Iskunvaimentimien suojakumit katsastuksessa hylkäyksen peruste?

Kultakala

Kesätassuja vaihtaessani huomasin, että Corollani etuiskunvaimentimien
suojakumit ovat ihan rikki. Itse iskunvaimentimet tuntuvat olevan hyvässä
terässä. Katsastus lähestyy ja kysynkin teiltä kokeneemmiltä, että onko nuo
oltava katsastuksessa ehjät?

Petri Kekkonen

"Kultakala" <kult...@ei.osoitetta.fi> wrote:
> Katsastus lähestyy ja kysynkin teiltä kokeneemmiltä, että onko nuo oltava
> katsastuksessa ehjät?

En tiedä. Koskaan ei ole noista pompannut.

- Petri

Kake

Ei sitä koskaan tiedä, olen nähnyt katsastuslapun jossa naristiin kun
vaihdekepin nupista oli kaavio kulunut pois.....

"Petri Kekkonen" <etunimi....@mail.suomi.net> kirjoitti
viestissä:461bd129$0$31520$9b53...@news.fv.fi...

Unknown

On

--
http://www.76s.net/
ihmistä syrjivä ajatus on dierctiivien tärkein pointti.

Sakari Ailus

Itselläni ei ainakaan ollut ongelma katsastuksessa. Siellä nimittäin
huomasin, että rikkihän nuo ovat. ;) Ei kai tuosta muuta haittaa ole,
kuin että iskarit kärsivät ihan toisella tavalla hiekasta sun muusta
töhnästä, joka niitä kohtaa.

--
Sakari Ailus
http://www.iki.fi/~sailus/

Jari

AKE:n sivuillahan on lista mikä on hylkäyksen peruste ja
mikä ei....

Selvinnee parhaiten sieltä.....

Miika Seppänen

On Tue, 10 Apr 2007 14:40:36 GMT, "Kultakala"
<kult...@ei.osoitetta.fi> wrote:

Ei tarvitse (ainakaan ikinä en ole moisesta kuullut hylättävän,
monesta muusta turhanpäiväisestä syystä kylläkin.) Tosin iskaritkaan
ei sitten ole enää pitkään ehjät.

-Miika

PenttiL

Suojana siinä ovat. Jos katsot, että omasta puolestasi saavat olla ilman
niitä, ota riski, jätä silleen ja vaihda sitten, jos inssi vaihdattaa.
Ei pelkästään noitten takia auto konttorille jää.

-Pena

Kultakala

> [...]
> niitä, ota riski, jätä silleen ja vaihda sitten, jos inssi vaihdattaa.
> Ei pelkästään noitten takia auto konttorille jää.

Onko muuten olemassa sellaisia suojakumeja jotka voisi laittaa iskarien
ympärille irrottamatta iskareita?

Message has been deleted

Matti Kaki

In article <ElNSh.150$1g7...@read3.inet.fi>, kult...@ei.osoitetta.fi says...

- - -

KATSASTUKSEN ARVOSTELUPERUSTEET
Dnro 345/208/2002
VERSIO AKE 1.0 / 12.2.2002

D4 Heilahduksenvaimennus

Tarkastus:

5.3. Vaimentimien kiinnitys, vuodot. vaimennuskyky

Tarkastusmenetelmä

- Vaimennintesterillä ja/tai käsin autoa heiluttamalla
- Koeajon aikana
- Silmämääräisesti

Havaittavat viat ja puutteellisuudet

- Kiinnitys viallinen
- Vaimennusteho riittämätön
- Rakenteeseen sopimaton
- Vaimennin selvästi vuotaa
- Saman akselin toinen vaimennin heikompi kuin toinen
- Pyörän tuentana toimivan vaimentimen kuluneisuudesta
johtuva liiallinen välys
- Vaimennin juuttunut

Korj.keh / Hylätty

- - -

Joten ei ole katsasatuksen hylkäyksen peruste. Katsastusmies
kyllä huomauttaa asiasta jos on aktiivinen ja tarkka veikko.

Motonetissa on paljon erilaisia iskarin suojakumeja. Ne kyllä
edellyttävät iskarin irrottamista, joka etuiskarin tapauksessa
on yleensä kyllä hankalahkoa. Paikkaaminenkin on hankalaa jos
iskari on jousen sisällä, joten suosittelen jossain vaiheessa
etuiskariremonttia. Antaa sen verran kivemman ajonkin jos vanhat
ovat jo kuluneet.

http://www.motonet.fi

--
Matti Kaki at iki dot fi http://www.sci.fi/~oh2bio
=========== Location: 60.414 N 25.097 E ===========

M L

> Itsevulkanoituva teippi?

Nähdäkseni on vastuutonta perhosharrastuksessa mutaisilla teillä
ajella ilman kunnollisia suojakumeja!