Työpöytiä verstaalle, tukevia ja halvalla

Kristian Ukkonen

Onko kellään havaintoa, missä olisi myynnissä
käytettyjä (tai muuten edullisia, uusia saa 400eurolla)
tukevia työpöytiä. Semmoisia 4cm paksulla pöytälevyllä
ja tukevilla jaloilla, GWS sinisiä tms..

Alkaa näyttää hitsaushommilta tehdä itse ne RHSästä
ja vanerilevyistä, mutta..

Jari A

"Kristian Ukkonen" <k...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:Tosgj.162$ir6...@read4.inet.fi...

Itselleni jouduin pitkien etsintöjen jälkeen tekemään pöydän,rauta on
nykyään sen verran kallista ettei siitäkään halpa tullut.

gaagamel

"Jari A" <jari.as...@pp3.inet.fi> wrote in message

sama juttu, kuuden metrin pituinen "tarpeeksi" -tukeva pöytä syntyi RHS_
neliöputkesta ja 2mm pellilevyistä.

-vk-

Tuukka L.

"Jari A" <jari.as...@pp3.inet.fi> wrote in message
> Itselleni jouduin pitkien etsintöjen jälkeen tekemään pöydän,rauta on
> nykyään sen verran kallista ettei siitäkään halpa tullut.

4 centin vanerin hinnan haluan kuulla :9

(viitaten Kristianin alkup. viestiin)

Kristian Ukkonen

Tuukka L. wrote:
> 4 centin vanerin hinnan haluan kuulla :9
> (viitaten Kristianin alkup. viestiin)

Ei vaikka kaksi 19mm levyä sekavaneria ole NIIN kalliita.
Kaupallinen pelkkä pöytälevy maksaa 200euroa alv 0%.

Mutta joo, eipä noita taida olla myynnissä missään
halvalla. Halvin uusi 2m pöytä on tällä hetkellä
300euroa alv 0% ja noita tarvisi kolme - juu ei.

Eipä muuta kuin hitsaamaan, kyllä ne kolme pöytää alle
100e syntyy viikonlopussa.

Riittävän jämerä runko, niin pöytälevy voi olla vaan
kohtuu paksua vaneria, ehkä ensin yksi 19mm levy, ja jos
tuntuu liian vähältä toinen levy päälle myöhemmin.
Levy kiinni kartiokanta-pulteilla pienillä upotuksilla
RHS kierre-reikiin päältä, M8 pulteilla. Jotain
50x50x2 tms. RHSää rungoksi, niin kestää norsun päällä
tanssimassa. Taakse jätän pystypalkit jotain metrin
pöydän tason päälle tuleviksi, ja pulttaan niihin kiinni
vielä eteen ohuet (12mm) vanerit , mihin saa työkalukoukkuja
ja valaisimet.

Kristian Ukkonen.

Dell Orto

Mistä tulee lyhenne tai mikä lie nimitys RHS?

"Kristian Ukkonen" <k...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:ye7ij.192$mH2...@read4.inet.fi...

Erkki Näsi

Dell Orto wrote:
> Mistä tulee lyhenne tai mikä lie nimitys RHS?

Rectangular hollow section.

--
Erkki Näsi

Tuukka L.

"Kristian Ukkonen" <k...@iki.fi> wrote in message

> Ei vaikka kaksi 19mm levyä sekavaneria ole NIIN kalliita.

Eipä niin, mutta et kai sinä sekovaneria työpöytääsi HUOLI???

> Kaupallinen pelkkä pöytälevy maksaa 200euroa alv 0%.

Tuskin vertailukelpoinen tuote.

40 mm filmivaneri se olla pitää jotta siitä on johonkin ja perikunnallekin
jää pöytää. Haluan kuulla sen hinnan....

Kristian Ukkonen

Tuukka L. wrote:
> Eipä niin, mutta et kai sinä sekovaneria työpöytääsi HUOLI???

Kyllä raha puhuu tuossa, eli noin 30euroa vs. 600euroa.

> Tuskin vertailukelpoinen tuote.
> 40 mm filmivaneri se olla pitää jotta siitä on johonkin ja perikunnallekin
> jää pöytää. Haluan kuulla sen hinnan....

Filmivaneri on ikävän kovaa ja pinta epätasaista.
En siitä tekisi pöytää.. Mutta olisi sekin oleellisti
edullisempaa kuin tuo valmis työpöytä.

Toki vaikka semmoinen kunnon paksu tamminen työpöytä
olisi todella kiva..

Kristian Ukkonen.

Jani Lahti

Tuukka L. wrote:

> 40 mm filmivaneri se olla pitää jotta siitä on johonkin ja perikunnallekin
> jää pöytää. Haluan kuulla sen hinnan....

Hintahan selviää kysymällä.

Paikallisesta rakentajakaupasta ostin syksyllä kaksi vajaan 4 neliön
levyä 40-millistä filmivaneria 8 euroa/neliö (alv22). Turhan stydiä
omiin tarpeisiin, mutta noin kolme kertaa halvempaa kuin puolet ohuempi
levy, jota olisin muuten ottanut.

//jani

Jani Lahti

Kristian Ukkonen

Kristian Ukkonen wrote:
> Toki vaikka semmoinen kunnon paksu tamminen työpöytä
> olisi todella kiva..

Itse itseäni täydentäen. Sain loistavan ajatuksen.
Tammiparkettia. Etenkin massiivitammiparkettia.
Alustaksi vanerilevy ja päälle liimalla tammiparketti.
Nuo reippaammat parketit ovat luokkaa 15mm paksuja..
Parketin pituuden välein vaan pöytään tuet, ja
päistään palat ruuveilla tukiin vanerin läpi.
Jos löytyisi jostain halvalla tuota massiivi-
tammiparkettia, niin tuosta tulisi hyvä pöydän
pinta, joka ei ole heti lommolla.

Tuon parkettiajatuksen sain, kun näin erään firman
esitteen valmiista työpöydistä - ja siinä pienellä
kirjoitettiin tammityöpöydän olevan 13mm päällyste
mdf-levy alustalla.

Kristian Ukkonen.

Jani Lahti

Kristian Ukkonen wrote:

> Itse itseäni täydentäen. Sain loistavan ajatuksen.
> Tammiparkettia. Etenkin massiivitammiparkettia.
> Alustaksi vanerilevy ja päälle liimalla tammiparketti.

Olisitpa saanut tuon ajatuksen vähän aikaisemmin. Alkuvuodesta autoin
kollegaa riipimään 46 neliötä 10 vuotta vanhaa massiiviparkettia pois
uuden ohkaisen laminaatin tieltä. Oikein pahaa teki, sen verran komean
näköistä ja tukevaa kamaa oli. Muutamaa kulunutta kohtaa lukuunottamatta
melkein uuden näköistäkin -- ilmeisesti asunnon edelliset omistajat
kulkivat aina villasukat jalassa eivätkä tiputelleet mitään kovaa ja
painavaa.

Mutta eipä toki muutamaan pöytäneliöön kuluva parkettimäärä taida liikaa
maksaa uutenakaan ostettuna, vaikka satsaisi laatuunkin.

//jani