Statut

Radoslaw Holewa

to Polish Java User Group
Hej,

ponieważ nie ma nic gorszego niż zatrzymać się w miejscu, chcemy
poczynić kolejne kroki aby rozwijać Polish Java User Group. Mamy wiele
długoterminowych planów które chcemy zrealizować, aby to jednak zrobić
musimy "zmaterializować" naszą w tej chwili jedynie "wirtualną"
społeczność.

W tym celu chcemy stworzyć stowarzyszenie. Pierwszą wersję statutu
stowarzyszenia znajdziecie tutaj :

http://polish-java-user-group.googlegroups.com/web/statutV1.pdf

Proszę o wszelkie uwagi jakie Wam tylko przychodzą do głowy.

Myślę, że ostatnie nasze poczynania przekonały Was, że jesteśmy w
stanie zdziałać coś więcej, a to co do tej pory zrealizowaliśmy to
tylko przedsmak tego co może się dziać :) Niestety nie jesteśmy w
stanie w kilka osób organizować dużych przedsięwzięć, dlatego tak
ważna jest dla nas Wasza pomoc na którą niezmiernie liczymy, zarówno w
kwestii statutu jak i dalszych przedsięwzięć PJUG.

Na koniec chciałem rozwiać wątpliwości które na pewno się pojawią -
składka jest obowiązkowa, jest oto jedno z wymagań założenia
stowarzyszenia, będzie ona symboliczna. Druga sprawa to to, że
stworzenie stowarzyszenia nie zamknie drogi do naszych spotkań nikomu
kto do niego nie będzie należał. Jest to po prostu konieczny krok
który musimy zrobić aby jak już wspomniałem realizować kolejne
stawiane sobie cele.

Liczę na konstruktywną dyskusję.

Pozdrawiam serdecznie,
Radek

Jakub Dżon

to Radoslaw Holewa
Radoslaw Holewa wzburzył[a] eter tymi słowy:

> [...]

> http://polish-java-user-group.googlegroups.com/web/statutV1.pdf

> Proszę o wszelkie uwagi jakie Wam tylko przychodzą do głowy.

Jeśli chodzi o samą treść statutu, to nie mam uwag. Jedynie co do
pewnych błędów edytorskich;
- Paragraf 8: wsysło podpunkt c
- Paragraf 25, punkt 1, podpunkt b.:
"darowizny, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności
gospodarczej, dochodów z majątku, środki pochodzące z ofiarności
publicznej, ze sponsoringu"

proponuję zmienić na

"darowizny, spadki, zapisy, dochody z własnej działalności
gospodarczej, dochody z majątku, środki pochodzące z ofiarności
publicznej, ze sponsoringu"

Może ktoś czytał uważniej i coś jeszcze znalazł?:D

--
Pozdrawiam, Jakub Dżon jakub.dzon[at]dzon[dot]pl
"Słuchacze w ostatnich rzędach

Michał Porzożyński

to Polish Java User Group
On 9 Sty, 22:34, Radoslaw Holewa <radoslaw.hol...@gmail.com> wrote:

> [...]
> http://polish-java-user-group.googlegroups.com/web/statutV1.pdf
> Proszę o wszelkie uwagi jakie Wam tylko przychodzą do głowy.

Paragraf 11. Brak pkt b)

Paragraf 14. Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:b.
wykluczenia przez Zarząd, ze względu na brak przejawów aktywnej
działalności na rzecz Stowarzyszenia.
Co to tak na prawdę oznacza ? Może by trzeba określić czym jest
aktywna działalność ? Gdzieś tam wcześniej napisane jest, że członek
może być bierny.. a jak jest bierny to raczej jest średnio aktywny.

Paragraf 23. Komisja rewizyjna. Może by trzeba zapisać, że członkiem
komisji nie może być nikt z Zarządu ?

Pozdrawiam
Michał Porzożyński

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
par. 23 - to reguluje ustawa, ale faktycznie mozna wpisac dla jasnosci.

Ja rozbudowalbym par 2, a wlasciwie dodal liderow do listy rodzajow czlonkow.

Z moich uwag, to moze warto wpisac do statutu rzeczy, ktore by w przyszlosci pozwolily ubiegac sie o status organizacji pozytku publicznego (Rozdzial 4 w http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/3w_pdf/nowsze_pdf/jakZostacOPP.pdf)

Warunek 1 - spelniamy
Warunek 2 - spelniamy
Warunek 3: wpis do statutu
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji
jej celów statutowych, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Dochód z działalności gospodarczej jest przeznaczany na realizację celów
statutowych.
Warunek 4 - spelniamy
Warunek 5: dodalbym:
1. uprawnienia Komisji Rewizyjnej:
• żądania od Zarządu przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności
Fundacji,
• żądania od członków Zarządu złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień.
2. Nie można łączyć członkostwa w Radzie Fundacji z pełnieniem funkcji w Zarządzie
lub ze stosunkiem pracy z Fundacją.
3. Członkowie Rady Fundacji nie mogą:
• pozostawać w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu
zatrudnienia z członkami Zarządu,
• być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej,
Warunek 6 i 7 - tu jeszcze nie wiem jak to opisac.

Radosław Holewa

to polish-java...@googlegroups.com
10-01-08, Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com> napisał(a):

Świetny pomysł !!!

Adrian Nowak

Radoslaw Holewa wrote:
> [...]
>
> http://polish-java-user-group.googlegroups.com/web/statutV1.pdf
>
> Proszę o wszelkie uwagi jakie Wam tylko przychodzą do głowy.

Rozumiem że naszą pełną oficjalna nazwą (par.1) byłoby zatem:
Stowarzyszenie Użytkowników Języka Java ,,Polish Java User Group''.
Zastanawiam czy powinniśmy używać określenia Język Java, oraz czy nie
rozszerzyć celu działalności na powiedzmy nowoczene technologie
informatyczne ze szczegolnym uwzględznieniem technologii i języka Java.
Być może dzieki temu nikt nie będzie się mógł przyczepić do tego czy
realizujemy cel jeśli będziemy organizować spotkanie powiedzmy o języku
Scala.

Z tego co widzę PLOUG używa określenia technologii Oracle: "informowanie
użytkowników i potencjalnych uzytkowników technologii Oracle o
funkcjonowaniu, rozwoju oraz nowych rozwiązaniach systemu Oracle i
INNYCH systemow informatycznych...."

Oficjalnie w statucie nie uzywaja również nazwy PLOUG a jedynie
Stowrzyszenie Pol. Grupy. Uż Sys. Oracle - co byc moze rownież nam
grozi. Pytanie jak mozna sie poslugiwac nazwa PJUG, czy grozi nam zmiana
logo itd.? A moze nazwa powinno byc raczej tylko Polish Java User Group
a okreslenie ze jest to stowarzyszenie widniec jedynie w statucie (o
ile to dopuszczalne) .

Te całe składki członkowskie prawdopodobnie wymagać będą dodatkowej
biurokracji i jakiś raportów, podobnie księgowość i pewnie inne
działania osób z zarządu, co mnie trochę martwi, że ci ludzie będą mieć
mniej czasu na właściwą prace, ale pewnie na to nie ma rady. Pytanie
zatem czy można jakoś sprecyzowac wymagania działania od pozostałych
członków, tj. powiedzmy poświecenia określonego czasu w miesiącu?

Jak pisaliśmy na spotkania organizowane przez stowarzyszenie będą mogli
przychodzić wszyscy (nazwijmy ich sympatykami PJUG), nie tylko
czlonkowie, czy zatem od osob ktore chcą być czlonkami grupy (i mają
pewne uprawnienia) nie powinnismy wymagać od razu czegoś więcej (poza
krytyka zarządu)? chyba że to dopiero od kolejnego stopnia przynaleznosci.

Popieram rowniez propozycje Grzeska pozostawienia liderow grupy.

Więcej poczytam i pomysle w weekend.

Pozdrawiam,
Adrian

Damian

to Radoslaw Holewa

po pierwsze to wyjustowanie tekstu zdecydowanie do lewej strony, paragrafy
wyśrodkowane, ale tekst do lewej

par1, pkt2: usunałbym słowo "może", bo to może sugerować, że ktoś dał stowarzyszeniu
zgodę do używania skróconej nazwy, zatem: Stowarzyszenie używa...

par2. Kraków to troche za mało, nie sądzicie? Mimo wszystko jakiś adres by się
przydał albo w ogóle zrezygnować z tego punktu, wszakże to Polish a nie Cracow
JUG

par7: czy można zamiast średników wypunktować cele? tekst będzie zdecydowanie
przystępniejszy - patrz styl w paragrafie następnym

par8 a) słowo "organizowanie" wytarczy, że wystąpi raz

dodałbym do tego punktu jeszcze recenzjowanie, opiniowanie

Pozdrawiam,
Damian

Radosław Holewa

to polish-java...@googlegroups.com
12-01-08, Damian <damian.pu...@gmail.com> napisał(a):

Kraków dlatego, że musi być podane jakieś miejsce działalności, wcale
nie musi być adresu :)
Jeśli chodzi o wyjustowanie to forma się zmieni to tylko propozycja :)

Adrian Nowak

to polish-java...@googlegroups.com
Adres jest niepotrzebny w statucie czy wogole :) ? Podejrzewam ze do
celow podatkowych, korespondencyjnych itp. bedzie jednak potrzebny.

Pozdrawiam,
Adrian

Robert Sajdok

to polish-java...@googlegroups.com
Witam,
Miałem czas zapoznać się ze statusem przez weekend i mam pewne uwagi. Generalnie zgadzam się z tym co napisał Adrian, więc nie będę tego tu powtarzał. Najważniejsze chciałem zaznaczyć, że trzeba to rozszerzyć na "nowoczesne technologie
informatyczne ze szczególnym uwzględnieniem technologii i języka Java. Bo przecież jest jruby, groovy, itp. czyli wszystko co związane z JVM.

2008/1/9, Radoslaw Holewa < radosla...@gmail.com>:
--
Robert Sajdok (Ris)

Radoslaw Holewa

to Polish Java User Group
Proszę wszystkich o zgłaszanie uwag, dobrze byłoby zakończyć
rozważania nad statutem pod koniec przyszłego tygodnia :)

Pozdrawiam,
Radek

Adrian Nowak

to polish-java...@googlegroups.com
Postaram się nanieść dotychczas zgloszone uwagi na aktualny statut i
będziemy dalej myśleć :)
Radek dopinguje nas aby to zrobić do końca tygodnia, ale może to jednak
przedłużymy...

Radoslaw Holewa wrote:
> Proszć wszystkich o zgůaszanie uwag, dobrze byůoby zakończyă
> rozwaýania nad statutem pod koniec przyszůego tygodnia :)
>
> Pozdrawiam,
> Radek

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
Ja tez jestem za tym, aby to zrobic jak najszybciej. Juz chyba wwszyscy co chcieli cos zmienic, to napisali, wiec nie ma powodu, zeby to przedluzac.

Grzegorz Duda

Grzegorz Duda

Adrian Nowak

to Polish Java User Group
Witam,

Kolejna wersje statutu znajdziecie tutaj:
http://groups.google.com/group/polish-java-user-group/web/statutV2.pdf

Prosimy o dalsze uwagi, jak na razie nie uwglednilem propozycji
pozostawienie wyroznienionych czlonkow grupy tzw. liderow, musimy to
dokladniej omowic, ani propozycji z maila Gezeska D. na temat
organizacji pozytku publicznego (to zostaje do uzupelnienia).

Pozdrawiam,
Adrian

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
Adrian,

Nie wiem, czy ten punkt jest wlasciwy:

Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.

Tutaj powinno byc raczej napisane, w jaki sposob ta decyzje podejmuje (np. 3 osoby z zarzadu, lub kwalifikowana wiekszosc na zebraniach zarzadu, lub cos podobnego).

Grzesiek Duda

Radosław Holewa

2008/1/25, Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com>:

> [...]
> osoby z zarzadu, lub kwalifikowana wiekszosc na zebraniach zarzadu, lub cos

Ja też mam takie zdanie jak Grzesiek, dobra żeby nie przeciągać
niepotrzebnie... na kiedy ustalamy spotkanie założycielskie ?

Pozdrawiam,
Radek

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
Ja jak zwykle ASAP, a realnie to pewnie po jakims spotkaniu PJUG, ale teraz Vaclav i Waldi, dopiero potem Marcin :(

Wiec moze jednak przed spotkaniem Waldiego? Bo chyba osobne zupelnie spotkanie to nie wypali.

Adrian Nowak

to polish-java...@googlegroups.com
Jesli to kwestia jakiegos podpisów 15 osob to mozemy sprobowac je zebrac
21.02 :)

Pozdrawiam,
Adrian

Robert Sajdok

to polish-java...@googlegroups.com
Witam,
Jeśli będziecie zbierać te podpisy to ja mogę przyjechać jeśli będzie nie wystarczająca liczba osób.

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
Troche wiecej trzeba zrobic, wybrac zarzad, komisje rewizyjna, komitet zalozycielski, przedyskutowac statut itp.itd.

Radosław Holewa

to polish-java...@googlegroups.com
Jeśli chodzi o termin spotkania założycielskiego to może Wam będzie
bardziej sobota odpowiadała ?

Pozdrawiam,
Radek

Adrian Nowak

to polish-java...@googlegroups.com
Porozmawiamy po tym w czwartek na spotkaniu (nie zalozycielskim),
podobnie jak o kwestii ew. prezentacji na SFI i innych pomyslach.

Do zobaczenia,
Adrian

Robert Sajdok

to polish-java...@googlegroups.com
Witam,
Sobota mogła by być ale nie wiem czy akurat tą mam wolną bo co drugą mam zajęcia, będę wiedzieć w piątek :/ W jakich godzinach by to było?

17-02-08, Radosław Holewa <radosla...@gmail.com> napisał(a):

--
Robert Sajdok (Ris)

Radosław Holewa

19-02-08, Robert Sajdok <r...@onet.pl> napisał(a):

> Witam,
> Sobota mogła by być ale nie wiem czy akurat tą mam wolną bo co drugą mam
> zajęcia, będę wiedzieć w piątek :/ W jakich godzinach by to było?

Czy odpowiada Wam sobota, 15 marca ?

Pozdrawiam,
Radek

Robert Sajdok

to polish-java...@googlegroups.com
Witam,
U mnie zajęta ale nie dobierajcie ją pode mnie bo się chyba nie uda :/

23-02-08, Radosław Holewa <radosla...@gmail.com> napisał(a):

--
Robert Sajdok (Ris)

Radosław Holewa

23-02-08, Robert Sajdok <r...@onet.pl> napisał(a):
> Witam,

> U mnie zajęta ale nie dobierajcie ją pode mnie bo się chyba nie uda :/

Rozumiem, z mojej strony chciałbym popchnąć temat w marcu z uwagi na
fakt, że pojawiają się kolejne pomysły do których przyda się
stowarzyszenie :)

Pozdrawiam,
Radek

Adrian Nowak

to polish-java...@googlegroups.com

Mnie troche mniej odpowiadają soboty, ale sie dostosuje w razie
potrzeby. Mysle ze lepiej zrobic takie spotkanie po spotkaniu z
prelegentem, wieksza szansa ze ludzie znajda czas.

Pozdrawiam,
Adrian

Radosław Holewa

23-02-08, Adrian Nowak <adi...@gmail.com> napisał(a):

> Mnie troche mniej odpowiadają soboty, ale sie dostosuje w razie
> potrzeby. Mysle ze lepiej zrobic takie spotkanie po spotkaniu z
> prelegentem, wieksza szansa ze ludzie znajda czas.

W takim razie może po prezentacji Waldka w dniu 13 marca ?
Trzeba nam jedynie 15 osób aby powstało stowarzyszenie.

Pozdrawiam,
Radek

Robert Sajdok

to polish-java...@googlegroups.com
Witam,
13 marca ja będę, można mnie dopisać do listy :)

Jakub Dżon

to Radosław Holewa
Radosław Holewa wzburzył[a] eter tymi słowy:

13 marca jest dla mnie OK. 15 mi nie pasuje zupełnie.;)

--
Pozdrawiam, Jakub Dżon jakub.dzon[at]dzon[dot]pl
"Nie można przejść przez życie nie zagrawszy

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
+1

Doprowadzmy to do konca w takim razie 13 marca :)
--
Regards,
Grzegorz Duda

Radosław Holewa

24-02-08, Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com> napisał(a):

> +1
>
> Doprowadzmy to do konca w takim razie 13 marca :)

Ok w takim razie spotkanie założycielskie stowarzyszenia jest 13 marca :)

Pozdrawiam,
Radek

Grzegorz Duda

to Polish Java User Group
Przypomnienie.

W czwartek, 13 marca, po wykładzie Waldiego odbędzie się spotkanie
założycielskie naszego stowarzyszenia. Wszyscy są zaproszeni.
Potrzebne jest co najmniej 15 osób, które zechcą być członkami :)

Po co stowarzyszenie? Głownie po to, żeby mieć większa swobodę
działania. Dzięki stowarzyszeniu będziemy mogli otrzymywać darowizny
od naszych sponsorów, które będzie można przeznaczyć na cele statutowe
(nie tylko na bilet i hotel dla zagranicznego prelegenta, ale także na
promocje PJUG, spotkania integracyjne, itp). A wiec sprawa dosyć
ważna. Zapraszamy.

Przesyłam link do dokumentu, z którym warto się zapoznać przed
czwartkiem (http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/3w_pdf/
nowsze_pdf/jakZalStow.pdf)
Także przeglądnijcie obecna wersję statutu (http://polish-java-user-
group.googlegroups.com/web/statutV2.pdf).

Michał - Ty kiedyś wspominałeś, że ktoś znajomy będzie mógł nam
księgowość prowadzić. Możesz to potwierdzić (najlepiej przed
czwartkiem :) Na jakich warunkach?

Pozdrawiam,
Grzegorz Duda

On Feb 24, 10:59 pm, "Radosław Holewa" <radoslaw.hol...@gmail.com>
wrote:

Adrian Nowak

to polish-java...@googlegroups.com
Jak juz wiemy spotkanie zostalo przelozone - kolejna proba 27 marca.
Zdaje sie tez zbyt malo osob interesuje sie statutem, wiec podobnie jak
Grzesiek, zachecam do wiekszej aktwnosci.

Chcialem przy okazji zaproponowac rozszerzenie zakresu dzialania o
wsparcie innych grup (JUGow) w kraju. Nie wiem czy jest to dozwolone
(skoro te inne sa niezalezne i nie zarejestrowane)? Byc moze zakres
dzialania w kraju rozwiazuje juz ta kwestie, wiec nie trzeba nic
zmieniac.W kazdy razie mysle ze lepiej ogreslic go szerzej niz mielibysy
go pozniej zmieniac (podobnie jak w kwestii wyjscia poza Jave).

Jaka ma byc nasza oficjalna nazwa bo w tym momencie sa jakby 3. Moze
pozostac przy starej i nie tlumaczonej tj. Stowarzyszenie Polish Java
User Group, sadzac po przykladach uchwaly slowo Stowarzyszenie musi w
nazwie wystepowac (?).

Pozdrawiam,
Adrian

Łukasz Cimer

to polish-java...@googlegroups.com
Proponuje załatwić sprawe z podpisami przed prelekcją, wtedy wiecej osob zapewne bedzie chetnych (chodzi mi o to ze w czasie prelekcji ekipa sie wykrusza)

Ja chetnie się podpisze i mysle ze 15 osob sie znajdzie.

Pozdrawiam
Łukasz Cimer

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
No w sumie dobry pomysl. A moze lepiej zrobic krotka przerwe i w trakcie niej zebrac podpisy? Tylko pozostaje sprawa wyborow zarzadu itp.

Co do wspierania innych JUGow, to o ile to jest nadal Java, to nie powinno byc problemow. No ale mozna faktycznie dopisac.

Co do nazwy to "Stowarzyszenie Polish Java User Group" + krotka nazwa "Polish JUG" jest OK.
--
Regards,
Grzegorz Duda

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
Aaa i jeszcze jedno:

Do "Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd." Dodalbym jeszcze:

  1. Do zawierania umów, udzielania pełnomocnictwa i składania innych oświadczeń woli, w szczególności także w sprawach majątkowych, wymagane są podpisy trzech członków Zarządu (w tym wicerezesa), lub prezesa i 1 członka Zarządu.
Radek - mozesz wprowadzic te zmiany? Ty chyba masz ostatnio wersje tego w wersji edytowalnej.
--
Regards,
Grzegorz Duda

ags

to polish-java...@googlegroups.com
Nie starczy dwóch?

Grzegorz Duda

to polish-java...@googlegroups.com
Za zobowiazania majatkowe odpowiada caly Zarzad, wiec wolalbym, zeby to bylo w miare kontrolowane. Niestety poki co nie wiadomo kto bedzie w zarzadzie, dlatego zasugerowalem takie rozwiazanie. Oczywiscie mozna zmienic, ale 3 osoby na 5, to nie jest jakos specjalnie duzo. Zwlaszcza, ze jesli bedzie prezes (zakladam, ze osoba, ktora bedzie odpowiedzialna) to wystarcza 2 osoby.

On 14/03/2008, ags <andrzej...@gmail.com> wrote:
Nie starczy dwóch?