Riekon ääntely

mika perälä

Osaisiko joku kertoa mistä saisin kuultavakseni riekon ääntelyä. Linkki tai
esim. cd-rom jota voisi kirjastosta hakea.

T:kaupunkilainen

John Smith

Kopeeekko, peekko, peekko, kä kä kä ;-)

--
JS

*Kerran luulin olevani väärässä!
Hetken päästä totesin, että erehdyin.
Lupaan olla toistamatta tätä erehdystäni jatkossa.*

Pertti Heikkinen

http://www.virtual-bird.com/birdsounds.htm (Lagopus lagopus)

--
"Ammutaanhan navetassakin!"
- P.Pärla

Jupe

"Pertti Heikkinen" <p...@iki.fi> kirjoitti viestissä

> http://www.virtual-bird.com/birdsounds.htm (Lagopus
> lagopus)

Minulla on itse äänitetty riekko puhelimessa soittoäänenä, eikä se kyllä
kuulosta yhtään tuolta. Onpa harvinaisen huono riekon ääntely saatu nauhalle
tuossa linkissä, tuollaista en kyllä viitsisi itse laittaa mihinkään
esille.. Ja teeren kukerrusta tuossa alussa kyllä oli.Mutta ei taida löytyä
netistä parempaakaan?

Pertti Heikkinen

Jupe wrote:

> [...]
> kuulosta yhtään tuolta. Onpa harvinaisen huono riekon ääntely saatu nauhalle
> tuossa linkissä, tuollaista en kyllä viitsisi itse laittaa mihinkään

Jep, tuolla on joitakin oikein laadukkaita ääniä ja joitakin aivan
surkeita. Vaikkapa käki: sitä nyt ei _luulisi_ olevan hirveän vaikea
saada talteen kunnollisena. Mutta en minä valita: joku on kuitenkin
nähnyt melkoisesti vaivaa ja viitsinyt tarjota vaivannäkönsä hedelmät
kaikkien vapaasti saataville, mistä kiitos ja kumarrus!

Asser

> Kopeeekko, peekko, peekko, kä kä kä ;-)
>
> --
-Jos sallitte, niin tästä on tälläinenkin versio: Ns. "yöjalassa" kulkija
kyselee: "Näkkö Veikko, näkkö Veikko? Kyllä näk kyllä näk! Voi perrrrr..."
- asser.

mika perälä

"Asser" <as...@spam.no> kirjoitti
viestissä:9f_Kg.334$ih7...@read3.inet.fi...