Dlugie rece SB-ecji w Kanadzie i USA

1 view

Pawko Kerczer

to Polonia bez granic
Nastepny smutny przypadek...

http://polskatimes.pl/stronaglowna/99469,masztalski-przeprasza-za-zdrade,id,t.html

"O powiązaniach Trzaski z SB napisaliśmy w sobotę. Dokumenty, do
których dotarliśmy w archiwum IPN, dowodzą, że od 1984 do 1989 r. był
on agentem SB o pseudonimie Astor. Donosił nie tylko na kolegów z
Radia Katowice, ale również na działaczy polonijnych oraz księży w USA
i Kanadzie.
- Ćwierć wieku temu wyjeżdżałem do Stanów, ubiegałem się o paszport i
wtedy dałem się wmanewrować. Nie zdawałem sobie sprawy, jakie mogą być
tego skutki - wyznał wczoraj przed widzami Telewizji Silesia
zdruzgotany Trzaska. - Pisząc sprawozdania z wyjazdów, dobierałem
informacje moim zdaniem ogólnie dostępne lub nieszkodliwe. Spotkania z
oficerem SB były nacechowane troską o bezpieczeństwo Polski. Nie
chciałem nikogo skrzywdzić. Nigdy w całym swoim życiu nie kierowałem
się tym, żeby komukolwiek krzywdę zrobić. Jeśli nieświadomie ją
zrobiłem, serdecznie przepraszam. "

http://polskatimes.pl/opinie/odredakcji/99473,masztalski-zachowal-sie-przyzwoicie,id,t.html