Mitä, ja millä perusteilla olisi harrastajan tehtävä itse? Minun
filosofiani mukaan perusteet voidaan jakaa kahteen ryhmään:
1. Subjektiiviset syyt: Keskitytään niihin osalohkoisin, jotka itseä
kiinnostavat, joista haluaa koota oppia ja kokemusta itselleen tai
joissa jo on itsellä hyvää osaamista, jota haluaa hyödyntää, siis
hyödynnetään esim omaa ammatillista taustaa.
2. Objektiiviset, yhteisölliset syyt: Keskitytään sellaisiin
toteutuksiin, jotka ovat uusia, innovatiivisia, avataan uusia uria
ennen kokeilemattomiin ratkaisuihin. Tällöin hyvin dokumentoidut ja
julkistetut epäonnistumisetkin ovat rakentavia. Muut voivat edes oppia
virheistä.
Minusta onnistuneet motiivit omiin toteutuksiin, mitä hankkii valmiina
ja minkä osalohkon toteuttaa itse, ovat yhdistelmä molempia, sekä
subjektiivisia että objektiivisia motiiveja. Tämä on minusta aitoa
hakkerihenkeä.
Nykyään tavallinen ihminen elää paremmin kuin keskiajan kuningas.
Hänellä on apunaan joukko palvelijoita kuten viestinviejiä,
hevosvaljakoita, vartioita, ilveilijöitä, muusikkoja ja
teatteriseurueita jne.
Kaikki tämä on automaation ansiota, ei filosofian.
Vain tekemällä oppii, myös robotiikkaa.
---
Pari kuvaa automaatiosta vuodelta 1981 ja tämä edelleen käytössä
http://picasaweb.google.fi/oh3gdo/CNCMachinesByOH3GDO#5429909530946690178
http://picasaweb.google.fi/oh3gdo/CNCMachinesByOH3GDO#5429909535025014690
--
Tein kirpputorin
http://robotti.wikidot.com/buy-sell
Jorma, joko sinulla oli poweri ?
..
Tässä alkuideoita paikoitukseen.
http://robotti.wikidot.com/kamera-anturi
Pekka OH3GDO