Google Ryhmät ei enää tue uusia Usenet-postauksia tai ‐tilauksia. Aiempi sisältö on edelleen nähtävissä.

Nikonilta käyttöturvallisuustiedote

3 katselukertaa

Rane Olsen

lukematon,
8.11.2005 klo 8.44.028.11.2005
vastaanottaja
http://www.europe-nikon.com/newsdetail.aspx?countryid=16&languageid=16&editorialId=1780

Vaara ei liene kummoinen, mutta saisipahan tuossa vaihdettua 1400mAh
akkunsa hieman isompaan ihan ilmatteeksi.

Rane Olsen

Matti Rintala

lukematon,
8.11.2005 klo 9.07.148.11.2005
vastaanottaja

Niinpä. Oikein harmitti, kun oma (moitteettomasti toiminut) akkuni ei ollut
tuossa luettelossa. :)

--
------------- Matti Rintala ------------ matti....@tut.fi ------------
Painting is the art of inclusion. Photography is an art of exclusion.

Tomppa Jurvanen

lukematon,
8.11.2005 klo 9.24.188.11.2005
vastaanottaja
"Matti Rintala" <matti....@tut.fi> wrote in message

> Niinpä. Oikein harmitti, kun oma (moitteettomasti toiminut) akkuni ei
> ollut
> tuossa luettelossa. :)

Meikäläisen D50:n akku puolestaan oli luettelossa. Vaihtaahan tuo tietty
pitää kun mahdollisuus on, mutta hieman kismittää Nikonin käytäntö
"pantata"
uutta akkua.

Montahan viikkoa vara-akuttomien käyttäjien on oltava ilman akkua ennen
kuin
käsittely on selvä ja posti tuo uuden akun, etenkin kun sivujen mukaan
toimitus saattaa vieläpä viivästyä? Pakko siis ostaa joku halpa, toimiva
ja
riskitön piraattiakku ;) kakkosakuksi ennenkuin tuon orkkiksen laittaa
eteenpäin.

--
Tomppa Jurvanen

Matti Rintala

lukematon,
8.11.2005 klo 9.33.238.11.2005
vastaanottaja
Tomppa Jurvanen wrote:
> Meikäläisen D50:n akku puolestaan oli luettelossa. Vaihtaahan tuo tietty
> pitää kun mahdollisuus on, mutta hieman kismittää Nikonin käytäntö
> "pantata"
> uutta akkua.

Jos olet ostanut tuon kamerasi Suomesta, niin aika varmaa on että
myyjäliikkeen kanssa saisit sovittua akkujen vaihdosta niin, että liike
antaa sinulle saman tien uuden akun ja hoitaa itse vaihdon Nikonin kanssa.

Simo Salanne

lukematon,
8.11.2005 klo 11.59.538.11.2005
vastaanottaja
Matti Rintala wrote:

> Niinpä. Oikein harmitti, kun oma (moitteettomasti toiminut) akkuni ei ollut
> tuossa luettelossa. :)

Mulla osui, mutta, mutta...

Tuotevaihto vaatii rekisteröitymisen ja Nikon vaatii rekisteröitymisen
yhteydessä mm. syntymäajan! Miksi ihmeessä minun pitäisi kertoa
syntymäaikani johonkin rekisteriin kun haluat vaihtaa viallisen tuotteen
ehjään?

Rekisteröinti ei myöskään onnistunut koska pakollisen tuotetiedon
valikosta ei löydy D70:tä ollenkaan! Taitaa mennä soitteluksi Nikonille
huomenna.

Simo S.

k...@saunalahti.fi

lukematon,
8.11.2005 klo 13.30.508.11.2005
vastaanottaja
Oma D50:n akku löytyi listasta. Mulle on jäänyt hieman epäselväksi
noi Nikonin tarjoamat ohjeet. Olen rekisteröinyt tuotteet jo
elokuussa. Mutta, mitä nyt sitten tehdään? Mistä tiedän, että he
lähettävät kotio sen valmiiksi maksetun paketin. Pitääkö mun
ilmoittaa jonnekin, että mulla on "viallinen" akku. Mitään
viitenumeroa, mikä pitäisi lähettää akun yhteydessä, en ole
saanut rekisteröitymiseni yhteydessä. Tai ainakaan sitä ei ole
enää tallessa. Täytyykö mun rekisteröityä uudestaan? Aion kyllä
soittaa, koska Nikonin sivuilla ei ole niitä ohjeita, joita
tiedotteessa mainittiin olevan.

Jussi Paju

lukematon,
8.11.2005 klo 13.40.528.11.2005
vastaanottaja
In sfnet.harrastus.valokuvaus.digi, Simo Salanne <etunimi....@silppuri.iki.fi.invalid> wrote:

> Mulla osui, mutta, mutta...

Niin täälläkin, mutta...

> [...]
> yhteydessä mm. syntymäajan! Miksi ihmeessä minun pitäisi kertoa
> syntymäaikani johonkin rekisteriin kun haluat vaihtaa viallisen tuotteen

..missä muka vaaditaan syntymäaika? Olen rekisteröitynyt tuolle
tukisaitille jo heti kameran ostettuani uutta firmistä odotellessani,
mutta en ainakaan profiilitiedoistani löytänyt mitään syntymäaikakohtaa,
enkä myöskään löytänyt sellaista rekisteröitymislomakkeesta.

> Rekisteröinti ei myöskään onnistunut koska pakollisen tuotetiedon
> valikosta ei löydy D70:tä ollenkaan! Taitaa mennä soitteluksi Nikonille
> huomenna.

Tuokin ihmetyttää.. mistä lomakkeesta tarkalleenottaen puhut, koska
kyllä minä löydän uuden käyttäjän rekisteröitymislomakkeesta myös D70:n.

Eli siis tuolle sivulle ja sieltä "Create a New Account":

Mutta täytyy kyllä sanoa, että Nikonilla ollaan ihan selkeästi liian
tottuneita siihen, että itse tiedetään mitä tarkoitetaan vaikka tekstin
lukija ei tiedäkään.

En nimittäin kertakaikkiaan ymmärrä tuon yllämainitun suomenkielisen,
tai tukisivujen englanninkielisen tiedotteen perusteella mitä minun nyt
oikeasti pitäisi tehdä ja jos olen jo ollut rekisteröitynyt käyttäjä,
tuleeko palautuslaatikko automaattisesti postissa ilman mitään
toimenpiteitä.

--
Jussi

:: Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
:: I can't hear you. I have a banana in my ear.

Simo Salanne

lukematon,
8.11.2005 klo 14.18.248.11.2005
vastaanottaja

http://www.europe-nikon.com/productregistration/product-registration.aspx?countryid=16&languageid=16

> [...]
> oikeasti pitäisi tehdä ja jos olen jo ollut rekisteröitynyt käyttäjä,
> tuleeko palautuslaatikko automaattisesti postissa ilman mitään

Ei taida ymmärtää kukaan muukaan. Pitäiskö rekisteröityä Jas-tekniikkaan? ;P

Simo S.

Rane Olsen

lukematon,
8.11.2005 klo 14.57.338.11.2005
vastaanottaja
Selkokielinenhän tuo Nikonin ohjeistus ei missään tapauksessa ole, mutta
olisiko niin, jotta tuonne Nikonille olisi parasta soittaa ja pyytää
sieltä lähettämään se akun palautuskuori kilkkeineen. Noin minä tuon
asian olin ymmärtävinäni, kun vertailin USA:n ja Euroopan ohjeistuksia
keskenään. Jenkeissä taitaa pystyä tuon kuoren tilaamaan ihan netin
kautta, ja se olisi kyllä hyvä täälläkin! -Jonotin 20 minuuttia ja väsyin.

Olisi kiva jos joku ohjeistuksen saanut laittaisi tänne infoa miten asia
'oikeasti' menee.

Rane Olsen

Kari S.

lukematon,
8.11.2005 klo 16.08.368.11.2005
vastaanottaja
Oma akkuni ei ollut listalla, sinänsä asia ei minulle kuulu mutta...

Kannattanee vaan soittaa suoraan Nikonille. Muutama vuosi sitten tilasin
saksanmaalta pari Nikonin digipokkaria. Kuukausi kameroiden saamisen
jälkeen Nikon ilmoitti vaihtavansa tietyt sarjat uusiin; syy oli jotain
saman kaltaista. Kamera saattoi ladatessa lämmetä tai räjähtää tai mitä
nyt olikaan. Palautusmenettely oli silloinkin selostettu varsin
sekavasti netissä, joten ei kun soittamaan Nikonille. Soitin ja kerroin,
että minulla on kaksi saksasta postimyynnistä tilattua kameraa, jotka
kuuluvat vaihdettaviin sarjoihin. Minulle ilmoitettiin, että korvaavat
kamerat saadaan viikon parin kuluttua ja voisin tulla silloin vaihtamaan
omani niihin. Odottelin sen pari viikkoa ja kävin vaihtamassa kamerat.
Sain hyvää ja ystävällistä palvelua mutta netti-ilmoittelu oli varsin
ylimalkaista.

Omaan kokemukseeni ero on nyt siinä, että vaihtoakkua ei ole saatavilla
paikallistoimistoista vaan se on tilattava. Tämä kirjoitus ei ratkaise
teidän kysymyksiänne mutta on tarkoitettu kannustavaksi kokemukseksi
Nikonilta aiemmin saadusta palvelusta.

-Kari

Markus

lukematon,
8.11.2005 klo 16.32.068.11.2005
vastaanottaja
Tomppa Jurvanen wrote:

> [...]
> ennen kuin
> käsittely on selvä ja posti tuo uuden akun, etenkin kun sivujen mukaan

En omista Nikonia, mutta tuo pisti tosiaan itsellänikin silmään todella
pahasti. Tietysti tuollatavalla toimien saadaan niitä epäkelpoja akkuja
takaisin, muuten ainakin osa jäisi kakkosakuiksi. Mutta ihmettelen siltikin,
että moinen toiminta kestää päivänvalon. No, jos toiminta ja asiakkaiden
huomioiminen on tuollaista, niin eipä tarvitse Nikonia koskaan mihinkään
käyttöön ajatellakkaan.

Markus

Simo Salanne

lukematon,
8.11.2005 klo 16.59.358.11.2005
vastaanottaja
Kari S. wrote:

> [...]
> paikallistoimistoista vaan se on tilattava. Tämä kirjoitus ei ratkaise
> teidän kysymyksiänne mutta on tarkoitettu kannustavaksi kokemukseksi

Ilmeisesti Nikonin "webmasterit" (mainostoimistoja?) ovat sekoilleet
pahan kerran. Lisää hämminkiä:

http://www.nikondealernet.com/SA2_2.asp

"To forward your EN-EL3 to Nikon Inc and have a replacement EN-EL3a or
EN-EL3e battery forwarded to you select the "Click here to return
battery" button below and you may print or have e-mailed your return label.

Please follow the following instructions for forwarding:

After removing the battery from the camera for transportation be sure to
attach your terminal cover which was included with your EN-EL3 battery.
If you do not have your terminal cover please wrap each individual
battery in a sealed plastic bag before packing. Place battery and secure
packing in a small box or padded bag for shipping. A list of the closest
UPS drop boxes and UPS Store Locations, which can assist in packaging
and forwarding the battery to Nikon is included on this site.

To have a replacement battery EN-EL3a or EN-EL3e battery forwarded to
you before returning your EN-EL3 battery please select the "Send
replacement battery" button below and enter your credit card
information. Nikon will send you a replacement battery, a free return
label, and packaging for return of your battery. Nikon will hold your
credit information for 30 days. If Nikon receives your return EN-EL3
battery before 30 days of return shipment of the replacement battery
your credit card information will be deleted from our files. If Nikon
does not receive your EN-EL3 battery with in 30 days your credit card
will be charged $49.00 plus tax for the replacement battery."

Simo S.

Rane Olsen

lukematon,
9.11.2005 klo 3.54.199.11.2005
vastaanottaja
Jeps, sain nyt puhelun läpi Nikonille asti.

1. Pitää tehdä profiili Nikonin tukisivustolle, ellei sitä jo satu
olemaan entuudestaan. Profiilin osoitetietoja käytetään palautuskuoren
toimittamiseen, kuten myös uutta akkua toimitettaessa.

2. Tukipyyntö asettuu jonoon, jota puretaan saapumisjärjestyksessä.
Ensin tulee palautuskuori, jossa viallinen akku palautetaan Nikonille.
Sen jälkeen Nikon lähettää uuden akun suoraan kotiin.

Puhelun jälkeen sain about sekunnissa mailin, jossa nämä kaikki ohjeet
ovat kohtuullisen selkeällä suomenkielellä. Profiili on syytä olla
tehtynä ennen soittamista, muuten voi tulla uusintakeikka.

Rane Olsen

Simo Salanne

lukematon,
9.11.2005 klo 4.07.339.11.2005
vastaanottaja
Rane Olsen wrote:

> [...]
> Ensin tulee palautuskuori, jossa viallinen akku palautetaan Nikonille.
> Sen jälkeen Nikon lähettää uuden akun suoraan kotiin.

Onnistuitko tekemään tukipyynnön Nikonin sivuston kautta, kuten ohjeet
antavat ymmärtää? En viitsisi turhaan roikkua puhelinjonossa...

> [...]
> ovat kohtuullisen selkeällä suomenkielellä. Profiili on syytä olla
> tehtynä ennen soittamista, muuten voi tulla uusintakeikka.

9.11.2005 klo 4.22.309.11.2005
vastaanottaja
Simo Salanne wrote:

> Onnistuitko tekemään tukipyynnön Nikonin sivuston kautta, kuten ohjeet
> antavat ymmärtää? En viitsisi turhaan roikkua puhelinjonossa...
>

> Simo S.

En edes yrittänyt nettisivujen kautta, kun ohjeita tuntuu olevan
liikkeellä melkoisesti. Tänä aamuna jonotin about minuutin.

Rane Olsen

k...@saunalahti.fi

lukematon,
9.11.2005 klo 4.26.209.11.2005
vastaanottaja
Minäkin pääsin juttelemaan asiakapalvelun kanssa. Ja homma hoidossa.
Profiili pitää tehdä sen linkin kautta, joka tiedotteessa on:

Sieltä:

My-Account->Create a New Profile
rekisteröi akku & puhelin

Tai jos tunnus olemassa, niin kohdasta profile / edit my profile
rekisteröidään akku.

Tästä pitäisi tulla ssähköposti vahvistus. Kohdassa My-account
lukee nyt
EN-EL3 recall jne.

Itselläni ei heti tullut, joten soitin.Oli kuitenkin pyyntö mennyt
eteenpäin vaikkei minulle tullut heti siitä
vahvistusta.

Simo Salanne

lukematon,
9.11.2005 klo 4.40.589.11.2005
vastaanottaja
k...@saunalahti.fi wrote:

> [...]
>
> My-Account->Create a New Profile
> rekisteröi akku & puhelin
>
> Tai jos tunnus olemassa, niin kohdasta profile / edit my profile

No nyt rupee selkiämään... Nikonin tiedotteessa kun ohjeistetaan
rekisteröimään kamera: "Rekisteröintiin kuluu aikaa muutama minuutti.
Varmista, että sinulla on kamerasi sarjanumero ulottuvillasi."

> [...]
>
> Itselläni ei heti tullut, joten soitin.Oli kuitenkin pyyntö mennyt
> eteenpäin vaikkei minulle tullut heti siitä

Nyt odotellaan kuittausta.

Simo S.

Matti Kaki

lukematon,
9.11.2005 klo 5.35.039.11.2005
vastaanottaja
In article <4370ab8d$0$17491$9b53...@news.fv.fi>, raneroskat...@dnainternet.net says...

>http://www.europe-nikon.com/newsdetail.aspx?countryid=16&languageid=16&editorialId=1780
>
>Vaara ei liene kummoinen, mutta saisipahan tuossa vaihdettua 1400mAh
>akkunsa hieman isompaan ihan ilmatteeksi.

Mistä olet saanut käsityksen, etä vaara ei olisi "kummoinen"?
AINA Litiumioniakun kuumeneminen on hälyttävä merkki ja koska
Litiumioniakun kapasiteetti on suuri ja akun rakennen sellainen,
että se _voi_ aiheuttaa räjähdysvaaran, se tulee huomioida.

--
Matti Kaki at iki dot fi http://www.sci.fi/~oh2bio
=========== Location: 60.414 N 25.097 E ===========

Simo Salanne

lukematon,
9.11.2005 klo 7.21.029.11.2005
vastaanottaja
Matti Kaki wrote:

> [...]
> Litiumioniakun kapasiteetti on suuri ja akun rakennen sellainen,
> että se _voi_ aiheuttaa räjähdysvaaran, se tulee huomioida.

Nikon US:

"To date, Nikon has received notification of five occurrences of
defective batteries worldwide of which two have been in Europe. No cases
of personal injury have been reported; however, the overheating has
caused damage to adjacent material during the recharging process, and
further use is not advised."

Simo S.

Rane Olsen

lukematon,
9.11.2005 klo 8.58.129.11.2005
vastaanottaja
Matti Kaki wrote:
> [...]
> Litiumioniakun kapasiteetti on suuri ja akun rakennen sellainen,
> että se _voi_ aiheuttaa räjähdysvaaran, se tulee huomioida.

Nikonin sivuilta. Silloisen tiedon mukaan ongelmia aiheutti vain akun
lataaminen, ei käyttäminen kamerassa. Uuden tiedon mukaan käyttökään ei
ole enää suositeltavaa.

Otin just akun pois kamerasta. Onneksi on tarvikeakku varalla.

Rane Olsen

Simo Salanne

lukematon,
10.11.2005 klo 2.25.1210.11.2005
vastaanottaja

Soitin Nikonin numeroon (09)8171 0155 jossa automaatti kertoo että:

"kaikki linjamme ovat suljettuna tältä päivältä, olemme jälleen avoinna
maanantaista perjantaihin yhdeksästä viiteen"

Nikonin nettipalvelut eivät myöskään toimi...

Simo S.

k...@saunalahti.fi

lukematon,
10.11.2005 klo 3.57.1910.11.2005
vastaanottaja
Mulla sama juttu eilen. Soitin klo 9.30 ja automaatti vastasi samalla
tavalla niinkuin sinulla. Soitin tunnin päästä uudelleen ja
asiakaspalvelussa vastasi ihan oikea henkilö. Automaatin vastaus
vähintään yhtä sekava kuin kotisivulla annettu ohje :) Ymmärsin,
että tuo numero on pelkästään varattu tuota akkua koskeville
kysymyksille.

JiiVee

lukematon,
11.11.2005 klo 12.49.3111.11.2005
vastaanottaja
Moi

Itse rekistöröidyin Nikon europen sivuilla ja listasin sinne tuon viallisen
akun. Soitin vielä varmuuden vuoksi sinne. Uuden akun toimitus kestänee 5-7
päivää. Lähettävät palautuskuoren asiakkaalle sitten vasta, kun ovat saaneet
noita uusia akkuja varastoon. Systeemi ilmeisesti toimii vielä siinä
järjestyksessä, kun asiakas on rekistöröinyt viallisen akun. Eli siis postin
kulkuaika olisi odottelua. Näin toivon.

Itse en pane pahaksi "akutonta" aikaa, sillä tilalle tulee hieman
tehokkaampi akku.

"Tomppa Jurvanen" <etunimi....@iki.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:dkqceh$fst$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

Simo Salanne

lukematon,
15.11.2005 klo 11.36.2815.11.2005
vastaanottaja
Simo Salanne wrote:

> Nyt odotellaan kuittausta.

Nyt tuli kuittaus, eikä kestäny ku 6 päivää :/

Simo S.

Rane Olsen

lukematon,
17.11.2005 klo 5.48.5117.11.2005
vastaanottaja
Eilen tuli Nikonilta mailia. -Iloitsivat jotta akkuja on saapunut
varastoon ja etukäteen maksettu kuori tipahtaa postilaatikkoon muutaman
päivän kuluessa. Kun akku saapuu heille, se tarkastetaan ja uusi
postitetaan 5-10 työpäivän kuluessa asiakkaalle. Kaiken kaikkiaan homman
pitäisi olla ohi alle kuukaudessa, kun työpäivinä ilmoittelevat noita
aikojaan.

Vara-akkua käytellessä,

Rane Olsen

k...@saunalahti.fi

lukematon,
17.11.2005 klo 6.27.3217.11.2005
vastaanottaja
Mulle tuli tänään samainen vastaus...Jos kuoren tulossa kestää 10
päivää, täytyy kai ostaa se vara-akku...

Pasi Annala

lukematon,
17.11.2005 klo 17.41.4317.11.2005
vastaanottaja
<k...@saunalahti.fi> kirjoitti viestissä

Mulle tuli tänään samainen vastaus...Jos kuoren tulossa kestää 10
päivää, täytyy kai ostaa se vara-akku...

Minulla ei ole yhtäkään VARA akkua, kaikissa on kaksi akkua.
Millainen on se vara akku. Onko se jotenkin erilainen ?

PA

Simo Salanne

lukematon,
22.11.2005 klo 11.50.4122.11.2005
vastaanottaja

... ja tänään tuli "No stamp required" -postituspussi. Saatteena
olleeseen monikieliseen ohjeeseen ei suomea enää ollut mahtunut, vaikka
Nikon muuten on palvellut suomeksi.

Simo S.

Rane Olsen

lukematon,
22.11.2005 klo 12.23.1422.11.2005
vastaanottaja

Jeps, minä sain omani eilen - siis postituspussin. Samaan
suomettomuuteen kiinnitin minäkin huomioni. No, pääasia että homma toimii.

Rane Olsen

Mattikuu

lukematon,
22.11.2005 klo 13.42.4422.11.2005
vastaanottaja

Matti Rintala kirjoitti:

> Jos olet ostanut tuon kamerasi Suomesta, niin aika varmaa on että
> myyjäliikkeen kanssa saisit sovittua akkujen vaihdosta niin, että liike
> antaa sinulle saman tien uuden akun ja hoitaa itse vaihdon Nikonin kanssa.

Kameran myynyt liike ja maahantuoja ovat molemmat täysin haluttomia
edes keskustelemaan tästä. Tämä on oikeasti aika
käsittämätöntä, sillä kyseessä on vaaralliseksi tuotteeksi
tiedetyn tuotteen markkinoilta takaisin veto, ja Suomen
kuluttajasuojalain mukaan se pitäisi tehdä aiheuttamatta kuluttajalle
oleellista haittaa. Minusta kameran käyttökelvottomuus parin viikon
ajan on oleellinen haitta.

Jussi Paju

lukematon,
22.11.2005 klo 15.18.0122.11.2005
vastaanottaja

> ... ja tänään tuli "No stamp required" -postituspussi. Saatteena
> olleeseen monikieliseen ohjeeseen ei suomea enää ollut mahtunut, vaikka
> Nikon muuten on palvellut suomeksi.

Mielenkiintoista, varmistin tuon rekisteröinnin webissä (en soittanut)
samoihin aikoihin kuin sinä, mutta en ole toistaiseksi vielä kuullut
asiasta yhtään mitään. Melko pe**eestä Nikonin touhu, etten sanoisi.

Simo Salanne

lukematon,
22.11.2005 klo 16.07.2322.11.2005
vastaanottaja
Jussi Paju wrote:

> Mielenkiintoista, varmistin tuon rekisteröinnin webissä (en soittanut)
> samoihin aikoihin kuin sinä, mutta en ole toistaiseksi vielä kuullut
> asiasta yhtään mitään. Melko pe**eestä Nikonin touhu, etten sanoisi.

Käypäs tsekkaamassa sieltä saitilta onko sun "My account" läpyskän alle
tullu vastauksia. Jos ei niin soita Nikonille.

Simo S.

Jussi Paju

lukematon,
23.11.2005 klo 0.30.3223.11.2005
vastaanottaja

Ihan v*tun hienoa, tuo tukisaitti ei ole missään vaiheessa
ok-ilmoituksistaan huolimatta tallentanut sitä akun rekisteröintiä
Operaa käytettäessä. Kaikki muut lomakkeen tiedot kyllä ovat
tallentuneet enkä siksi ole epäillytkään mitään kummallista ja oletin,
että sen akun ei sitten kuulukaan näkyä siinä tuotelistassa sen jälkeen
kun vain tieto siitä on lähetetty Nikonille.

Nyt sitten riskeerasin koko koneen ja kokeilin tuollaisella hylättäväksi
ehdotetulla selaimella jolla tapahtumaketju muuttuikin radikaalisti.

<ammattilaispurkaus>
Vaikka tuo onkin vain Nikonin ulkopuoliselta firmalta ASP-palveluna
ostama tukisaitti, ottaa silti päähän että webbisivuja ei voi tehdä
webbiselaimilla toimiviksi, prkl. Tuossakaan lomakkeessa ei ole mitään
sellaista toimintoa, jota ei halutessaan saisi rakennettua toimimaan
vaikka alkeellisimmalla tekstiselaimella. Itseänikin hävettää millaiset
ihmiset kutsuvat itseään web designereiksi yms. vaikka osaavat
hädintuskin tehdä yhdellä tavalla yhdellä selaimella toimivia
systeemejä.
</ammattilaispurkaus>

Juu, ollut vähän stressiä viimeaikoina, johonkin sitä on purettava. ;)

Mattikuu

lukematon,
23.11.2005 klo 5.08.5223.11.2005
vastaanottaja

Jussi Paju wrote:
> Juu, ollut vähän stressiä viimeaikoina, johonkin sitä on purettava. ;)

Aivan, ja eihän se ole sinun vika, että Nikonin laadunvarmistus petti
pahasti, ja korjausmenettely tuntuu olevan p*****stä.

Antti Louko

lukematon,
23.11.2005 klo 6.20.3423.11.2005
vastaanottaja
"Mattikuu" <matti....@taloverkot.fi> writes:

> [...]
> kuluttajasuojalain mukaan se pitäisi tehdä aiheuttamatta kuluttajalle
> oleellista haittaa. Minusta kameran käyttökelvottomuus parin viikon

Kuluttajasuojalain mukaan voi tässä tapauksessa menetellä siten, että
kääntyy myyjäliikkeen puoleen ja pyytää heitä huolehtimaan akun
vaihdosta turvalliseen. Jos ei onnistu, voi vaatia purkamaan koko
kaupan. Kaupan purun jälkeen voi sitten ostaa uuden kameran akkuineen
paremmin palvelevasta liikkeestä.

Tarvittaessa kunnallinen kuluttajaneuvoja auttaa. Eiköhän muutama
puhelu saa ihmeitä aikaan.

k...@saunalahti.fi

lukematon,
23.11.2005 klo 6.46.5423.11.2005
vastaanottaja
Minä sain kaksi lähetyskuorta/pussia???Pistin toisen jo postiin akun
kanssa. Tulisikohan sieltä kaksi akkua?

Tommi Mikkonen

lukematon,
29.11.2005 klo 13.08.4329.11.2005
vastaanottaja
k...@saunalahti.fi wrote:
> Minä sain kaksi lähetyskuorta/pussia???Pistin toisen jo postiin akun
> kanssa. Tulisikohan sieltä kaksi akkua?

Mulle ei tullut taas kun yksi kuori ja olisi kaksi akkua palautettavana.
Täytyy tää viikko viel odotella, jos toinen kuori tulisi.

Tomppa

Rane Olsen

lukematon,
3.12.2005 klo 4.13.233.12.2005
vastaanottaja
Uusi akku saapui eilen.

Rane Olsen

Simo Salanne

lukematon,
3.12.2005 klo 9.18.433.12.2005
vastaanottaja
Rane Olsen wrote:
> Uusi akku saapui eilen.

Montako mAh?

Simo S.

Rane Olsen

lukematon,
3.12.2005 klo 9.39.253.12.2005
vastaanottaja

1500mAh

Muut speksit:

EN-EL3e
Li-ion 7,4V

Rane Olsen

Jussi Paju

lukematon,
3.12.2005 klo 11.41.213.12.2005
vastaanottaja
In sfnet.harrastus.valokuvaus.digi, Rane Olsen <raneroskat...@dnainternet.net> wrote:

> 1500mAh

Olkaa onnellisia, itse en ole edelleenkään kuullut yhtään mitään
mokomasta nyrkkipajasta, akku on ollut rekisteröitynä ohjeiden
mukaisesti jo pitkään.

Simo Salanne

lukematon,
7.12.2005 klo 8.45.147.12.2005