kara za publiczne picie alkoholu

poreba

Witam,
Niezależnie od opinii o pośle i o prezydencie - nieistotnych w tej sprawie
- z zastanawiam się czy podawanie do wiadomości oczywiście nieprawdziwych
informacji jest karalne.
Pismaki wypichciły coś takiego:
"Przepisy są, ale kary nie będzie. Poseł Palikot pił wczoraj alkohol w
miejscu publicznym - za co zgodnie z prawem można dostać mandat"
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,6518345.html

Nie raz na psp podkreślano, że przepis art. 14 ust. 2a ustawy o
przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi o "ulicach, placach i w parkach" a nie
o miejscach publicznych.

Gdyby ww. info wydrukowali (nie wiem jaki status ma portal) czy można się
domagać sprostowania?

--
pozdro
poreba

Olgierd

Dnia Mon, 20 Apr 2009 15:12:57 +0200, poreba napisał(a):

> Gdyby ww. info wydrukowali (nie wiem jaki status ma portal) czy można
> się domagać sprostowania?

Tylko gdyby naruszyli dobra osobiste, imię itd. osoby żądającej
sprostowania. Oczywiście w portalu także.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

.B:artek.

poreba wyskrobał(a):

Od dziennikarzy można wymagac rzetelności co do faktów, ale niekoniecznie
ostrego jak brzytwa rozgraniczania pojęć, jakim powinni cechować się
prawnicy. Wręcz przeciwnie, pismaki często "uogólniają" i nieco przekłamują
sprawy prawne - np. wyrok czy postanowienie to jeden pies, sąd zastosował
wobec oskarżonego kaucję (a nie poręczenie majątkowe) itd. A tutaj sprawa
wygląda tak, że i ulica i park i plac to miejsca publiczne (w 99%
przypadków, nie mówię np. o ulicy wewnętrznej). Czyli nieprawdy dziennikarz
nie napisał, a napisał nieprecyzyjnie, bo są inne miejsca publiczne, które
nie są ani parkiem, ani placem ani ulicą, gdzie - zgodnie z ustawą - alkohol
pić można.

--
.B:artek.

kawka

.B:artek. wrote:
> inne miejsca publiczne, które nie są ani parkiem, ani placem ani ulicą,
> gdzie - zgodnie z ustawą - alkohol pić można.

Z ciekawości, czy chodnik to ulica?

Cavallino

Użytkownik "kawka" <ka...@nospam.nospam> napisał w wiadomości

Ten przy ulicy tak.

Lukasz Kozicki

Tak. Chodnik to część pasa drogowego, popularnie nazywanego
"ulicą", który może się składać między innymi z chodnika i jezdni.
(patrz ustawa o drogach publicznych art. 4 ust.1 pkt.1)

Pozdr,
--
ŁK

kawka

Lukasz Kozicki wrote:
> Tak. Chodnik to część pasa drogowego, popularnie nazywanego
> "ulicą", który może się składać między innymi z chodnika i jezdni.
> (patrz ustawa o drogach publicznych art. 4 ust.1 pkt.1)

Dziękuję.

A przy okazji mały offtopic: czy http://nospam-pl.net/
będzie aktualizowane (a może to tylko zbieżnośc nazwisk)?

Lukasz Kozicki

kawka napisał/wrote dnia/on 2009-04-20 16:43:

> A przy okazji mały offtopic: czy http://nospam-pl.net/
> będzie aktualizowane (a może to tylko zbieżnośc nazwisk)?

Raczej nie będzie. Przybyło dzieci i pracy zawodowej, nie
mam już na ten serwis czasu. Ale miło ze pytasz :-)

ŁK

Tristan

W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 09:55
(autor Lukasz Kozicki
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <49ed7bd9$1...@news.home.net.pl>):

> Raczej nie będzie. Przybyło dzieci i pracy zawodowej, nie
> mam już na ten serwis czasu. Ale miło ze pytasz :-)

Zawsze mówiłem, że dzieci to zło.

--
Tristan

castrol

poreba pisze:

> "Przepisy są, ale kary nie będzie. Poseł Palikot pił wczoraj alkohol w
> miejscu publicznym - za co zgodnie z prawem można dostać mandat"
> http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,6518345.html

Nie ma zakazu spozywania alkoholu w miejscu publicznym. I skad pewnosc
ze on pil w ogole alkohol? :D

> Nie raz na psp podkreślano, że przepis art. 14 ust. 2a ustawy o
> przeciwdziałaniu alkoholizmowi mówi o "ulicach, placach i w parkach" a nie
> o miejscach publicznych.

Ja przyznam szczerze, ze nie widzialem aby Palikot pil jakikolwiek
alkohol. Pil jakis plyn z butelki po wodce. To w Polsce zabronione nie
jest :)

Jacek Kustra

castrol

Cavallino pisze:

> Ten przy ulicy tak.

Popatrz. A wg PoRD wcale nie :) Chodznik jest czescia drogi, tak samo
jak ulica. Ale chodnik nie jest ulica, tak samo jak i ulica nie jest
chodnikiem :D

Jacek Kustra

castrol

Lukasz Kozicki pisze:

No chyba cos Ci sie porabalo. Pas drogowy to jedno, chodnik to drugie, a
ulica to jeszcze cos innego. Nawet we wspomnianej ustawie masz to
dokladnie opisane.

Przypominam, ze nie ma zakazu spozywania alkoholu na pasie drogowym a
tylko na ulicy. Wg Ustawy o drogach publicznych, czy nawet PoRD chodnik
ulica nie jest.

Jacek Kustra

ja...@gazeta.skasuj-to.pl

castrol <jace...@wywalto.wp.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Przypominam, ze nie ma zakazu spozywania alkoholu na pasie drogowym a
> tylko na ulicy. Wg Ustawy o drogach publicznych, czy nawet PoRD chodnik

Czy zdałeś test z czytania ze zrozumieniem ?

"Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1. pas drogowy - wydzielony liniami granicznymi grunt wraz z
przestrzenią nad i pod jego powierzchnią, w którym są zlokalizowane droga oraz
obiekty budowlane i urządzenia techniczne związane z prowadzeniem,
zabezpieczeniem i obsługą ruchu, a także urządzenia związane z potrzebami
zarządzania drogą;

2. droga - budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi,
urządzeniami oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową,
przeznaczoną do prowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym;

3. ulica - drogę na terenie zabudowy lub przeznaczonym do zabudowy
zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w której
ciągu może być zlokalizowane torowisko tramwajowe;

4. torowisko tramwajowe - część ulicy między skrajnymi szynami wraz z
zewnętrznymi pasami bezpieczeństwa o szerokości 0,5 m każdy;

5. jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów;

6. chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;"

Czyli łopatologicznie:

Drogę na terenie zabudowanym nazywamy ulicą. Ulica składa się m.in. z jezdni i
chodnika.

Cavallino

Użytkownik "castrol" <jace...@wywalto.wp.pl> napisał w wiadomości

> Popatrz. A wg PoRD wcale nie :) Chodznik jest czescia drogi, tak samo jak
> ulica.

Mylisz chyba ulicę z jezdnią.

castrol

ja...@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:

> Drogę na terenie zabudowanym nazywamy ulicą. Ulica składa się m.in. z jezdni i
> chodnika.

Ja juz wiem :D To mi sie porabalo :D Zwracam oczywiscie honor i
przepraszam :)

Jacek Kustra

castrol

Cavallino pisze: