Evo jos jedne ideje...

Bratislav Stojanovic

to razmenaveština
...a ona se zove Mono, sto je meni jako interesantno, s'obzirom da sam
C# developer kao i dotGNU.

Slartibartfast

to razmenaveština
To je interesantna tema. Sto se tice pravljenja "enterprize level"
aplikacija, rekao bih da su dva glavna igraca C# i Java. Iako sa C#-om
nemam iskustva, iz onoga sto sam citao napreduje jako lepo i nije kao
Java opterecen da ostane isti i da je "sve objekat iako ponesto i
nije". C# je nastao kako kopija Jave, ali u zadnjih par godina Java je
ta koja kaska po mogucnostima i na sjajnom je putu da postane novi
cobol.

Sa druge strane, Java iza sebe ima apache sa njihovih milijardu
biblioteka, codehouse hostuje dosta interesantnih stvari, i jos tusta
i tma korisnih biblioteka koje garantoavno rade na linux-u. C# ipak
cesto podrazumeva vindoze i iako Mono radi lavovski posao u
sustizanju, ipak je osudjen na vecito kaskanje i ne potpunu
kompatabilnost. Uzevsi to sve u obzir, ne verujem da bih se, ako bih
kretao sad da pravim bilo desktop ili web aplikaciju koja treba da
radi na linuxu, odlucio za C#. Iako tehnicki tom resenju ne fali bog
zna sta, ima dovoljno drugih oprobanih alternativa koje sasvim lepo
rade.

... a i banda novelovska se druzi sa microsoftom i treba ih sve u
paketu spaliti :) (ne bih da izneverim ocekivanja publike i da ne
zapodenem flame na ovako zicer temu)

Marcell Mars

to razmena...@googlegroups.com
ako je desktop u pitanju moj izbor je definitivno Qt, sa PyQt4
bindinzima. kupila ga je nokia. znaci nece propasti. gpl je. radi na
svemu cega se mozes sjetiti od windowsa ce do s60... za osnovnu
multimediju phonon, za web sa javascriptom i ostalim pizdarijama
webkit ili u qt-u QWebView, bez beda guras crtanje opengl-om,
networking je jebeno rjesen (ima cak i map/reduce ;)), sad dodaju
animation framework koji zvuci i izgleda jebeno... trenutno je jedino
problem da na gomili linux distribucija ne znaju kako to sve upakirati
posebno nakon sto su kde glupani mijenjali phonon...

kad budem u bg-u kog zanima mogu napraviti nastavak demonstracije iz
splita sa nsnd-a...

eto...

Bratislav Stojanović

to razmenaveština

> C# je nastao kako kopija Jave, ali u zadnjih par godina Java je
> ta koja kaska po mogucnostima i na sjajnom je putu da postane novi
> cobol.

Slazem se u potpunosti.

> [...]
> cesto podrazumeva vindoze i iako Mono radi lavovski posao u
> sustizanju, ipak je osudjen na vecito kaskanje i ne potpunu

Preciznije, C# podrazumeva .NET Framework i CLR, tako da prica oko C# moze
da se shvati
i kao platform independent. To shto okruzenje pod linuxom kaska za
okruzenjem pod vindozom
to je neshto drugo i to je posebna tema u celoj ovo pricici. Mislim, ne
moraju sva okruzenja
da podrzavaju C# 4.0 boze moj. Bitno je da ono shto podrzava, da to radi
kako treba.

> [...]
> radi na linuxu, odlucio za C#. Iako tehnicki tom resenju ne fali bog
> zna sta, ima dovoljno drugih oprobanih alternativa koje sasvim lepo

Pa da, za pricicu oko linux-a to stoji. Ja sam vidoza C# developer, ali bih
se oprobao i pod linux-om.

> ... a i banda novelovska se druzi sa microsoftom i treba ih sve u
> paketu spaliti :) (ne bih da izneverim ocekivanja publike i da ne
> zapodenem flame na ovako zicer temu)

Hehe, s'obzirom da smo kolege, no comment.

Ivan Jelic

[...]

Nikako da nadjem vremena i zaronim dublje u problematiku jer prosto ne mogu da verujem da ne postoji nikakav trojan horse u vidu kojekavih MS patenata koje Mono mozda koristi. Iako Migel i ekipa tvrde da je sve kul, i iako su me jos neki uveravali da je stvarno tako ne mogu da se oduprem ovom, trenutno ubedjenju.

Inace, koliko shvatam .NET, to je jedna od najglupljih stvari ikad, posto je projektovana kao multiplatformska stvar a radi samo na jednoj. Mozda gresim ovde, posto ga svesno ignorisem godinama. Mono je sa druge strane jos najglupljija stvar kada je u pitanju slobodni Unix svet, jer ako u njemu ne postoji nista sto vredi pa se mora kopirati MS tehnologija, onda bi trebalo da uradimo rm -rf / i predjemo na gajenje ovaca na Novom Zelandu. Ako nista, jako mi je mucno trcanje za MS-om i "implementacija" njihovih smicalica sa narocitim akcentom na Silverlightu koji izgleda samo MS koristi i koji nam svesno gura MS kodeke kada ffmepg ostane nemocan. Nije to nista cudno da se razumemo, MS ima mnogo love, Novelu je to jedino vazno, a Migel radi za Novel, posto je izduvao kao IE developer za Solaris :D. Na kraju, pocinje me biti blam i od GNOME-a koji ima sve vise Monoa. Eto, toliko od mene na tu temu, odoh dalje da ga hejtujem, dosta sam gnjavio ovde ;)

... a i banda novelovska se druzi sa microsoftom i treba ih  sve u
paketu spaliti :) (ne bih da izneverim ocekivanja publike i da ne
zapodenem flame na ovako zicer temu)

Nije Novel banda nego bekap ;) Mislim da je bojkot umesto spaljivanja sasvim super, mada tu upadamo u frku jer je Network Manager vrlo korisna alatka... :) Ok, bojkot SuSE-a i tako to, ako naprave nesto bas da valja, zazmurecemo ;):D

Marko Djordjevic

to razmena...@googlegroups.com
a naucili smo i da zmurimo :)

meni isto nije jasna cela fama oko .net-a, c# i cega tu jos nema. ali
kada mi je aka u splitu rekao lisp, c# ili java su jedini entaprise
grade
jezici... ja vise i ne zelim da znam istinu, i te ovce na novom
zelandu deluju primamljivo.

sa druge strane kakvi god to jezici bili meni deluje da web
aplikacije, koje su uglavnom na free tehnoligijama, rade mnogo
stabilnije nego sistemi u nasim bankama koji - slobodno mogu da
pretpotstavim - su na .net, oracle i slicno. - svi znamo cuvene "pao
nam je sistem" izjave :) . slicne su price i po raznim firmama i
firmicama, gde je za softver sasvim normalno da ne radi.

tako da je zaista tesko poverovati u sve te price i da stvari vise
zavise od ljudi nego od alata. i ja verujem da je potpuno besmisleno
ubedjivati me verbalno... hocu da vidim primere i kod, pa da se
presudi - a to sumnjam da ce se desiti.

ista stvar je i sa desktop softverom, mi smo svi zaboravili kako to
izgleda na dozeu, ali to sto po neka dektop aplikacija pukne sa
vremena na vreme ( ili sto se ja drkam sa kernelom pa koristim
poslednji git ) nije ni priblizno hororou koju dozuvljavaju ljudi
"tamo", a kada sam vec tu, poslednji xkcd je must see:

http://imgs.xkcd.com/comics/faust_20.png

vidimo se sutra u 14h.

Bratislav Stojanović

> [...]

> Nikako da nadjem vremena i zaronim dublje u problematiku jer prosto ne mogu da verujem da ne postoji nikakav trojan horse u vidu kojekavih MS patenata koje Mono mozda koristi. Iako Migel i ekipa tvrde da je sve kul, i iako > su me jos neki uveravali da je stvarno tako ne mogu da se oduprem ovom, trenutno ubedjenju.

A da nisi ti malo previse paranoican Smeško Emotikon ?

> Inace, koliko shvatam .NET, to je jedna od najglupljih stvari ikad, posto je projektovana kao multiplatformska stvar a radi samo na jednoj. Mozda gresim ovde, posto ga svesno ignorisem godinama.

Pa ovaj, izvini ali ne shvatas. Pazi, gore si naveo da nisi imao vremena da zaronis dublje u problematiku. Ok. Kako onda mozes da diskutujes o necemu sto ne znas? Izvini, ali amaterski. I sta
podrazumevas pod radi? Radi sve ili radi neshto? I zashto neshto svesno ignorises kad ne znas ni sta je? Jesi ti na esidu? Smeško Emotikon

> Mono je sa druge strane jos najglupljija stvar kada je u pitanju slobodni Unix svet, jer ako u njemu ne postoji nista sto vredi pa se mora kopirati MS tehnologija, onda bi trebalo da uradimo rm -rf / i predjemo na gajenje ovaca na >Novom Zelandu.

Pobogu, pa ja ne mogu da verujem da ovo citam. Pa tebi ocigledno uopste nije bitno koja ideja stoji iza toga i da li je to genijalno ili nije, nego ti je najbitnije da se ne kopira MS tehnologija. Pa choveche, jel ti znash kakvi su ljudi zaposleni tamo i koje su fakultete zavrshili? Koji si ti fakultet zavrshio? Ako kritikujesh nekog, morash da budesh na >= stepenu kao i oni. Pa mozda u krajnjem slucaju je i dobro da neshto od njih iskopiramo, posto su pametniji i od mene i od tebe zajedno. A ovo sto se tiche gajenja ovaca, to si sam pomenuo...

>Ako nista, jako mi je mucno trcanje za MS-om i "implementacija" njihovih smicalica sa narocitim akcentom na Silverlightu koji izgleda samo MS koristi i koji nam svesno gura MS kodeke kada ffmepg ostane nemocan. Nije to nista cudno da se razumemo, MS ima mnogo love, Novelu je to jedino vazno, a Migel radi za Novel, posto je izduvao kao IE developer za Solaris :D.

Ako taj Migel radi za Novell, onda je on do jaja pametan lik.

> Na kraju, pocinje me biti blam i od GNOME-a koji ima sve vise Monoa. Eto, toliko od mene na tu temu, odoh dalje da ga hejtujem, dosta sam gnjavio ovde ;)

E sve sami hejteri i gnjavatori! Smeško Emotikon

> [...]

> Nije Novel banda nego bekap ;) Mislim da je bojkot umesto spaljivanja sasvim super, mada tu upadamo u frku jer je Network Manager vrlo korisna alatka... :) Ok, bojkot SuSE-a i tako to, ako naprave nesto bas da valja,

Nije mi namera bila nikog da uvredim, ali stvarno su mi ovi komentari upali u oko. Mozda ovo i nije tema za ovakvu grupu i mozda sam se ja malo prevario. U stvari, mislim da sam ja u stvari zalutao.
Ovde ocigledno ljudi neshto drugo vrednuju, a ne samu tehnologiju i ideje.

Bratislav Stojanović

> [...]

> nam je sistem" izjave :) . slicne su price i po raznim firmama i
> firmicama, gde je za softver sasvim normalno da ne radi.

To "pao nam je sistem" su najcesce izgovori ljudi koji vole da ne rade pa su
onda krivi kompjuteri, drzava etc. Nista novo
u nasem mentalitetu.

> [...]
> zavise od ljudi nego od alata. i ja verujem da je potpuno besmisleno
> ubedjivati me verbalno... hocu da vidim primere i kod, pa da se

Pa ne znam shta bi zakljucio kada bi video kod, poshto ne znam da li znash
da programirash u C#.
A pravi primer da bi video, morao bi da te neko provede kroz neku firmu
recimo, objasni, pokaze, demonstrira, drugim recima moras
nekog da znas ko je u toj pricici.

Ivan Jelic

2008/11/7 Bratislav Stojanović <bstoj...@sbb.rs>
A da nisi ti malo previse paranoican Smeško Emotikon ?

Ne. Patent FUD je extremno efikasno oruzje danasnjeg IT korporativnog miljea.

> [...]

Pobogu, pa ja ne mogu da verujem da ovo citam. Pa tebi ocigledno uopste nije bitno koja ideja stoji iza toga i da li je to genijalno ili nije, nego ti je najbitnije da se ne kopira MS tehnologija. Pa choveche, jel ti znash kakvi su ljudi zaposleni tamo i koje su fakultete zavrshili? Koji si ti fakultet zavrshio? Ako kritikujesh nekog, morash da budesh na >= stepenu kao i oni. Pa mozda u krajnjem slucaju je i dobro da neshto od njih iskopiramo, posto su pametniji i od mene i od tebe zajedno. A ovo sto se tiche gajenja ovaca, to si sam pomenuo...

A da se ti nisi malo primio a? Chill, ovo su opustene diskusije, izvini ako sam te tak'o gde ne treba, evo da se iskupim: apt-get install libmono* ;)

[...]

Ma ti meni izgledas kao MS insajder, mouse admin, developer, developer, developer, developer... Mislim da je najpametnije da te podvrgnemo egzorcizmu u vidu nedelje dana u shellu... Naravno, *salim se*, nema ljutis, sve je ovo zezanje, nisam ozbiljan, ok? ;) Najstvarnije. :)

Pozdrav
Ivan

Emoticon1.gif

Bratislav Stojanović

to razmena...@googlegroups.com

A da nisi ti malo previse paranoican Smeško Emotikon ?

| Ne. Patent FUD je extremno efikasno oruzje danasnjeg IT korporativnog miljea.

Slazem se, ali takodje i vrlo opasno ako nisi u pravu! A da li si stvarno u pravu, to je previshe time-consuming.

> [...]

| A da se ti nisi malo primio a? Chill, ovo su opustene diskusije, izvini ako sam te tak'o gde ne treba, evo da se iskupim: apt-get install libmono* ;)

Ok Smeško Emotikon samo mala korekcija: ofanzivna diskusija nije opustena Smeško namiguje Emotikon

[...]

Podvrgao sam ja sam sebe ekzorcizmu u vidu nekoliko meseci u linux shell-u Smeško Emotikon)))))))))))))))))))) To se zove self-egzorcizam Smeško Emotikon
Ne mislim, mene fasciniraju sve tehnologije (Unix/Linux/BSD/Solaris/MS/Whatever) ali ne iz nekih emotivnih, extremistickih, religioznih, politickih ili kojekakvih perspektiva, nego prosto cista tehnologija. Simple.
Eh, bas sam se smorio...

> Pozdrav
> Ivan

Happy Hacking.

Marko Djordjevic

to razmena...@googlegroups.com
2008/11/7 Bratislav Stojanović <bstoj...@sbb.rs>:

njima je kriv sistem, vama burek... ko ce ga znati :)

> To "pao nam je sistem" su najcesce izgovori ljudi koji vole da ne rade pa su
> onda krivi kompjuteri, drzava etc. Nista novo
> u nasem mentalitetu.

jebe se meni licno za kod. stavite ga na net pa da ga svi gledamo meni
ne vredi ni za kriv kurac.
dokle god se pravi mistifikacija oko cele stvari znaci da nesto nije u redu.

Ivan Jelic

2008/11/8 Bratislav Stojanović <bstoj...@sbb.rs>

ali ne iz nekih emotivnih, extremistickih, religioznih, politickih ili kojekakvih perspektiva, nego prosto cista tehnologija. Simple.

E pa moram da te razocaram, to nije samo tehnoogija, ma koliko ti zeleo da jeste. Simple je tako, sta ces...

Eh, bas sam se smorio...

Desava se ;)

Marko Djordjevic

2008/11/8 Ivan Jelic <ivan....@gmail.com>:

> [...]

meni nije jasno kako si uspeo da tehnologiju izdvojs od svega ostalog?
svaka cast. ali nije tako. tehnologija je i pravljanje oruzja pa ne
pricamo o tome (osim ukoliko nije ne linux-u :) ). dakle, sasvim je
moguce da si promasio mesto za takve razgovore.

Marcell Mars

2008/11/9 Marko Djordjevic <marko.ho...@gmail.com>:

> meni nije jasno kako si uspeo da tehnologiju izdvojs od svega ostalog?

mislim da to nije preveliki problem. to moze biti neprimjereno. moze
biti i provokacija u datom kontekstu.

znaci postoji mogucnost da neka tehnologija bude superiorna drugim
tehnologijama prema odredjenim parametrima. na primjer lisp je u tom
smislu majka svih jezika jer tretira svoj kod kao data structuru nad
kojom se mogu primjeniti sve manipulacije kao i sa bilo kojim drugim
podatkovnim strukturama. mocno u picku materinu.

no nakon toga da li ima jos koji parametar? naravno. koja (virtualna)
masina vrti taj kod. kakva je razvojna okolina. koliko hardwarea
podrzava. koliko os-ova. koliki je potencijalni broj korisnika. koliko
ipc, network i drugih protokola/standarda podrzava. kakva je
dokumentacija. ima li i kakav ide. kakav community. koliko kosta. da
li imas pristup izvornom kodu. da li ce razvoj dugorocno opstati. koji
je omjer entuzijazma i novaca ukljucen.

zamisli da sam ja napravio najbrzu, najbolju, najelegantniju i
najusvakom smislu virtualnu masinu (pa onda i direktnu hardversku
implementaciju) ali da nju mogu koristiti samo ljudi koji mi se svide.
a malo ljudi mi se svidja. to bi znacilo da u varijanti u kojoj pises
aplikacije u lispu, a i meni se svidjas pa dobijes i mogucnost
koristenja virtualne masine u stvari imas najbolju mogucu kombinaciju
iz svijeta programskih jezika i stvarnih implementacija pogonskog
enginea.

da li bi to bila najjebenija tehnologija? bi. i ona bi zbog glupog
uvjeta pod kojim ju mozes dobiti bila u stvari sprdacina a ne
tehnologija.

tako se negdje osjecaju ljudi koji vjeruju dugorocno u razvojni
potencijal slobodnog softvera pred vlasnickim tehnologijama. super.
jebeno. ali je dostupna pod glupim uvjetom.

.NET platforma je vrhunska implementacija paradigme virtualnih
masina. za razliku od suna, ms su skuzili da je pristup virtualnoj
masini iz drugih jezika pozeljna stvar i tako su krenuli u cijelu
pricu.

jython, jruby i slicne konvrezije abstract syntax tree-ja tako da
mozes koristiti jvm iz drugih jezika su gradjani drugog reda u java
svijetu.

ne znam da li ste vidjeli jruby u akciji. to je jedna od najjebenijih
tehnologija ikad. i mislim da moze popisati bilo koji primjer .NET-a.

ms koliko god pogodio sa zvanjem virtualne masine clr-om ipak nije
runtime engine dozivio kao nesto sto bi se trebalo vrtiti na nekom
drugom os-u. oni vide samo hardware i na njega bi sjeli sto ledenije.
boli ih kurac za bilo koji drugi os. i oni tako mogu. ali ja isto tako
mogu reci da je to parametar zbog kojeg ostali parametri padaju u
vodu. i to nije samo ideoloska pozicija. to je takodjer tehnoloski
prigovor.

ja nisam nikakav specijalan ni enterprise ni kungu fu hacker ali sam u
par svojih hobistickih projekata uspijevao doci do limita
infrastrukture na kojoj sam radio (library, kernel.. sto god). i tako
sam proslijedjivao id-eve za hardware kojeg nije bilo u headerima
kernel modula (glupa implementacija, ali sta ces), oslobadanje glupog
python global intepreter locka (glupa implementacija, ali sta ces) u
python bindinzima alse i sto god vec da je bilo. to je jebena kultura
i upravo zbog toga to je i prejebena tehnologija.

to ni u snu ne mogu pomisliti da ce se dogoditi u windows .net
svijetu, a ako se i desi ne vidim zasto bi *ja* bio taj koji ce
rjesavati probleme ekipi koja je za to dobro placena i koju boli kurac
za globalni dugorocni *tehnoloski* razvoj.

svaka cast miguelu i mono-u. on mi je uz linusa, rms-a i hansa (sic!)
jedan od najdrazih i najludjih hakera na svijetu. no, ono sto on radi
i do kud je dosao, zajedno sa svim sto je napravio ms, nazalost jos
uvijek *meni* ne izgleda kao platforma koju treba gurati svim srcem.

ponovit cu moja dva favorita su: jruby i PyQt4/Qt ;)

i mogu redom odgovarati na postavljena pitanja s pocetka mejla i
siguran sad da ce prepisati .NET :P

.NET i gnome smrde biig time...

Goran Rakic

to razmena...@googlegroups.com
У нед, 09. 11 2008. у 15:48 +0100, Marcell Mars пише:

> .NET i gnome smrde biig time...

Ma neces me isprovocirati, nema sanse :)

Nego, red je bio da se i jedan patuljak oglasi na ovoj listi. Ne zanm
sta uopste bese tema diskusije (subject mi tu ne pomaze previse), ali
vidim pricamo o okruzenjima, gui toolkitima i filozofiji. Mozda moze
neko da napise podsecanje :)

Pocnimo pitanjem, Marcell, imao li si prilike za igranje sa PyGTK/GTK+?

Nisam Qt koristio godinama, ali zato me GObject/GTK+ jos nije izneverio!
GObject/GTK+ ima binding za sve moguce jezike, pa tako i za Haskell kada
se vec lozimo na funkcionalne jezike (naravno main loop je u monadu) :)

Tu je i Vala za lakse pisanje GObject koda, ali jos trazim vreme da se
sa time ozbiljnije poigram pa necu nista da pricam.

I da dodam na ovu drugu temu u kojoj se pominje Mono. Ne vidim razlog da
mi hakeri i hakerice Mono ne gledamo kao potpuno nezavisnu platformu, sa
svim svojim dobrim i losim stranama. Npr. ceo System.Unix namespace ili
Gtk# su potpuno native stvari. Da li je kompatibilan sa MS .Net CLR 4.0
ili da li je C# kompatibilan sa MS C# 3.0, mene licno uopste nije briga.

Ko mari za to, neka zakrpi i doda sta mu treba, source je dostupan, dok
god su dodaci i drugima korisni.

Ono sto je meni drago je da vidim dosta dobrih razvojnih alata oko Mono
platforme (MonoDevelop, NUnit,...) kao i vise lepih prica na temu
scripting/embedding.

Sa aspekta odrzivosti, zgodno je da postoji vise konkurentnih JIT
virtualnih masina, a lepo je videti i "saradnju" kroz projekte kao sto
je IKVM.

A ako cela stvar jos uspe da progura nase alate i biblioteke (GTK# ili
GStreamer) do onih koji ih do tada nisu koristili (Mono for Windows),
tim bolje!

pp,
Goran