Tarvitsen nopeasti ratkaisun!

sirkkaliis...@suomi24.fi

Tarvitsen nopeasti ohjelman KOODIN, joka ratkaisee kolmen kappaleen
ongelman. Lähetä SUOMEN KIELELLÄ kommentoitu koodi ja SUOMEN
KIELELLÄ selitetty teoria (selventäviä KUVIA mukaan)
DOC-MUOTOISENA dokumenttina osoitteeseen
sirkkaliis...@suomi24.fi torstaihin 30.3.2006 mennessä. EN
HUOMIOI TÄMÄN PÄIVÄMÄÄRÄN JÄLKEEN LÄHETETTYJÄ TÖITÄ !!!

VAIN ASIALLISET YHTEYDEN OTOT !!!
SL

Jani Kivisola

sirkkaliis...@suomi24.fi wrote in news:1143407234.354993.200140
@t31g2000cwb.googlegroups.com:

Tämäpäs oli hauska.

--
Quite Exciting This Computer Magic!

http://www.virsutlipsuu.com

Tommi Raulahti

Sovitaan alustavasti tuntihinnaksi 250e (+alv. 22%) niin koodaan kyllä
mielelläni vaikka minkälaisiin ongelmiin suomenkielisillä kommenteilla
ratkaisuja.

Joo, noilla spekseilla saanet odotella sitä asiallista vastausta aika
kauan...

--
- Tommi -

Aki Laukkanen

sirkkaliis...@suomi24.fi kirjoitti:

Tuolla tyylillä ja asenteella niitä asiallisia yhteyden Ottoja tuskin
kovin montaa tulee.
Harjoitustöistä oppii muuten paljon enemmän, jos ne tekee ihan itse.
<http://mindprod.com/jgloss/homework.html>

--
-Aki Laukkanen

Risto Paasivirta

In article <slrn4e2eptl...@fanta.modeemi.cs.tut.fi>,

Tommi Raulahti <drd...@modeemi.fi> wrote:
>Sovitaan alustavasti tuntihinnaksi 250e (+alv. 22%) niin koodaan kyllä
>mielelläni vaikka minkälaisiin ongelmiin suomenkielisillä kommenteilla
>ratkaisuja.

On helppoja ongelmia ja on vaikeita ongelmia. N-kappaleen ongelma
on vaikea kun N > 2. Ottaen huomioon annetun deadlinen, montako
tuntia ajattelit siihen tarvia?

>- Tommi -
Risto
--
char l['RP']="GIKGOPAMW@",*I,*O,_;main(){for(I=O=99+l;_
=l[_/2&30|*(*I++=_%2|48,puts(O),I-=_&2)&1];I<O&&--O);}

TaaviUntamo

"Tommi Raulahti" <drd...@modeemi.fi> kirjoitti
viestissä:slrn4e2eptl...@fanta.modeemi.cs.tut.fi...

> Sovitaan alustavasti tuntihinnaksi 250e (+alv. 22%) niin koodaan kyllä
> mielelläni vaikka minkälaisiin ongelmiin suomenkielisillä kommenteilla
> ratkaisuja.

Minusta tuo vaikuttaa vähän kalliilta. Eikös me pari vuotta sitten
keskusteltu täällä nyysseissä ja tultu siihen tulokseen, että 50 euroa tunti
voisi olla ryhmän tarjoama minimihinta? Jos siihen tekee
inflaatiotarkistusta, niin nyt se voisi olla 60 euroa tunti.

Ryhmän päätöksille uskollisena minä voisin tarjota tuon työn sitten hintaan
60 euroa tunti, etten polkisi hintoja. Koska kolmen kappaleen ongelmaa ei
tietääkseni ole vielä ratkaistu, tämä tuonee sitten vakiotulonlähteen
eläkeikään asti, tutkimukseen voi nimittäin mennä paljon aikaa.

Tommi Raulahti

TaaviUntamo <ros...@gmail.com> wrote:

> [...]
> voisi olla ryhmän tarjoama minimihinta? Jos siihen tekee
> inflaatiotarkistusta, niin nyt se voisi olla 60 euroa tunti.

Hintaan vaikuttaa paljon se, että tuo halutaan _kiireellä_ ja muitakin
hintaa nostavia raja-arvoja on esitetty. Joten siihen suhteutettuna,
hinta on mielestäni ihan kohtuullinen.

--
- Tommi -

Tauno Voipio

Ainakin 10 euroa lisää / KARJUTTU vaatimus.

--

Tauno Voipio
tauno voipio (at) iki fi

Toni Nikkanen

Tommi Raulahti <drd...@modeemi.fi> writes:

> Hintaan vaikuttaa paljon se, että tuo halutaan _kiireellä_ ja muitakin
> hintaa nostavia raja-arvoja on esitetty. Joten siihen suhteutettuna,
> hinta on mielestäni ihan kohtuullinen.

Sitäpaitsi eihän kolmen kappaleen ongelmaan ole vielä ratkaisua kukaan
keksinyt? Kyllä siitäkin pitää jotain extraa velottaa, jos jo Newtonin
ajoista ihmiskuntaa vaivannut ongelma pitäisi torstaihin mennessä ratkaista.

Heikki Kaskelma

Toni Nikkanen:

> [...]
> keksinyt? Kyllä siitäkin pitää jotain extraa velottaa, jos jo Newtonin
> ajoista ihmiskuntaa vaivannut ongelma pitäisi torstaihin mennessä

-- It turns out, though, that Poincare had the right point of view, because
in 1909, the Finnish astronomer Karl Sundman completely solved the
three-body problem! Given an initial position, he could produce a convergent
series giving the positions of the bodies for all times.
Wait a minute, I didn't know that the Three-Body Problem was solved. I'll
bet you didn't either. "Sundman's work seems to have been almost forgotten.
Why did such an important and long awaited work almost fade into obscurity?"
Think about it! --

Heikki Kaskelma

Jussi Piitulainen

Lähde, en.wikipedia.org, kertoo Sundmanin ratkaisseen rajoitetun
version ongelmasta, jossa yhden kappaleen massa on mitätön
("negligible"), ja senkin vain teoriassa: "Unfortunately, getting the
value to any useful precision requires so many terms (on the order of
10^8,000,000) that his solution is of little practical use."

Sampo Smolander

In sfnet.atk.ohjelmointi.alkeet Tommi Raulahti <drd...@modeemi.fi> wrote:
> [...]
[...]

> Sovitaan alustavasti tuntihinnaksi 250e (+alv. 22%) niin koodaan kyllä
> mielelläni vaikka minkälaisiin ongelmiin suomenkielisillä kommenteilla
> ratkaisuja.

Entäs millä hinnalla koodaisit ohjelman joka ratkaiseen
pysähtymisongelman? :-)

Mika Viljanen

Minä voisin pohtia tuota ongelmaa vaikkapa viikon ajan (40h)
kasvavalla tuntitaksalla. Ensimmäiseltä tunnilta otan vain
euron, toiselta kaksi, seuraavalta neljä jne.

[Follarit sfnet.huuhaa]

--
MJV . "After twelve years of therapy my psychiatrist said something
that brought tears to my eyes. He said, 'No hablo ingles.'"

te...@mailinator.com

Parahin Sirkkaliisa,

Yrityksemme tarjoutuu tekemään ao. ohjelman tuntityönä seuraavasti:
- ohjelmointi 80e/tunti + kiirellisyyslisä 10e/tunti (valintasi mukaan
Java, C++ tai C kielellä)
- dokumentointityö 60e/tunti
- asiantuntijapalvelu 160e/tunti (ongelman teorian selvitys ja kuvaus)
- projektinhallinta, 20% ohjelmointi,dokumentointi ja
asiantuntijapalvelun yhteenlasketusta tuntimäärästä, 120e/tunti

Hintoihin lisätään ALV.

Ohjelman ja dokumentoinnin tekijänoikeus siirtyy ostajalle, sillä
rajoituksella että yrityksemme nimeä ja logoa ei saa
poistaa dokumentaatiosta eikä ohjelmasta.

Maksuehdot: ennakkomaksut 1000e, loput työn luovutuksen yhteydessä.

Otathan nopeasti yhteyttä, ryhdymme työhön välittömästi
ennakkomaksun maksamisen jälkeen.

Markku Tauriainen

Millä kielellä pitäsi olla? Java, C++, Javascript, JSP, ASP, VB? Vaiko
HINDU?

--
- Tare Karvaturri