allegro i reszta nazewnictwa alle*

g.czec...@gmail.com

Witam,
planuje rozpocząć biznes w sieci, miałaby to być mniejsza lub większa
konkurencja dla obecnych serwisów aukcyjnych, a w szczególności dla
najmocniejszego - allegro, no i tu powstaje problem, planuje, aby mój
serwis nazywał się www.alle*.pl (zamiast gwiazdki, inne 4 literowe
słowo niz obecne "gro"), pytanie jest takie, czy czasami allegro nie
ma nazwy zastrzeżonej i czy ja mam prawo do użycia słowa "alle" w
nazwie serwisu i domenie?

Pozdrawiam.

--
g.c.

"Rafał \"SP\" Gil"

g.czec...@gmail.com pisze:

> słowo niz obecne "gro"), pytanie jest takie, czy czasami allegro nie
> ma nazwy zastrzeżonej i czy ja mam prawo do użycia słowa "alle" w
> nazwie serwisu i domenie?

Zacząłbym dla jaj od alle*jaja* (4 litery miały być, nie ?)

Ew. alle*dupa* ;)

MSPANC

Mar

g.czec...@gmail.com pisze:

Masz Prawo. Nie mozna zastrzec czesci nazwy (paru liter).

Pozdr

"Rafał \"SP\" Gil"

Mar pisze:

> Masz Prawo. Nie mozna zastrzec czesci nazwy (paru liter).

To mogę założyć firmę microsof i sprzedawać windowsy ? :)

Tristan

W odpowiedzi na pismo z środa 30 lipiec 2008 20:36
(autor Mar
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <4890b4b0$0$29614$f69...@mamut2.aster.pl>):

> Masz Prawo. Nie mozna zastrzec czesci nazwy (paru liter).

Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

--
Tristan

rezist.com

> To mogę założyć firmę microsof i sprzedawać windowsy ? :)

mozesz, ale sklepy komputerowe teraz cienko przeda :P

--
tomek nowak
http://rezist.com & http://anvilstrike.com

rezist.com

> Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

Proponuje PanaSony

:D

rezist.com

> Proponuje PanaSony

K mi zjadlo :P

qwerty

Użytkownik <g.czec...@gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
> serwis nazywał się www.alle*.pl (zamiast gwiazdki, inne 4 literowe
> słowo niz obecne "gro"), pytanie jest takie, czy czasami allegro nie

Allegro nie może zastrzec tej nazwy.

zenek

[...]

------------

Wiesz, mam mdłości na samą myśl, o kupnie czegoś w serwisie z podrobioną
nazwą.
Pomysł skazany na porażkę.

Pozdro
zenek

Mar

Rafał "SP" Gil pisze:

> To mogę założyć firmę microsof i sprzedawać windowsy ? :)

Mozesz

Mar

Tristan pisze:

> [...]
> publikowane na pl.soc.prawo,
> wasz znak: <4890b4b0$0$29614$f69...@mamut2.aster.pl>):

> Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

A owszem.

sawic

g.czec...@gmail.com pisze:

Cześć,

Wiem, że to nie w Polsce, ale dzisiaj natknąłem się na takie coś:
http://digpicz.com/

W szczególności powinna Cię zainteresować ta treść:
http://digg.picurls.com/digpicz.pdf

Dokładnie taki przypadek jak Twój, tyle, że w USA.
Może na tej podstawie będziesz mógł coś porównać do naszego prawa.

Pozdrawiam

Paweł Marcisz

On 30 Lip, 21:13, Mar <wwak...@O32.pl> wrote:

> Mozesz

Litości, przeczytajcie prawo własności przemysłowej, zanim zaczniecie
udzielać takich porad. Jasne, że nie może, co tu za fantastyczne
teorie wypisujecie z Resistem, Qwertym etc. Znak towarowy uprawnia do
zakazania posługiwania się nie tylko oznaczeniami identycznymi, ale i
podobnymi.

rezist.com

> Litości, przeczytajcie prawo własności przemysłowej,

A mozesz zacytowac fragment, w ktorym ta ustawa odnosi sie do
nazwy firmy? Nie piszemy o wzorze przeciez.

Tak przy okazji, fajna prezentacja
http://archiwum.parp.gov.pl/doc/forum/forum06/formu6_1_38.pdf

rezist.com

> Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

A tak sie mnie skojarzylo... chyba najbardziej znany przyklad,
poza afera z domena Mikroszoftu

http://www.orlen.pl/cgi-bin/internet.exe/portal/ep/home.do?tabId=1
http://www.monitor.pl/bxa/?id_kategorii=49&kategoria=3155

Jakos zyja, nikt nikomu do gardla nie skacze :P

Andrzej Lawa

Paweł Marcisz pisze:

> [...]
> teorie wypisujecie z Resistem, Qwertym etc. Znak towarowy uprawnia do
> zakazania posługiwania się nie tylko oznaczeniami identycznymi, ale i

Hmm... A co powiesz na sprzęt "Powasonic"? Albo firmę Makrosoft?

SzalonyKapelusznik

W pewnych kategoriach. poto podaje sie numerki w urzedzie czym sie
firma znajduje. Moze byc firma "Chevrolet" i produkowac zapalki. I
dopiero gdyby Chevi bylby w stanie wykazac ze produkuja je kiepskie i
im z tego powodu sprzedaz spada to moga zmusic do zmiany nazwy. Bo
mowimy o nazwie nie o znaczku.
Co do domeny malomiekkiego to na grupie tez byl post z linkami gdzie
sprawa byla wyjasniana. Dopoki pod nazwa microsoft.pl facet sprzedawal
ziola M$ go nie ruszal, ale jak pojawial sie tam sklep komputerowy to
wtedy wlasnie uznali ze dzialaja w tej samej branzy i korzystaja z
marki malomiekkiego. Ale to tez musieli wykazac.

Co do allegro to polecam w sloniku sprawdzic co to slowo znaczy i ze
go szpecze od marketinga nie wymyslili.

P.S. Zgadzam sie z zenkiem nazwa podobna do allegro bedzie zwykla
podroba tak jak substa ktora jest wizualna podrobka allegro. I pewnei
taki sam stosunek do tego bedzie. Poza tym nie wroze przyslosci
konkurencji, co jak co ale jednak molocha i potentata z prawnikami na
etacie, ktorej nie stac na porade prawna.

Marcin Debowski

Dnia 30.07.2008 Tristan <nie...@spamu.pl> napisał/a:
> [...]
> publikowane na pl.soc.prawo,
> wasz znak: <4890b4b0$0$29614$f69...@mamut2.aster.pl>):
> Czyli mogę sobie działać pod nazwami S0ny? Micro$oft?

Nie możesz i to w dużo mniej trywialnych sytuacjach.
Np. http://www.rp.pl/artykul/163691.html

--
Marcin

Gotfryd Smolik news

On Wed, 30 Jul 2008, rezist.com wrote:

> A mozesz zacytowac fragment, w ktorym ta ustawa odnosi sie do
> nazwy firmy?

Ja w sprawie formalnej.
"Nazwą firmy" jest słowo "firma". Zawsze :)
Tak jak maślaność masła wynosi 100% ;)
(słowo "firma" ma prawnie zdefiniowane znaczenie, oznaczające
NAZWĘ właśnie - tego czegoś co określa się mianem "DG").

Thx :)

pzdr, Gotfryd

Tristan

W odpowiedzi na pismo z środa 30 lipiec 2008 23:19
(autor rezist.com
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <g6qlsl$a58$1...@cougar.axelspringer.pl>):

> Jakos zyja, nikt nikomu do gardla nie skacze :P

Bo im wisi. Ale założę się, że Micro$oft nie przejdzie.

rezist.com

> Nie możesz i to w dużo mniej trywialnych sytuacjach.
> Np. http://www.rp.pl/artykul/163691.html

No i dalej widze znak. Znak, znak, znak...

Ciekawe jak to wyglada przy okienku w urzedzie gminy
i kto o tym decyduje.

Dla kontrastu, do wrzesnia 2006 (nie pamietam dokladnie),
dzialala sobie firma o nazwie Macrosoft. Zmienili nazwe ze wzgledu
na poszerzenie dzialalnosci. Ale stara domena jeszcze biega:

http://www.macrosoft.pl

Olgierd

Dnia Thu, 31 Jul 2008 08:43:45 +0200, rezist.com napisał(a):

> No i dalej widze znak. Znak, znak, znak...
>
> Ciekawe jak to wyglada przy okienku w urzedzie gminy i kto o tym
> decyduje.

W okienku nie zajmują się znakami towarowymi. Ale podmiot, któremu
przysługuje ochrona ze znaku może skutecznie, później, żądać zaprzestania
takich działań, nawet jeśli nowy podmiot nie występuje o rejestrację
takiego znaku, a posługuje się nią w obrocie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Olgierd

Dnia Wed, 30 Jul 2008 15:28:53 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

> [...]
> gdyby Chevi bylby w stanie wykazac ze produkuja je kiepskie i im z tego
> powodu sprzedaz spada to moga zmusic do zmiany nazwy. Bo mowimy o nazwie

Chyba że komuś przyjdzie na myśl powiedzieć, że Chevrolet jest znakiem
renomowanym.

> [...]
> wtedy wlasnie uznali ze dzialaja w tej samej branzy i korzystaja z marki
> malomiekkiego. Ale to tez musieli wykazac.

Nie, popłynął właśnie za naruszenie znaku renomowanego. Podobna sprawa to
'mercedes', chociaż tam faktycznie były jakieś dziwne działania.

Olgierd

Dnia Wed, 30 Jul 2008 23:19:13 +0200, rezist.com napisał(a):

> [...]
> http://www.monitor.pl/bxa/?id_kategorii=49&kategoria=3155
>
> Jakos zyja, nikt nikomu do gardla nie skacze

No i co z tego? Spółek z nazwą Orlen jest znacznie więcej

http://pdi.cors.gov.pl/KRSSED/Nazwa.aspx?nazwa=orlen

Zresztą nie wiemy kto był pierwszy, na stronie Orlen sp. z o.o. chwali
się, że jest od 1992 r., jednak tu

http://www.krs-online.com.pl/orlen-spolka-z-ograniczona-krs-185022.html

widzimy, że jednak ma wpis do KRS z lutego 2004 r., ale to jest tylko
przeniesienie z RHB.

PKN Orlen SA ma wpis w KRS z 2001 roku.

Więc może się okazać, że to PKN Orlen SA ma problem ;-)

Tristan

W odpowiedzi na pismo z czwartek 31 lipiec 2008 09:21
(autor Olgierd
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <pan.2008.07...@rudak.org>):

> Więc może się okazać, że to PKN Orlen SA ma problem ;-)

Niepierwszy zresztą. Choć i tak mają jakieś dziwne zaufanie klientów, bo
mają towar strasznie drogi... Ilekroć nie mam wyjścia (na zadupiach są
tylko oni :( ) to przeklinam na ich ceny.... A jednak ludzie z nich
korzystają nawet w miejscach, gdzie jest wybór. Jakaś większa magia.

Paweł Marcisz

On 30 Lip, 23:15, "rezist.com" <r...@se.us> wrote:

> A mozesz zacytowac fragment, w ktorym ta ustawa odnosi sie do
> nazwy firmy? Nie piszemy o wzorze przeciez.

Jakim wzorze?

Co do firmy: jeśli nawet przyjmiemy, że ochrona znaku towarowego
renomowanego (art. 296 ust. 2 pkt 3 PWP) jest skuteczna tylko przeciw
przypadkom użycia oznaczenia podobnego jako znaku towarowego, gdyby
nie istniał KC, firmę taką można by co prawda zarejestrować, ale nie
można by nią np. oznaczać sprzedawnanych towarów, również w reklamie,
gdyż byłoby to użycie w charakterze znaku (art. 154 PWP).

rezist.com

> takich działań, nawet jeśli nowy podmiot nie występuje o rejestrację
> takiego znaku, a posługuje się nią w obrocie.

No dobrze, ale jesli firma (niech juz bedzie ten Macrosoft nieszczesny)
sprzedaje produkt o nazwie BlindOS (bez uzywania nazwy producenta jako
czesci marki), to narusza prawo do ochrony znaku Microsoftu?

I pytanie numer dwa.

Przyjmijmy ze firma Macrosoft zmienia profil. I zaczyna sie nagle
zajmowac produkcja wiatraczkow. Wytwarza produkt o nazwie
Macrosoft WindBlows. Jak w tym wypadku wygladalaby ochrona?

Olgierd

Dnia Thu, 31 Jul 2008 11:23:45 +0200, rezist.com napisał(a):

> No dobrze, ale jesli firma (niech juz bedzie ten Macrosoft nieszczesny)
> sprzedaje produkt o nazwie BlindOS (bez uzywania nazwy producenta jako
> czesci marki), to narusza prawo do ochrony znaku Microsoftu?

IMHO niekoniecznie, ponieważ nazwa Macrosoft nie pojawia się w obrocie
handlowym w innej sytuacji, niż firma spółki.
Ale można ich jeszcze trzepnąć z nieuczciwej konkurencji oraz częściowo z
przepisów kc o firmie ;-)

Byłoby znacznie prościej gdyby właściciel miał tak na nazwisko ;-)

> Przyjmijmy ze firma Macrosoft zmienia profil. I zaczyna sie nagle
> zajmowac produkcja wiatraczkow. Wytwarza produkt o nazwie Macrosoft
> WindBlows. Jak w tym wypadku wygladalaby ochrona?

Zdecydowanie gorzej: użycie znaku łudząco podobnego do znaku
renomowanego. Tu nie ma potrzeby patrzenia na klasy ochronne.

mvoicem

rezist.com wrote:

> [...]
> dzialala sobie firma o nazwie Macrosoft. Zmienili nazwe ze wzgledu
> na poszerzenie dzialalnosci. Ale stara domena jeszcze biega:

No ale makrosoft i mikrosoft to są dość różne nazwy. Jakby przeanalizować je
znaczeniowo - to wręcz o skrajnie różnych znaczeniach :).

p. m.

g.czec...@gmail.com

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, doszliśmy do wniosku, że macie rację
i nie warto podpinać się pod allegro.
Zmieniliśmy nazwę serwisu, myślę, że warto budować markę od podstaw.
Pozdrawiam.

Gotfryd Smolik news

On Thu, 31 Jul 2008, Olgierd wrote:

> Byłoby znacznie prościej gdyby właściciel miał tak na nazwisko ;-)

Hasło "mc Intosh"? :)

pzdr, Gotfryd

Olgierd

Dnia Wed, 30 Jul 2008 11:23:51 -0700, g.czechowski napisał(a):

> [...]
> niz obecne "gro"), pytanie jest takie, czy czasami allegro nie ma nazwy
> zastrzeżonej i czy ja mam prawo do użycia słowa "alle" w nazwie serwisu

No i się wyjaśniło ;-))

http://alleuslugi.pl/