Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !

1 wyświetlenie

Dawid

nieprzeczytany,
13 lut 2004, 17:05:5913.02.2004
do
Witam serdecznie !
Mam pytanie odnosnie zwrotu sprzetu kupionego przez internet (nówka, kupno z
firmy/sklepu)

Czy jest cos takiego ze moge to zwrócic w przeciągu jakiegoś czasu, jak tak
to jakiego ?
Kupiłem towar, który jak sie okazalo STRASZNIE nie spełnia moich oczekiwań a
sklep na maile z pytaniem o zwrot - zamianę milczy...

Proszę o pomoc
Dawid

usedom

nieprzeczytany,
13 lut 2004, 17:16:5113.02.2004
do
do dziesięciu dni można zwrócić

informacje na stronie:
http://www.flashroom.com/forum/recent.php?selorder=las24

Marcin Debowski

nieprzeczytany,
13 lut 2004, 21:23:5413.02.2004
do
In article <c0jibv$59v$1...@atlantis.news.tpi.pl>, usedom wrote:
> do dziesięciu dni można zwrócić

Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.

--
Marcin

JFK

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 05:10:4514.02.2004
do
On Sat, 14 Feb 2004 10:23:54 +0800, Marcin Debowski wrote:

> Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
> obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.

poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
JFK

Dawid

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 06:53:1214.02.2004
do

Użytkownik "JFK" <j...@okg.pl> napisał w wiadomości

Dziekuje slicznie !
Napisze jeszcze 1 maila ...tak dla wszystkiego i rzeby nie byc chamem i jak
cos to w poniedzialek wysylam...
Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac przesyłki
ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac
osobiscie...
Zdrówko !

Samotnik

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 08:23:4914.02.2004
do
In article <c0l28a$gg6$1...@atlantis.news.tpi.pl>, Dawid wrote:

> [...]
> Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac przesyłki
> ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac

A to już Ciebie nie interesuje - jeśli masz dowód, że wysłałaś, to oni mają
oddać kasę.
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

ag

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 08:29:5514.02.2004
do

Użytkownik "Dawid" <len...@wp.pl> napisał w wiadomości

Hmmm.....

Maili to sobie możesz pisac na tony... a i tak w świetle prawa nic z tego
nie wyniknie a Tobie przepadnie termin 10 dni - o ile zostałeś w odpowiedni
sposób o takim terminie powiadomiony.
Jeśli zostałeś to jedynym sposobem na _skuteczne_ odstapienie od umowy jest
powiadomienie _na piśmie_ firmy że od umowy odstepujesz - z zastrzeżeniem 10
dni (liczy się data nadania listu poleconego - list zwykły zazwyczaj w
takich przypadkach "ginie" po drodze);
Pozatym kwestia czy przypadkiem nie wyszedłeś poza zarząd zwykły z
postępowaniem względem danej rzeczy i czy firma nie policzy sobie dodatkowo
za np. przywrócenie wysłanej rzeczy do stanu sprzed wysyłki - te 10 dni to
nie tylko bezwzględny termin jaki masz na odstąpienie od umowy - ale tez
termin w którym się orientujesz czy odstąpienie od umowy Ci sie opłaca -
przykładowo jeśli masz coś w częściach, np zamek z zestawem do mocowania i
po umieszczeniu tego zamka w drzwiach możesz dalej odstąpić od umowy ale
firma z kolei może żadać zwrotu kosztów przywrócenia rzeczy do stanu
_nowości_ a to może być np. malowanie zarysowanych elementów (np śrubokret
się ześlizgnął i porysował obudowę), czy wytworzenie nowych (w przypadku gdy
np. został zarysowany element z anodowanego aluminium, które ponownie już
nie może zostać "zanodowane" do poprzedniego wyglądu).
Co do nieodebrania przesyłki - mogą zupełnie spokojnie nieodebrac przesyłki
jesli doliczyłeś im do kosztów np. pobrania koszty przesyłki a nie samą
cenę; jest wyraźnie sprecyzowany przypadek w którym koszty przesyłki
związane z rozwiązaniem umowy leżą po stronie sprzedającego - dotyczy to
towaru zamiennego który został Ci wysłany za Twoją zgodą ze względu na
niemożność spełnienia świadczenia o którym była mowa w pierwotnj umowie.

pozdr
opyros

ag

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 08:51:2714.02.2004
do

Użytkownik "Samotnik" <samo...@samotnia.eu.org> napisał w wiadomości

chyba że :
a) wysłał za pobraniem i doliczył do ceny towaru koszty przesyłki - wtedy
jest kwestia sporna bo nigdzie nie jest napisane że w normalnym trybie mają
mu zwrócić koszty przesyłki - i tu sprawe może rozzstrzygnąć sąd - chyba ze
mają w regulaminie napisane np:
"W razie zwrotu towaru, Klient ponosi koszty przesyłki towarów do i od
Klienta." - mają prawo tak napisać bo koszt wysyłki nie jest ani ceną ani
wynagrodzeniem, która musza zwrócić w całości.
b) wysłał po upływie 10 dni w przypadku gdy o terminie możliwości
odstąpienia od umowy został prawidłowo poinformowany;

w takich przypadkach mogą spokojnie nie przyjąć, w przypadku b. uzasadniając
odpowiednią ustawą; a w przypadku a, dodatkowymi kosztami jakie się będą
wiązać z ewentualnym dochodzeniem zwrotu opłaty dodatkowej którą sobie
klient zażyczył za przesyłkę a której oni nie mają obowiązku uiszczać;

pozdr

opyros

Dawid

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 09:33:4914.02.2004
do
To jest akurat sprzet elektroniczny z mozliwością z mojej strony wykasowania
wszelkich ustawień i przywrócenia do "fabryczej" postaci...
Za wysyłkę do nich no to juz zaplace...lepiej stracic 15zl niz miec sprzęt
bezużyteczny wartosci 500...

Jesli wysle pocztą, zaplace za przesyłkę to powinni mi oddac... tak
wywnioskowalem z punktu A wypowiedzie mr. ag ....?

ag

nieprzeczytany,
14 lut 2004, 10:34:5014.02.2004
do

Użytkownik "Dawid" <len...@wp.pl> napisał w wiadomości

moim skromnym zdaniem tak, powinni;
co zrobią w rzeczywistości to już inna sprawa - mogą uznać że sprzęt doszedł
zepsuty, że uszkodziłeś/porysowałeś obudowę, i tysiące innych rzeczy;
niestety - w przypadku sprzedaży zdalnej ryzyko istnieje po obu stronach;
sprzedawcy - bo np grupa ludzi którzy go nie lubią może zdestabilizować
pracę małej firmy wysyłając kilkadziesiąt zamówień i żadając zwotu pieniędzy
zgodnie z ustawą; z kolei twoje ryzyko jest takie że np rzecz która Ci się
nie podoba może zostać zupełnie przypadkowo uszkodzona i co ma firma z taką
rzeczą zrobić ? nie sprzeda jej bo z kolei nastpna osoba będzie taką rzecz
reklamować, żądać naprawy itp... - i tu tez są koszty np w przypadku gdy
trzeba by wysłać tą rzecz do producenta celem wymiany np. porysowanej
obudowy;
przyczepiłem się do tej obudowy , gdyż właśnie to jest najczęstszą rzeczą w
przypadku elektroniki, która może ulec uszkodzeniu w trakcie normalnej
eksploatacji;

zresztą dla Ciebie najistotniejsze są zapisy w ustawie z dnia 19 września
2003 r o zmianie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
a szczególnie zmiany art. 7 :

2) w art. 7:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie
dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania
tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.",

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły,
ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie
później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał
jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
dokonania przedpłaty.";

pozdr

opyros

Nowe wiadomości: 0