

No haloo... tarviiko sitä nyt vielä kahvikuppiinkin saada oma
väriprofiilinsa, eikös mene jo turhan viilaamiseksi....

Tuolta saa rikitaalisesta aineistosta myös:
http://www.kuvapussi.fi/index.html

durac...@suomi24.fi

Jos meinaat ihan vaan yhtä kuppia lähteä teettämään niin voi olla
kyllä vaikeata... Kannattaisi suunnata katse (...ja google)
liikelahjafirmoihin. Sieltä löytyy tietotaitoa erilaisten asioiden
painamisesta ja tulostamisesta erikoisen muotoisiin esineisiin.

Kuva2005 messuilla oli yksi firma, joilla oli edustuksessa tulostin,
jolla pystyi tulostamaan mm. stendareihin, kaapinoviin yms. oliskohan
tuo vektoin pystynyt tuolstamaan mukiinkin, en muista? Mahdollista
kuitenkin. Ikävä kyllä en muista ko. firman nimeä, pk-seudulla
kuitenkin toimivat.

olli R

Lauri Vanhala kirjoitti:

> onko kellään kokemusta firmoista jotka tulostavat (tai painavat?) kuvia
> kahvikuppeihin? Pitäisi löytää sellainen Helsingistä, mutta ainakaan
> tunnin pituinen google-sessio ei antanut vastausta.

Täytyy myöntää, että meni ainakin viisi minuuttia googlella.
Hakusanat "kuvamuki", "kuvamukit" tai "muki kuvalla"
tuottivat yllättäen tuloksia.

http://www.fotoyks.fi/order_hinnat.asp?sid=1
http://www.mv-kuvat.fi/lahjatavarat.ph
http://www.tikkuri.fi/kartat/kerros1/memofoto.htm
http://www.kam-foto.fi/ajankoht.htm
http://www.tarrapaita.fi/tarrapaita_muut_tuotteet.html
http://www.kuvapussi.fi/index.html
http://foto-juhani.fujikuvat.fi/showpage.php?id=1087
http://www.fotopaita.net/kauppa/muki.htm

Jäi sitten kiusaamaan, että miten noita tehdään.
Se vei sitten hiukan enemmän aikaa:

http://www.thriftyimpressions.com/impmugs.htm
http://www.mcgpaper.com/howtomakdecf.html
http://www.novachromeusa.com/HeatPresses.html
http://www.shortcourses.com/how/transfers/transfers.htm

olli Rinne

durac...@suomi24.fi

Näköjään tuolla kuvapussissa onnistuu, joten edellisen viestini
kommentti asian vaikeudesta olikin voimakkaasti liioteltu...

Eddie

olli R wrote:
> [...]

Olen yrittänyt metsästää "vesidekaalipaperia" täällä Helsingisssä, mutta
en ole löytänyt. Ja sitä "coat" sprayta jälkikäsittelyyn.
Olisko tietoa mistä löytyisi Suomessa?

durac...@suomi24.fi

durac...@suomi24.fi

Eddie

durac...@suomi24.fi wrote:

> ...jatkoa edelliseen
>
> http://www.tietonikkari.fi/niks/tarvikkeet.htm

Kiitoksia :-)

JL

> onko kellään kokemusta firmoista jotka tulostavat (tai painavat?) kuvia
> kahvikuppeihin? Pitäisi löytää sellainen Helsingistä, mutta ainakaan
> tunnin pituinen google-sessio ei antanut vastausta.

Villit huhut kertovat jotta käytössä kuvat katoavat mukista joten kyseessä
olisi pidemmän päälle lähinnä koriste.

Jussi Paju

Mikä ihmeen villi huhu tuo tuollainen on? Eiköhän olen ihan yleisesti
tunnettu fakta, että kaikki tuollaiset väripigmentit haalistuvat ajan
myötä, olivat ne sitten paperilla, paidassa tai mukissa.

Timo Palokankare

Jussi Paju wrote:

> Mikä ihmeen villi huhu tuo tuollainen on? Eiköhän olen ihan yleisesti
> tunnettu fakta, että kaikki tuollaiset väripigmentit haalistuvat ajan
> myötä, olivat ne sitten paperilla, paidassa tai mukissa.

Ja tällainen vielä, että ainakin Turun Kupittaalla toimiva kuvapussi
(www.kuvapussi.fi) teettää mukeihin kelpo painatteita hintaan 14,50e +
pk. Itse hankin ~1,5 vuotta sitten kahvikupin bändin logon painatuksella
ja voin kertoa, että vielä ei ole haalistunut ollenkaan (lue:
silminnähtävästi).

-T

JL

> [...]
> pk. Itse hankin ~1,5 vuotta sitten kahvikupin bändin logon painatuksella
> ja voin kertoa, että vielä ei ole haalistunut ollenkaan (lue:

Sehän on sitten vain hyvä jotta toimiviakin tuotteita löytyy. Täytynee
kertoa eteenpäin huhun lähteelle.

0 uutta viestiä