Aika hurjaa muutosta muuten. Kun luvin miten vielä esim 80-luvulla esim.
Ruotsissa haluttiin aivan yleisesti jopa Tukholmaan ydinvoimaa! Siis ihan
simppeli kysymys. Mikä on maassamme herättänyt tämän massiivisen ja
maankattavan kammon ydinvoimaan. Vastavaa en ole IKINÄ nähnyt! Miksi
ihmeessä lehdet pursuavat tätä samaa viestiä:" Mitä kauemmas sen
vähäkalmaisempaa mulle ydinvoimaa?!"
Toki Antti vahtera 1978 kirjoittamassa kirjassaan kertoi muutoksen johtuneen
ruotsalaisten Ågastan voimalan vuotokatastrofiin kaatumisista ja myös esim
Marvikenin ydinvoimalakatastrofin jo 1970-luvulla vaikuttaneen, kun ei
täyttänyt kansainvälisiä ydinturvanormeja laitos alasajettiin vähin äänin.
Itse asiassa plasmafyysikko professori Hannes Alfven lopulta
ydintuhovaarasta vetosi suoraan Ruotsin pääministeriin tulppaillen maan
silloisen ydinintoilukiiman. Ydinhallinto katkaisi kostotyyliiin tiedon
ydinvaaroista antaneen professorin rahoitukset (,vertaa Aranda/Oulun
mehiläistutkimusalasajoon mm. -08 alussa!). Valtiopainostus Hannesta vastaan
päätyi tästä teollisuustutkijasta valtiopäiville. Kuten ydinalalla on tapana
ollut totuuden puhuja ajettiin maanpakoon USA:han! Asia sai niin kiusallista
julkisuutta, että myös Ruotsin uraanikaivos Rantadissa päätettiin myös
sulkea ydinvaarojensa tultua julki laajalti. Antti Vahtera; (ydinenergian
uhkapeli) kipakoituu: "Silloisia ydinhankkeista kuvastui edelleen joksenkin
täydellinen tietämättömyys ydinenergian riskeistä, mm.
Tukholmaydinvoimalahankkeissa, Vätanin sataman, ja esim. Haningenin
ydinkaukolämpö-, sähkölaitoshankkeissa!"
Niin tulee tosiaan mieleen, että vastako nyt aletaan ydinvaaroja ymmärtämään
vaivoin Suomessa, kun aiempaa edes 100km ei pidetä turvarajana? On aivan
ILMEISTÄ , että nämä esittämäni loisteliaat uudenkertovat beettasoihtufaktat
ja muut mekanismireaalini siitä miten LAAJALLE ydintuhot ohi mittausten
leviää alkavat purra huimasti nähtyä paniikkia päättäjiimme tuoden. Jopa
sadasti rajumin, kun edes ikinä alkujaan arvelin! Hianoa siltä osin, että
turvaharhat karisevat. Olemme kuin kala kultakalamaljassa, jossa turvaa EI
OLE ydinpäästöiltä omilta ydinpäästöiltä enää MISSÄÄN(!!
Korostettakoon taas kerran tässäkin yhteydessä, että muita tuotantomuotoja,
erityisesti uusiutuvia, ei pidä väheksyä, tai jättää käyttämättä!
Viimekädessä mm. käytetyn polttoaineen loppusijoittaminen tuntuu
pelottavimmalta uhalta kauhukuvineen satojen vuosituhansien päähän!" Hei
siis VAUTSI, kaveri alkanee heijastella syitä siihen miksi jopa SDP on
luopumassa ydinhysteriastaan!)
*Koska maailman ydinvoimaloita tunutaan alati vaan purkavan enemmän
ydinvoimaloita, kuin hidas ja ponneton rakentaminen on vuosikymmenten
odottelussa tuottanut. Juuri kuten IAEA ennakoi tapahtuvan
energiapositiivisen uraanintuotannon loputtua -07. Mutta on tässä toki myös
muita motiiveja. Kuten monet muistavat TVO käyttää nykyään JOKAISEEN
ydinvoimalaan sukupuuttoon kuolevan valaan/vuosi. Tämä näkyy näissä mm.
MTC-palojen rasvankäytöissä ja vastaavissa sitten näin, kun
kampamaneettikasvattamot tyhjentävät valailta myös kiihtyvästi
ruuat:"Norjalaiset valaanpyytäjät ovat saaneet saaliikseen viisi
lahtivalasta. Kertoi norjalaislehti perjantaina. Valaanpyyntikausi on on
ollut käynnissä jo runsaan kuukauden, mutta pyyntiä on haitannut huono sää
ja jatkuvasti kohoavat polttoainekustannukset. Norjan itselleen asettamat
valaanpyyntikiintiöt tälle vuodelle on reilut 1000 lahtivalasta. Kiintiö oli
saman suuruinen myös viime vuona. Norja irtisanoutui kansainvälisestä
valaanpyyntikiellosta vuonna 1993 väittäen, että valaanpyynti on
välttämätöntä lahtivalaskantojen pitämiseksi sellaisena, ettei haittaa
kalastusta. Lahtivalaat kasvavat 11-metrisiksi ja painavat kahdeksan
tonnia."
*Ja tosiaan näillä tappokintiöillään juuri ja juuri hoidetaan alati katoavaa
ydinperintöä ja hiukan rasvaa riittää myös varastokäyttöön.