Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Soundmax äänikortti Win XPssä

1 view
Skip to first unread message

Antero

unread,
May 12, 2008, 1:23:25 AM5/12/08
to
Minulla on HP:n 6715b läppäri, ostettu Vista -käyttöjärjestelmällä.
Haluaisin palauttaa sen XP:lle. Ongelmaksi muodostuu tuo Soundmaxin
integroitu äänikortti, jota en saa asennettua toimivaksi enkä ole löytänyt
lukuisista yrityksistä, ajureista ja googlamisesta puhumattakaan, löytämään
mitä keinoa, jolla sen saisi toimivaksi. Sen pitäisi olla toimiva, koska
tämä on ainoa koneeni ja käytän Skypeä ja kuntelen musiikkia. Olen
asennellut XP:n moniaita kertoja eri ajureilla tuloksetta. XP ilmoittaa
Soundmaxin HP:n ajurien asentamisyrityksien loppuvan siihen, että ei ole
toimivaa hd audio busia käytettävissä. Microsoftin vastaava ohjain asentuu,
mutta mitään sen jälkeen ei silti kuulu kaiuttimista ja device manageriin
jää keltainen läiskä toimimattomuutta osoittamaan. HP myy samaa läppäria
XP:llä, joten sille pitäisi löytymän jokin ohjain. Ongelma on etten sitä
HP:ltä löydä, en edes Win 2000 ohjainten joukosta enkä siitä HP:n ryhmästä,
jossa on kaikki ajurit tälle, olevaa saa toimimaan. Vista 32 ja 64
järjestelmissä äänikortti toimii ongelmitta. Ongelmani on tietysti
englannin kielen taito ja puuttuva näkemys siitä missä järjestyksessä
ohjaimet asennetaan.
Sattuisiko joku tietämään miten sen saisi toimimaan? Tai ainakin lisää
tietoa?

Antero

Jari S.

unread,
May 12, 2008, 7:16:36 AM5/12/08
to

"Antero" <joss...@joku.on> kirjoitti viestissä
news:hvQVj.2051$S35...@reader1.news.saunalahti.fi...

Sattuu olemaan tietoa ja kokemusta kymmenistä ko. asennuksista, mutta kun
vaan muistaisi ulkoa :D

1. Tee XP SP3 asennus -cd, niin ongelmaa ei ole.

2. Jos et tee SP3 asennuslevyä, oletan että kuitenkin SP2 levy on, tai
ainakin Sp2 on asennettuna.

3. Asenna HP:n HD-audio -ajuri. Saat virheilmon. Tee se silti.

4. Mene laitehallintaan, keltaisen herjan kohdalla "päivitä ohjain"> hae
ajuritiedosto automaagisesti netistä.

5. Kun xp on päivittänyt MS UAAA -ajurin kuntoon, vastaa "peruuta" kun tämän
jälkeen löytyy "itsestään" 1. HD audio, 2. Modeemi.

6. Asenna HP XP Audio ajuri uudelleen.

7. Asenna HP XP modeemiajuri.

8. Siinä se sit on :)

9. Tuosta hommasta todellakin pääsee eroon, jos SP3 on asennettuna.

- Jari S. -

Sami Setälä

unread,
May 12, 2008, 10:07:52 AM5/12/08
to
> asennellut XP:n moniaita kertoja eri ajureilla tuloksetta. XP ilmoittaa
> Soundmaxin HP:n ajurien asentamisyrityksien loppuvan siihen, että ei ole
> toimivaa hd audio busia käytettävissä. Microsoftin vastaava ohjain
> asentuu, mutta mitään sen jälkeen ei silti kuulu kaiuttimista ja device
> manageriin jää keltainen läiskä toimimattomuutta osoittamaan. HP myy
> samaa läppäria XP:llä, joten sille pitäisi löytymän jokin ohjain.

Jotku HD Audio -kortit vaativat XP:ssä hotfixin, olikohan KB888111 jotta
toimisivat.

http://support.microsoft.com/kb/888111

Microsoftilta tuota ei saa ladattua suoraan, mutta se on mukana joissakin
hd-audio-ajuripaketeissa, tai sitten löydettävissä googlella.

-Sami-

Antero

unread,
May 12, 2008, 1:37:28 PM5/12/08
to
Ongelma ratkennut. Kiitos

Antero

"Sami Setälä" <samis....@gmail.com.invalid> wrote in message
news:482849d3$0$23845$9b53...@news.fv.fi...

Timo Pietilä

unread,
May 12, 2008, 2:22:45 PM5/12/08
to

Tuo on mukana XP SP3:ssa.

Timo Pietilä

0 new messages