Laajakuvanäyttö, DVI ja Linux

DavyJr.

Moi,

Käytän Ubuntu 7.04:ää. Nyt olisi tulossa uusi 22-tuumainen
lcd-näyttö vanhan 19-tuumaisen putken tilalle. Merkki ja malli Samsung
syncmaster 226bw. Natiiviresoluutioksi mainitaan 1680x1050. Jos vain
mahdollista, niin kytkisin tuon mielelläni DVI-piuhalla kiinni.
Näytönohjain on nVidia GeForce 7600GT agp-väylässä. Käytössä on nVidian
3d-ajuri. Minkähänlainen operaatio mahtaisi olla vääntää xorg kuntoon?

Ubuntun foorumeilta jotain juttua löysin pulmista tuon natiiviresoluution
ja dvi-liitännän suhteen. Nämä tosin näyttivät liittyvän Intelin
integroituihin piireihin.

Arto Järvinen

DavyJr. kirjoitti:

Itse ostin ViewSonicin 22" litun. Näytönohjain nVidia GeForce 6600GT
agp, niin ja ubuntu 7.04.
Tökkäsin DVI-kaapelin kiinni ja lisäsin tuon natiivireson xorg.conf
tiedostoon, se oli käytännössä siinä.

--
Arto Järvinen
ars...@gmail.com

Kari Jarvinen

Arto Järvinen <ars...@gmail.com> wrote:
> Tökkäsin DVI-kaapelin kiinni ja lisäsin tuon natiivireson xorg.conf
> tiedostoon, se oli käytännössä siinä.

Sama homma, muuta ei tosiaan vaatinut - näyttö 226bw ja näytönohjain
nVidian joku 5200-sarjalainen.

--
NP: -

Tommi Nieminen

Wed, 26 Sep 2007 15:54:11 +0000, DavyJr. kirjoitti
<DgvKi.229157$oo4.2...@reader1.news.saunalahti.fi>:

> [...]
> Näytönohjain on nVidia GeForce 7600GT agp-väylässä. Käytössä on nVidian
> 3d-ajuri. Minkähänlainen operaatio mahtaisi olla vääntää xorg kuntoon?

Ei minkäänmoinen. Minulla on sama näyttö, sama käyttis eikä
näyttökorttikaan kovin erilainen (7600GS AGP) -- mitään ongelmia ei
tullut. Taisin lausahtaa "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" xorg.confin
käsin puukottamisen sijaan, mutta 1680×1050 ilmestyi ongelmitta.

--
.... Tommi Nieminen .... http://tommi.legisign.org/ ....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick

DavyJr.

Wed, 26 Sep 2007 16:24:41 +0000, Tommi Nieminen kirjoitti:

> [...]
> tullut. Taisin lausahtaa "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" xorg.confin
> käsin puukottamisen sijaan, mutta 1680×1050 ilmestyi ongelmitta.

Ok, tilanne näyttää sitten ihan hyvältä. Kiitos kommenteista!

DavyJr.

Jees, kerrottakoon vielä, että tosiaankin tämä asentui täysin ongelmitta.
Oikea reso löytyi tuon reconfigure loitsun myötä.