Witam Kosmitów

46 wyświetleń

dwa centy

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 11:40:398.03.2009
do polon...@googlegroups.com
Powrót Wariata Z Emigracji - Refleksje: Emigranci, połączmy się.

Dotyczy emigrantów, reemigrantów, repatriantów. Może to być miejsce spotkań przy wirtualnym kominku dla osób zarejestrowanych. Wy już macie Matrixa. Czy można się tam wprosić? Może to być ten blog, ale to nie będzie dla wszystkich wygodne. Nie chcę tego nazywać "partia" bo mam wstręt do tego słowa, ale celem ma być zjednoczenie się w mocny głos. Jesteśmy źle słyszalni, mało solidarni, rozproszeni. Chodzi o to, żeby którym zależy na Polsce mogli znaleźć wspólny adres do wymiany poglądów, do wzajemnego wsparcia i przedyskutowaniu konstruktywnych pomysłów. Może masz właśnie jakiś dobry, jak to zrobić?

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 15:06:528.03.2009
do Polonia Matrixowi
Rozumiem, że mogę tu rozpakować swoje walizki? Oto mój roboczy pomysł:
1) Wirtualny Związek; Stowarzyszenie; Zjednoczenie; Zgromadzenie...
2) Trzeba znaleźć dobrą czytelną nazwę, mam z tym problem: Wirtualna
Wspólnota Polaków z całego Świata; Polacy z całego Świata - Wirtualne
Zjednoczenie; Zjednoczenie Wszystkich Polaków poprzez sieć wirtualną
(do chrzanu); Wirtualne Zjednoczenie Polaków; Polacy całego Świata -
połączmy się (aj, aj!)...
3) Logo rozpoznawalne na całym świecie jak MacDonald - np. mapa świata
z polskimi chorągiewkami w miarę narastania ewentualnych "zrzeszonych"
rejestracja, ale to tylko przykład!!
4) konieczność rejestracji, wypełnienie ankiety przy wpisie, podpis.
Członkowie "tego czegoś"stają się automatycznie 'ambasadorami' Polski
i zobowiązują się przestrzegać wartości zawartych w napisanym przez
założycieli postulacie.
5) Sformułowanie i redakcja celów, założeń, priorytetów, wartości...
(napiszę osobno swoje sugestie)
6) Z racji wirtualnej formy, myślałem o założeniu specjalnej strony
( rezolutna Ziemianka, która mnie wspiera "informatycznie" mogłaby
opracować taka stronę/witrynę?) podejmuję się pokryć koszty założenia
takiej strony, jeśli będzie to na moje możliwości finansowe (nie mam
pojęcia w jakich granicach cenowych się takie przedsięwzięcie
sytuuje). Oprócz strony głównej, rejestracji, założeń, priorytetów,
byłoby tam forum dyskusyjne, kącik literacki (linki do blogów naszych
członków), uporządkowanie członków wg. kontynentów, państw, miast/
miejscowości... W ten sposób każdy z nich będzie mógł stworzyć swoją
podstronę o bardziej detalicznym obrazie regionu którego będzie
gospodarzem. Wtedy po kliknięciu na New Jersey znajdziemy np. Clinton
- Iksiński, Igrekowski itd... oraz regionalne wydarzenia, adresy
kontaktowe do np. polskiego lekarza, dentysty, prawnika, teatru,
polskiego sklepu spożywczego, polskiej knajpy, pensjonatu, szkoły,
itd.. w ten sposób może to być darmowa reklama dla naszych rodaków.

Po co to wszystko? Bo nie ma powodu, żebyśmy byli w stosunku do siebie
solidarni i życzliwi tylko w momentach wojen i katastrof. Może uda się
wytworzyć nowy nurt wzajemnych relacji pomiędzy nami. Polacy w kraju
vs Polacy na świecie i vice versa. Zebrać te cholerne linki w jedno
miejsce, gdzie łatwiej się będzie spotkać, pogadać, pośmiać, a może
czasem wykrzyczeć. Gdzie z czasem będziemy mogli promować polskie
talenty rozrzucone po całym świecie, może nawet stworzymy jedna,
wspólna gazetę via internet ( jest przecież tylu utalentowanych ludzi,
o których nie mamy pojęcia). Nie pozwolimy, żeby różne łobuzy nas
bezustannie dzieliły na drobne i manipulowały nami bezkarnie. Jak
dobrze pójdzie, to będziemy mieli ludzi od spraw Polonii w polskim i
europejskim parlamencie. Zjednoczenie da nam wielką siłę. Polacy w
kraju muszą zrozumieć i zaakceptować fakt, że nikt nam niczego już nie
da i załatwi. Wszystko musimy zapracować i zorganizować sami. Taka
jest cena wolnej demokracji.

To jest początek brudnopisu, wybaczcie bałagan w porozrzucanych
pomysłach. Zapraszam do konstruktywnej krytyki.

debunker

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 15:19:538.03.2009
do Polonia Matrixowi
Żałuję, ale jestem przeciwny każdemu z 6 punktów. Rozwinę później.
Rekomenduję na początek zapoznanie się z historią
http://cacy.wordpress.com/archiwa/polonia-michigan/
oraz z witryną
http://web.archive.org/web/20030602212405/http://www.poloniamichigan.com/paszport_main.htm

On Mar 8, 2:06 pm, Pistacjowy Kosmita

Phil

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 15:28:578.03.2009
do Polonia Matrixowi

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 15:35:568.03.2009
do Polonia Matrixowi
Mój pomysł to bajka dla naiwnych, bo inni próbowali i wszystko się
rypło... Czy tak?

On 8 Mar, 20:19, debunker <Sztirl...@gmail.com> wrote:
> Żałuję, ale jestem przeciwny każdemu z 6 punktów. Rozwinę później.
> [...]

8 mar 2009, 16:33:438.03.2009
do Polonia Matrixowi
Nie, nie tak ;) Take it easy, OK?
Jeszcze jeden odnośnik w temacie
http://members.iinet.net.au/~miroslaw/deklaracja_PN.htm

On 8 Mar, 14:35, Pistacjowy Kosmita

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 17:31:518.03.2009
do Polonia Matrixowi
Dzięki za link, przeczytałem. Nie o takich założeniach i celach
myślałem, ale rozumiem, że były już rożne podejścia. Jeszcze przemyślę
sprawę i opracuję lepszy, klarowniejszy projekt. Pozdrawiam :)

On 8 Mar, 21:33, Phil <filipek...@gazeta.pl> wrote:
> Nie, nie tak ;) Take it easy, OK?
> Jeszcze jeden odnośnik w temaciehttp://members.iinet.net.au/~miroslaw/deklaracja_PN.htm

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 17:57:368.03.2009
do Polonia Matrixowi
Właśnie znalazłem, choć to jeszcze inny kierunek myślenia:
http://www.jednymglosem.pl

http://wykop.pl/link/153852/partia-pi-partia-internetowa/powiazanie

On 8 Mar, 22:31, Pistacjowy Kosmita

debunker

nieprzeczytany,
8 mar 2009, 18:05:538.03.2009
do Polonia Matrixowi

On 8 Mar, 16:57, Pistacjowy Kosmita
Trzeba pamiętać przy tym, że http://www.google.com/search?q=ani+jeden+polonus
nie zagłosował i nie zagłosuje

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
9 mar 2009, 04:25:349.03.2009
do Polonia Matrixowi
Moim założeniem nie było i nie jest rozpętywanie kampanii wyborczej.
Wejście do parlamentu jako "Polonia" wydaje mi się naturalną potrzeba,
bo jest to istotny głos w debacie politycznej i powinien być brany pod
uwagę i szanowany. Ja się do takiej roli nie pcham, bo się nie nadaję
i nie chcę. Chodziło mi raczej o stworzenie takiej Wirtualnej Ścieżki
Solidarności w czasie pokoju. Martwi mnie ta nieustanna wojna polsko -
polska, na zasadzie "my - wy - oni". Czy nie może być zwyczajnie MY?
Możemy nie mieszać w to polityki. Chodzi mi raczej o wylansowanie
obyczajowego trendu, który mógłby ewentualnie znaleźć swoich adeptów.
Można zacząć od Wirtualnych Obiadów Czwartkowych (sic!), albo
spotkaniach Przy Kominku ;)
> Trzeba pamiętać przy tym, żehttp://www.google.com/search?q=ani+jeden+polonus

debunker

nieprzeczytany,
9 mar 2009, 08:20:329.03.2009
do Polonia Matrixowi
Z definicji diaspora jest dyspersją i rozproszeniem. W samym znaczeniu
słownikowym integracja rozproszenia wygląda na oksymoron. Dość
popatrzeć na popisy Czumy w Pomoście. Od czasów Pomostu minęło trochę
czasu. Al Gore niezależnie od Bolka wymyślił w tym czasie Internet.
Rozproszony milion emigrantów solidarnościowych zaczął gawędzić między
sobą online. Wymiernymi efektami pogawędek i wzajemnego
doinformowywania się było udaremnienie kanonizacji w Ann Arbor oraz
debata z W-wką w sprawie ustawy o obywatelstwie.
Do dyskusji służyło kilka portali oraz kilka SIGów usenetu.
Kosmita wygląda na raczej świeżego adepta błogosfery i prawdopodobnie
nie zna wielu faktów historycznych i wirtualnych. Wojna polsko-
polonijna po Ann Arbor jest jednym z takich faktów.
To tyle na razie.
Serdecznie pozdrawiam.
Zdolność Kosmity do szybkiego uczenia się arkanów usenetu i HTML jest
imponująca.

On 9 Mar, 03:25, Pistacjowy Kosmita

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
9 mar 2009, 10:44:479.03.2009
do Polonia Matrixowi
Kosmici, a w szczególności Pistacjowi, uczą się wszystkiego bardzo
szybko, pod warunkiem, że naprawdę im na tym zależy i najważniejsze -
jeśli mają dobrych nauczycieli. W innym wypadku jest totalny klops.

Jestem nawet bardzo nowiutkim adeptem błogosfery i historyczno-
wirtualne fakty dotyczące Polonii są mi kompletnie obce. Może uda mi
się to trochę nadrobić. Za cierpliwość z jaką przekazujecie mi
techniczno-historyczną wiedzę jest godna podziwu i naprawdę szczerze
dziękuję. Liczę jeszcze na Waszą wyrozumiałość, bo moje opinie i
"pomysły" będą niestety "nie z tego świata". Nota bene, Al Gore był
jednym z moich ulubieńców. A wracając do tematu, to bardzo dobrze, ze
wylewacie na mnie te kubły lodowatej wody, bo mimo, że w ciągu
pierwszych minut jestem wściekły jak diabli, to zaraz potem mogę tylko
dziękować. Nie ma sensu tracić czas i pieniądze na pomysły, które są z
góry skazane na porażkę.

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
10 mar 2009, 17:35:0810.03.2009
do Polonia bez cenzury
Ze niby Kosmita, to zaraz język ZULU...?

On 9 Mar, 15:44, Pistacjowy Kosmita

debunker

nieprzeczytany,
10 mar 2009, 18:27:4010.03.2009
do Polonia bez cenzury
Zulu to język <a href="http://www.timeanddate.com/worldclock/
custom.html?cities=64,179,136,535,240&amp;sort=2">awiacji</a>.

On Mar 10, 4:35 pm, Pistacjowy Kosmita

debunker

nieprzeczytany,
10 mar 2009, 18:29:2910.03.2009
do Polonia bez cenzury

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
10 mar 2009, 19:04:5010.03.2009
do Polonia bez cenzury
Język awiacji to język ZULU.

On 10 Mar, 23:29, debunker <Sztirl...@gmail.com> wrote:
> Zulu to język awiacjihttp://www.timeanddate.com/worldclock/custom.html?cities=64,179,136,5...

Pistacjowy Kosmita

nieprzeczytany,
11 mar 2009, 05:41:1711.03.2009
do Polonia bez cenzury
Mam od paru tygodni nastawiony jeden zegar czasowy i nie zmieniam go.
Jeśli coś się zmienia i robi cyrki, to bez mojego udziału. Poczekam na
Ziemiankę, bo jak zacznę tam grzebać sam, to wysadzę wszystko w
powietrze.

On 11 Mar, 00:04, Pistacjowy Kosmita

Kup Pan paszport

nieprzeczytany,
19 gru 2010, 17:16:3719.12.2010
do polon...@googlegroups.com
Tree view in new interface of GG has such a small angled arrow I will never get used to

Kup Pan paszport

nieprzeczytany,
19 gru 2010, 17:19:2219.12.2010
do polon...@googlegroups.com