JATKOA (IHA-Autokatsastus Oy:n vastine nimimerkki "Arho Lehtisen" kirjoitukseen 14.12.2004)

Veikko Louhisuo

Koska keskusteluryhmässä joillakin näyttää vielä olevan epäselvyyttä
siitä mikä on asiain todellinen laita, selvennän tapausta vielä
"selkokielellä".

Faktat ja asioiden kulku po. tapauksessa:

Ensiksikin "Arho Lehtinen" on nimimerkki, jonka taakse kätkeytyvän
nimen Henri Helanto on itse myöhemmin paljastanut julkaisemalla
netissä asianajajan laatiman, Henri Helannolle osoitetun ja 25.1.2005
päivätyn kirjeen.

Ajoneuvo on otettu käyttöön 28.4.1999. Yksityiskäytössä oleva
henkilöauto tulee katsastaa ensimmäisen kerran 3 vuoden ikäisenä,
sitten viiden vuoden ikäisenä ja sen jälkeen vuosittain
käyttöönottopäivämäärään mennessä tai jo neljä kuukautta aikaisemmin.
Ensimmäinen katsastus po. ajoneuvolle on suoritettu 1.4.2003 Konalan
Autokatsastuksessa eli IHA-Autokatsastuksen kilpailijalla (myöhemmin
"Arho Lehtinen" IHA-Autokatsastuksessa – miksi).

Vuoden 2004 katsastukseen ko. ajoneuvo tuotiin "Arho Lehtisen"
(myöhemmin Henri Helanto) toimesta ensimmäisen kerran 13.9.2004.
Tuolloin katsastusmies hylkäsi ajoneuvon halkinaisen tuulilasin,
heikkotehoisen käsijarrun ja renkaiden takia (tarkastuskortti
13.9.2004).
Seuraavan kerran ko. ajoneuvo tuotiin katsastukseen 7.12.2004. Koska
kk:n jälkitarkastusaika oli umpeutunut auto oli otettava uutena
määräaikaiskatsastuksena. Tällä kertaa eri katsastusmies ja päätös
hylätty. Käsijarru tehoton (tarkastuskortti 7.12.2004). Kolmannen
kerran ajoneuvo tuli katsastukseen, jälkitarkastukseen, 14.12.2004.
Päätös hylätty. Syy, käsijarru heikkotehoinen. (tarkastuskortti
14.12.2004). 29.12.2004 ajoneuvo tuotiin jälleen jälkitarkastukseen
katsastajana tällä kertaa eri mies. Nyt ajoneuvo oli hyväksyttävissä
ja se hyväksyttiin.

15. joulukuuta 2004 Henri Helanto soitti allekirjoittaneelle ja
selosti hänen autonsa tulleen rikotuksi edellisen päivän
katsastuksessa 14.12.2004. Koska asiakas sanoi vievänsä autonsa
tutkimukseen (muistaakseni ARO-yhtymään) en ottanut siihen suurempaa
kantaa vaan sanoin asiakkaalle (Henri Helanto) että tutkitaan ensin
tapaus ja katsotaan sitten asiaa eteenpäin. Vahinkoilmoituksen
tekeminen ei siis ollut ajankohtainen ja tässä vaiheessa saatoin vain
"syöttää kissalle sinappia venäläiseen tapaan" mitä sanontaa Henri
Helanto itse käyttää omassa kirjoituksessaan 15.12.2004 klo 09:59:21.

Useampaan viikkoon ei asiasta kuulunut mitään.
Pe 21. tammikuuta 2005 katsastajamme huomasivat netissä Googlen
keskustelupalstalla "Arho Lehtisen" (Henri Helanto) kirjoittamat kaksi
kannanottoa IHA-Autokatsastuksesta otsikolla IHA Autokatsastus RIKKOO
AUTOJA (Kirjoitukset 14.12.2004 15:46:53 ja 15.12.2004 09:59:21).

24. tammikuuta 2005 soitin Henri Helannolle ja kysyin, että miten se
auton rikkomisasia on edennyt ja mitä ARO-yhtymällä sanottiin.
Vastaus: "Autosta oli poksahtanut vain muutaman euron hintainen sokka
ja että ARO-yhtymässä se vaihdettiin ilmaiseksi ja että minulla ei ole
asian suhteen mitään korvausvaatimuksia".

Edelleen 24. tammikuuta 2005 soitin itse ARO-yhtymään ja kysyin ko.
ajoneuvoon liittyvistä korjauksista. Saamani vastaus oli että ko.
ajoneuvo on käynyt korjauksessa ARO-yhtymässä 14.12.2004 (voi olla
että pvm:n pitää olla 17.12.2004) ja että korjaukset olivat
kohdistuneet käsijarruun ja muistaakseni lämmityslaitteeseen mutta ei
voimansiirtoon liittyviin ongelmiin. Samalla allekirjoittaneelle
sanottiin, ettei ko. ajoneuvo voi rikkoutua mitattaessa jarruja
dynamometrillä (dynamometrin rullien pyörintäkehänopeus 4,5 km/h).

25. tammikuuta 2005 otin yhteyden lakimieheen joka laati Henri
Helannolle kirjallisen vaatimuksen poistaa ja/tai oikaista po.
keskustelupalstalla esiintyvät, IHA-Autokatsastusta koskevat
virheelliset tiedot. Nyttemmin Arho Lehtinen/Henri Helanto on itse
julkaissut tuon kirjeen po. keskustelupalstalla.

26. tammikuuta 2005 Henri Helanto oli yhteydessä po. lakimieheen ja
sanoi lakimiehelle ettei hän poista kyseisiä kirjoituksia
keskustelupalstalta vaan että hän tulee kirjoittamaan tästä myös
lehdissä ja että tekee valituksen myös Ajoneuvohallintokeskukseen ei
asianmukaisen dynamometrin takia.

26. tammikuuta 2005 katsastusmies antoi seuraavanlaisen lausunnon:
Suorittaessani auton XXX jälkitarkastusta 29.12.2004 asiakas Helanto
Henri kertoi mm. seuraavaa:
Hän kertoi että autosta oli mennyt vain parin euron sokka, eikä
aikonut vatia siitä mitään korvausta. Lopuksi hän ilmoitti tulevansa
myös ensi vuonnakin ja käski kertoa auton 14.12.2004 katsastaneelle
katsastajalle terveisiä. Muutenkin hän käyttäytyi asiallisesti eikä
täällä ollessaan esittänyt mitään kritiikkiä toimintaamme kohtaan.
Katsastajan allekirjoitus.

27. tammikuuta 2005 AKE:n sivuilta poimittu LM:n päätös ajoneuvojen
katsastusluvista 202/1999 2 § - jarrudynamometrin osalta ei vaadita
mitään laitteita joilla toinen telasto saataisiin pyörimään
vastakkaiseen suuntaan.

28.01.2005 17:50:49 Lähettäjä: Arho Lehtinen. Aihe: IHA-Autokatsastus
UHKAILEE OIKEUSTOIMILLA. Linkki: laskujäljennös
(http://WWW.muncca.fi/4wdfix.gif). Laskun sisällöstä seuraavaa:
Päiväys 17.12.2004 (huom. keskustelupalstan ensimmäinen kirjoitus
14.12.2004). Laskusta puuttuu rekisterinumero. Suomesta löytyy
erinäinen määrä tätä ajoneuvoa. Valm.numero virheellinen, mm. 6
viimeistä merkkiä puuttuu. Jos lähdetään olettamuksesta että kyseessä
on Henri Helannon ajoneuvo niin … kohdassa 1 on vain ilmeisesti
Helannon jarrukenkien vaihtotyön veloitus. Kohdassa 2 on
seisontajarrukenkien vaihtotyön veloitus. Kohdassa 3 on
käsijarrukenkien hinta. Kohdassa 4 on käsijarrurumpujen sorvaus.
Laskun katkaistu osa sisältänee lämmityslaitteen korjauksen ja niin
edelleen.

Lopuksi: Voidaan sanoa, että tämän asian tiimoilta on kertynyt jo
melkoinen vadillinen "Auran homejuustoa" (Lähettäjä: Riku, Aihe:
IHA-Autokatsastus UHKAILEE OIKEUSTOIMILLA. Keskusteluryhmät:
sfnet.harrastus.autot, päivämäärä 2005-01-29 01:51:03 PST).

Samalla ilmoitan ettei IHA-Autokatsastus Oy enää jatka tätä
keskustelua tällä foorumilla.

IHA-Autokatsastus Oy
Toimitusjohtaja Veikko Louhisuo

esteri

"Veikko Louhisuo" <iha-auto...@iha-autokatsastus.fi> wrote in message

> Koska keskusteluryhmässä joillakin näyttää vielä olevan epäselvyyttä
> siitä mikä on asiain todellinen laita, selvennän tapausta vielä
> "selkokielellä".

Olipa harvinaisen selkeä, asiallinen ja asiapitoinen viesti, joka ei
jättänyt mitään arvailujen varaan.

Kaide

"esteri" <est...@per.se> kirjoitti
viestissä:wxOLd.1437$e14...@read3.inet.fi...

Oli senverran hyvä / asiallinen ja faktaa täynnä oleva vastine että minä
ainakin jatkan mielelläni ko. aseman käyttöä. Huomenna pitäs käydä Saappia
näyttämässä. Sinänsä loistavaa ettei IHA.n TJ lähde rettelöimään täällä
palstoilla vaikka saattaa vähän v*tuttaa ... Pisteet sinne !

Kaide

ps: Hassua kun Helanto löytyy aina vaan uusien nimimerkkien takaa ja yhtä
usein "jää kiinni" . Henkka hei ! ole vaan omalla nimellä , jooko ? Ihan
hyvää asiaa osaat sinäkin heittää, sille päälle sattuessas ;-)

Harri Markkula

> Samalla ilmoitan ettei IHA-Autokatsastus Oy enää jatka tätä
> keskustelua tällä foorumilla.

Oikein hyvä.

Kyseessähän vaikuttikin olevan 'paljon melua yhdestä sokasta' -tyyppinen
jaarittelu.

Terv: Harri

Olli

"esteri" <est...@per.se> wrote in message

> Olipa harvinaisen selkeä, asiallinen ja asiapitoinen viesti, joka ei
> jättänyt mitään arvailujen varaan.

Kyllä minullakin on se kuva asiasta, että Henri Helanto (alias Arto
Lehtinen) on vain tyypillinen suomalainen mies joka otti itseensä, kun hänen
romu, anteeksi auto ei mennyt katsastuksesta läpi. Henri siis vittuuntui
siitä, kun hänen autonsa ei täyttänyt määräyksiä ja alkoi solvaamaan syyttä
suotta katsastuspaikkaa asiasta. Tyypillinen suomalainen heikolla
itsetunnolla varustettu mies siis.

Pistetään tähänkin vastaukseen nyt jotain hakusanoja, jotta tämänkin joskus
löytyy, kun joku juttua alkaa penkomaan.

Arto Lehtinen Henri Helanto kusipää IHA autokatsastus IHA-autokatsastus
neliveto katsastus voyager jarrudynamometri (tavataan sama sana myös
uuslukutaidottomien käyttämään muotoon) jarru dynamo metri

Harri Markkula

Täydennettäköön vielä, että tarkoitin koko keskustelua enkä toki
halunnut väittää Louhisuon vastinetta 'jaaritteluksi'.

Terv: Harri

Jaakko Kuusisto

"Veikko Louhisuo" <iha-auto...@iha-autokatsastus.fi> kirjoitti
viestissä:69b5224f.05020...@posting.google.com...

> Samalla ilmoitan ettei IHA-Autokatsastus Oy enää jatka tätä
> keskustelua tällä foorumilla.
>
> IHA-Autokatsastus Oy
> Toimitusjohtaja Veikko Louhisuo

Eipäs mullakaan muuta, mutta Louhisuon toimintaa alusta alkaen, Malmilaisena
yrittäjänä, seuraanneena toivotan sisukkaalle yrittäjälle jaksamista.

Saitpahan Veikko paljon uusia asiakkaita, yhden rettelöitsijän ansiosta.
Ne uudet asiakkaat sulle suotakoon, puurtajalle.

Tsemppiä. jaska

Jouko Puustinen

> Kyllä minullakin on se kuva asiasta, että Henri Helanto (alias Arto
> Lehtinen) on vain tyypillinen suomalainen mies joka otti itseensä, kun hänen
> romu, anteeksi auto ei mennyt katsastuksesta läpi.

Harvinaisen selkeästi sanottu!!

J. Lindqvist

>Samalla ilmoitan ettei IHA-Autokatsastus Oy enää jatka tätä
>keskustelua tällä foorumilla.

Luojan kiitos!

foorumilla!

Jorma Lindqvist @ phases of the Nakkila Church
http://jorma-lindqvist.net

MarkoV

"esteri" <est...@per.se> wrote in message

Näin oli. Nyt ei puutu kuin kysymys, milloin se mp vs. auto ajetaan vai onko
kaikki autot (ml. Skyline) rikki jonkun osaamattoman katsastusaseman
dynamometrin vuoksi?
Henkka ole mies ja kanna vastuu puheistasi! Tällä hetkellä "spedestatus" on
aika korkealla.

Marko

esteri

"J. Lindqvist" <jorma.lindqvist@.dnainternet.net> wrote in message

> Luojan kiitos!
>
> foorumilla!

Älä suotta laita Mensan hakemusta vetämään.

"foorumi jonkin tapahtumapaikka; tori; oikeusistuin; näyttämö, katsomo ¶
Alkujaan latinan "forum" tarkoitti avointa julkista tilaa; tästä sanan
merkitys on laajentunut moneen suuntaan, mutta yhteistä on yleensä
jonkinlaisen julkisen tapahtumisen merkitys. Joskus kirjoitusasu vielä
lyhytvokaalinen ja ehkä ilman i:tä: forum."

- Pienehkö sivistyssanakirja
(http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanatf.html)

Ilkka Hamalainen

"Veikko Louhisuo" <iha-auto...@iha-autokatsastus.fi> wrote in message

Nyt vaikka Veikko ei varmastikaan asiaa enää täällä pui niin näin
sivustaseuranneena kiinnostaa oikeastaan vain yksi juttu - ajettiinko ko.
biili nyt dynoon vai ei. Ja jos ajettiin niin mitäs ryyslerin neliveto
siihen sanoo - ihan teoriassa?

Mistään muustahan IMHO tässä ei ole kyse on sitten selityksen suuntaan tai
toiseen ja vaikka kuinka provosoivalla historialla jompikumpi osapuoli nyt
kirjoittaakaan.

ile

SM

> Nyt vaikka Veikko ei varmastikaan asiaa enää täällä pui niin näin
> sivustaseuranneena kiinnostaa oikeastaan vain yksi juttu - ajettiinko
> ko. biili nyt dynoon vai ei.

ajettiin, sitä ei Veikko Lohisuokaan ole kiistänyt.
Ja Lohisuolle on ARO-yhtymästä kerrottu, ettei ko. ajoneuvo voi rikkoutua

Arho Lehtinen

"Veikko Louhisuo" <iha-auto...@iha-autokatsastus.fi> wrote in message

Kommentoidaan yksityiskohdat ennen loppukaneettia:

> [...]
> Helanto itse käyttää omassa kirjoituksessaan 15.12.2004 klo 09:59:21.
>
> Useampaan viikkoon ei asiasta kuulunut mitään.

Ei pidä paikkaansa. Soitin korjauksen valmistuttua, joulua edeltävällä
viikolla IHA-Autokatsastukseen tavoittaen toimitusjohtaja Louhisuon. Puhelun
aikana käytiin läpi vahingon yksityiskohdat ja todettiin että niiltä osin
asia saa minun puolestani olla.

> [...]
> ja että ARO-yhtymässä se vaihdettiin ilmaiseksi ja että minulla ei ole
> asian suhteen mitään korvausvaatimuksia".

Ei pidä paikkaansa. Teknisistä ja korvausasioista ei joulukuun jälkeen enää
puhuttu mitään koska asia oli niiden osalta loppuunkäsitelty. 24.1. käyty
puhelinkeskustelu koski Louhisuon taholta vaatimusta "poistaa koko aihe
keskustelupalstalta", minkä hyvin selkeästi kerroin olevan itselleni
mahdotonta - alkuperäisen viestin poistaminen, minkä tarjouduin tekemään, ei
kuulemma riittäisi.

> [...]
> että pvm:n pitää olla 17.12.2004) ja että korjaukset olivat
> kohdistuneet käsijarruun ja muistaakseni lämmityslaitteeseen mutta ei

Mistähän ajoneuvosta on kysymys? Tämän auton lämmityslaitteessa ei ole
koskaan ollut minkäänlaista vikaa joten valitettavasti tämä arvaus meni
pieleen.

> Samalla allekirjoittaneelle
> sanottiin, ettei ko. ajoneuvo voi rikkoutua mitattaessa jarruja
> dynamometrillä (dynamometrin rullien pyörintäkehänopeus 4,5 km/h).

Autokeskuksen teknisen asiantuntijan mukaan automallin jarrut voidaan
ongelmitta mitata jarrudynamometrillä, jos saman akselin eri renkaita
pyöritetään mitattaessa _vastakkaisiin_suuntiin_.

> [...]
> keskustelupalstalta vaan että hän tulee kirjoittamaan tästä myös
> lehdissä ja että tekee valituksen myös Ajoneuvohallintokeskukseen ei

Ei pidä paikkaansa. Kuten Louhisuolle, kerroin asianajaja Impolalle että
pysty poistamaan osoittamani mutten "muita aiheeseen liittyviä kirjoituksia"
niinkuin IHA:n vaateessa nimenomaisesti esitetään. En todellakaan ole
toimittaja enkä myöskään pysty "kirjoittamaan tästä myös lehdissä", ja
kaikki julkisuus mitä Louhisuo juristeineen tälle asialle haluaa on hänen
itsensä käsissä. En myöskään ole esittänyt missään yhteydessä Louhisuolle,
Impolalle enkä kenellekään muullekaan tekeväni AKE:lle valitusta tai
reklamaatiota mistään IHA-Autokatsastukseen liittyvästä teknisestä asiasta,
"ei asianmukaisesta" jarrudynamometrista tai muustakaan.

Koko teknisen kysymyksen Louhisuo on vetänyt argumentiksi aivan itse.

> [...]
> katsastusluvista 202/1999 2 § - jarrudynamometrin osalta ei vaadita
> mitään laitteita joilla toinen telasto saataisiin pyörimään

Tämä käytiin läpi puhelimitse ja todettiin kertaalleen ettei siitä ole edes
kysymys. Kyseisen tyyppisellä jarrudynamometrillä kyseisen automallin
jarrujen mittaus onnistuisi ilman hajoamisriskiä, mikä myös todettiin
puhelinkeskustelun aikana.

> [...]
> 14.12.2004). Laskusta puuttuu rekisterinumero. Suomesta löytyy
> erinäinen määrä tätä ajoneuvoa. Valm.numero virheellinen, mm. 6

Valmistenumero on yksilöivää tietoa, ei yleiseen levitykseen.

> Jos lähdetään olettamuksesta että kyseessä

> on Henri Helannon ajoneuvo niin . kohdassa 1 on vain ilmeisesti
> Helannon jarrukenkien vaihtotyön veloitus.

Sisälukutaidon avulla on selvästi nähtävissä mitä siinä kohdassa on. Ei
ilmeisesti eikä lähtien olettamuksesta vaan on.

> [...]
> käsijarrukenkien hinta. Kohdassa 4 on käsijarrurumpujen sorvaus.
> Laskun katkaistu osa sisältänee lämmityslaitteen korjauksen ja niin

Laitoin katkaisemattoman laskun näkyville samaan osoitteeseen. Onko tämä se
lasku autosta jossa on lämmityslaite rikki ja voimansiirto ehjä, mihin
viitattiin aiemmin? Minusta asia näyttäisi siinä olevan juurikin
päinvastoin.

Tosiasiat:

- 14.12.2004 IHA-Autokatsastuksen katsastusinsinööri J.Mattila mittasi
kyseisen auton seisontajarrua MAHA-jarrudynamometrissä, minkä seurauksena
voimansiirrosta kuului rutinaa sekä kolahdus ja auto alkoi ajossa
kilisemään; korjaamolla välittömästi tapahtuman jälkeen tämä diagnosoitiin
jakovaihteistoa suojaavan murtosokan (tmv.) katkeamiseksi, mikä korjattiin.
- Kun mainitsin asiasta Mattilalle, hänen ensimmäinen ja ainoa reaktionsa
oli alkaa keksimään autoon lisää "vikoja". Hänen huomattuaan sen olevan
kyseisen toimenpiteen (jälkitarkastus) yhteydessä mahdotonta, kirjoitettiin
hylkäyspaperi ainoasta sillä hetkellä mahdollisesta syystä (seisontajarru)
vaikka jarrudynamometrin neulat näyttivät hyväksyttävää lukemaa.
Välittömästi ennenkuin auto tuotiin katsastettavaksi se oli käytetty
maahantuojan huollossa, missä tarkistettiin ja säädettiin seisontajarru,
minkä pito oli säädön jälkeen erittäin hyvä.
- 15.12. ja 20.12. IHA-Autokatsastuksen toimitusjohtaja suhtautui
reklamaatioon sen edellyttämällä vakavuudella, luvaten selvittää
katsastusmiehen toiminnan tapauksessa perusteellisesti. Kerroin saapuvani
jälkitarkastukseen auton kanssa joulun jälkeen.
- 29.12. Jälkitarkastus seisontajarrun osalta suoritettiin toisen
katsastusinsinöörin toimesta koeajolla. Hän ei missään nimessä suostunut
käyttämään [sitä nimenomaista MAHA-jarrudynamometriä joka Louhisuon väitteen
mukaan ei voi rikkoa kyseistä autoa] ja ihmetteli katsastuksen jälkeen
kysyttäessä kuinka Mattila oli ollut niin huolimaton että oli käyttänyt sitä
aiemmin. Hän kutsui sitä mm. "virheeksi jota ei pitäisi sattua".
- 24.1.2005 Veikko Louhisuo ottaa yhteyttä puhelimitse. Hän on kuullut että
tapauksesta on keskusteltu julkisesti ja vaatii minua poistamaan kaiken
aiheeseen liittyvän materiaalin julkisuudesta. Kerron ettei se ole
teknisesti mahdollista. Hän on sitä mieltä että tällaiset tapaukset
hoidetaan ilman julkisuutta ja myöntää edelleen virheen tapahtuneen.
- 26.1. Postissa saapuu kirje asianajotoimistolta IHA-Autokatsastuksen
toimeksiantamana. Soitan asianajajalle ja toistan jo Louhisuon kanssa
keskustellut asiat uudelleen.
- 28.1. Louhisuo kääntää kelkkansa täysin ja kirjoittaa vahvasti siloitellun
version tapahtumien kulusta, jättäen täysin huomiotta sen mistä tässä alun
alkaen on kysymys - katsastusinsinöörin virhettä seuranneesta äärimmäisen
epäkorrektista käytöksestä. Kyseinen kirjoitus on täynnä perusteettomia
väittämiä joista keskeisin, kysymys auton voimansiirron hajoamisesta
katsastusinsinöörin toimien seurauksena, oli myös yksinkertaisin
dokumentoida.
- 1.2. Jatkon olennaiset osat on kommentoitu yllä.

Jos IHA-Autokatsastuksella todella olisi "faktoja" minun kantaani vastaan,
Louhisuo ei todellakaan olisi kirjoittanut tänne yhtään mitään vaan
haastanut minut oikeuteen.

Arho Lehtinen

"MarkoV" <viik....@poista.pp.inet.fi> wrote in message

> [...]
> dynamometrin vuoksi?
> Henkka ole mies ja kanna vastuu puheistasi!

Ah, tämän oli pakko tulla puheeksi: MILLOIN VAIN. Autoja löytyy ja äijä on
arpinen kuin perkele mutta hyvässä trimmissä. Show käyntiin!

Arho Lehtinen

"esteri" <est...@per.se> wrote in message

> Olipa harvinaisen selkeä, asiallinen ja asiapitoinen viesti, joka ei
> jättänyt mitään arvailujen varaan.

Jos se vain olisi ollut totta. Miksi Louhisuo kirjoittelee tänne ummet ja
lammet (jotka juuri ammuskelin alas, kiitokset golfaplodeista) eikä anna
juristinsa hoitaa asiaa loppuun jos hänellä on vahva näyttö siitä että minä
puhun paskaa?

Juuri siksi.

Arho Lehtinen

"Olli" <ei.r...@hotmail.com> wrote in message

> Kyllä minullakin on se kuva asiasta, että Henri Helanto (alias Arto
> Lehtinen)
[...]

> Arto Lehtinen Henri Helanto kusipää IHA autokatsastus IHA-autokatsastus

Tuota... ehket nyt muutenkaan tällä postauksellasi osoita olevasi se
kirkkain lamppu katossa, mutta sisälukutaito ja tavaaminen nimien osalta
todellakin edustaa vahvinta osaamistasi.

Timo Parviainen

Kyllä ne pojat jaksaa, hommatkaa autoja jotka ei hajoo nii ei tartte itkeä
rikkinäisiä autoja.

-t

Olli

"Arho Lehtinen" <ar...@no.spam> wrote in message

> Tuota... ehket nyt muutenkaan tällä postauksellasi osoita olevasi se
> kirkkain lamppu katossa,

Ihan kuule kuinka vaan :-)

p.s. Hanki elämä.

Mika Julkunen

Jaakko Kuusisto wrote:
> [...]
>
> Saitpahan Veikko paljon uusia asiakkaita, yhden rettelöitsijän ansiosta.
> Ne uudet asiakkaat sulle suotakoon, puurtajalle.

Pyydän anteeksi IHA-autokatsastukselta - mulla on tänään katsastus
kilpailijafirmassa, olin varannut ajan jo joku aika sitten. Ensi vuonna
sitten Konalassa IHAlla.

--
Mika Julkunen
mika.j...@aikon.com

Mika Moilanen

Timo> Kyllä ne pojat jaksaa, hommatkaa autoja jotka ei hajoo nii ei tartte itkeä
Timo> rikkinäisiä autoja.

Niin, tai hommatkaa etuvetoisia tai takavetoisia autoja niin ei tarvi
miettiä noin vaikeita asioita katsastuksessa.

Timo Parviainen

aivan :-) Tai jos katsastus pelottaa, niin kannattaa ajaa nii uusilla
kulkineilla, ettei tartte katsastaa.

-timo

Antti

> [...]

hänen
> romu, anteeksi auto ei mennyt katsastuksesta läpi.

Autohan on miehelle peniksen jatke ja jos kerran auto ei mene katsastuksesta
läpi, niin sehän tarkoittaa samalla sitä että
miehen peniksessä on jotain vialla. Hylsy vaikuttaa siis suoraan potenssiin.
En yhtään ihmettele, että HH suivaantui.

Teemu Uusi-Esko

Olli wrote:

> Ihan kuule kuinka vaan :-)
>
> p.s. Hanki elämä.

Tuntien Henrin mutten sinua, luulen että se, jonka pitäisi hankkia elämä
ei ole Henri vaan Olli.

-Teemu-

Hannes Öhman

Mika Moilanen <mikm...@shire.ntc.nokia.com> writes:

Mikä noissa nelivedoissa yleensä edes menee rikki? Jos keskellä
on joko tavallinen tasauspyörästö, torsen tai planeettapyörästö
minun käsitykseni mukaan voiman pitäisi välittyä pyöriviltä
pyöriltä vaihteistoon, joka oletettavasti on silloin vapaalla.

Mikäli autossa on visko joko tasauspyörästön jarruna tai
keskitasauspyörästönä se tietenkin pistää hanttiin ja voi
tulla ongelmia pysyä paikoillaan mutta sehän on sille normaalia
toimintaa, eikai sen pitäisi siitä ottaa nokkiinsa? Luulisi
että tapposladi kuivalla asfaltilla kuormittaa viskoa enemmän
kuin jotkut hetken 5 km/h pyörivät rullat?

Jossakin haldexmainoksessa taidettiin mainostaa kovasti että
haldex mahdollistaa hinauksen toinen akseli ilmassa ellen väärin
muista.

Jos auto voi mennä tuommoisesta rikki omistajat saavat varmasti
olla melko varovaisia ajaessaan, ainakin jos autossa ei ole
ABS-jarruja? Etujarrut lukkoon niin että takapyörät jatkavat
vielä pyörimistä ja RÄTS, tasauspyörästösoppa on valmis? Sama
onnistunee ABS-jarrullisellakin autolla käsijarrua käyttäen.

--
Hannes Öhman

Teemu Uusi-Esko

Antti wrote:

> [...]
> miehen peniksessä on jotain vialla. Hylsy vaikuttaa siis suoraan potenssiin.
> En yhtään ihmettele, että HH suivaantui.

Kyllä HH:lla todistettavasti toimii, sillä ei perheessä muuten olisi
Voyagerille tarvetta. ;-)

-Teemu-

Harri Markkula

> Autokeskuksen teknisen asiantuntijan mukaan automallin jarrut voidaan
> ongelmitta mitata jarrudynamometrillä, jos saman akselin eri renkaita
> pyöritetään mitattaessa _vastakkaisiin_suuntiin_.

Kerrohan nyt vielä miten tämä olisi estänyt käsijarrun rikkoutumisen?

Epäilenpä vahvasti, ettei asioilla ole mitään tekemistä toistensa
kanssa.

Koko 'taistelu' on syntynyt käsijarrun takia, joten miksi ihmeessä
asiaan pitää sekottaa tekijöitä, joilla ei ole mitään tekemistä itse
ongelman kanssa. Turha sekottava tekijä tässä on nyt juuri tuo
nelivetoisuus, joka ei käsijarrun rikkoutumista aiheuta millään tavalla.

Suomenkielellä sanottuna jos haluatte taistelua jatkaa, niin taistelkaa
ainakin asiasta eikä sen vierestä.

Terv: Harri

Miika Kahelin

Mites tohon HH Fan Clubiin voi liittyä ;-)

Ei vaan puhukaa nyt edes autoista, tämän keskustelun voisi jatkossa
ohjata johonkin bittiavaruus ryhmään.

--
Miika

jms

"Olli" <ei.r...@hotmail.com> wrote in message
> Pistetään tähänkin vastaukseen nyt jotain hakusanoja, jotta tämänkin
joskus
> löytyy, kun joku juttua alkaa penkomaan.

Ja jälleen yksi tah(v)o paljasti todellisen liikennetiheyden harmaassa
hötössään...

...niin no mutta kyllähän TJ aina totta puhuu, hyi likaisia ajatuksiani.

Otso Pulli

"Harri Markkula" <tilator_eispammiaä@netti.fi> wrote in message

> [...]
> ongelman kanssa. Turha sekottava tekijä tässä on nyt juuri tuo
> nelivetoisuus, joka ei käsijarrun rikkoutumista aiheuta millään tavalla.

Eikös tässä ollut alunperin kuitenkin nelivedon rikkoutumisesta kyse?
Käsijarrun korjauksen tuloksia on mitattu jarrudynamometrillä väärällä
menetelmällä, jonka seurauksena nelivedosta paukahti "sulakkeena" toiminut
sokka rikki. Neliveto meni siis rikki käsijarrua väärällä menetelmällä
testattaessa. Erisuuntiin pyörivillä dynorullilla ei akselin tasauspyörästön
toiminnan takia (ilman lukkoa) välity voimaa etu- ja taka-akselin välillä,
joten mikään keskitasaus tms palikka ei kuormitu. Jarrudynossa on
melkoisesti voimaa, joten sehän kiertää renkaita väkisin pyöri ne tai ei.
Jos rengas ei luista rullalla, on hyvinkin mahdollista että joku muu paikka
antaa periksi.

Kuten on tullut ilmi, joidenkin nelivetoisten autojen mekaniikka kestää
kyllä normaalit ajotilanteet, mutta tietyn tyyppiset jarrudynot saattaa
kuormittaa osia enemmän, tai normaaliajosta poikkeavalla tavalla. Sillä ei
ole myöskään merkitystä kuinka suuri on dynon kehänopeus, vaan sillä että se
jatkaa pyörimistä pyöri renkaat mukana tai ei. Kun väkisin
väännetään->jotain hajoaa.

> Terv: Harri

t: Otso

jms

"Hannes Öhman" <hannes...@iki.fi.mil> wrote in message

> [...]
> vielä pyörimistä ja RÄTS, tasauspyörästösoppa on valmis? Sama
> onnistunee ABS-jarrullisellakin autolla käsijarrua käyttäen.

Autotekniikka on liian vaikeaa sinulle.

Message has been deleted

Harri Markkula

Palataanpas taas aiheeseen. Eli lue 'Arho Lehtisen' kirjoittama
ensimmäinen viesti, niin huomaat, ettei siinä millään tavalla tuoda ilmi
nimenomaan nelivedon _rikkoutuneen_. Kyseinen teksti kyllä varsin
harhaanjohtavasti vihjailee siihen suuntaan, mutta missään sitä ei
suoraan sanota. Mitä ilmeisimmin hra 'Lehtinen' on koko ajan tieten
tahtoen antanut tämän väärän käsityksen elää. Myöskin hänen esittämänsä
korjauslasku sisältää vain jarruosia.

Hän kyllä kertoo myöhemmässä viestissä sokan katkenneen ja korjautuksen
olleen maksuton, mutta todellinen 'taistelun' syy on koko ajan ollut
käsijarru. Muu on pelkkää silmänlumetta.

Jos käsijarru on loppuun kulunut, ei pidä ja rikkoutuu sitten
katsastuksessa, ei minusta voi katsastajaa syyttää yhtään sen enempää
kuin auton vetävien pyörien lukumäärääkään.

Terv: Harri

Hannes Öhman

"jms" <jukka...@POISTA.hotmail.com> writes:

Kertoisitko, arvon nimimerkki, jatkona asialliselle vastauksellesi
oman näkemyksesi? Muustakin kuin minun autoteknisistä kyvyistä.

--
Hannes Öhman

SR

Teoriassa perheen lapsiluku, ei todista muusta kuin naisen
hedelmällisyydestä.

Sami

Major

> Kertoisitko, arvon nimimerkki, jatkona asialliselle vastauksellesi
> oman näkemyksesi? Muustakin kuin minun autoteknisistä kyvyistä.

Eiköns. "elektronisesti ohjatuissa" 4WD autoissa veto (lukot) kytkeytyy
päältä
kun jarrua painetaan?

Kertokaas minulle miten se auto (4WD) pysyy siinä dynolla,
jos esim. takarenkaita pyöri(s)tetään,
eikö eturenkaiden pitäisi vetää auto pois rullilta?
Vai onko tämä voima jo jakolaatikoille liikaa?
Vai onko tilanne vahingollinen vasta sitten kun jarrua painetaan
(etupäähän jarruttaa tehokkaamin kuin takapää)?

Timo Parviainen

:-D

-t

Hannes Öhman

"Major" <markus....@HALOOOOOOOOOOO.pp.inet.fi> writes:

> Eiköns. "elektronisesti ohjatuissa" 4WD autoissa veto (lukot) kytkeytyy
> päältä
> kun jarrua painetaan?

Noista en tiedä mitään. Mitä muita elektroniikkaa sisältäviä
ratkaisuja markkinoilla on kuin haldex? Haldex ei välttämättä
ihan pelkästään jarrutuksesta kytkeydy, se kun vaatii nopeuseron
akseleiden välille että pumppu pyörii.

> Kertokaas minulle miten se auto (4WD) pysyy siinä dynolla,
> jos esim. takarenkaita pyöri(s)tetään,
> eikö eturenkaiden pitäisi vetää auto pois rullilta?

Riippuu tietenkin nelivedosta. Joku maasturimainen suora
akseli etu- ja taka-akseleiden välillä ei varmaan pysy,
mutta katukäyttöön sopveltuvissa autoissa onkin keskellä
jonkinlainen tasauspyörästön kaltainen joka sallii nopeuseron.

Kuten aikaisemmassa viestissäni totesin, se voi olla
esimerkiksi torsen-tasauspyörästö kuten Audissa (ei kaikissa),
planeettapyörästö kuten bemarissa ja mersussa (ei kaikissa) tai
tavallinen tasauspyörästö kuten käsittääkseni ainakin jossakin
vanhemmassa Subaru Imprezassa. Siinä on ymmärtääkseni vielä
lisänä viskokytkin jarruttamassa tasauspyörästön nopeuseroa,
se ei välttämättä pysy paikoillaan yhtä hyvin.

Voima tulee sisään toiselta akselilta ja karkaa tasauspyörästön
rungon kautta vaihteistoon. Nyt kun vielä keksisi missä välissä
auto voi päästä vikaantumaan.

--
Hannes Öhman

Heikki Moilanen

SR <comps...@hotmail.com> wrote:

> Teoriassa perheen lapsiluku, ei todista muusta kuin naisen
> hedelmällisyydestä.

Voi helvetti :D

Kohta täällä aletaan vaatia Helannolta jo isyystestien tuloksiakin :)

Rajottakaa ny vähä.

-Heikki

Arho Lehtinen

> Hän kyllä kertoo myöhemmässä viestissä sokan katkenneen ja korjautuksen
> olleen maksuton, mutta todellinen 'taistelun' syy on koko ajan ollut
> käsijarru. Muu on pelkkää silmänlumetta.

Kun lukisit etkä arvailisi niin tietäisit että asia on alusta asti koskenut
hajonnutta nelivetoa. Käsijarru ei ole missään vaiheessa ole ollut rikki,
ainoastaan tehoton ennenkuin se huollossa säädettiin. Osia vaihdettiin vasta
17.12. odottaen että (sama) katsastusinsinööri yrittää vedättää uudelleen
samalla tempulla, hylkäämällä toimivan käsijarrun, jolloin kuitti olisi
ollut kirjallisena todisteena virkavirheestä. Myös kuitti käsijarrun
tarkistuksesta ja säädöstä _ennen_ aiempaa katsastusta on olemassa.
Louhisuon alkuperäinen kanta asiaan oli asiallinen ja uusintakatsastus sujui
ilman välikohtauksia. Ja ilman jarrudynoa.

Sinulla näyttäisi olevan tapana spekuloida ja vetää johtopäätöksiä ilman
perusteita ja todisteita. Louhisuon kohdalla on kyse hänen firmansa tekemän
virheen peittelystä. Onko sinullakin oma lehmä ojassa tässä asiassa?

Arho Lehtinen

"Antti" <a...@m.fi.invalid> wrote in message

> peniksen jatke
> miehen peniksessä
> potenssiin.

Siitä puhe mistä puute.

Harri Markkula

Itselläsi ei kyllä ole minkään sortin jauhoja enää pussissasi tämän
pelleilyn jälkeen.

Ensin kerrot ympäripyöreästi, että katsastusmies rikkoo auton ja vetoat
sen nelivetoisuuteen.

Aitten asiaa riittävästi eri tahoilta tivattaessa tuot julki skannatun
korjauslaskun, joka sisältää _pelkästään_ jarruremontin osia ja töitä.
Edelleen kerrot nelivedon sokan korjauksen olleen maksuton.

Nyt edellä olevassa viestissä vetoat edelleen nimenomaan nelivedon
hajonneen.

Seuraava täsmentävä kysymys kuuluukin, että kerrohan miten julkisesti
esittelemäsi jarruremontin lasku liittyy tähän nelivedon maksuttomaan
sokkaremonttiin? Sanen edelleen viitata esittämääni sekoittavien
tekijöiden tuominen keskusteluun.

Terv: Harri

Arho Lehtinen

> Itselläsi ei kyllä ole minkään sortin jauhoja enää pussissasi tämän
> pelleilyn jälkeen.

Miten sinun ja IHA-Autokatsastuksen pelleily siihen vaikuttaisi?

> Ensin kerrot ympäripyöreästi, että katsastusmies rikkoo auton ja vetoat
> sen nelivetoisuuteen.

Ehkäpä, mahdollisesti ja nimenomaan siksi että autosta hajosi jarrudynossa
NELIVETO.

> Aitten asiaa riittävästi eri tahoilta tivattaessa tuot julki skannatun
> korjauslaskun, joka sisältää _pelkästään_ jarruremontin osia ja töitä.

Laskun ensimmäinen kohta ei liity millään tavalla jarruihin.
Seisontajarrussa ei missään vaiheessa ole ollut mitään rikki.

> Seuraava täsmentävä kysymys kuuluukin, että kerrohan miten julkisesti
> esittelemäsi jarruremontin lasku liittyy tähän nelivedon maksuttomaan
> sokkaremonttiin?

Mihin kuvittelet termin, laskusta lainaten: "neliveto malli", liittyvän kun
2WD ja 4WD jarrut ovat identtiset ja auto on viety korjattavaksi
voimansiirtovikaisena? Jarrujen hajoaminen millään muotoa on 100% Louhisuon
sepitystä kun hän on halunnut keksiä itselleen sopivamman selityksen
korjaamolaskulle jota hän ei pysty kiistämään.

Otso Pulli

> [...]

> suoraan sanota. Mitä ilmeisimmin hra 'Lehtinen' on koko ajan tieten
> tahtoen antanut tämän väärän käsityksen elää. Myöskin hänen esittämänsä

Kiitos kysymästä, olen seurannut juttua alusta asti :-) Alla se mitä minä
olen tästä sopasta ymmärtänyt tähän mennessä.

http://www.muncca.fi/4wdfix.gif

Onhan tuossa nelivedon vian (katsastuksen aiheuttama) selvitys mainittu heti
ensimmäisenä.

> Hän kyllä kertoo myöhemmässä viestissä sokan katkenneen ja korjautuksen
> olleen maksuton, mutta todellinen 'taistelun' syy on koko ajan ollut
> käsijarru.

Minä kun luulin että taistelun syy on se, että ottaa päähän kun
katsastuksessa tumpeloivat nelivedon rikki käsijarrua testatessa.

Muu on pelkkää silmänlumetta.

Ei ole kun se neliveto meni ihan oikeasti rikki käsijarrua testatessa. (Mikä
on kyllä hämärtynyt viestiketjujen rönsyillessä).

> Jos käsijarru on loppuun kulunut, ei pidä ja rikkoutuu sitten
> katsastuksessa, ei minusta voi katsastajaa syyttää yhtään sen enempää
> kuin auton vetävien pyörien lukumäärääkään.

Käsittääkseni tämä on väärinkäsitys joka_mahdollisesti_lähti_liikkeelle
Jaakko Kuusiston viestistä* johon itsekin olet kommentoinut. Mutta siis
alunperin meni neliveto rikki testattaessa käsijarrua. Käsijarrun toiminta
ei kelvannut katsastusmiehelle, joten siksi sitäkin korjattiin, mutta
katsastus ei siis rikkonut käsijarrua, vaan nelivedon.

Näin minä olen tämän hässäkän tähän mennessä käsittänyt. Se on toki asia
erikseen ymmärsinkö tätä sekasotkua oikein. Errare humanun est tjsp ;-)

Myöhemmin IHA:n edustaja kommentoi asiaa täällä ja vetoaa johonkin
dynamometrin alhaiseen kehänopeuteen, ettei nelivedon rikkoutumisia voi
tapahtua. IMO kehänopeus ei ole oleellista, vaan se mihin suuntiin
dynamometrin rullat pyörii jarruja testattaessa. Ts. välittyykö nelivedon
ollessa kyseessä pyöriminen akselilta toiselle vai ei. Myöskään dynon hidas
pyörintänopeus ei muuta sitä, että dynon pyöriminen ei pysähdy vaikka
renkaat ei suostu syystä tai toisesta pyörimään mukana, vaan se jauhaa vaan.
Voimat voi siten olla suurempia verrattuna normaaleihin ajotilanteisiin,
joissa rengas joko helpommin luistaa, tai auto lähtee liikkeelle väkisin
paikalla pitämisen sijaan. (On siis eri asia pitää rengasta paikallaan
jarrulla kuin voimansiirron palikoilla).

Kestäähän automaattivaihteistokin reippaita kiihdytyksiä, mutta jarrun ja
kaasun yhtäaikaa polkeminen tai seinää vasten kuminpoltto voikin jo rikkoa
jotain, jos palikoita ei ole mitoitettu kestämään normaalista ajotilanteesta
poikkeavaa rääkkiä.

> Terv: Harri

t: Otso

*Alla Jaakon viesti

"Arho Lehtinen" <ar...@no.spam> kirjoitti
viestissä:SxeLd.1628$xV6...@reader1.news.jippii.net...
> "Timo Nurmela" <timo.n...@nic.fi> wrote in message

> Eiköhän tämä selvitä jos jollekulle tosiaan jäi epäselväksi:
> http://www.muncca.fi/4wdfix.gif

nyt putosin,,,,,,,, siis jarrut hajonneet katsastuksessa?

jaska

Harri Markkula

Arho Lehtinen wrote:
> [...]
>
> Miten sinun ja IHA-Autokatsastuksen pelleily siihen vaikuttaisi?

> Ehkäpä, mahdollisesti ja nimenomaan siksi että autosta hajosi

Jota on sitten 'korjattu' esittämäsi maksukuitin perusteella
palvelutekstillä "Jotakin mennyt rikki kun katsastusmies testannut
jarrut dynamometrillä. Nelivetomalli" ilman kyseisen korjauksen
vaikutusta hintaan ja kertomasi mukaan on vaihdettu sokka jota ei toisen
kertomuksen mukaan ole edes olemassa.

Joku tässä nyt pelleilee todella ;-)

> Laskun ensimmäinen kohta ei liity millään tavalla jarruihin.
> Seisontajarrussa ei missään vaiheessa ole ollut mitään rikki.

Niin kai sitten, mutta korjatun sitä näyttää n. 270 eurolla edelleen
esittämäsi kuitin perusteella. Katsastusmieskin lienee hylännyt auton
juuri seisontajarrun takia ;-)

> Mihin kuvittelet termin, laskusta lainaten: "neliveto malli",
> liittyvän kun 2WD ja 4WD jarrut ovat identtiset ja auto on viety
> korjattavaksi voimansiirtovikaisena?

Kuvittelen termin viittaavan siihen, ettet ole itsekään tiennyt mikä
autossa on ollut rikki ja olet vienyt sen voimansiirtovikaisena
korjaukseen, jossa onkin sitten korjattu jarruja n. 270 eurolla.

Oletko aivan varma, että vetolinja tuli kuntoon tuolla remontilla ;-)

> Jarrujen hajoaminen millään
> muotoa on 100% Louhisuon sepitystä kun hän on halunnut keksiä
> itselleen sopivamman selityksen korjaamolaskulle jota hän ei pysty
> kiistämään.

No nyt menee vaikeaksi.

Louhisuon 'sepityksenkö' perusteella autosta on korjattu 270 eurolla
kohtaa, joka ei edes ole ollut rikki eikä esittämäsi kuitin perusteella
ole vetolinjasta korjattu mitään, ellei ns. 'valohoitoa' huomioida ;-)

Elähän viitsi naurattaa ;-)

Eli eihän Louhisuon sitä tarvitse pystyäkään kiistämään, että autosi
neliveto on tarvinnut valohoitoa, vai mitä?

Mitä jos nyt ottaisit lusikan kauniiseen käteen ja myöntäisit, että sinä
_luulit_ vetolinjan rikkoutuneen eikä siitä sitten löytynytkään
korjaamolla mitään vikaa. Olette sitä yhdessä korjaajan kanssa
pällistelleet hintaan 0 euroa ja sokkatarinan sepitit vaihteeksi ihan
itse, kun et mitään muutakaan hätäpäissäsi keksinyt.

Seisontajarru sen sijaan on selvästi ainakin 'pikkuista' huoltoa
vaatinut ja tämän jälkeen katsastusmieskin on laitteen yleiseen
tieliikenteeseen hyväksynyt.

Sinun nyt vaan täytyy jatkaa taistelua eikä sisu anna periksi myöntää,
että tuli heti alunperin tehtyä virhearviointi nimeltä rikkinäinen
neliveto.

Terv: Harri

jms

"Otso Pulli" <Laitatahanetu...@nospamnokia.com.invalid> wrote in
message news:v_3Md.36501$k4.7...@news1.nokia.com...

> nyt putosin,,,,,,,, siis jarrut hajonneet katsastuksessa?

Tämä on yksi hauskimpia ja myös oudoimpia juttuja koko tässä showssa:
aikuiset ihmiset ei todellakaan osaa tulkita mitä tuollaisessa normaalissa
korjauslaskussa oikeastaan sanotaan. Listalla ensimmäinen työ todellakin on
tuo sokan korjaus joka sitten kai oli ilmainen. (hinta sensuroitu) Alla
olevat jarrutyöt on sitten asia erikseen. Kuitista on pääteltävissä että
voimansiirto ja seisontajarrut on korjattu.

Merkkiliike vaihtoi voimansiirron sulakkeen, jota IHAn Virallisen Tiedon
mukaan ei ko. mallisesta autosta löydy. :----)

Harri Markkula

Otso Pulli wrote:
> [...]
>
> http://www.muncca.fi/4wdfix.gif
>
> Onhan tuossa nelivedon vian (katsastuksen aiheuttama) selvitys

Toki on mainittu, kuten pitääkin. On taatusti todettu ihan ehjäksi.

Hra 'Lehtinenhän' vei auton remontinkorjaukseen nelivedon rikkoutumisen
takia ja sepitti vielä jälkeenpäin tarinan sokasta, jota ei taida koko
autossa olla olemassa.

Auto on sitten otettu nelivedon korjaukseen, mutta todellisuudessa se ei
ole ollutkaan rikki. Kuitissa oleva työseloste viittaa juuri siihen,
että mitään muuta ei ole tehty, kuin todettu vetolinja täysin ehjäksi.
Työmääräys vaan on kirjoitettu asiakkaan oman epäilyn perusteella, mutta
epäily on osoittautunut aiheettomaksi.

Vai havaitsetko itse kuitissa minkään sortin viitettä minkään sortin
korjaukseen _vetolinjaa_ koskien?

Vetolinjalle on aivan taatusti annettu pelkkää 'valohoitoa', koska se on
ollut aivan ehjä.

Jarrut sensijaan näyttävät pikkuisen 'säätöä' vaatineen.

Aivan yhtä hyvin hra 'Lehtinen' olisi voinut taluttaa ajoneuvonsa
korjaustiskille kertoen, että siitä hajosi moottori katsastuksessa. Nyt
me sitten lukisimme korjauskuitissa tekstin "moottori hajosi
katsastuksessa. Neliveto" ja korjaus olisi saman 0 euroa, kuin tässä
tapauksessa ehjän vetolinjan korjaus ;-)

Terv: Harri

esteri

"Arho Lehtinen" <ar...@no.spam> wrote in message

Tuskinpa Antti on munaa vailla.

Seppo Lohman

In article <ctqk03$d2...@bernoulli.tpu.fi>,
"jms" <jukka...@POISTA.hotmail.com> wrote:

> [...]
> olevat jarrutyöt on sitten asia erikseen. Kuitista on pääteltävissä että
> voimansiirto ja seisontajarrut on korjattu.

Katsopa sitä kuittia uudelleen [http://www.muncca.fi/4wdfix.gif].

Listalla ensimmäisenä ei ole "sokan korjausta", vaan siinä todetaan
[ilmeisesti asiakkaan ilmoituksesta/vaatimuksesta] "jotain mennyt rikki
kun katsastusmies testannut jarrut dynamometrillä. neliveto malli."
Eihän tuossa lauseessa edes selvästi sanota että _voimansiirtolinjasta_
olisi jotain hajonnut.

Ko. kohdassa ei myöskään ole hintaa tai mitään muutakaan viitettä siitä,
että tälle asialle olisi mitään tehty. Kyseinen kohta lienee vastaava
kuin kolme alimmaista: "taaempi pakosarja halki vuotaa sarjan ja kannen
välistä. asiakas tietää", "pakoputken kannatin poikki äänenvaimentimen
päältä. asiakas tietää" ja "oikean etujarrulevyn sisäpinta ruosteinen.
asiakas tietää". Eipä näillekään ole [kuitin mukaan] mitään tehty
huollossa.

//
--
Seppo Lohman

"---------------------------"

Henrik Mutikainen

"esteri" <est...@per.se> kirjoitti
viestissä:JB4Md.225$Pe5...@read3.inet.fi...

> Tuskinpa Antti on munaa vailla.

Esteri sitten on? Vai sinappiako tekisi mieli?

Petri

"SR" <comps...@hotmail.com> wrote in message

Pälyilkää vaan naapurin setiä.

Vakavammin; Televisiossa joku yliopiston proffa meinasi, että luokkaa
viidesosa ensimmäisistä lapsista olisivat eri isän siittämiä, kuin oletetaan
perhesuhteiden perusteella. ( omani on riittävästi itseni näköinen ; )

Petri

"Heikki Moilanen" <heik...@paju.oulu.sbam.fi> wrote in message

Hei H Moilanen !
Kuka on vaatinut ?

Tämä koko juttu on vain yhden miehen narsismin aikaansaannosta.

Oma arvaukseni on, ettei kyse edes ole normaalista narsismista, vaan ns.
huomiotaloudesta.

Jussi Tikkanen

Hannes Öhman wrote:
> [...]
> Voima tulee sisään toiselta akselilta ja karkaa tasauspyörästön
> rungon kautta vaihteistoon. Nyt kun vielä keksisi missä välissä

Subaruissa on juurikin kuvailemasi rakenne, viskolukollinen tasauspyörästö.
Ne voi testata lyhytaikaisesti jarrupenkissä mutta viskon esijännitys
(245Nm muistaakseni) vaikeuttaa sitä kun ei meinaa auto pysyä penkissä.
Liiallinen jarrupenkitys voi kuumentaa viskoa liikaa jolloin sieltä
tulee viskoöljyt ulos eikä se sitten enää toimi.

-Juska

Otso Pulli

> [...]
>
> Hra 'Lehtinenhän' vei auton remontinkorjaukseen nelivedon rikkoutumisen
> takia ja sepitti vielä jälkeenpäin tarinan sokasta, jota ei taida koko

No mistä me nyt tuo sitten tiedetään faktaksi? Sana sanaa vastaan tässä
vaiheessa.
Semmoisen väitteen guuglasin rec.autos.chrysler ryhmästä chrysler voyager
awd haulla, että kyseessä on jatkuva neliveto, mutta jakosuhde on 80/20.
Silloin voisi hyvinkin olla mahdollista, että 20% voimaa välittävät osat
ovat hennompia rakenteeltaan kuin esim 50/50 nelivedossa ja voisi hyvinkin
olla mahdollista, että voimansiirtoon on heikkojen osien suojaksi moinen
sokka viritetty. (Vrt. CR-V:n luistava neliveto, joka ei välitä voimaa
liikaa taka-akselille kuormitusrajojen lähestyessä, vaan luistaa. (Ts.
venettä nostettaessa etupää sutii ja auto ei liiku)). Tiedä sitten kun ei
äkkiseltään löydy lisätietoa Voyager AWD:n tarkasta rakenteesta. Joten
spekulointia tämäkin.

> [...]
> epäily on osoittautunut aiheettomaksi.
>
> Vai havaitsetko itse kuitissa minkään sortin viitettä minkään sortin

En. Tosin onhan tuohon listattu havainnot esim pakoputken kannattimesta
(joku on siis ihan oikeasti ihmetellyt (tehnyt työtä) auton alla, eikä
niistäkään ole laskutettu. (Menee saivarteluksi)

> Vetolinjalle on aivan taatusti annettu pelkkää 'valohoitoa', koska se on
> ollut aivan ehjä.

Parhaimmillaan myös laskuttavat tekemättömästä työstä, joten kuittijen
absoluuttinen tarkkuus/todenmukaisuus on kyseenalaista muutenkin.

> [...]
> katsastuksessa. Neliveto" ja korjaus olisi saman 0 euroa, kuin tässä
> tapauksessa ehjän vetolinjan korjaus ;-)

No minä ymmärsin tapahtumien kulun hiukan toisin. Mutta onko tuolla edes
väliä? ;-)

> Terv: Harri

Yt: Otso

Timo Viljanen

Timo Parviainen <tpar...@sun3.oulu.fi> wrote:

> hommatkaa autoja jotka ei hajoo nii ei tartte itkeä rikkinäisiä autoja.

Mistähän sellaisia saisi? Minun tietääkseni yhtään sellaista ei vielä
ole valmistettu!

Timo

Jan Andersson

Kulkekaa bussilla.

Jan

Timo Viljanen

Petri <eipo...@invalid.com> wrote:

> huomiotaloudesta.

Enpä ole moista määritelmää vielä kuullutkaan! Voisitko
antaa vähän referenssejä termillesi, vai oletko kenties
keksinyt sen ihan itse?

Timo

Timo Viljanen

> [...]

> perhesuhteiden perusteella. ( omani on riittävästi itseni näköinen ; )

5 - 10 prosenttia on kai yleisin käsitys asiasta. Mutta pian ovat tällaiset
spekuloinnit tarpeettomia. Kunhan kaupalliset DNA-testi yleistyvät ja
halventuvat hinnoiltaan, voi jokainen testauttaa perheensä. Ongelmaksi
jää tietysti se, että jos sitten biologinen isä onkin joku muu, niin
sellaista ei tällaisella testillä löydy, vaan pitää testata
isäkandidaatteja niin kauan että löytyy. Tämäkin ongelma toki poistuu
kauempana tulevaisuudessa, kun jokaisen ihmisen DNA-jälki talletetaan
yhteiskunnan rekistereihin.

Mutta itse keskustelusta, niin mielestäni Suomessa elää edelleen epäterve
palvelukulttuuri. Jos palveluntuottaja mokaa, ei häntä muka saisi
arvostella, vaan kuluttajan hiljaa vaiti kärsiä asiasta. Asiallinen
keskustelu ei yleensä onnistu millään tasolla eikä foorumilla ja liian
nopeasti siirrytään henkilökohtaisuuksiin. Pitäisi oivaltaa, että asiat
riitelevät, eivät ihmiset.

Se positiivinen puoli tässä riidassa on, että jonkinlaista muodollista
asiallisuutta on edes yritetty säilyttää, vaikka sitten taustalla puolin
ja toisin tapahtuukin varmaan paljon sellaista, mitä ei mistään
julkisuudesta saakaan luettua.

Timo

Timo Viljanen

Jan Andersson <bug...@rocketcom.mail> wrote:

> Kulkekaa bussilla.

No nehän nyt vasta hajoavat ja palavat vähän väliä, jos
sitten eivät matkan aikana suistu ojaan tai rekkaa päin.

Timo

Harri Markkula

Tämähän on erään varsin 'kuuluisan' kauniaislaistuneen turkulaisen
yrityskonsultin lanseeraama termi.

Eihän tätä ihan tosissaan kukaan ole voinut missata ;-)

Terv: Harri

Harri Markkula

Seppo Lohman wrote:

> [...]
> Eihän tuossa lauseessa edes selvästi sanota että
> _voimansiirtolinjasta_ olisi jotain hajonnut.

Näin on.

Samalla logiikalla jarrustakin olisi korjattu 'jotakin' eikä selkeästi
ilmoitettu mitä tehtiin.

Vetolinja on saanut valohoitoa tuon kuitin mukaan.

Terv: Harri

Harri Markkula

Otso Pulli wrote:
> "Harri Markkula" <tilator_eispammiaä@netti.fi> wrote in message

> No mistä me nyt tuo sitten tiedetään faktaksi?

Ei sitten niin yhtään mistään.

> No minä ymmärsin tapahtumien kulun hiukan toisin. Mutta onko tuolla
> edes väliä? ;-)

Niinpä ;-)

Terv: Harri

Message has been deleted

Timking

Arho

Timking

Moi.

Olisikohan paikallaan suorittaa "valamiehistön" äänestys?
Näitten esitettyjen puheenvuorojen jälkeen oma mielipiteeni asiasta on
tullut varsin selväksi.

Kuka on pelle?

Replyän tähän viestiini oman ääneni, tehkää te samoin.

t.Timking

Jussi R

"Timking" <Tim...@nomail.com> kirjoitti
viestissä:Kh8Md.342$Pe5...@read3.inet.fi...

> Kuka on pelle?

Tarja Halonen.

Ilkka Hamalainen

> [...]

> olleen maksuton, mutta todellinen 'taistelun' syy on koko ajan ollut
> käsijarru. Muu on pelkkää silmänlumetta.

Sen mitä tätä threadia on pikaisesti lukenut niin ainoa mikä on itselläni
konkreettisesti jäänyt käteen on se, että todellinen taistelun syy on se,
että katsastushjallis on nelivedon rullille vienyt sen paremmin
ihmettelemättä mitä pitäisi tehdä. Se riittää mulle ;)

ile

Jaakko Kuusisto

"Timking" <Tim...@nomail.com> kirjoitti
viestissä:li8Md.343$Pe5...@read3.inet.fi...

> Arho

Arho

Timo Parviainen

peloton? miljoona? :/

-t

Jaakko Kuusisto

"Timo Parviainen" <tpar...@sun3.oulu.fi> kirjoitti
viestissä:ctr4l0$rnq$1...@news.oulu.fi...

> peloton? miljoona? :/
>
> -t

Mitä on tapahtunut kun tehdään " Arhot" ??

jaska

jk. veikkaan. Saadaan hylsy katsastuksesta:

Jan Andersson

Mutta ei ole matkustajan vastuulla eikä kukkarolla.

Jan

Jan Andersson

Pikku Kakkosen Hermanni. Ainoa ja oikea.

Jan

Jan Andersson

Suurin pelle tässä äänestyksessä olet sinä. Kasva aikuiseksi.

Jan

Karkka

"Ilkka Hamalainen" <ilkka.ha...@poista.kolumbus.fi> wrote in message

Tässä on edelleen sana sanaa vastaan. Kumpikaan ei ole mielestäni esittänyt
mitään konkreettisia todisteita puolesta ja vastaan. Ainoa asia mikä on
varma on, että IHA-Autokatsastus Oy on uhanut oikeustoimilla. Tämän kumpikin
on myöntänyt. Koska Arho ei ole noudattanut uhkausta, IHA-Autokatsastuksen
pitäisi siis toteuttaa se. Jos se ei sitä tee, minun ääneni menee Arholle.

t: Karkka

PS. Enkä varmuuden vuoksi vie toistaiseksi autoani katsastukseen
IHA-Autokatsastukseen.

Luikki

"Jaakko Kuusisto" <eiroska...@kolumbus.fi.poista> kirjoitti
viestissä:ctr55l$5d1$1...@phys-news1.kolumbus.fi...
Hermanni

Arho Lehtinen

"Timking" <Tim...@nomail.com> wrote in message

> Kuka on pelle?

Sinä. Voitit hyvällä loppukirillä jopa Markkulan.

Timking

Mikä tuossa äänestyspyynnössäni ärsyttää?

t. Timking

Karkka

"Karkka" <kar...@spam.fi> wrote in message news:yD9Md.695>

> Jos se ei sitä tee, minun ääneni menee Arholle.

Tarkoitin tällä siis sitä, että jos IHA-Autokatsatus ei uskalla
viranomaisten kautta toteuttaa uhkaustaan, uskon ennemmin Arhon sanaa.

t: Karkka

Jan Andersson

Timking wrote:

> Mikä tuossa äänestyspyynnössäni ärsyttää?
>
> t. Timking

Se on lapsellinen eikä sillä ole mitään virkaa.
Tarkoituksella huomiohakuinen, ja ainoa tavoite on nolata jompikumpi
osapuoli.
Se ei sisällä minkäänlaista rakentavaa kommenttia tilanteeseen eikä tuo
siihen lisäarvoa millään lailla.

Täsmälleen samat argumentit pätee puoleen (karkea arvio) kaikista aiheen
tiimoilta kirjoitetusta paskanjauhannasta.

Myös tämä minun vastaukseni kuuluu niihin lähes täysin. Tällä sentään on
yksi tavoite: koittaa avata suunpieksäjien silmät tajuamaan kuinka
hölmöä on pullistella täällä ja hakea essonbaarikavereilta hyväksyntää
verbaalipieksämällä julkisesti kimpassa jotakuta joka uhriksi sopii.
(tässä viittaan taas kumpaan tahansa varsinaiseen osapuoleen).

Jan

Kalevi Kasvi

"Jan Andersson" <bug...@rocketcom.mail> wrote in message

> [...]
> yksi tavoite: koittaa avata suunpieksäjien silmät tajuamaan kuinka
> hölmöä on pullistella täällä ja hakea essonbaarikavereilta hyväksyntää

Hölmöä oli alunperinkään kertoa koko asiasta täällä yhtikäs mitään.

> verbaalipieksämällä julkisesti kimpassa jotakuta joka uhriksi sopii.
> (tässä viittaan taas kumpaan tahansa varsinaiseen osapuoleen).

Ainoa "uhri" joka koko asiassa on, on tässä ryhmässä käytävä keskustelun
taso.

Mutta odotellaan muutama vuosi, kun isot miehet ovat vääntäneet kättä
muutaman euron asiasta korkeinta oikeutta myöten, lopputuloksen voisi tänne
laittaa.

--
Kalevi Kasvi

Timo Parviainen

Heh, tätä on oikeastaan hauska seurata, voittaa kauniit ja rohkeat sun
muut :) Luulis että on joku akkakerhon tappelupaikka, mut mitä vielä,
miehet keskustelee autoasioista tähän sävyyn. Naiset on sittenkin
oikeassa.. Miehet on lapsia mitä autoihin tulee :)

-t

Timo Viljanen

Timking <Tim...@nomail.com> wrote:

> Kuka on pelle?

Sinä olet pelle!

Timo

Timo Viljanen

Jan Andersson <bug...@rocketcom.mail> wrote:

> Mutta ei ole matkustajan vastuulla eikä kukkarolla.

Ja sehän se elämässä tietysti tärkein asia on, varmistaa,
etteivät perilliset joudu maksumieheksi, kun henki lähtee.

Timo

Timo Viljanen

Kalevi Kasvi <kalevi...@ebaana.net> wrote:

> Hölmöä oli alunperinkään kertoa koko asiasta täällä yhtikäs mitään.

Huonosta ja asiattomasta asiakaspalvelusta ei saisi kirjoittaa eikä
keskustella? Onko se sinun mielipiteesi yleisemminkin?

Timo

Kalevi Kasvi

"Timo Viljanen" <vilj...@tuug.fi> wrote in message

Itse annan palautteen henkilökohtaisesti ja välittömästi asian havaittuani
sille taholle jolta olen saanut mielestäni asiatonta tai huonoa palvelua.

Tällöin molemmat osapuolet ovat paikalla ja myös vastapuoli saa tilaisuuden
esittää minulle näkemyksensä samantien.

Useimmiten käy niin, että kyseessä on vain harmiton väärinkäsitys tms,
jolloin homma on ohi molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla.

Missään tapauksessa en kuvittele että kirjoittelu johonkin keskusteluryhmään
auttaisi asiaan (vaikkapa kahden ihmisen erilaiseen näkemykseen jostain
asiasta) yhtään mitään.

Pidän mielessäni myös sen seikan että ei ole olemassa erikoisesti
asiakaspalveluun kehitettyä ihmisrotua jolta voisi vaatia enemmän
"fiksuutta" kuin itseltään. Jos tuntuu että keskustelet hoopon kanssa, pidä
huoli ettei hän tunne samoin.

Itse asiassa olen "antanut palautetta" edellisen kerran 2-3 vuotta sitten,
onko minulla sitten ollut hyvä tuuri vai olenko vain liian suurpiirteinen
takertuakseni elämää pienempiin ongelmiin.

--
Kalevi Kasvi

Jan

En nyt oikein ymmärrä mikä kirvoitti tuon kommentin.

Tarkoitin, että jos bussi jolla matkustat, hajoaa, niin ko.
liikennöintiyhtiö huolehtii siitä että matkasi jatkuu toisella
ajoneuvolla ilman lisäveloitusta. Riskitöntä, kun oma auto ei hajoa ja
korjauskustannuksiakaan ei jaeta matkustajien kesken. Ikävää sinänsä
että hetken joutuu odottamaan sitä jatkoyhteyttä. Mutta niin joutuisit
silloinkin jos oma auto hajoaa.

Jan

Pasi Parkkonen

> [...]
> että katsastushjallis on nelivedon rullille vienyt sen paremmin
> ihmettelemättä mitä pitäisi tehdä. Se riittää mulle ;)

Ja on tästä jupakasta tainnut hyötyäkin olla:

Käytin leimalla viime vuoden puolella 4wd Subarun ja tuossa
viime kuun puolenvälin tienoilla 4wd Audin...

Subarun veivät rullille, kirjasta tarkistaen ja minulle juhlallisesti
julistaen, että
"..Kirjan mukaan kestää, kun ajetaan korkeintaan 5km tunnissa..."

Ja kestihän se, onneksi.

No - Audin katsastuksessa riitti, kun vihjasin että kyseessä on jatkuva
neliveto ja _se saattaa hajota katsastuksessa_ - niin rullan ohi ajettiin
tyylikkäästi & suoritettiin pihalla pari jarrutusta.

Kiitos Henri :-)

Sama katsastusasema siis, eli Suomenojan/Finnoon tienoilla, siellä pellolla.

Pasi

--
--Vehicle Status 635bhp (815hp) --
Subaru Impreza WRX STI -04

Ilkka Haapavirta

"Pasi Parkkonen" wrote

> [...]
> neliveto ja _se saattaa hajota katsastuksessa_ - niin rullan ohi ajettiin
> tyylikkäästi & suoritettiin pihalla pari jarrutusta.

Kyllä tuon olisi pitänyt sujua jo ennen tätä jupakkaa, mutta en silti kiellä
Henrin kiitoksia.
Vein ensimmäisen nelikkoni ensimmäiseen katsastukseen 2001 ja inssi kysyi jo
autoa lähestyessään, että "tuohan on kai neliveto, katsotaanpa mapista voiko
sitä testata rullilla."
Koska en ollut ennen nelikkoa katsastanut, olin vähän yllättynyt ja
tietenkin tyydyin inssin päätökseen olla viemättä sitä rullille.

En ainakaan alkanut miettimään, kuinka nelivedon voisi kytkeä pois tms.
Sen voi kyllä "kytkeä" pois kardaanin irroittamalla.

Ilkka

Matti Kaki

In article <ctqtg3$ms0$1...@phys-news1.kolumbus.fi>, tilator_eispammiaä@netti.fi
says...

>Tämähän on erään varsin 'kuuluisan' kauniaislaistuneen turkulaisen
>yrityskonsultin lanseeraama termi.
>
>Eihän tätä ihan tosissaan kukaan ole voinut missata ;-)
>
>Terv: Harri

Toki on voinut missata jos on vanhalestadiolainen tai muuten
teeveetön taikka omaa sisäänrakennetun "Sarasvuofiltterin". :-)

Matti Käki oh2bio

Manu Ylhäinen

"Pasi Parkkonen" <spamm...@gmail.com> wrote in message

> Sama katsastusasema siis, eli Suomenojan/Finnoon tienoilla, siellä
> pellolla.

Sama kuin mikä? IHA on tietääkseni Konalassa ja tuolla pellolla on
K1-katsastajien putiikki nimeltä Etelä-Suomen Autokatsastus. Joka muuten
kehotti minua vaihtamaan venttiilinvarrenkumit autoon jossa moisia ei ole,
koska se savutti silmämääräisesti liikaa (päästöarvot oli kunnossa mutta
inssin piti jotain keksiä, auto oli seissyt pitkään joten vesihöyryähän
sieltä pukkas) -> eipä ole sinne enää asiaa :)

--
.. Manu Ylhäinen
.. http://q.nbl.fi

Pasi Parkkonen

"Manu Ylhäinen" <manu.y...@blaaaaaaaaaaaaah.nebula.fi> wrote in message

> "Pasi Parkkonen" <spamm...@gmail.com> wrote in message

> Sama kuin mikä? IHA on tietääkseni Konalassa ja tuolla pellolla on
> K1-katsastajien putiikki nimeltä Etelä-Suomen Autokatsastus.

Heh.... Toinen lukukerta olisi saattanut auttaa :-)
(Tosin jälkipolville tuo puutteellinen quottauksesi aiheuttaa ehkä
lisää väärinymmärryksiä...)

Eli katsastin ensin AWD Subarun, sitten Audin. Samalla asemalla.
Kerroin sitten tuon kyseisen aseman sijainnin.
Joka on eri kuin se, missä Henri käytti omansa...

Nyt varmaan valkesi viimeistään? ;-)

Mika Moilanen

Kalevi> "Timo Viljanen" <vilj...@tuug.fi> wrote in message
Kalevi> news:ctrfsu$25m6$4...@bowmore.utu.fi...

> [...]

Kalevi> Itse annan palautteen henkilökohtaisesti ja välittömästi asian havaittuani
Kalevi> sille taholle jolta olen saanut mielestäni asiatonta tai huonoa palvelua.

Kalevi> Tällöin molemmat osapuolet ovat paikalla ja myös vastapuoli saa tilaisuuden
Kalevi> esittää minulle näkemyksensä samantien.

Tämä on hyvä huomio, yritysten/tuotteiden/xxx mollaaminen onnistuu
netissä mainiosti, koska harva vastapuoli edes tietää siitä.

Jukka Töyrylä

"Matti Kaki" <oh2bio...@sci.fi.invalid> kirjoitti viestissä

> [...]
> >

> Toki on voinut missata jos on vanhalestadiolainen tai muuten
> teeveetön taikka omaa sisäänrakennetun "Sarasvuofiltterin". :-)

Tästä juontuukin mieleeni wanha itäsaksalainen aikayksikkö "ein Ulb."
Aika on sama, mikä kansantasavallan tavalliselta kansalaiselta kului radion
sulkemiseen, kun kuuluttaja kertoi seuraavaksi ohjelmanumeroksi
pääsihteeri/-ministeri Walter Ulbricht:in puheen.

Suomessa vastaavia aikayksiköitä ovat nykyään mm. "Sar" tai "Kar"

--

Jukka T
http://faq.varas.to/

SR

Matti Kaki wrote:

> Toki on voinut missata jos on vanhalestadiolainen tai muuten
> teeveetön taikka omaa sisäänrakennetun "Sarasvuofiltterin". :-)
>
> Matti Käki oh2bio

Iltalehden/iltasanomien/taloussanomien/kauppalehden/internetin
lukeminen/käyttö lienee teeveettömienkin ulottuvilla...

Sami

SR

Heikki Moilanen wrote:

> Voi helvetti :D
>
> Kohta täällä aletaan vaatia Helannolta jo isyystestien tuloksiakin :)
>
> Rajottakaa ny vähä.
>
> -Heikki

Eihän tämä nyt nimenomaisesti Helantoon liity. Pelkkää teoreettista
pohdiskelua. Voiko mies olla varma omista lapsistaan ilman testiä? :)

Sami

Matti Kaki

In article <bfnMd.36584$k4.7...@news1.nokia.com>, comps...@hotmail.com
says...

Tokitoki mutta teeveestä tuo sana tuli _ääneen_ niin useasti
ettei siihen voinut olla (negaatiivisesti) reagoimatta. Kuten
tunnettua, äänisaasteen estäminen on aika paljon vaikeampaa
kuin näkösellaisen. Kääntää vaan katsetta sivuun niin ei näy
mutta Sarasvuon tehokkaan hypnotisoiva ääni tunkee läpi aivojen.
"Läpi aivojen"... hmmm. siis korvasta sisään ja toisesta ulos?

Matti Käki oh2bio

Manu Ylhäinen

> [...]
> Kerroin sitten tuon kyseisen aseman sijainnin.
> Joka on eri kuin se, missä Henri käytti omansa...

Tuota arvelinkin, piti vaan varmistaa :) Paska se asema on silti ;)

Heikki Moilanen

SR <comps...@hotmail.com> wrote:

> Eihän tämä nyt nimenomaisesti Helantoon liity.

Joidenkin mielestä tuntuu liittyvän, ja minä vaan ennustin keskustelun
seuraavaa suuntaa tähänastisen perusteella...

> Pelkkää teoreettista
> pohdiskelua.

Oliskin :)

> Voiko mies olla varma omista lapsistaan ilman testiä? :)

Minä ainakin olen. Kun ei... varmaankaan... ole lapsia ;)

-Heikki

It is loading more messages.