Tulostamisesta

2 katselukertaa

Pave

Moro

Onko kenelläkään mustesuihkaritulostimia käyttävillä kokemuksia kolmannen
osapuolen tarjoamista halpismusteista? Jossain ilmaisjakelulehdykässä oli
www.wesellcd.com'n mainos jossa tarjottiin väripatruunoita todella
edukkaaseen hintaan verrattuna alkuperäisiin vastaaviin, joten heräsi
kysymys niiden laadusta; kestääkö muste yhtä hyvin kuin alkuperäiset vai
onko näissä hinnoittelu sillä tasolla millä sen tulisi olla myös
alkuperäisten kohdalla eikä laadussa ole tingitty? Epäilyttävä nyanssi
webbisivuilla oli maininta chipin siirtämisestä alkuperäisestä mustepullosta
tähän uuteen poteliin, ei herättänyt luottamusta ainakaan meikäläisessä.
(OK, kokeilin tyhjällä säiliöllä saakos sen chipin irti helposti eikä siinä
muutamaa sekuntia enempää aikaa mennyt.)

Niin, itse omistan Canon PIXMA IP6600D:n joten käyttelen CLI -sarjan
musteita. Originaalin hinta 13,95E/poteli (6 eri väriä eli ~84EUR / sarja)
ja "Canon yhteensopiva" 3,40 Eur/puteli (eli noin 20 jöröä sarja).
Houkuttelevaa...

Pave /:*)

Jomppa Koskinen

"Pave" <pauli.a...@nokia.com> writes:

> [...]

> musteita. Originaalin hinta 13,95E/poteli (6 eri väriä eli ~84EUR / sarja)
> ja "Canon yhteensopiva" 3,40 Eur/puteli (eli noin 20 jöröä sarja).

Eli mielestäsi on houkuttelevaa hankkia kallis tulostin ja pilata se
(tai ainakin sen jälki) halpismusteella. Oma kokemukseni noista
tarvikemusteista on jyrkän kielteinen, pahimmassa tapauksessa
tulostimen suuttimet menevät lopullisesti tukkoon ja parhaimmassakin
tapauksessa jäljen laatu on ikävän kaukana alkuperäisestä (näin
ainakin Canonilla, Epsonilla ja Lexmarkilla kokeiltuna).

--
Eteenpäin, oi rokkaavat punajuuret!

Väinö Louekari

Hei.

Erään kotimaisen nettifirman halpamusteita kokeilin. Jää ainoaksi
kerraksi. Osa suuttimista meni välittömästi tukkoon mitä ei
alkuperäismusteilla tapahtunut koskaan vaikka tulostin olisi ollut
pitkiäkin aikoja käyttämättä.
Ilmeisesti on niin, että nuo halpamusteet ovat syystäkin halpoja.
Vaihtoehtona harkitsen vakavasti Niagaraa:
http://www.mediastreet.com/site/n2.html
Media Streetin tuotteilla on maailmalla hyvä maine.

Väinö Louekari

M. Brunberg

"Jomppa Koskinen" <jom...@iki.fi> wrote in message

> Eli mielestäsi on houkuttelevaa hankkia kallis tulostin ja pilata se
> (tai ainakin sen jälki) halpismusteella. Oma kokemukseni noista

Minusta tuntuu kyllä joskus siltä että tulostinvalmistajat myyvät itse
laitteita erittäin halvalla (ja pienillä mustesäiliöillä), ja ottavat sitten
fyrkat moninkertaisesti takaisin kalliilla kaseteilla. Oma Canon maksoi
aikanaan kai 65e (jos en ihan väärin muista) ja on maksanut vähintään saman
verran lisää alkuperäisten värikasettien hinnassa. Pientähän tuo
harrastuksen kokonaiskustannuksissa, mutta suhteessa aika paljon..

> [...]
> tapauksessa jäljen laatu on ikävän kaukana alkuperäisestä (näin
> ainakin Canonilla, Epsonilla ja Lexmarkilla kokeiltuna).

Sen muutaman kerran kun olen halpismusteita kokeillut niin kokemukset ovat
hyvin samankaltaisia ylläolevan kanssa. En suosittele siis minäkään
(kokemuksia ei yhtä monesta laitteesta kun yllä tosin).

/MarcusB

Petri Mäkelä

"Pave" <pauli.a...@nokia.com> wrote in message

> Onko kenelläkään mustesuihkaritulostimia käyttävillä kokemuksia kolmannen
> osapuolen tarjoamista halpismusteista? Jossain ilmaisjakelulehdykässä oli

Ainakaan itse en saa värejä millään "kohdalleen" kun sävyt ovat erilaiset
noissa halpismusteissa kuin alkuperäisissä. Valokuvia tulostaessa on
pirun ongelmallista. Voipi olla, että on käyttäjässäkin vikaa, sillä en
noista väriprofiileista ymmärrä paljoakaan. En kuitenkaan suosittele
ainakaan valokuvatulostukseen...

-Petri

Juha Vesamäki

Ostin yhden "satsin" vanhaan Epsonin 890:n jolla en tulosta enää kuvia
vaan pelkästään tekstiä joten ajattelin siihen kelpaavan hieman
edukkampikin väri vaan jäi ainoaksi kerraksi. Tulostimesta tuli
varsinainen ruiskukone ja tämä tosiaan johtui siitä halvasta kasetista
koska ominaisuus loppui heti kun vaihtoi takaisin Epsonin omiin väreihin.

Juha Vesamäki

Pave

Moi

> [...]
> tapauksessa jäljen laatu on ikävän kaukana alkuperäisestä (näin
> ainakin Canonilla, Epsonilla ja Lexmarkilla kokeiltuna).

Joo en ajatellut pilata tulostintani enkä etenkään tulosteita, vaan ottaa
selvää onko noista halpisputeleista minnekkään. Näyttäisi juuri siltä mitä
ehkä pikkuisen odotinkin; markalla saa markan hevosen :) Jatkan Canonin
tukemista jatkossakin ostamalla alkuperäisiä musteita. Jos muuten joku
Canonilainen seuraa tätä keskustelua nurkan takana niin voisitte kyllä
inhimmistää hintojanne ;P

Kiitos kaikille kommenteista.

Pave /:*)

TaaviUntamo

Pave kirjoitti:
> [...]

> tukemista jatkossakin ostamalla alkuperäisiä musteita. Jos muuten joku
> Canonilainen seuraa tätä keskustelua nurkan takana niin voisitte kyllä

Viime vuoden keväällä jossain englantilaisessa pc-lehdessä tutkittiin
tulostuskustannuksia mustesuihkareilla. Muutoin Canon olisi ollut halpa,
mutta se tuhlaa mustetta käynnistyessään ja oltuaan pidemmän aikaa
pysähdyksissä. Canonilla siis kannattaa tulostaa paljon kerralla ja
vastaavasti käynnistää se harvoin. Epsonin joku laite taas oli
säästäväinen niissä automaattipuhdistuksissa, mitä se tekee laitteen
käynnistyessä. Epsonia voi siis käyttää vaikka yhteen kuvaan päivässä,
se ei tuhlaa mustetta. "Väärin" tulostettaessa Canon tuhlaa kolmasosan
musteista siihen automaattiseen kirjoituspäiden puhdistukseen
käynnistyessään.

Ari Österholm

Wed, 03 Jan 2007 11:04:21 +0000, Pave kirjoitti:

> [...]
> www.wesellcd.com'n mainos jossa tarjottiin väripatruunoita todella
> edukkaaseen hintaan verrattuna alkuperäisiin vastaaviin, joten heräsi

Ennen joulua ostin tuohon hoopeen monitoimilaitteeseen halpiskasetit. Noin
30 arkkia A4 olen tulostanut, pelkällä mustalla ja jälki on hyvää. Ei
ainakaan huonompaa kuin alkuperäisillä. Valokuvapaperille tulostin kaksi
kuvaa ja vertasin niitä alkuperäisellä värikasetilla tulostettuihin ja
ainakaan minun wanhat silmäni ei eroa huomannut. Musteita ei myöskään,
ainakaan vielä ole vuotanut. Näin lyhyellä aikaa ei tietenkään suurempia
johtopäätöksiä voi vetää kestävyydestä tai mistään muustakaan. Aika
näyttää.

Ari

ekkevaari

Ari Österholm kirjoitti:
Itse olen käyttänyt Lexmarkin X 1130 mustesuihkua ja täyttänyt
alkuperäiskasetit jo moneen kertaan Universal Starter kit 4-väri
aloitussarjan musteilla.Tilasin sen Byrodatalta Helsingistä. Sarja
sisältää täyttömusteet,injektioruiskun ja ohjeet cd levyllä. sarjan
hinta oli toimituskuluineen 43,80 € sarja sisältää 2 mustaa mustetta
(64 ml) ja 3-värit (3x32 ml).
Tulostusjälkeä ei erota alkuperäisjäljestä ja koko sarjan hinta on
halvempi kuin 1 sarja alkuperäiskasetteja.
Täyttö pitää vain suorittaa heti kun huomaa jonkun värin loppuneen eikä
jättää tyhjää kasettia kuivumaan.sarjassa mukana olevva puhditusnestettä
en ole käyttänyt ja sarjan mukana tuleva pora on susi. Olen porannut
täytttöreijät kasetteihin 1,5 mm poralla ja peittänyt reijät täytön
jälkeen maalarinteipillä joka on helppo kääntää sivuun taas uudelleen
täytettäessä
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen ja täyttö on helppo ja nopea tehdä ja
ennenkaikkea hinnaksi tulee vain murto-osa kasettikauppiaan
riistohinnasta.Vielä lisäksi täyttömusteita saa ilman aloitussarjan
nippeleitä ja CD levyä tosi edullisesti kun sinulla jo on ne täyttövehkeet

Kari Anttonen

"Pave" <pauli.a...@nokia.com> kirjoitti
viestissä:kp1nh.45456$Nb2.8...@news1.nokia.com...

> Jatkan Canonin tukemista jatkossakin ostamalla alkuperäisiä musteita.

Omaan Canoniin (i560) ostin kasetit viimeksi firmasta
http://www.beesting.fi/
Tuolla oli mustan tuplapakkaus (siis kaksi kasettia) ja kaikki kolme väriä
sisältävä pakkaus myynnissä Canonin originaaliväreinä. Hintaa en nyt ulkoa
muista mutta 20-30 prosenttia taisi tuossa säästää mikäli ostaisi samat
kasetit yksittäiskappaleina.
Itsekin pitäydyn originaaliväreissä.
Olen vuosien myötä lätrännyt paljon erilaisia piraattimusteita kokeillen.
Kalliiksi on tullut minulle´. Olen tuhonnut kolme Canonia ja yhden Epsonin +
omasta pussista kustantanut kaksi kallista tulostuspäätä ja kaksi olen
saanut vaihdatettua takuuseenkin. Aina ne tulostuspäät tukkeentuvat ennemmin
tai myöhemmin ja silloin ei ole enää mitään tehtävissä.

kari

Pave kirjoitti:
Epsonissa kolmannet "compatible replacement" kasetit menossa, kohta
loppuu mutta neljännet on jo hyllyssä valmiina. Ei voi moittia.
0 uutta viestiä