Wesołe jest życie staruszka

Piotr Mikołaj

to Księstwo Sarmacji
W pierwotnym zamyśle niniejsza proklamacja miała być pełna patosu,
odesłań do historii oraz górnolotnych wezwań. Jak nietrudno się
domyślić po takim wprowadzeniu -- nie będzie. Tego rodzaju
sformułowania zachowajmy na mój pogrzeb, który -- o ile nie będzie miał
miejsca nieszczęśliwy wypadek -- nastąpi nie wcześniej, niż za parę
dekad (liczę na wysoką frekwencję, Prześwietnego hr. Koniasa proszę o
przywiezienie śliwowicy).

Marząc od dawna o wygodnym fotelu w Izbie Senatorskiej, po ponad roku
rozważań (i trzech latach narzekania), czując, że moja misja dobiegła
końca (patrz: ciągłe regencje) oraz, iż dosyć mam zaciskania zębów w
przypadku co mniej inteligentnych propozycji (regne oblige), podjąłem
ostateczną i nieodwołalną (patrz: ponad rok rozważań) decyzję o
przejściu na (aktywną) emeryturę.

Nim to nastąpi, z dniem 6 października Roku Pańskiego dwa tysiące
ósmego, chciałbym: primo -- zapewnić mojemu następcy (o nim dalej)
komfortowe warunki panowania, secundo -- stworzyć miejscowość w
Terytorium Koronnym, w której będę mógł osiąść na stare (umownie tak
je nazwijmy) lata, tertio -- uregulować pewne sprawy, na które
wcześniej, z braku czasu, nie było okazji.

Jeżeli chodzi o punkt pierwszy, jestem głęboko przekonany, że mój
następca powinien mieć taką samą pozycję startową, jaką ja posiadałem.
Innymi słowy, że pewne ograniczenia, które pojawiły się zwłaszcza w
ostatnich miesiącach, powinny zniknąć, aby mógł działać z takim
zakresem odpowiedzialności (dozą motywacji!), z jakim ja działałem,
zanim dopadł mnie uwiąd starczy.

W pierwszej kolejności mam tu na myśli zmianę Konstytucji -- w
hierarchii ważności: przywrócenie Koronie prawa weta wobec ustaw,
utrudnienie odwoływania ministrów przez Izby Sejmu poprzez
podwyższenie wymaganej większości do 2/3 oraz zniesienie wymaganej
zgody Izb Sejmu na tworzenie oraz znoszenie prowincji (plus zmiany
pomniejsze).

W drugiej kolejności piszę o przywróceniu bezpośredniej kontroli
Korony nad agendami rządowymi i siłami porządkowymi, Terytorium
Koronnym i namiestnikami pro tempore oraz powrocie do Korony prawa do
wyrzucania nieproszonych gości (plus zmiany pomniejsze).
Zaniepokojonych uczulam, że to wszystko już było i świat się nie
zawalił.

Jeżeli chodzi o punkt drugi, niewielę mogę dodać ponad to, iż moim
zamiarem jest stworzenie miejscowości, która zajmie pierwsze miejsce w
rankingu, przy czym -- nie dzięki wcześniejszemu nakładowi pracy, a
dzięki aktywnej działalności dzień/tydzień-po-dniu/tygodniu.
Potraktujmy to jako moje osobiste, niezobowiązujące (bądź co bądż,
jeszcze jestem księciem i żadne przysięgi mnie nie wiążą)
zobowiązanie. Być może zajmę się także polityką demokratyczną (jeżeli
będę musiał).

Jeżeli chodzi o punkt trzeci, kilku oczywistych zdrajców straci tytuły
w trybie przyspieszonym (plus pomniejsze) tak, by nowy monarcha nie
musiał rozpoczynać panowania od -- mimo wszystko, nieprzyjemnych --
podpisów pod orzeczeniami Trybunału Honorowego. Oczywiście, jeżeli
Trybunał Honorowy zdąży rozpatrzyć wszystkie sprawy (minus jedną --
Mogę Się Powstrzymać, Ale Nie Chcę, Gdyż Mnie Mdli, A Trochę Już
Widziałem) przed Dniem K, nie będę miał nic przeciwko temu.

Część z osób może być, być może i zapewne, zaskoczona takimi kolejami
losu, zatem by nie przedłużać pojawiających się w sercach i umysłach
dywagacji o osobie następcy, informuję, iż nowym Księciem ziemi, tej
zie... Księciem Sarmacji, suwerenem Królestwa Baridasu,
Rzeczypospolitej Sclavińskiej i Księstwa Trizondalu zostanie
Prześwietny Daniel hr. Chojnacki jako Jego Książęca Mość Daniel
Łukasz.

Następca tronu dał się poznać jako "człowiek, któremu wychodzi".
Hrabia Chojnacki jest politykiem wszechstronnie utalentowanym i
cechującym się silnym poczuciem misji. Ogromne zaangażowanie,
doskonała orientacja w polityce zagranicznej, umiejętność współpracy
tak z partnerami w kraju, jak i za granicą, wreszcie znakomite
umiejętności z zakresu projektowania stron internetowych -- wszystkie
te elementy złożyły się na postać jednego z najlepszych szefów rządów
w całej historii Księstwa Sarmacji. Jestem głęboko przekonany, że
równie dobrze -- o ile nie lepiej -- podoła odpowiedzialnemu wyzwaniu
przewodzenia rzeczypospolitej.

Alleluja i do przodu!

(-) Piotr Mikołaj.

Sthur...@gmail.com

to Księstwo Sarmacji

On 8 Sie, 01:24, Piotr Mikołaj <pmk.design...@gmail.com> wrote:

> Alleluja i do przodu!

<doznał zawału>

--
Timios hr. Kiechajas

Sthur...@gmail.com

to Księstwo Sarmacji

On 8 Sie, 01:36, "Sthurmh...@gmail.com" <Sthurmh...@gmail.com> wrote:

> <doznał zawału>

Już mi lepiej, aczkolwiek... smutno. Coś się kończy.

Kiedyś to musiało nastąpić, ale pewnie większość Sarmatów wywalała ten
moment poza swoją świadomość, jak i ja. Dlatego teraz, co tu dużo
mówić - szok.

Nie będę teraz układał pochwalnych pieśni, ani też sposobił się ku
krytycznym ocenom, ani nawet ku wzniosłym, neutralnym podsumowaniom.
Na to będzie jeszcze na pewno sporo czasu. Tak samo na gratulacje dla
nowego JKM.

Powiem tyle - dzięki Piotrze Mikołaju. I pójdę na dół, do lodówki,
wyjmę słoweńskie piwko i wypiję Twoje zdrowie.

A na zupełny koniec... my, Sarmaci, zwykliśmy kwitować zaskakujące
odejścia jednym, krótkim, acz zazwyczaj niezwykle celnym słowem.

"Wróci"

;)

--
Timios hr. Kiechajas.

Ziutek

to Księstwo Sarmacji
On 8 Sie, 00:24, Piotr Mikołaj <pmk.design...@gmail.com> wrote:
> Księciem Sarmacji, suwerenem Królestwa Baridasu,
> Rzeczypospolitej Sclavińskiej i Księstwa Trizondalu zostanie
> Prześwietny Daniel hr. Chojnacki jako Jego Książęca Mość Daniel
> Łukasz.

Współczuję mu z całego serca... :D

A co do JKM, było i minęło, ale wciąż trwa i pozostanie. Wiadomość
dość szokująca jak już Timek zauważył, ale bardzo liczę, że teraz
wróci stary, dobry Kefas z wieloma zajefajnymi pomysłami, który
znajdzie czas na ich realizację. Gdyby nie ta nadzieja to miałbym już
cały kosz zasmarkanych chusteczek...

Dziękujemy! Dzięki za wszystko! :)

--
Ziutek

Piotr Mikołaj

to Księstwo Sarmacji
On 8 Sie, 01:54, "Sthurmh...@gmail.com" <Sthurmh...@gmail.com> wrote:

> A na zupełny koniec... my, Sarmaci, zwykliśmy kwitować zaskakujące
> odejścia jednym, krótkim, acz zazwyczaj niezwykle celnym słowem.
>
> "Wróci"

Nigdzie nie odchodzę, tu siedzę.

(-) Piotr Mikołaj, senator in spe.

Ojek

to sarm...@googlegroups.com
Piotr Mikołaj <pmk.de...@gmail.com> napisał(a):

> Alleluja i do przodu!

Tzn, ten. Łoł. Szok, pewna doza zdziwienia (choć nieduża ;), ale szok
przede wszystkim. Jakieś 60 v-lat na stolcu Księcia to spory szmat czasu.
Dziękuję za te ponad dwa lata (z przerwami) w których to Ty rządziłeś,
kiedy ja w KS mieszkałem.

No cóż, zaczyna się nowa era, era JKM Daniela Łukasza. Powodzenia, Panie
Danielu (;) i serdeczne gratulacje!

/me otwiera piwo i pije zdrowie Piotra, jak i Daniela.

--
Bartosz bar. von Thorn-Mackiewicz

Idę po Ciebie!

to Księstwo Sarmacji

On 8 Sie, 01:24, Piotr Mikołaj <pmk.design...@gmail.com> wrote:

> Alleluja i do przodu!

ło matko i córko!!!

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...
oooooooooooooooooooooooooooooooooo....

<Martietta nic nie widzi tylko białe światełko w tunelu, które mówi
"kurde rusz się babo, jeszcze nie czas", budzi się i powiada:>
Niech się stanie wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba...

Marietta bnt Barbescu
Primera Bruja
_________________________
Przekrocz tę linię, a zginiesz !!!

Morpheus

to sarm...@googlegroups.com
Użytkownik Piotr Mikołaj napisał:

> Alleluja i do przodu!

Oby!
Gratuluję wszystkim stronom.
Tri.

--
Jakub wicehrabia Kaczyński

Piotr kaw. von Cetnarovich

to Księstwo Sarmacji
Serdecznie gratuluję i dziękuję!

--
(-) Piotr von Thorn-Cetnarovich

Mateusz bar. Suszek

to sarm...@googlegroups.com
W dniu 8 sierpnia 2008 01:24 użytkownik Piotr Mikołaj
<pmk.de...@gmail.com> napisał:

> Alleluja i do przodu!

Łoł.
/me jest w szoku.
/me próbuje się powoli pozbierać.

Kiedyś musiało się stać...
Vivat dwa Księcie! ;)

--
kpt. Mateusz bar. Suszek-Chojnacki
Dumny członek Rodu Chojnackich

Jego Aberracja baron "Szmrek"

to Piotr Mikołaj
Fer dnia 2008-08-08 godz.10:50:32

Ad multos annos Piotr, w Pani/Pana liście
datowanym 8 sierpnia 2008 (02:22:43) można przeczytać:

PM> Nigdzie nie odchodzę, tu siedzę.

A miało być lepiej na googlach :/
Niektóre listy dostaje po paru dniach, ważna nowina
od JKW, dotarła do mnie w strzępach komentarzy i aby
dotrzeć do całego posta musiałem udać się na www.

Jak zwykle krótko:

Wierzę i ufam, że zmiany wpłyną korzystnie dla KS.
Przyjmując w założeniu, iż nie tracimy "starego" Księcia,
zyskując przy tym nowego (aktywnego, oby) Księcia.

Jednym zdaniem: (nie)umarł Król, niech żyje Król.

Piję Wasze zdrowie (wieczorem).

--
Pozdrawiam, Paweł bar. "Szmrek" Szermiński h. Poraj,
kwestionowany autorytet niemoralny, kolekcjoner nagród i orderów.

\ | / Światło Gellonii,
- O - Mistrz Zakonu Feniksa.
/ | \ GG: 416319, Kom.600 396 393

Taniej na zagraniczne komorki!
Sprawdz >>> http://link.interia.pl/f1ece

Ojek

to sarm...@googlegroups.com
"Jego Aberracja baron \"Szmrek\"" <sz...@poczta.fm> napisał(a):

> A miało być lepiej na googlach :/
> Niektóre listy dostaje po paru dniach, ważna nowina
> od JKW, dotarła do mnie w strzępach komentarzy i aby
> dotrzeć do całego posta musiałem udać się na www.

Ja ten wątek też via www czytam, bo mi połowa maili nie podochodziła.
Y! rox. O.

o.

Edyta Konias zd. von Thorn-Browarczyk

to sarm...@googlegroups.com
Piotr Mikołaj pisze:
O żesz Ty w cale! O_O Zatkało mnie i gratuluje Danielowi :)
--
Edyta

Krzysiek Cz.

> [...]
>Rzeczypospolitej Sclavińskiej i Księstwa Trizondalu zostanie
>Prześwietny Daniel hr. Chojnacki jako Jego Książęca Mość Daniel

Nadchodzi nowa era w dziejach Księstwa.
Nie wiem co powiedzieć...
Wasza Książęca Mość! Dziękuję i udanej emerytury!:)

A hrabiemu Chojnackiemu, Księciu Naszemu Nowemu, najszczersze
gratulacje! :)

Pozdrawiam.
--
baronet Czugała herbu Lupus
A7782

Yaraeh Alejandro Juan Alvaro Carlos Matias de Euskadi-Luna-d'Albret

to sarm...@googlegroups.com
Piotr Mikołaj pisze:

Gorzkie żale przybywajcie...

--
Yaraeh bnt Chojnacki-Euskadi
Nieoficjalny Doradca Ministra Finansów i Gospodarki

to Piotr Mikołaj
Witaj Piotr,

W Twoim liście datowanym 8 sierpnia 2008 (01:24:55) można przeczytać:

> zostanie
> Prześwietny Daniel hr. Chojnacki jako Jego Książęca Mość Daniel
> Łukasz.

jakby to powiedziec: Chojnaccy górą!!!

Ale nie o to chodzi. Spodziewałem się czegoś podobnego, choć nie
teraz, nie tak i nie z tym następcą, co nie znaczy ze cos mi sie nie
podoba, czy cos.

Ty odpoczywaj a Nowy do boju :)

senator Tomasz "Avatar" hr. Chojnacki

"Sarmacki Naród nie zginie
Póki choć w jednych żyłach
Krew Chojnackich płynie"

oooO...............
....(.....)....Oooo...
.....\..(......(.....)....
.......\_)......)../......
................(_/.......
...BYŁEM ..............
.......... TU ........

Avatar pisze:

> Witaj Piotr,
>
> W Twoim liście datowanym 8 sierpnia 2008 (01:24:55) można przeczytać:

> jakby to powiedziec: Chojnaccy górą!!!

Taaak, ale myślę że nepotyzm nie byłby dobrym przykładem dla ludu :D

> Ale nie o to chodzi. Spodziewałem się czegoś podobnego, choć nie
> teraz, nie tak i nie z tym następcą, co nie znaczy ze cos mi sie nie
> podoba, czy cos.

Ja też sądziłem że rychło JKM odejdzie na emeryturę, ale myślałem że na
swojego następce namaści Kwaziego :D

> Ty odpoczywaj a Nowy do boju :)

"Daj ać pobruszę, a ty poczywaj" :D

Sthur...@gmail.com

to Księstwo Sarmacji

On 8 Sie, 13:19, Yaraeh Alejandro Juan Alvaro Carlos Matias de Euskadi-
Luna-d'Albret <yar...@gmail.com> wrote:

> "Daj ać pobruszę, a ty poczywaj" :D

Z Michasiem kiedyś udowodniliśmy, że to wyglądało raczej "daj ać ja
wślizg zrobię, a ty podaway" :D

--
Timios hr. Kiechajas

Yaraeh Alejandro Juan Alvaro Carlos Matias de Euskadi-Luna-d'Albret

to sarm...@googlegroups.com
Sthur...@gmail.com pisze:

Dlaczego mnie zawsze omijają najlepsze imprezy?! ;(

chor. Patryk Szac

to Księstwo Sarmacji
Kiedyś to się musiało stać. Niemniej jednak, dziękuję Piotrze Mikołaju
za rządy.

Na cześć jeszcze panującego Księcia hip hip hurra!
I także na cześć jego następcy hip hip hurra!

Morpheus

to sarm...@googlegroups.com
Użytkownik Ojek napisał:

> No cóż, zaczyna się nowa era (...)

Ja nie wiem, co Wy z tymi erami tak po kolei wszyscy
wyskakujecie. Wiele i tak się nie zmieni (realizm, nie
pesymizm), oprócz pewnej dozy początkowej hiperaktywności
jednej osoby [:

--
Jakub Kaczyński

Aaron "Gamaliel" Rozman

to Księstwo Sarmacji

Gratulacje już składalem osobiście, ale złoże i tu - Wszystkiego
najlepszego Danielu - bardzo na Ciebie liczymy :)

--
Aaron

Piotr Koscinski

to sarm...@googlegroups.com

On 2008-08-08, at 01:24, Piotr Mikołaj wrote:

> Alleluja i do przodu!

Cóż. Sarmacja będzie inna. Ale bez zmian nie pójdziemy naprzód. A kto
nie idzie naprzód, ten się cofa.
Na gratulacje dla nowego Księcia przyjdzie czas, zostawmy kwiaty,
wino i gromkie okrzyki na czas koronacji - na razie powiem, że będę
przy Tobie!
A dotychczasowy Książę... cóż, zawsze pozostaniesz Księciem, nawet
jeśli już Księciem-Seniorem!
Pozdrowienia,

--

diuk Piotr Kościński
Senator (LRMK), Sędzia Sądu Krajowego

Marcel Hans

to Księstwo Sarmacji
Kurcze i mnie zatkało ! No cóż wszystko ma swój początek i koniec, tak
jak ktoś już napisał można było się spodziewać takiego obrotu rzeczy,
ale nie sądziłem że tak szybko. Gratuluję Danielowi oczywiście i
dziękuje JKM za tak dobre rządy!

--
Marcel bnt Hans

Mateusz Morawiec

to sarm...@googlegroups.com
Jestem zaskoczony.
Szczerze powiedziawszy przez rok i trochę mojego pobytu w Księstwie Sarmacji
ani razu nie pomyślałem o tym, że JKM może odejść.
No ale cóż, gratuluję nowemu wybranemu!
Przypuszczam, że to odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku.
Dziękuję JKM Piotrowi Mikołajowi, że mogłem mieszkać w Państwie tak
świetnie przez niego rządzonym.

A teraz okno w górę i fajka pokoju.

--
Mateusz Morawiec

Yaraeh Alejandro Juan Alvaro Carlos Matias de Euskadi-Luna-d'Albret

to sarm...@googlegroups.com
Coño...

Komentując to wszystko zbiorczo.
Reakcje niektórych można opisać tym cytatem:
"Król umarł. Niech żyje król!"

--
Yaraeh bnt Kami-Chojnacki-Euskadi
Bezpartyjny i Bezrobotny

Karolina Sobieszek

to Księstwo Sarmacji
On 8 Sie, 01:24, Piotr Mikołaj <pmk.design...@gmail.com> wrote:
[CIACH]

Hm... Cóż, jestem zaskoczona. Oczywistym jest, że ten moment kiedyś
musiał nadejść ale myślałam raczej o odległej przyszłości... Zresztą
pewnie jak połowa Sarmatów ;). Dziękuję za te półtora roku życia w
Sarmacji pod berłem JKMa i za wszystko, co dla mnie zrobił ;) Takiego
bezpośredniego Księcia nie widziałam jeszcze nigdzie ;). A następcy
gratuluję i życzę powodzenia na tronie ;)

Karolina bnt. Sobieszek

Rybczak

to Księstwo Sarmacji
On 9 Sie, 00:41, Karolina Sobieszek <jack.rockefel...@gmail.com>
wrote:
> Takiego
> bezpośredniego Księcia nie widziałam jeszcze nigdzie ;). A następcy
> gratuluję i życzę powodzenia na tronie ;)

A nowy Książę będzie tak bezpośredni, że mnie zaraz wywali z
Księstwa ;D ;D
Dwa. Trzy.

--
paviel
obawiający się Daniela Łukasza Mściciela

Patryk Pulikowski

to sarm...@googlegroups.com

Rybczak napisał(a):

> A nowy Książę będzie tak bezpośredni, że mnie zaraz wywali z
> Księstwa ;D ;D

Nie boj sie;)
Z tego co mi wiewiorki doniosly, wywalac nie bedzie. Najbardziej prawdopodobny jest szafot;)
Mi juz to obiecal...

--
patpul

Rybczak

to Księstwo Sarmacji

On 9 Sie, 10:28, Patryk Pulikowski <pat...@op.pl> wrote:

> Nie boj sie;)
> Z tego co mi wiewiorki doniosly, wywalac nie bedzie. Najbardziej prawdopodobny jest szafot;)
> Mi juz to obiecal...

Tja.. Ale na mnie się będzie mścił za próby naszego kwartetu wokalno-
smyczkowego kiedy to z moim ojcem szydziliśmy z jego nieopierzonych,
orełskich skrzydeł..
I do kogo ja będę mówił teraz: "Oreł! Men*o jedna!" ;( chlip chlip
chlip.

Vladimir

to Księstwo Sarmacji
To okropne, wróciłem z wyjazdu co dopiero i tu taka wiadomość. Pan
Chojnacki wydaje się człowiekiem który umie podejmować decyzję, ale
zmiana i to wielka, niesie zmiany.

Ale i tak bardzo gratuluję :) A księciu życzę udanego wypoczynku na
emeryturce :)

--
Vladimir

Kwazi

to Księstwo Sarmacji
Panie i panowie!

Wiadomość jest sensacyjna, ale nie ma co robić zbiegowiska.
Proszę się rozejść i wracać do pracy :D
--
Kwazi
PPASI

Mateusz Iontz

to sarm...@googlegroups.com
Piotr Mikołaj pisze:
> (...)

Początkowo mnie dosłownie zatkało, ale dziś już
doszedłem do siebie i mogę skomentować.

Dołączam się do podziękowań za rządy Piotra
Mikołaja. Mimo, że w Sarmacji mieszkam niewiele
ponad rok, to muszę przyznać, że było fajnie.

Danielowi gratulowałem już prywatnie, ale jeszcze
raz nie zaszkodzi. To dobry wybór był :-)

--
Mateusz bnt von Lichtenstein-Iontz
Minister Spraw Wewnętrznych

Kedar

to Księstwo Sarmacji
Witaj Wasza Książęca Mość Piotrze Mikołaju!

Podjąłeś trudną i słuszną decyzję o abdykacji. Cała Sarmacja winna Ci
Wasza Książęca Mość podziękowania za Twą pracę i zaangażowanie w ten
przepiękny projekt zwany Księstwem Sarmacji.
Dziękuję Ci Książę za to co zrobiłeś dla nas wszystkich.
Teraz przed Toba nowe zadania i nowe wyzwania jako Ksiecia-Seniora i
Senatora.

Dziękuję Ci także za wyznaczenie Twego nastepcy Daniela hr.
Chojnackiego (jemu gratulowac będe po koronacji).
Nadchodzi nowy czas dla Księstwa!

Odchodzi Książę! Niech żyje Książę!

Zawsze wierny JKM Piotrowi Mikołajowi
sługa uniżony