Kierroslukumittarin asennus vanhaan autoon

Pekka Heiskanen

Mitenkäs monimutkainen toimenpide tuon asennus nyt itseasiassa olisi..?

Moiselle olisi kyllä käyttöä ja karvalakkimallia kun E28 BMW on niin ei
moista ole..

Tarvitseeko mittari muuta kuin kierrossignaalin jostain? Ja mistäs se
otetaan? Mittarithan ei varmaan paljoa maksa..

Jonde

Mittari tarvitsee puolalta kierrosluku signaalin, maajohdon ja
virtalukolta 12v. joten helppoa sen asentaminen on, ja yleensä noissa
tulee mukana myös ohjeet.

Pekka Heiskanen

Mites tuolta puolalta moinen otetaan...
Ihanko vaan siitä korkeajännitekaapelista..? :)

"Jonde" <hemu...@en.lue.netscape.net> kirjoitti viestissä

Jonde

Pekka Heiskanen wrote:
> Mites tuolta puolalta moinen otetaan...
> Ihanko vaan siitä korkeajännitekaapelista..? :)

Jos bemarissa on samanlainen systeemi kuin muissa vanhoissa autoissa
niin signaalin voi ryöstää puolan + johdosta tai ottaa suoraan + navasta.
Virran jakajalle menevä johto pitää sitten jättää rauhaan, siitä jos
erehdyt ottamaan singaalin niin "poks" ja tarkistamme kytkennän savun
hälvettyä.

Itse otin golffissa signaalin suoraan + navalta.

*Jonde

Dell Orto

ennemmin puolan miinusnavalta

mie

"Pekka Heiskanen" <pekka.heis...@pp4.inet.fi> wrote in message

> Mites tuolta puolalta moinen otetaan...
> Ihanko vaan siitä korkeajännitekaapelista..? :)

Eiku siitä puolan miinus(-) navasta

Jonde

mie wrote:

hyvä että joku muistaa vielä minua paremmin, oli vain jotenkin jäänyt
kuva että + navalta olisin johdon vetänyt, mutta kun tarkistin niin -
navalta se tosiaan tulee.

*Jonde

Jarno Kurlin

"Jonde" <hemu...@en.lue.netscape.net> wrote in message

hmm. mitäs haittaa siitä on jos vetää + navalta? eli vihreästä johdosta. -
luultavasti on musta johto.