minulla on kaksi gigaista usb2 palikkaa, yksi 512megainen, ja erillinen
USB kortin lukija xD korteille, jotka kaikki toimivat Mandriva 2006:ssa
ilman mitään ongelmia.
gnomessa kaikki näkyvät normaalisti ja niihin voi kirjoittaa jne, kuten
kuuluukin.
Kaikki muistit ovat fat32-formaatissa.
Ubuntu ei kuitenkaan anna kirjoitta toiselle noista gigaisita mitään, vaan
mounttaa se väkisin read-onlyksi.
Osa kansioista näkyy tiedostoina, eikä sisältöä pääse katsomaan, osaa
tiedostoista se ei suostu avaamaan.
Windowsissakin nuo kaikki toimivat ihan oikein.
Netistä löysin joitain ihjeita fstab:n kopeloimiseen, mutta se ei liene
suotavaa kun irroitettava media on kyseessä. Eikä palikka niillä ohjeilla
ole toimimaankaan lähtenyt.
-Kimi
-Kimi
$ sudo apt-get install usbmount
$ sudo nano /etc/usbmount/usbmount.conf
Kohtaan MOUNTOPTIONS= lisää arvot "users, umask=000"
ja usb tikku takas kiinni.
E: Pakettia usbmount ei löytynyt.
sources.conf:ssa on ne lähteet jotka 6.06.1 :ssä sinne oletuksena menevät.
-Kimi
> E: Pakettia usbmount ei löytynyt.
> sources.conf:ssa on ne lähteet jotka 6.06.1 :ssä sinne oletuksena menevät.
http://packages.ubuntu.com/dapper/admin/usbmount
eli dapperiinin paketti löytyy [universe] hakemistosta.
Laita sources.list tiedostosi kuntoon.
Kannattaa tutustua sivuihin:
kiitoksia, tämä olikin uusi sivusto.....
nyt toimii tuo toinenkin gigainen palikka.
-Kimi
Jahas, tulipa juhlittua liian aikaisin.
Ei toimi tuo palikka vieläkään Ubuntussa.
koitin töissä VMWaressa olevalla Ubuntu 6.06:lla joka tunnisti palikan
OK, mutta käytti ilmeisesti jotenkin alla olevan Mandrivan tietoja....
Kotona 6.10 ei palikkaa edelleenkään suostu oikein käyttämään, ja
tilana on edelleen read-only.
-Kimi