Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς - Πρέπει να λέγεται?

16 προβολές
Παράβλεψη και μετάβαση στο πρώτο μη αναγνωσμένο μήνυμα

Dim L

μη αναγνωσμένη,
13 Αυγ 2007, 6:36:19 π.μ.13/8/07
ως psalto...@googlegroups.com
Καλημέρα σε όλους.
Επειδή υπάρχει μια σχετική διαφωνία, θα ήθελα σας παρακαλώ την άποψή σας.
Όταν ο ιερεύς στην μικρά συναπτή εύχεται "...της Υπεραγίας Δεσποίνης
ημών Θεοτόκου...", ο χορός -εν μέσω της ευχής- αποκρίνεται "Υπεραγία
Θεοτόκε σώσον ημάς"?
Είναι κανονικό αυτό? Είναι παραδεδομένο? Ή μήπως αποτελεί κομμάτι της
λεγόμενης "σύγχρονης παράδοσης" - δικός μου ο όρος!
Υπάρχει μια τεκμηριωμένη απάντηση επ'αυτού? μια σχετική ίσως βιβλιογραφία?
Ευχαριστώ,
Δημήτρης

Βασίλης Ζάχαρης

μη αναγνωσμένη,
13 Αυγ 2007, 7:49:53 π.μ.13/8/07
[...]

Η ευχή αναφέρεται στον Ιησού Χριστό και όχι στην Υπ.Θεοτόκο.

Της
Παναγίας, ἀχρντου, ὑπερευλογημνης, ἐνδξου, Δεσποίνης μν Θεοτόκου καὶ ἀειπαρθνου Μαρίας, μετπντων των Ἁγων μνημονεύσαντες, ἑαυτος καὶ ἀλλλους καὶ πσαν τν ζωὴν μν, Χριστῷ τΘεπαραθμεθα.

Οπότε είναι άτοπο το "Υπεραγία" εκεί πέρα.

Είναι κανονικό αυτό? Είναι παραδεδομένο? Ή μήπως αποτελεί κομμάτι της
λεγόμενης "σύγχρονης παράδοσης" - δικός μου ο όρος!
Σύγχρονης και μάλιστα πολύ!
Στον Πατριαρχικό Ναό ουδέποτε (μέχρι στιγμής κι ελπίζω και στο μέλλον) εισήχθει. Και στο Αγ.Όρος που παλαιότερα κυρίως λόγω της ευλάβειας των μοναζόντων προς την Κυρία Θεοτόκο το έλεγαν, τώρα ελάχιστες πλέον μονές το λένε ακολουθώντας την ακρίβεια της πράξεως.
Υπάρχει μια τεκμηριωμένη απάντηση επ'αυτού? μια σχετική ίσως βιβλιογραφία.
Κοίτα αυτό. Είναι από το βιβλίο του αειμνήστου Ι.Φουντούλη "Απαντήσεις εις Λειτουργικάς απορείας".
Ελπίζω να σε κάλυψα.

Βασίλης
Υ.Γ.1
Συγνώμη για την υπογράμμιση. Είναι δική μου συνήθεια όταν διαβάζω ένα βιβλίο.
Υ.Γ.2
Σημαντική και η αναφορά στις σωστικές πρεσβείες της Θεοτόκου (όχι "πρέσβευε", αλλά "σώσον ημάς") και η αναφορά παραδειγμάτων από λειτουργικούς κώδικες.

Νεκτάριος Θάνος

μη αναγνωσμένη,
13 Αυγ 2007, 12:11:33 μ.μ.13/8/07
ως Psaltologion

Αγαπητοί συνάδελφοι Χαίρετε!

Καταρχάς εύχομαι μακροζωία στην διαλογική αυτή προσπάθεια και
συνεισφορά στα ψαλτικά πράγματα. Κατά δεύτερο λόγο θέλω να συγχαρώ τον
Δημήτρη Κουμπαρούλη για όλες τις εμπνεύσεις του...
Σχετικά τώρα με το Υπεραγία Θεοτόκε μπορεί να δει κάποιος στο
Απαντήσεις εις λειτουργικάς Απορίας Β , Ιωάννου Μ. Φουντούλη, σσ.
319-326

Απάντηση σε όλους
Απάντηση στον συντάκτη
Προώθηση