Wysokość MANDATU za wykroczenie drogowe

0 wyświetleń

po...@poczta.onet.pl

nieprzeczytany,
28 cze 2002, 06:10:2328.06.2002
do
W jaki sposob i gdzie zglosic watpliwosci co do kwestii obciazenia mnie
mandatem w wysokosci 300 pln.
Popelnilem wykroczenie drogowe - zawracanie na zielonej strzalce kierunkowej w
lewo - zostalem zatrzymany i policjant wystawil mi mandat na 300 pln, nadmienie
iz delikwent ktory zostal zatrzymany razem ze mna za to samo wykroczenie
zaplacil 100 (tez mial wypisany mandat). Staralem sie interweniowac odrazu
jednak policjant wypersfadowal mi ze za to "aroganckie" zachowanie moze mi
dorzucic z 2 setki.

No i co wy na to .....

Tomasz Kiełpiński

nieprzeczytany,
28 cze 2002, 06:27:1328.06.2002
do
Użytkownik <po...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

My na to, że policjanci mają taryfikator z widełkami. I biorą pod uwagę
różne dziwne rzeczy przy wyborze kwoty (zatrudnienie, markę samochodu i ...
zachowanie kierującego pojazdem)

Ja staram się nie kłócić i zwykle kończą na pouczeniu (to też jest kara,
którą moga wymierzyć za mniejsze wykroczenia) lub minimalnej kwocie.

Pozdrawiam,
Kiełpiś
--
Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

ania

nieprzeczytany,
28 cze 2002, 10:50:4628.06.2002
do
> W jaki sposob i gdzie zglosic watpliwosci co do kwestii obciazenia mnie
> mandatem w wysokosci 300 pln.

nie przyjmowac mandatu - i wtedy sad grodzki
jak przyjales - to bedzie ciezko cokolwiek zrobic

ania

Wrona

nieprzeczytany,
28 cze 2002, 14:47:2128.06.2002
do
Skonczyl sie taryfikaor, zaczely sie problemy..... Policjant wymierzajac grzywne ocenia wiele rzeczy na oko (stan majatkowy itd). Najlepiej jest jezdzic w waciaku majac dobry samochod i mowic, ze to szefa:)

Wiesiek

Tomasz Bednarz

nieprzeczytany,
28 cze 2002, 19:16:2628.06.2002

> No i co wy na to .....

Teraz to o wiele za pozno zeby dochodzic swojego ...
Na drugi raz nie przyjmuj mandatu na na policjantow
zloz skarge w stosownej komendzie miejskiej
Dobrym zagraniem (uprzykrzajacmym zycie
policjantom) jest wykonanie telefonu
do jakiejs gazety i opisanie sytuacji.
Zazwyczaj upierdliwy dziennikarz zbierajac
material na artykul wydzwania
na policje i ci zamiast wystawac z suszarka
traca czas na tlumaczenie :-)

i dalej:
Jak nie przyjmiesz mandatu to
sprawa trafi do Sadu Grodzkiego
A Sady Grodzkie nie sa juz tak glupie jak
dotychczasowe Kolegia Do Spraw Wykroczen

TB

po...@poczta.onet.pl

nieprzeczytany,
29 cze 2002, 04:21:5929.06.2002
do
Ha co do pierwszego komentujacego moje pytanie - ja takze z natury rzeczy
jestem spokojny, taki bylem do chwili wypisania mi mandatu- popelnilem
wykroczenie i basta moja wina - zmienila sie sytuacja kiedy dowiedezialem sie o
mandacie za to samo wykroczenie w wysokosci 100 pna - wtedy poprosilem o
wyjasnienia. I tyle.

Ha swoja droga wydawalo mi sie ze wszyscy jestesmy rowni wobec prawa - no ale
widac z tego sa i rowniejsi.

Pozdrawiam i trzymajcie sie....

laik523

nieprzeczytany,
30 cze 2002, 03:10:3830.06.2002
do
Obecnie jest już trochę inaczej z nie przyjęciem mandatu.
Jężeli masz jeszcze czas odwołaj się od wysokości kwoty do Sądu Grodzkiego
ale w miejscowości, w okręgu której popełniono wykroczenie.

W przyszłości, jeżeli wysokość mandatu Cię nie satysfakcjonuje (?!) możesz
go nie przyjąć i zażądać skierowania do Sądu Grodzkiego jak wyżej z
jednoczesnym złożeniem oświedczenia (wniosku) o samodzielne ustalenie
wysokości kary. Tzw. "samookaleczenie", jak w US. Bedziesz musiał podpisać
druk oświadczenia o przyznaniu się do popełnienia wykroczenia z propozycją
kary (zazwyczaj 100 do 150 zl). Policjant musi być na to przygotowany.
Jeżeli będzie Cie chciał zaciągnąć do komisariatu na "specjalne"
przesłuchanie, musisz się zgodzić, ale właśnie wtedy złóż skargę na to, że
był nie przygotowany do pełnienia służby i bez potrzeby Cie ciągał.

J.F.

nieprzeczytany,
1 lip 2002, 16:28:071.07.2002
do
On Sun, 30 Jun 2002 09:10:38 +0200, laik523 wrote:
>Obecnie jest już trochę inaczej z nie przyjęciem mandatu.
>Jężeli masz jeszcze czas odwołaj się od wysokości kwoty do Sądu Grodzkiego

Czy obecnie juz mozna sie odwolac od _wysokosci_ mandatu ?
Dawniej formalnie rzecz biorac bylo to niemozliwe ..

J.

Nowe wiadomości: 0