Playin container icinde calismasi falan kafanizi karistirmasin, client yazacaginiz icin bu kisim onemli degil, eger server yaziyo olsaydiniz ozaman bi containera koymaniz gerekecekti.
Play ile web service clienti yazdim daha onceden, bunun icin axis 1.2 kullanmistim, epey zamandir sorunsuz calisyor. Bugune kadar 5-6 tane farkli servis icin client yazdim(axis 1.2, axis 2 ve apacge cxf kullandim bunlarda, metroyu bilmiyorum), tecrubelerime gore client icin kullanacaginiz kutuphaneyi secmek sizin elinizde olmuyor. Mesela kullanacaginiz servis .Net ile yazildiysa Java'da en duzgun apache cxf calisiyor. Apache 1.2 ile istesenizde servisi kullanamiyorsunuz, wsdl generate ediyor ama servisi kullanmaya calisinca ilginc hatalar aliyorsunuz "did not understand mustUnderstand" falan gibi hatalar veriyordu, baya ugrastirmisti beni de, en sonunda apache cxf ile calismisti.
Play WS kullanmadim ama daha cok restful servisler icin uygundur diye tahmin ediyorum.