חניכת מתכנתים חדשים לג'אנגו.

110 views
Skip to first unread message

Emanuel

unread,
Mar 26, 2011, 9:48:25 PM3/26/11
to PyWeb-IL
אשמח לדעתכם בדילמה שיש לי כמו גם להרבה מחברי הקהילה כאן.

כפי שבטח שמתם לב, לאחרונה יש יותר ויותר מודעות דרושים בפורום הזה ורובן
לא זוכות למענה כלל. כידוע, בישראל זה מאוד לא קל לשכור מתכנתי ג'אנגו
טובים (בין השאר כי רובם או יזמים או פרילנסרים). במיוחד הדבר קשה עבור
סטרטאפים בתחילת דרכם כאשר יש קשיים תזרימיים ולא ניתן להציע ביטחון
תעסוקתי ברמה גבוהה למועמדים. הרבה מהסטרטאפים שאני פגשתי אכן התמודדו עם
השאלה הזאת ובסופו של דבר החליטו בגלל זה ללכת על כלי פיתוח פחות "טובים"
אבל שמאפשרים לשכור עובדים בקלות רבה יותר.

לאחרונה אני יותר ויותר נוטה לחשוב על כיוון של לשכור סטודנטים או בוגרים
טריים, ללמד אותם את העבודה ותוך כשבועיים שלוש אינטנסיביים - להביאם
למצב שיתחילו לתכנת.

אני יודע שיש כאן עלויות התחלתיות גבוהות יחסית וגם הפרודוקטיביות שאני
יכול לצפות מהם בתקופה הראשונה היא לא גבוהה אבל גם מההיבט הכלכלי -
העלות של עובדים כאלה כנראה תהיה נמוכה יותר (מבחינת השכר החודשי שהם
ידרשו). חוץ מזה - האלטרנטיבה היא או זה או פחות או יותר "כלום".

האם יש לכם נסיון עם תהליך דומה? האם אתם יכולים להמליץ על "קיצורי דרך"
בתהליך ההכשרה?

---

כמו כן - אני זורק כאן כפפה לבתי התוכנה שביניכם, כי לדעתי מדובר
בהזדמנות עסקית נדירה.

כאמור - הביקוש למתכנתי ג'אנגו הולך וגדל בארץ, וכמות המתכנתים איננה
גדלה בקצב שיענה על הביקוש. בתי התוכנה שיכולים לספוג את העלויות
ההתחלתיות של חונכות של סטודנטים או בוגרים טריים לתכנות בג'אנגו, יוכלו
בעצם לעשות זאת כשירות עבור חברות אחרות (בין השאר גם עבור סטרטאפים),
שירות שכמובן יוכלו גם לגבות עליו כסף... (משהו כמו המודל של פסיפיק -
חודשיים אינטנסיביים של הכשרה ואז משבצים לעבודה)

אני אישית למדתי ג'אנגו אצל אודי בקורס שהוא יזם דרך טיקאל (ואסיר תודה
לו על כך). בתוך 6 מפגשים של 3 שעות כ"א התחלתי כבר לכתוב בג'אנגו וכשבוע
אחרי זה היה לי כבר אתר באויר שלקחתי כפרוייקט חיצוני... לכן אני די
משוכנע שעלויות ההכשרה הן לא כאלה גבוהות.

לדעתי מיזם כזה גם יקדם את המעמד של ג'אנגו בישראל מפריימוורק "סקסי אבל
בעייתי" לפריימוורק דיפולטיבי עבור הרבה מהסטרטאפים בארץ...

מה דעתכם?

Shlomi Fish

unread,
Mar 26, 2011, 11:18:20 PM3/26/11
to pywe...@googlegroups.com, Emanuel, Gabor Szabo
Hi Emanuel,

replying in English to you, the list and to Gabor Szabo, since Gabor is not
very comfortable writing in Hebrew.

I've read most of your message, and what you're proposing of having a training
for people to convert (הסבה) to Django programmers sounds like something that
Gabor may be interested as part of http://www.pti.co.il/ (Perl
Training/Technology Israel) or at least can give you some good pointers for
being an effective trainer (I haven't attended any of his training sessions,
but I've seen some of his talks to various groups and conferences of FOSS
enthusiasts and he rocks).

As a general rule from my impression, the market in Israel and in other parts
of the world seems to have recovered, but the "problem" now is that employers
are much more suspicious of potential candidates and won't hire many people
due to many fine points. In
http://www.catonmat.net/blog/my-job-interview-at-google , Peteris Krumins
(BCCed to this message) tells of how he's been through about 8 interviews in
Google, only for them to say "You did perfectly fine and all, but we'd rather
not hire you. Try again next year." (my paraphrasing.). And Google certainly
could use many employees.

(As a prospective employee, I've also learned to rule out several workplaces
which I got a bad feeling about (due to my intuition and observations), so
it's a two-way street. )

I think there's a demand for employees of any type, but I don't know if a
simple three weeks training course will satisfy many employers looking for
django and many of the good workplaces (read, those that software hackers will
enjoy working for) will be more impressed with a significant experience for a
FOSS project.

Still, Django training would be a commendable effort, and we'll see how Gabor
can enlighten us.

Regards,

Shlomi Fish

[SNIPPED] # Hope I answered to the point.

--
-----------------------------------------------------------------
Shlomi Fish http://www.shlomifish.org/
What does "Zionism" mean? - http://shlom.in/def-zionism

Katie: in case you have any interest in me, I should note that I have a policy
against getting involved with people who are 4 times my senior or more.
-- Star Trek, "We, the Living Dead" by Shlomi Fish

Please reply to list if it's a mailing list post - http://shlom.in/reply .

Netanel Lev

unread,
Mar 27, 2011, 5:02:02 AM3/27/11
to pywe...@googlegroups.com
היי עמנואל,
אני שותף מלא לדילמה שלך בנושא ויש לי נסיון עם הכשרת מתכנתים שכרגע יצאו מהלימודים או שנמצאים במהלך לימודים אקדמאיים.
אני דוגל בשיטה של לקחת מתכנתים חדשים ולא מנוסים וללמד אותם מאפס כל מה שהם צריכים לדעת עשיתי את זה כמה פעמים בחברה שלי וזה נותן לך אנשים לויאלים לחברה שנשארים איתך לאורך זמן (לפחות עד גמר הלימודים וגם אחריהם) ובנוסף המשכורות משמעותית יותר נמוכות מאדם בעל נסיון.
עם כל זה, יש כמה דברים שצריך לדעת אם אתה מחליט ללכת בדרך הזאת.
דבר ראשון, אתה חייב לתאם ציפיות עם עצמך על מה שאתה הולך לקבל, אתה לא תקבל שום תפוקה בחודשים הראשונים של ההעסקה (תלוי מאוד במי שתפסת) ואתה בעצם מממן על חשבונך את ההכשרה של העובד וזה לא מתאים לכל חברה, רק חברה שיש לה אורך חיים ארוך יכולה לקחת אנשים כאלה ואני לא חושב שסטארטאפים נמנים עם חברות כאלה.
דבר שני לא תמיד אתה יודע מה אתה מקבל, האקדמיה בארץ מכשירה לדוטנט/ג'אווה וכפועל יוצא לדרך החשיבה של שפות התיכנות האלו. בתור מישהו שעבר הסבה בעצמו והסב את כל החברה מדוטנט לפייתון אני יכול לומר שזה לא פשוט ולא כל הצוות שלי עבר את ההסבה בהצלחה וצריך לתאם ציפיות עם המועמד. פייתון היא לא שפה שקל לבלוע לאדם שלא מנוסה בתיכנות (לדעתי).
אם אתה הולך לכיוון לפי דעתי כדאי לבדוק דווקא סטודנטים ממכללות כי שם לומדים יותר תיכנות ממש ולא תאוריה ובשנה שניה אפשר למצוא כבר אנשים עם רקע תיכנותי, אבל אל תנסה לחפש אנשים עם רקע באינטרנט כי זה הרבה יותר נדיר.

כרגע ניראה לי שלקחת מתכנת מנוסה שיש לו רצון ללמוד דברים חדשים ולהסב אותו לג'אנגו זו הדרך הנכונה, העלויות יהיו ככל הניראה יותר נמוכות יותר ממתכנת ג'אנגו ואפשר לקבל תפוקה מלאה תוך חודש פלוס מינוס (מנסיון).

שיהיה בהצלחה!
נתנאל



2011/3/27 Emanuel <emi...@gmail.com>

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "PyWeb-IL" group.
To post to this group, send email to pywe...@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to pyweb-il+u...@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/pyweb-il?hl=en.




--
Netanel Lev
----------------------------------------
http://www.mobilenweb.com/

Emanuel Ilyayev

unread,
Mar 27, 2011, 7:59:52 PM3/27/11
to pywe...@googlegroups.com
נתנאל, תודה רבה על הפידבק. שמח לראות שאני לא היחיד שחושב כך.

שלומי, תסכים איתי שאני זה לא גוגל? :-)
ברור שעדיף מתכנת מוכשר עם טונות של נסיון אבל שוב - אין הרבה כאלה בחוץ ואלה שיש - "יקרים מאוד".
כידוע, בארץ גם אין הרבה מתכנתי FOSS :-)

---

באופן כללי ומתוך נסיון אישי אני יכול להגיד כמעט בוודאות שהיכולות שאפשר היום לרכוש בחודש אינטנסיבי של לימודי ג'אנגו אינן נופלות מהיכולות 
של מהנדסי ג'אווה או דוט.נט עם 3-4 שנים של נסיון (סליחה אם אני פוגע כאן באגו של מישהו).
זה לא משנה כמה זמן למדת (או עבדת בתחום), מה שמשנה הוא האם אתה יודע "לספק את הסחורה".

הכישורים שמתכנתי ג'אנגו "נאלצים" לרכוש הם איך ללמוד לבד ואיך להתמודד עם אתגרים חדשים.
כישורים אלה נרכשים רק בזכות סקרנות אישית של המתכנתים וזה בפני עצמו נכס הרבה יותר חשוב למעסיק
מהיכולת לענות בזמן אמת על שאלות הזויות בסדרה של 8 ריאיונות.












2011/3/27 Netanel Lev <lnet...@gmail.com>

Yishai Beeri

unread,
Mar 28, 2011, 3:09:56 AM3/28/11
to pywe...@googlegroups.com
נראה לי שלמרות הכל, פייתון ו/או ג'אנגו (עם ד' או בלי? יש החלטה רשמית של
האקדמיה?) אינם מטה קסמים:

1. מפתח מנוסה עם ראש טוב על הכתפיים ויכולת למידה יהיה נכס לפרוייקט גם אם
הוא לא כתב שורת פייתון מימיו. הטובים שבהם יהיו מאוד קשים להשגה, ובוודאי
יקרים. הוא גם לא צריך הכשרה מסודרת בג'אנגו או בפייתון.
2. למפתח מתחיל / סטודנט ייקח זמן עד שיהיה מועיל, למרות שאולי בפייתון זה
יקרה מוקדם יותר מאשר בג'אווה. אלה זולים וזמינים, אבל כאמור התפוקה בהתאם,
וגם הסיכון שיתברר שהם לא מהסוג שמתפתח להיות מקבוצה (1) לעיל
3. מפתח "אפור", או שבלוני, שעיקר כוחו בניסיון שצבר בפלטפורמה מסויימת -
כנראה לא מתאים לפרוייקט שלך

מה שכן, יכול להיות שמפתח שטרח ולמד פייתון/ג'אנגו, ובעיקר ביוזמתו ובכוחות
עצמו, מעיד בכך על עצמו שהוא כנראה מקבוצה (1). אם זה נכון, כנראה ש"בית ספר
לפייתון" יחטיא את המטרה.
אולי דווקא סדנאות קצרות ומעמיקות של פייתון/ג'אנגו למתקדמים - כאלה שמתאימות
למי שכבר מכיר ומפתח בכלים האלה אבל רוצה להעמיק, ימשכו אליהן את המפתחים
שאתה רוצה לגייס אליך, וכמובן גם יעשירו את היכולות שלהם. סדנאות כאלו, למרבה
הצער, לא מגדילות את קבוצה (1), ולא עוזרות לך למצוא מישהו זמין מהקבוצה הזאת.

ישי


On Mon, 28 Mar 2011 01:59:52 +0200, Emanuel Ilyayev <emi...@gmail.com>
wrote:

Shlomi Fish

unread,
Mar 28, 2011, 9:12:45 AM3/28/11
to pywe...@googlegroups.com, Yishai Beeri
On Monday 28 Mar 2011 09:09:56 Yishai Beeri wrote:
> נראה לי שלמרות הכל, פייתון ו/או ג'אנגו (עם ד' או בלי? יש החלטה רשמית של
> האקדמיה?) אינם מטה קסמים:
>
> 1. מפתח מנוסה עם ראש טוב על הכתפיים ויכולת למידה יהיה נכס לפרוייקט גם אם
> הוא לא כתב שורת פייתון מימיו. הטובים שבהם יהיו מאוד קשים להשגה, ובוודאי
> יקרים. הוא גם לא צריך הכשרה מסודרת בג'אנגו או בפייתון.
> 2. למפתח מתחיל / סטודנט ייקח זמן עד שיהיה מועיל, למרות שאולי בפייתון זה
> יקרה מוקדם יותר מאשר בג'אווה. אלה זולים וזמינים, אבל כאמור התפוקה בהתאם,
> וגם הסיכון שיתברר שהם לא מהסוג שמתפתח להיות מקבוצה (1) לעיל
> 3. מפתח "אפור", או שבלוני, שעיקר כוחו בניסיון שצבר בפלטפורמה מסויימת -
> כנראה לא מתאים לפרוייקט שלך
>
> מה שכן, יכול להיות שמפתח שטרח ולמד פייתון/ג'אנגו, ובעיקר ביוזמתו ובכוחות
> עצמו, מעיד בכך על עצמו שהוא כנראה מקבוצה (1). אם זה נכון, כנראה ש"בית ספר
> לפייתון" יחטיא את המטרה.
> אולי דווקא סדנאות קצרות ומעמיקות של פייתון/ג'אנגו למתקדמים - כאלה שמתאימות
> למי שכבר מכיר ומפתח בכלים האלה אבל רוצה להעמיק, ימשכו אליהן את המפתחים
> שאתה רוצה לגייס אליך, וכמובן גם יעשירו את היכולות שלהם. סדנאות כאלו, למרבה
> הצער, לא מגדילות את קבוצה (1), ולא עוזרות לך למצוא מישהו זמין מהקבוצה הזאת.

טוב, בואו נתחיל ממעט תאוריה. מקובל לחשוב (וידוע מנסיון) שיש מתכנתים צעירים
בגיל התיכון או פחות מזה שאחרי שלימדו את עצמם שפת תכנות דינמית כמו פייתון, פרל,
PHP או מה שלא יהיה (אני בכלל למדתי BASIC עוד בימי ה-XT העליזים, אבל כמובן כבר
לא הייתי ממליץ על זה), ואחרי שנה של נסיון כותבים קוד יותר מודולרי/אלגנטי
ולפעמים יותר פונקציונלי מפרופסורים רבים למדעי המחשב או אפילו ל"הנדסת תוכנה" עם
נסיון של 10 שנים ומעלה בשפות רבות ודוקטורט מאוניברסיטה מאוד מכובדת ושווה.
הכרתי מתכנתים מוכשרים מאוד שהם רק בוגרי תיכון או אפילו לא סיימו אותו.

השאלה היא מדוע אם כך דרושה הכשרה וידע מקיפים? התשובה היא, שפעם לא הבנתי אותה,
היא שפעמים רבות נתקלים במקרים בהם חוסר-הבנה עלול לגרום לפתרונות עקומים. למשל
בספר "More Programming Pearls", המחבר מקדיש פרק שלם להראות את יכולות המערכים
האסוציאטיבים של Awk, משום שמתכנתי סי לא הכירו אותם אז והשתמשו בדרכים עקומות
כמו מערכים או רשימות מקושרות (ודיברתי עם מישהו שהוא עכשיו סטונדט העובד בגוגל
שחשב שזה יהיה עדיף להשתמש בלולאה כפולה בקוד PHP עד שגילה שהקוד שאני כתבתי תוך
שימוש במילונים של PHP מהיר בהרבה ואף היה מהיר יותר מ-array_unique).

כאמור, רוב המתכנתים בשפות הדינמיות היוניקסיות המודרניות יודעים להשתמש במילונים
אבל עדיין יש בעולם התוכנה הרבה צדדים שלא כולם מקבלים עדיין: ניהול גרסאות (גם
אם הוא לא מבוזר - יש כאלה שלא משתמשים עדיין במשהו ריכוזי), כתיבת בדיקות
אוטומטיות, כתיבת מפרטים פונקציונליים, אובייקטים, סגורים (closures), למבדות
(שדרך אגב מאוד מוגבלות בפייתון), coroutines, מקרואים דמויי ליספ, אספקטים, ועוד
הזרוע נטויה. יש כמובן גם לפעמים יתרונות של שיווק, מימוש, זמינות, או mindshare.

אני מסכים עם מה שיואל ספולסקי אמר כאן:

http://www.joelonsoftware.com/articles/LordPalmerston.html

שאם רוצים להתחיל פרוייקט מסחרי שהרבה עומד מאחוריו, צריך שיהיה בו מפתח מנוסה
אחד ולבחור את הטכנלוגיה שהוא מכיר הכי טוב. אלה שמתחתיו יכולים להיות מתכנתים
פיקחים אבל פחות מנוסים באותה טכנולוגיה, אבל צריך גם לבחור את הטכנולוגיה שהוא
מכיר טוב, גם אם היא לא הכי טרנדית. כמובן, פרוייקטים רבים של קוד פתוח הוזנקו
על-ידי תרומת קוד ראשונית של מפתח מאוד לא מנוסה ואף כזה שכותב קוד מאוד לא
אלגנטי (ראה ערך הגלעין של לינוקס, פרל 1, patch, מה שאריק ריימונד מספר על
fetchmail ב"הקתדרלה והבזאר", ועוד פרוייקטים רבים וטובים שאיני זוכר כרגע.), אבל
זה לא משהו שסטארט-אפ יכול להרשות לעצמו, ולחברות גדולות יותר יש רצון שפרוייקטים
לא יכשלו באופן כל כך דרסטי כמו שקורה לרוב מיזמי הקוד הפתוח או לשם העניין לרוב
תוכנות ה-freeware או ה-shareware . תמיד יש את הזנב הארוך אבל הכסף הגדול לא
נמצא שם בד"כ.

אי לכך, מה שאני חושב זה שכדאי לחנך סטארט-אפים שישכרו מתכנתים טובים ומוכשרים,
ויאמרו להם ללמוד ג'אנגו (או מה שלא יהיה) בעצמם או בהדרכת חונך באינטרנט. אני
לאחרונה פוטרתי מחבר סטארט אפ של Web 2.0 (אל תשאלו, אבל סך הכל היה מהנה לעבוד
שם) אחרי שהם החליטו לבטל את בסיס הקוד שנכתב בפרל ו-Catalyst ולעבור לג'אנגו.
כאשר שאלתי אם הם יהיו מוכנים לשקול להעסיק אותי הם אמרו שרק אם יש לי נסיון
משמעותי בג'אנגו שלא היה לי והבנתי שהם לא מבינים מהחיים שלהם. זאת, כמובן על אף
שאני מתכנת מוכשר שיש לו נסיון בשפות רבות אחרות, תרם תורם למיזמני קוד פתוח
ותוכן חופשי רבים, בקיא בתחומים רבים של מדעי המחשב, ואף בוגר הטכניון בהנדסת
חשמל (לא התכוונתי להתרברב, אני פשוט אומר שקרוב לודאי שלא יהיה לי קשה ללמוד
ג'אנגו ולהיות פרודוקטיבי בזה).

אז לדעתי צריך לבוא מצדנו חינוך של אנשים לא לדרוש "10 שנות נסיון בג'אנגו ; 25
שנות נסיון ב-MySQL" וכו אלא יותר להסביר לאנשים שכל עוד ראש הצוות מכיר טוב, אלא
שמתחתיו יכולים להיות מתכנתים מוכשרים פחות.

כמובן, יש גם את המקרה ההפוך. אני מכיר עתודאי שגם פעיל בקהילה שסיים לימודי
הנדסת מחשבים בטכניון בהצטיינות יתרה (summa cum laude) ומכיוון שידע ואהב
פייתון, הוא עכשיו כותב פייתון בצבא. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות מזה.

בכבוד רב,

שלומי פיש

ד"א: קצת התייאשתי מכל ההתנהלות של עולם טכנולוגיית המידע בישראל, והחלטתי שאנסה
לבנות לעצמי מוניטין ככותב/בלוגר/מחבר/מסאי ממורשת (וייתכן שגם אגיע בסופו של דבר
לדפוס על נייר עם הזמן ואהיה "סופר"). אני מתכנת טוב מבחינות רבות וגם אין לי
כוונה להפסיק לתכנת לחלוטין, אבל יש לי בעיות רבות להתמודד עם הלחץ של העבודה
כמתכנת וכמפתח תוכנה בכלל, בין השאר מפני שפעמים רבות הבוסים שלו לא קראו והפנימו
את כל הספרות שאני קראתי על ניהול תוכנה, ניהול בכלל ואף פסיכולוגיה. (וגם יש לי
נטייה להיות יותר מדי ראש קטן כעובד ולא להסביר להם מדוע הם מתנהלים לא נכון.)
בכל מקרה, אם אתם מאושרים בעבודה והבוס שלכם מעורה לא פחות ממני בכל הקשור לאיך
לנהל צוות של מתכנתים ולנהל פרוייקט תוכנה מסחרי בכלל, אז אנא צרו איתי קשר
וייתכן שאשמח לעבוד אצלכם. אבל נמאס לי להיות מנוהל על ידי אנשים אינטליגנטיים אך
לא נבונים שלעולם אינם לומדים דברים מכסילים או אף אנשים שהם רק פחות qualified:

http://en.wikiquote.org/wiki/Cato_the_Elder

--
-----------------------------------------------------------------
Shlomi Fish http://www.shlomifish.org/

Funny Anti-Terrorism Story - http://shlom.in/enemy

Larry Wall gets the colon.

Emanuel Ilyayev

unread,
Mar 28, 2011, 11:10:03 PM3/28/11
to pywe...@googlegroups.com
ישי תודה רבה על התגובה. הנקודות שהזכרת נכונות מאוד ורק ממחישות את גודל הבעיה.

לגבי הנקודה האחרונה (אנשים שלומדים לבד ג'אנגו) - בישראל פגשתי בעיקר מתכנתים שלומדים לבד דוט.נט כי הם רצו להגדיל את ההיצע שלהם בשוק העבודה.
לא יכול להאשים אותם כי זה מצב היום של שוק העבודה בישראל... (גם אני למדתי לבד דוט.נט לפני כ-5 שנים)

ולגבי "בית ספר לג'אנגו" - לא התכוונתי שזה יפתור נקודתית את הבעיה בשבילי אבל זה בהחלט יכול לפתור בעיה של חברות אחרות בעתיד.

---
המודל של פסיפיק למי שלא מכיר עובד באופן הבא:
פסיפיק מקבלת בוגרי תואר ראשון לקורס מאוד אינטנסיבי (מהבוקר עד הערב) של 3-6 חודשים - תלוי בתחום (RT, Java, Networking, Web וכד')
הקורס עולה למועמד כ-6K ש"ח כאשר העלות הזאת היא יותר "דמי רצינות" וכיסוי עלויות הקורס.
בהמשך, אחרי הקורס פסיפיק מתחייבת לשבץ את המועמד לעבודה (רק אם המועמד בעצמו מוכן לעבוד בעבודה שמציעים לו).
אם לא הצליחו למצוא לו עבודה תוך 6 חודשים מסיום הקורס, הקשר עם פסיפיק מסתיים.
אם כן הצליחו (וברוב המקרים, מוצאים עבודה תוך חודש-חודשיים כי לרוב זה פרוייקטים מוזמנים מראש),
פסיפיק פועלת כחברת כוח אדם... (כלומר - נהנית מאחוזים מסויימים מהמשכורת שמשלמים לעובד)
כל המועמדים עוברים כמובן סדרה של ריאיונות לפני שמתחילים את המסלול של פסיפיק.

במודל כזה כל הצדדים מרוויחים.
- המעסיק אינו מסתכן בתקופת הכשרה שגוזלת הן את הזמן של המועמד והן את הזמן של מי שמכשיר אותו,
ומשלם לא על ההכשרה של כל המועמדים שמקבל אלא רק על אלה שהוא החליט להעסיק...
- המועמדים נהנים מהכשרה לעבודה ברמה מאוד גבוהה, הכשרה שתהווה עבורו כקרש קפיצה כבר בחודשים הראשונים
כמו כן, המועמדים משפרים את הסיכויים שלהם להתקבל למשרות יותר נחשקות ולקבל פרוייקטים עם אחריות גבוהה יותר.
- ופסיפיק כמובן מרוויחה מכל העסק או לפחות לא מפסידה על המועמדים שלא שובצו לעבודה.

פסיפיק עד עכשיו התמקדה בפרוייקטים מוזמנים מחברות תוכנה גדולות בארץ (תעשייה אוירית, רפאל, אמדוקס וכד'),

אני טוען שצורך כזה קיים היום ואף מתגבר לאחרונה גם אצל סטרטאפים רבים (או חברות תוכנה קטנות יותר מהנ"ל)
סטרטאפים יעדיפו לשכור מתכנת במודל הנ"ל (במיוחד שבחודשים הראשונים אין אפילו יחסי עובד-מעביד) מאשר לשכור מועמדים ולהכשיר אותם מאפס.
והמתכנים מצידם - במקום להתלמד בטיפין טיפין אחרי הלימודים בעבודות קטנות ומשעממות זוכים בהזדמנות לקחת חלק בחזית הטכנולוגיה ורק לפרוח הלאה משם.



2011/3/28 Yishai Beeri <yis...@platonix.com>

Yishai Beeri

unread,
Mar 29, 2011, 3:59:17 AM3/29/11
to pywe...@googlegroups.com
אני חושב שהמודל של פסיפיק כמו שתיארת מתאים יותר ללקוחות (מעסיקים) גדולים
ומבוססים - שם יש מקום טבעי למפתחים מתחילים (תואר ראשון+קורס).
אולי מודל חלופי יתאים קצת יותר לסטארטאפים (אני משתמש בפייתון+ג'אנגו
כדוגמה), יכלול:

- סיוע בגיוס של מפתחים מוכשרים (לאו דווקא מנוסים בפייתון): איתור, ראיונות,
ועזרה בגיבוש shortlist
- הכשרה קצרה (1-2 שבועות) בפייתון+ג'אנגו, אחד-על-אחד (או קרוב לזה), ורצוי
כבר hands-on על המשימות האמיתיות של הלקוח
- ליווי שוטף של העבודה אצל הלקוח (בעיקר סביב התכנון, וגם כ"גורו מקומי"
שנגיש ועוזר לצוות שגויס לעקוף את הבורות שכולנו כבר נפלנו בהם
- פעם ב: סדנאות של יומיים-שלושה שבהם עוצרים את הפיתוח השוטף, מנסים לברר
איפה יש מקומותב עייתיים / שעירים / לא-יבשים בקוד, וממנפים אותם ללימוד של
טכניקות מתקדמות בפייתון וג'אנגו
- אופציונלי: העסקה של המפתחים במוד של "חברת כוח אדם" לכמה חודשים ראשונים

בתהליך כזה הסטארטאפ מקבל תפוקה מהר (הרי התחלנו עם מפתחים מוכשרים), ואחרי
כמה חודשים לא רבים יש סיכוי טוב שיש לו ביד מפתחים מנוסים בפייתון וג'אנגו,
שיכולים להתמודד גם עם הבעיות הקשות יותר. המפתחים בוודאי מרוויחים ומתקדמים.
לדעתי כמעט כל מומחה שעובד כפרילאנסר יכול לספק לפחות חלק הרשימה הזאת, בעיקר
אם יש לו גם גישה טובה לבני אדם (כלומר לא רק מפתח מעולה אלא גם מורה טוב).

סטארטאפים - דבר כזה יכול להועיל לכם?

On Tue, 29 Mar 2011 05:10:03 +0200, Emanuel Ilyayev <emi...@gmail.com>
wrote:

<snip>

benny daon

unread,
Mar 29, 2011, 8:32:20 AM3/29/11
to pywe...@googlegroups.com
2011/3/29 Yishai Beeri <yis...@platonix.com>

אני חושב שהמודל של פסיפיק כמו שתיארת מתאים יותר ללקוחות (מעסיקים) גדולים ומבוססים - שם יש מקום טבעי למפתחים מתחילים (תואר ראשון+קורס).

מסכים. צריך שהחברות של אוריאל, אימרי ואחרים יצליחו ויגדלו לפני שאפשר להציע את המודל הזה.
 
אולי מודל חלופי יתאים קצת יותר לסטארטאפים (אני משתמש בפייתון+ג'אנגו כדוגמה), יכלול:


הסדנא לידע ציבורי בדיוק החלה לבדוק מודל חלופי. הרעיון שלנו הוא לקחת צוות קטן של סטודנטים ולהכשיר אותם בשימוש בשיטות וכלים שלנו. זה אורך סמסטר שלם ובמהלכו בונים הסטודנטים אב טיפוס לפרויקט חדש או מרחיבים פרויקט קיים. הפרויקט הראשון שלנו הוא המפה הפתוחה, אתם מוזמנים להצטרף ולעזור.

בני

Emanuel Ilyayev

unread,
Mar 29, 2011, 6:17:41 PM3/29/11
to pywe...@googlegroups.com
ישי, המודל שאתה מציע נראה אפילו יותר הגיוני ויותר ישים עבור כל הצדדים!
אני מאמין שהרבה סטרטאפים יהיו מעוניינים בשירות הזה (שגם יכול להשתלב יפה עם שאר הפעילות של פלטוניקס...)
בבוא הזמן (אם כמובן תחליטו ללכת על זה) אשמח להיות הלקוח הראשון שלכם :)

עמנואל




2011/3/29 Yishai Beeri <yis...@platonix.com>

Emanuel Ilyayev

unread,
Mar 29, 2011, 6:45:42 PM3/29/11
to pywe...@googlegroups.com

בני, נשמע מאוד מעניין!
במיוחד לאור העובדה שהפרוייקטים שאתה מציע לעבוד עליהם הם לא לתועלת האישית שלך, אלא לתועלת כולנו! שפו!
הפניתי אליך שני סטודנטים שיכול להיות שיהיו מעוניינים (ופנו אלי בפרטי בעקבות הדיון).

אחד מהם העלה נקודה מעניינת - הסיבה שהוא התעניין היתה מלכתחילה בגלל ששמע קצת על ג'אנגו והתרשם ממהטכנולוגיה ומהיתרונות.
במילים אחרות - כדי לעניין סטודנטים צריך כנראה לקחת את זה אפילו שלב אחד אחורה - לספר לסטודנטים שבכלל יש דבר כזה שנקרא ג'אנגו...




Udi h Bauman

unread,
Mar 29, 2011, 7:15:07 PM3/29/11
to pywe...@googlegroups.com, Emanuel Ilyayev
חברת טיקאל עובדת בדרך כלל במודל שתיאר ישי, אבל גם מקיימת מדי פעם קורסים בפייתון/דג'אנגו/אפאנג'ין. הקורס אורך בין 30-50 שעות, במפגשים דו-שבועיים בשעות הערב, ומנסיון זוכה לתגובות מעולות. 

קורס כזה יכול להביא מתכנת/סטודנט שאיננו מכיר פייתון/דג'אנגו לפרודוקטיביות ויכולת עבודה עצמאית בתוך כמה שבועות.

כרגע לא מתוכנן קורס, אולם אם יפנו אליי מספיק אנשים נשמח לקיים קורס נוסף בזמן הקרוב.


אודי


2011/3/30 Emanuel Ilyayev <emi...@gmail.com>

Emanuel Ilyayev

unread,
Mar 29, 2011, 8:13:02 PM3/29/11
to pywe...@googlegroups.com, Udi h Bauman
אודי, לא ידעתי את זה על טיקאל.

ולגבי הקורס, שמח להימנות בין הממליצים לקורס שלך :-)
כמה מינימום משתתפים צריך כדי לפתוח קורס?
האם יש לך הארכה לגבי העלות לכל משתתף?

יכול להיות שיש פה מקום להבחנה בין שתי "התמחויות" שונות
1. מציאת מתכנתים מוכשרים (שבסטרטאפים ממש צעירים אלה יכולים להיות אפילו היזמים עצמם או חברים שלהם)
2. הכשרתם.... (במודל של קורס או במודל יותר רחב כמו שישי הציע)

עמנואל.



2011/3/30 Udi h Bauman <dibau...@gmail.com>

Yishai Beeri

unread,
Mar 30, 2011, 3:29:32 AM3/30/11
to pywe...@googlegroups.com
אנחנו נשמח לתת שירות כזה.
עכשיו רק צריך להתחיל לייצר ביקוש :)

On Wed, 30 Mar 2011 00:17:41 +0200, Emanuel Ilyayev <emi...@gmail.com>
wrote:

<snip>
>>
>


Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages