Pöllöiltä päiviltä Olympus

0 katselukertaa

JK

Kävin hakemassa pöllöiltä päiviltä Olympus E500 kameran (optiikka
14-45mm), mutta en vielä ole päättänyt avaanko paketin vai vienkö
maanantaina takaisin. Hintaa paketilla on 699. Onko tuo hintansa
väärtti?

Matti Vuori

JK <j...@uhu.se.invalid> wrote in news:e1838h$e21$2...@phys-news4.kolumbus.fi:

Selvästikään ei ole sinulle, sillä jos tarvitsisit tai haluaisit tuota
kameraa olisit jo innoissasi avannut paketin ja käyttänyt uutta hienoa
kameraasi.

Tuollainen empivä ostaminen ja kaupan vapaaehtoisesti tarjoaman
palautusmahdollisuuden väärinkäyttö ei ole kohteliasta kauppiasta
kohtaan.

--
Matti Vuori, <http://sivut.koti.soon.fi/mvuori>

JK

On 2006-04-08 13:57:45 +0300, Matti Vuori <mvu...@koti.soon.fi> said:

> Selvästikään ei ole sinulle, sillä jos tarvitsisit tai haluaisit tuota
> kameraa olisit jo innoissasi avannut paketin ja käyttänyt uutta hienoa
> kameraasi.

Syy miksi en ole sitä avannut on se, että ei ole mitään hajua onko koko
vehje hintansa väärtti. Tuolla myydään joskus hulluunhintaan tavaroita
jotka on halvempia normaalisti

> Tuollainen empivä ostaminen ja kaupan vapaaehtoisesti tarjoaman
> palautusmahdollisuuden väärinkäyttö ei ole kohteliasta kauppiasta
> kohtaan.

Kohteliaisuudesta en tiedä (oletko tosissasi?). Kysyin kuitenkin ennen
ostoa, että saako tuotteen palauttaa jos sitä ei ole käytetty.
Funtsaamista vaatii toki hieman rahakin (ja vaimo), tuli viikko sitten
ostettua iMac ja nyt kamera. Ehkä pitäisi tuo raha käyttää viisaamman
osapuolen lahjuksiin.

TT

Kysyt siis neuvoja rahankäyttöösi täältä, et osaa itse arvioida tarpeitasi
ja tiedostat kyvyttömyytesi käyttää
rahaa. Ostat tavaraa ja kotio päästyäsi ostos kaduttaa ja mietit jopa vaimon
lahjontaa.

Wink: http://www.terve.com/hyvinvointi/pienetpaheet/ostosriippuvuus

"JK" <j...@uhu.se.invalid> wrote in message

Snusmumriken

"JK" <j...@uhu.se.invalid> wrote in message

Hyvä kamera, ja hintakaan ei ole pahaa. Mutta kuulostaa siltä, että olet
ylittänyt budjettisi...
-smr-

JK

On 2006-04-08 14:15:21 +0300, "TT" <e...@ole.com> said:

> Kysyt siis neuvoja rahankäyttöösi täältä, et osaa itse arvioida
> tarpeitasi ja tiedostat kyvyttömyytesi käyttää
> rahaa. Ostat tavaraa ja kotio päästyäsi ostos kaduttaa ja mietit jopa
> vaimon lahjontaa.

Voi luoja. Sarkasmillakin on rajansa. En viitsi kertoa mihin voit
suksia. Kamera ryhmä on enbitellään, tyypit vaihtuu, järki ei kasva.

Väinö Louekari

Jos hyödynnät kameran tarjoamat mahdollisuudet paketti lienee hintansa
väärti. Dpreview antoi arvosanan highly recommended mitä se ei tee aivan
jokaiselle viritelmälle http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/ .
Tämän 4/3 - systeemin tulevaisuus näyttää ymmärtääkseni nyt varsin
valoisalta Panasonicin mentyä tässä asiassa kimppaan Olympuksen kanssa.

Väinö Louekari

Snusmumriken

"Väinö Louekari" <vaino.l...@pp.inet.fi> wrote in message

> väärti. Dpreview antoi arvosanan highly recommended mitä se ei tee aivan
> jokaiselle viritelmälle http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/

Juu, harva kamera pääsee siihen...

-smr-

Tobi

> [...]

> 14-45mm), mutta en vielä ole päättänyt avaanko paketin vai vienkö
> maanantaina takaisin. Hintaa paketilla on 699. Onko tuo hintansa väärtti?

Laite on, mutta ei hinta:

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/29950

http://www.itwebbuy.net/i/100358/1.htm (Tanskalainen firma = samanlainen
kuluttajasuoja kuin pohjoismaissa yleensä)

Tero Kapanen

Tobi wrote:
> "JK" <j...@uhu.se.invalid> wrote in message
>>
> Laite on, mutta ei hinta:
>
> http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/29950

Hintaseurannassa ainoastaan kaksi kittiä tuota halvempia ja toisessakin
eri linssi.

> http://www.itwebbuy.net/i/100358/1.htm (Tanskalainen firma = samanlainen
> kuluttajasuoja kuin pohjoismaissa yleensä)

Tämä on juuri se toinen jossa eri linssi, joten ei ole vertailukelpoinen
hinta. Alla on saman liikkeen oikeasti samanlainen paketti:
http://www.itwebbuy.net/i/100357/1.htm

Hintaero kutistuukin olemattomaksi kun ottaa vielä huomioon että on
ulkomainen verkkokauppa josta tavaraa saa joskus...
Käyttöohjeen kielestäkään ei tuossa verkkokaupassa ollut mitään mainintaa.

- tero

Mikko T

Tobi wrote:
> "JK" <j...@uhu.se.invalid> wrote in message

> Laite on, mutta ei hinta:
>
> http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/29950
>
> http://www.itwebbuy.net/i/100358/1.htm

Kuinka niin?
Viittaat eri kittiin. Sama kitti on itwebbuy:ssä 673,48e + rahti 15,23e
= 688,71e eli vain n. kympin alempi. Lisäksi varastotilanne nolla
(toimitetaan kuluessa 5 arkipäivää) eli toimitus voi venyä pitkäänkin.

Eli pidä kamera, jos sitä tarvitset. Et maksanut liikaa.

Mikko

Juha Lehtinen

"JK" <j...@uhu.se.invalid> kirjoitti
viestissä:e1838h$e21$2...@phys-news4.kolumbus.fi...

> Kävin hakemassa pöllöiltä päiviltä Olympus E500 kameran (optiikka
> 14-45mm), mutta en vielä ole päättänyt avaanko paketin vai vienkö
> maanantaina takaisin. Hintaa paketilla on 699. Onko tuo hintansa väärtti?

Jos on varaa laittaa heräteostokseen 700 euroa, niin kyllä se on hintansa
väärti!

Juha

Mikko J.

> [...]
> 14-45mm), mutta en vielä ole päättänyt avaanko paketin vai vienkö
> maanantaina takaisin. Hintaa paketilla on 699. Onko tuo hintansa väärtti?

Niin, voit avata sen paketin ja päättää ihan itse. Jos ei kelpaa, niin
virheettömän ja myyntikuntoisen laitteen voit edelleen palauttaa.
Keskimääräistä oudompaa touhua kyllä minunkin mielestäni.

Mikko

Olli

JK kirjoitti:

> Kävin hakemassa pöllöiltä päiviltä Olympus E500 kameran (optiikka
> 14-45mm), mutta en vielä ole päättänyt avaanko paketin vai vienkö
> maanantaina takaisin. Hintaa paketilla on 699. Onko tuo hintansa väärtti?

Mikrobitin viimeisen numeron hintaseurannassa
tuolle kameralle (E 500 kit) annetaan hinnaksi
769e eli jos tuo tyypitys pitää sisällään tuon
normaali-zoomin niin kuin luulen, niin minusta
näyttää että olet tehnyt hyvän kaupan. Olympushan
on aina ollut laatukameroiden merkki eli jos vain
kohina suuremmilla herkkyyksillä on kurissa niin hyvä!

Jussi Uosukainen

JK <j...@uhu.se.invalid> blabbered::
Tietysti riippuu omista tarpeista, mutta itse olen ollut omaan E300
malliin hyvin tyytyväinen.

/jussi

Klasu

"Olli" <otlaine...@gmail.com> kirjoitti
viestissä:B0SZf.267$%e7....@read3.inet.fi...

MBnetin hintaseurannan mukaan tuon kitin saa nettikaupasta rahteineen 621e.

Carpe Diem

Toisaalta tuon voi nähdä erittäin fiksuna käytöksenä: kamera oli hetken
tarjouksessa, seuraavana päivänä hinta olisi korkeampi. Fiksu ihminen
toimii juuri noin - varmistaa palautusoikeuden ja miettii rauhassa
avaamatta pakettia.

Sitä paitsi: kysymys oli E300-hankinnan järkevyydestä - ei
ostoskäytöksestä. Ainakin lukemieni testien mukaan E300 on ihan järkevä
hankinta ja samassa luokassa kuin Nikonin D50, Canonin D350, jne.

CD

Carpe Diem

On tuossa eroa. Stokkalta mukana on suomalainen käsikirja sekä
ongelmaton takuu ja huolto. Niistä kannattaa kyllä maksaa verrattuna
noihin tanskankielisiin käsikirjoihin.

Jaakko Pitkäjärvi

"JK" <j...@uhu.se.invalid> kirjoitti
viestissä:e186ih$sro$1...@phys-news4.kolumbus.fi...

Ostoriippuvuuteen kuuluu myös osittainen sairaudentunnottomuus...ei millään
pahalla mutta täytät kyllä kriteerit täydellisesti. Ehkä hullut päivät eivät
ole sun juttu jatkossa minkään kaman hankkimiseen.

--
Jaakko Pitkäjärvi
jaa...@pitkajarvi.net

Osmo R

Matti Vuori wrote:

> Tuollainen empivä ostaminen ja kaupan vapaaehtoisesti tarjoaman
> palautusmahdollisuuden väärinkäyttö ei ole kohteliasta kauppiasta
> kohtaan.

Juuri tuota varten se palautusoikeus on. Sillä saadaan empiväkin asiakas
ostamaan tuotteen.

Osmo

Tero Kapanen

Edelleenkin Olympuksella on useita erilaisia kittejä ja mbnetin
hintaseurannassa oleva halvin kitti ei ole sama kuin stokkalla myytävä
kitti:
http://www.olympus.fi/consumer/dslr_E-500_Box_Contents.htm

- tero

Reijo Liljedahl

[...]

:
Tämä on trolli. Ei noin aivoton voi olla kukaan. Eihän?

-Reijo-

Carpe Diem

Ja mikä onkaan diagnostinen koulutuksesti? Tiedät kait, että näemme
toisissa sen, mistä meillä itsellä on kokemusta (projektiot). Miten
voisit tulkita tuota ostosriippuvuutta omassa elämässäsi. :-) :-)

0 uutta viestiä