Zmieni się próg wejścia w VAT od 1.12.2008

dziubafan

Zmiana limitu VAT z 50 tyś do 150tyś.

http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5816045,Sejm_zmienil_VAT_na_lepsze.html

Limit był śmiesznie niski, chyba najniższy w UE..
w końcu zrobi się normalniej.

Grzes

Użytkownik "dziubafan" <6...@op.pl> napisał w wiadomości

Witam,

Mam pytanie w związku z tą informację.
Czy jeśli ktoś przykładowo w tym roku stał się VAT-owcem po przekroczeniu
obecnej stawki 50 tys zł,
a rocznie nie przekroczy tychże 150 tyś zł, to czy w przyszłym roku nadal
zostaje Vat-owcem ?

Generalnie czy mając obroty nie przekraczające 150 tyś., osoba prowadząca
DG będzie mogła zrezygnować
z bycia VAT-owcem od przyszłego roku ?

pozdr
Grzegorz

Asen

> Generalnie czy mając obroty nie przekraczające 150 tyś., osoba prowadząca
> DG będzie mogła zrezygnować
> z bycia VAT-owcem od przyszłego roku ?

Powinny być przepisy przejściowe, literalnie osoba, która przekracza
50 tys. w listopadzie ma obowiązek w dniu przekroczenia (a chyba nawet
dzień wcześniej) rejestrować się na VAT. Jeżeli przepisy wejdą 1.12,
to przekroczenie 50 tys. w grudniu nie spowoduje tego obowiązku. Co z
osobami, które w którymkolwiek miesiącu 2008 weszły na VAT nie
wiadomo, aby ich wypuścić z VAT, MF musiałby taką furtkę otworzyć.

Grzes

Użytkownik "Asen" <ase...@gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
>osobami, które w którymkolwiek miesiącu 2008 weszły na VAT nie
>wiadomo, aby ich wypuścić z VAT, MF musiałby taką furtkę otworzyć.

Dziękuję za odpowiedź.
Chodzi mi właśnie o przypadek przejścia na VAT od września tego roku....
(i oczywiście zarejestrowania się tak napisałeś przed przekroczeniem
limitu obecnego).

Ciekawe jak to rozwiążą - bo jeśli nie dadzą takiej możliwości -
rezygnacji z bycia
Vat-owcem - "lekko" niesprawiedliwe i zacznie się kombinowanie jak to
ominąć.

Może znasz jakaś stronę (MF ?) gdzie można szukać jakiś danych dotyczących
rozwoju
tej sytuacji ?

pozdr
Grzegorz

Grzes

Użytkownik "Grzes" <pol...@o2.pl> napisał w wiadomości

> Vat-owcem - "lekko" niesprawiedliwe i zacznie się kombinowanie jak to
> ominąć.

errata - "lekko" niesprawiedliwe to będzie

Tomek

Dnia 20-11-2008 o 09:45:17 Grzes <pol...@o2.pl> napisał(a):

> Generalnie czy maj±c obroty nie przekraczaj±ce 150 ty¶., osoba prowadz±ca
> DG bêdzie mog³a zrezygnowaæ
> z bycia VAT-owcem od przysz³ego roku ?

Jesli nic nie zmienia to za 3 lata dopiero (chyba ze w nowelizacji
zmienili to na 1 rok - Palikot cos dzialal w tym kierunku ale
nie kojarze czy to tez przeglosowali).

Pozdrawiam,
Tomek

my way

Użytkownik "dziubafan" <6...@op.pl> napisał w wiadomości

nie śledziłam zbyt uważnie projektów zmian tej ustawy, ale z tego co niżej
wynika, że limit 50 tys pozostał bez zmian
a jeśli jednak przegapiłam - prosze o sprostowanie ;)

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/661_u.htm

pozdr
m.w.

Asen

> [...]
> wynika, że limit 50 tys pozostał bez zmian
> a jeśli jednak przegapiłam - prosze o sprostowanie ;)

Faktycznie, nikt poza Gazeta.pl nie podaje tej wiadomości,
ani: http://www.vat.pl/1411_zmiany_w_ustawie_o_vat_aktualnosci_vatpl_4444.php
ani: http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/95257,zmiany_w_vat_zwieksza_plynnosc_finansowa_firm.html
(wysłałem Zgłoś problem do Gazeta.pl - ale ostatnio, podziękowali z
automatu i nie poprawili)

Tomek

Dnia 20-11-2008 o 12:15:06 my way <yo_ssa...@spamuj.tlen.pl>
napisał(a):

> U¿ytkownik "dziubafan" <6...@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> nie ¶ledzi³am zbyt uwa¿nie projektów zmian tej ustawy, ale z tego co
> ni¿ej
> wynika, ¿e limit 50 tys pozosta³ bez zmian
> a je¶li jednak przegapi³am - prosze o sprostowanie ;)
>
> http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/661_u.htm

Zdaje się że dopiero się za to zabrali a GazWyb
standardowo daje plamy (kiedyś głosili że spzoo
już od 5k są, a to był ten drugi projekt, a nie ten
który opisywali)

Pozdrawiam,
Tomek

dziubafan

> Zdaje się że dopiero się za to zabrali a GazWyb
> standardowo daje plamy (kiedyś głosili że spzoo
> już od 5k są, a to był ten drugi projekt, a nie ten
> który opisywali)

Chyba faktycznie się nie popisali tym artykułem i trochę przyśpieszyli
niektóre fakty..

Na Interii napisali że w tym roku Ministerstwo Finansów dopiero ma
złożyć wniosek do Komisji Europejskiej o podwyższenie limitu.

http://biznes.interia.pl/raport/tydzien_przedsiebiorczosci/news/wyzszy-limit-zwolnienia-od-vat,1213569