Masonistyczne podłoże ŚJ.

Mr Bean

Charles Taze Russell was a Mason who started the Jehovah Witnesses.'4'
He used the red cross and other distinctive features of the Knights
Templar logo.'"

He also used the Masonic symbol of the winged sun-disk with snakes and
he is "buried in a pyramid with masonic symbols on its capstone." 149

Charles Taze Russell był Masonem, który zapoczatkował ŚJ. Używał on
czerwony krzyż oraz inne specificzne detale Templariuszy emblematów.

Także używał masonistycznego symbolu słońca wraz z żmijami i jest
pochowany w grobie, który zdobi piramida z masonistycznymi symbolami.

http://watch.pair.com/lahaye.html

rkcybere

Użytkownik "Mr Bean" <gr...@gmail.com>
napisał w wiadomości news:42759d55$1...@quokka.wn.com.au...

> Charles Taze Russell was a Mason who started the Jehovah Witnesses.

Twierdzenie co najmniej niesprawiedliwe.

Russell zainicjował ruch Badaczy Pisma Świętego.
A to, że z tego ruchu wyodrębnili się Świadkowie Jehowy
to druga sprawa.

Do Russell'a przyznają się i nań powołują
wszystkie ruchy badackie więć co najmniej:

Stolica Apostolska w Jezusie Chrystusie
Stowarzyszenie Badaczy Pisma Świętego
Świecki Ruch Misyjny "Epifania"
Zrzeszenie Wolnych Badaczy Pisma Świętego

Świadkowie Jehowy zaś
najbardziej ze wszystkich badaczy odeszli od wykładni brata Russella.

--
rkcybere

EMET

Użytkownik "rkcybere" <som...@world.net> napisał w wiadomości news:d54dua$jl7$1...@news.onet.pl...

Jeśli zatem tak, to dlaczego niektórzy ciągle grzebią się w archiwach?

Czyż o wierność *naukom brata Russella* chodzi...?

EMET

rkcybere

Użytkownik "EMET" <stephano...@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:d55ep1$s45$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> Jeśli zatem tak,
> to dlaczego niektórzy ciągle grzebią się w archiwach?

Nie rozumiem co masz na myśli
mówiąc "grzebią się w archiwach".

Cokolwiek jednak to ma znaczyć, to nie jest pytanie do mnie.

--
rkcybere

EMET

Użytkownik "rkcybere" <som...@world.net> napisał w wiadomości news:d59r2v$7g4$1...@news.onet.pl...

<<EMET:>> [ 05.04 ]

A explorer znowu swoje...

Przypominam, że to *publiczna* grupa dyskusyjna a nie forum między E. a e.

"Niektórzy" - czyżby to koniecznie e.?

Natręctwo netykietowe jakieś czy co...?

EMET

DiKey

O Mr Beanie:
2 Piotra 2:22 i wcześniejszy kontekst
ale tak musi być
DiKey

ResLight

"Mr Bean" <gr...@gmail.com> wrote in message

> Charles Taze Russell was a Mason who started the Jehovah Witnesses.'4' He
> used the red cross and other distinctive features of the Knights Templar
> logo.'"

Russell was definitely not a member of the Masons organization, nor did he
start the "Jehovah's Witnesses" organization. The Jehovah's Witnesses
organization was started by Joseph Rutherford after Russell died. Russell
never heard or, nor did he believe in such an organization.

I am not sure what is meant by "the red cross". Russell did use the cross
and crown symbol. So do the Knight's Templar. The Knight's Templar tell us
that they obtained its use from its traditional use in the churches. It has
been used by various churches for centuries. In itself, it has nothing to do
with the Mason's organization.

> He also used the Masonic symbol of the winged sun-disk with snakes

Russell did use the symbol of the winged sun-disk on the Studies in the
Scriptures covers, although I don't see any "snakes" on it. He used it as a
symbol of Malachi 4:2. The only Bible Students' group I know of that
continues to use this symbol on some of their publications is the Laymen's
Home Missionary Movement, but even their later editions of the Studies in
the Scriptures do not have this symbol.

> and he is "buried in a pyramid with masonic symbols on its capstone." 149

False on two counts: Russell was not buried in a pyramid. There was a
pyramid built in the middle of the WTS plot in the Rosemont Cemetery a few
years after Russell died -- evidently one of Rutherford's whims. Russell was
not buried in or under this pyramid. Secondly, this pyramid has no "masonic"
symbols on its capstone.

http://reslight.com/l-russell.html

Christian love,
Ronald

> Charles Taze Russell był Masonem, który zapoczatkował ¦J. Używał on

Mr Bean

Dziękuję ślicznie za wspaniały werset.

2 Pi 2:(22) "Spełniło się na nich to, o czym słusznie mówi przysłowie:
Pies powrócił do tego, co sam zwymiotował, a świnia umyta - do kałuży
błota."

Jak widzisz, zorientowałem się już dwa razy w życiu, że w sumie tarzałem
się w owym bilijnym błocie.

Pierwszy raz, kiedy ŚJ otworzyli mnie oczy na wierutne bałwochwałswto
KRK i kult bogini Astarte czy też królowej niebios pod nowym nickiem,
Matka Boska.

Ale to nowe błoto, w które się unurzałem to byli ŚJ - sekta założona
przez Masona Russella.

Nieźle to błoto było zamieszane, ponieważ udało się Strażnicy potrzymać
mnie w niewoli przez całe 20 lat!

Powinienem im wysłać list gratulacyjny, że tak przemyślnie mnie oszukali
i służyłem im rozpowszechniają tyle fałszywych przepowiedni i zwykłych
kłamstw.

Trudno. Moja strata a ich korzyść, jak na razie.

Uważam, że czasami jest lepiej późno, niż wcale.

Jezus otworzył mi oczy i we właściwym momencie, z niezłym wysiłkiem
wyczołgałem się z tego błota strażnicowego, niesamowicie ochlapany ich
błotem i do dzisiaj staram się z niego dokładnie opłukać.

Najważniejsze jest jedno.

Przestałem się czołgać w błocie przed człowiekiem!

Obmyłem się w krwi Chrystusa i jestem teraz czysty dzięki Jego łasce i
do błota nie mam zamiaru wracać, czego i tobie życzę.

Serdecznie pozdrawiam.

PS. A ten nagrobek masoński z demonicznymi emblematami nadal 'zdobi'
nagrobek lunatyka, masona Charlesa Russella.

Powinieneś odbyć pielgrzymkę do jego grobu!

Tak go Strażnica zachwala, brata Russella.

Katolicy mają papieża a ty możesz odwalić sobie pielgrzymkę do grobu
brata Russella.

;)

jestemka...@op.pl

> 2 Piotra 2:22 i wcześniejszy kontekst ale tak musi być

co to za przedziwna dialektyka: jak ktoś jest świadkiem Jehowy, ale pójdzie
do innej grupy wyznaniowej, a potem wróci do organizacji to jest zaginioną
owieczką (baranem?) która się odnalazła. Ale jak ktoś jest np. katolikiem,
popełni błąd i pójdzie do sekty, a potem wróci do Kościoła, to jest psem, a
jego wierzenia przez uskarżających się na katolicką nietolerancję świadków
Jehowy "tolerancyjnie" nazywane są wymiocinami. Czy takie fobie i arbitralne
rozróżnienia mają jakąś podstawę poza uprzedzeniami wobec Kościoła Katolickiego?

pozdr
Sebastian

Mr Bean

ResLight wrote:
> "Mr Bean" <gr...@gmail.com> wrote in message

Jeżeli to nie są masonistyczne symbole, to które są?

Po czym poznaje się mieszkańców grobowców?

Katolicy mają krzyże, Żydzi mają gwiazdę Davida. Niewierzący mają
jedynie napis.

Charles Russell ma masonistyczną piramidę z masonistycznymi symbolami.

Możemy sobie gdybać, może była masonem, może nie, może się ktoś zapędził
i Russellowi dodał taki tytuł.

OK.

Poszli przedstawiciele TS do twórcy nagrobków, podali mu DOKŁADNE plany,
DOKŁADNIE PRZEMYŚLANE jak ten nagrobek ma wyglądać.

Rezultat poniżej.

http://www.freeminds.org/history/cemetary.htm

Nie wątpię, że przedyskutowano ten plan, zanim zdecydowano się na jego
realizację.

To nie jest robota bezmyślna i przypadkowa. Taki nagrobek musiał być
doskonale przygotowany w najdrobniejszych detalach.

Ja osobiście uważam, że Russell nie miał nic wspólnego z TS i mam dla
niego o wiele więcej szacunku niż dla TS.

Nie sądzę, że istnieje chociaż jedna nauka Russella, która przetrwała do
dzisiaj i nadal jej naucza TS.

Czy rzeczywiście był masonem? Nie wiadomo.

Wszak to nie on sobie postawił tę masońską piramidę. Tę piramidę
postawił kierowany 'duchem' Rutherford.

Pytanie nasuwa się, jakimż to duchem Rutherford był kierowany?

Mnie wydaje się, że Russell rozpoczął bardzo dobrą robotę i zaczął siać
dobre ziarno.

Przyszedł szatan i zasiał kąkolu i tak ten kąkol już sobie nadal rośnie.

pzdr...

curieux

<jestemka...@op.pl> a écrit dans le message de news:
0a3f.000003...@newsgate.onet.pl...

Czemu zabraniasz innym nazywac sekta to do czego nalezyz sam skoro sam
nazywasz wszystkie inne ruchy religijne sekta ???

jestemka...@op.pl

> Czemu zabraniasz innym nazywac sekta to do czego nalezyz sam skoro sam
> nazywasz wszystkie inne ruchy religijne sekta ???

absolutnie nie zabraniam - śmieszy mnie jedynie, że ci sami ludzie, którzy
nazwanie małej grupy sektą nazywają "prześladowaniem" i z tego wywodzą "dowód"
na swoją "prawdziwość" nie zauważają, że posługując się ich logiką możnaby
powiedzieć, że nazywanie Kościoła Katolickiego sektą też możnaby podciągnąć
pod "prześladowanie". Oczywiście ja nie krzyczę, że Kościół jest prześladowany
przez świadków Jehowy bo patrze z szerszej perspektywy.

curieux

curieux

> [...]
0a3f.000003...@newsgate.onet.pl...

. Czy takie fobie i arbitralne

> rozróżnienia mają jakąś podstawę poza uprzedzeniami wobec Kościoła

To nie sa uprzedzenia bezpodstawne

To sa fakty w ktore nie wszyscy chca wierzyc , tak jak nie wszyscy chcieli
wierzyc w Jezusa za jego czasow
Ludzie sluchaja raczej tego co mile ich uszom