Wyp?ata z bankomatu "nieuprawniona"

1 wyświetlenie

marek

nieprzeczytany,
17 lip 2003, 03:48:0117.07.2003
do
W Polsce moz.na spotkac' trzy rodzaje bankomatów:

1. Wykonuje jedna; operacje;, zwraca karte aby wykonac' naste;pna; operacje;
nalez.y ponownie w?oz.yc' karte; i podac' PIN
2. Wykonuje operacje;, nie zwraca karty, zadaje pytanie czy wykonac'
naste;pna; operacje; . Jez.eli tak nalez.y ponownie podac PIN
3. Wykonuje operacje;, nie zwraca karty, zadaje pytanie czy wykonac'
naste;pna operacje;. Jez.eli tak to ja; wykonuje bez ponownego podawania
PIN-u itd.

Z.ona kolegi mia? nieszcze;s'cie skorzystac' z bankomatu wymienionego w
punkcie 3 i po wyp?acie pieniedzy nie zabra?a karty. Co by?o dalej
wiadomo przyszed? naste;pny klient i wykona? 5 operacji wyp?acaja;c max
gotówki jaki sie; da?o.
Sprawa oczywis'cie jest zg?oszona na Policji maja; nawet jakies' nagrania z
bankomatu ale sami policjanci nie daja; duz.ych szanas na odzyskanie kasy.

Mam w zwia;zku z tym pytanie czy istnieja; w Polsce jakies' przepisy, które
okres'la?y by jak bankomaty powinny wykonywac' operacje moz.e jakies' normy
albo chociaz. zalecenia NBP.

Czy macie jakies' pomys?y jak spróbowac' odzyskac' utracone pienia;dze (2600z?)

pzdr

Szymon Bzoma

nieprzeczytany,
17 lip 2003, 06:02:2317.07.2003
do
marek <fac...@factor.pl> napisał(a):

Wyślij pytanie na pl.biznes.banki podając jeszcze co to za bankomat i co to
za karta.

marek

nieprzeczytany,
17 lip 2003, 09:30:1617.07.2003
do

Szymon Bzoma wrote:

> Wyślij pytanie na pl.biznes.banki podając jeszcze co to za bankomat i co to
> za karta.

Dzięki za sugestię rzeczywiście mozna po odpowiedziach na
pl.biznes.banki zacząc wyciągać jakieś wnioski.

Mam jednak pytanie także do prawników czy można zastosować w tej sprawie
ten przepis

"Bank jest jednak zobowiązany do zachowania bezpieczeństwa powierzonych
mu środków pieniężnych, a w szczególności do zachowania należytej
staranności przy dokonywaniu wypłat z rachunków bankowych (Prawo
bankowe: art. 49, ust. 3; art. 65, ust. 1)"

w/g tego co napisali koledzy z pl.biznes.banki to wydaje mi się, ze
należytej staranności bank nie zachował umożliwiając zaistnienie takiej
sytuacji jak opisana wcześniej.

pzdr

marek

nieprzeczytany,
17 lip 2003, 09:36:1417.07.2003
do

Wygoogla?em jeszcze ze strony ebanki cos' takiego

"Teoretycznie kod PIN jest znany tylko posiadaczowi karty. Banki
udoste;pniaja; klientom kody w specjalnie zabezpieczonych kopertach i wg
regulaminów nie biora; odpowiedzialnos'ci za transakcje wykonane z ich
uz.yciem, nawet po zastrzez.eniu karty. Jes'li klient reklamuje transakcje
wyp?aty gotówki (potwierdzonej PIN-em), zdaje sie; tylko na dobra; wole;
banku. Pomocna dla klienta moz.e byc' próba udowadnienia bankowi, z.e w
czasie wykonywanie transakcji nie znajdowalis'my sie; w okolicach danego
bankomatu."

jest nagranie, z.e wyp?aty nie dokonuje w?as'ciciel karty

pzdr

Marcin Debowski

nieprzeczytany,
17 lip 2003, 09:46:2717.07.2003
do
In article <3F16A4E8...@factor.pl>, marek wrote:
> w/g tego co napisali koledzy z pl.biznes.banki to wydaje mi się, ze
> należytej staranności bank nie zachował umożliwiając zaistnienie takiej
> sytuacji jak opisana wcześniej.

A jak to jest, ta karta zostaje tam na wieki bez interwencji użytkownika,
czy też po jakimś czasie jest blokowana w bankomacie?

--
Marcin

marek

nieprzeczytany,
17 lip 2003, 10:05:1817.07.2003
do

Marcin Debowski wrote:

> A jak to jest, ta karta zostaje tam na wieki bez interwencji użytkownika,
> czy też po jakimś czasie jest blokowana w bankomacie?

W/g wyjaśnień uzyskanych w banku jeżeli karta zostanie pozostawiona w
bankomacie to bankomat ją "łyka" po jakimś chorym czasie 20 czy też 30
minut. Opisane transakcje wypłaty pieniędzy zostały wykonane po ok. 2
minutach od pozostawienia karty tak wynika z wydruku.

pzdr

Nowe wiadomości: 0