Brawa dla policji...

Flasher

... za sprawne i zdecydowane rozpędzenie gówniarzy parkujących
nieprawidłowo na 90 drogach w Polsce.

pozdrawiam, Flasher

-------------------------------
mailto:fla...@polbox.com
http://polbox.com/f/flasher
Strona dla ludzi myslacych
updated 99/05/22

Pelny dostep do Internetu juz od 8,34 PLN na miesiac - http://rubikon.pl

Michal Babilas

Dzisiaj odwiedzalem klienta w Jastrowiu. Podczas powrotu do Poznania (droga
'tam' byla czysta - ale to byla 6 rano) trafilem na blokade w Ujsciu. Sto
metrów przed blokada zatrzymal mnie policjant i powiedzial dokladnie tak:
"Czy nie zechcialby pan objechac, tutaj w prawo, bo nim przyjedzie kompania
rozgonic to towarzystwo, to moze jakis dobry kwadrans minac?" Swoja droga,
zupelnie nie przypuszczalem, ze sierzanci policji operuja tak wyszukanym
slownictwem...

Jakies trzydziesci kilometrow dalej (Gosciejewo) widzialem 'swiezo rozbita'
blokade: jakies opony rozrzucone na poboczu, flagi, rozbite beczki. Wzdluz
szosy szpaler 'ciezkozbrojnych', za szpalerem rozchodzacy sie wloscianie z
jakimis flagami i recznymi narzedziami rolniczymi. Kierowcy przejezdzajac
machaja przyjaznie do policjantow...

I tyle.

Serdecznosci,

Michal

Tomek

Jak komuna rozpedzala w ten sposob solidarnosc to byl raban i wszyscy
byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Ot kurwa hipokryzja

Tomek

Piotr Gawłowski

Przepraszam Tomku z góry za to sformulowanie, ale jesli nie rozrozniasz
drobnej roznicy miedzy tymi dwoma sytuacjami to albo jestes jeszcze bardzo
mlody i musisz sie jeszcze wiele nauczyc albo po prostu jestes idiota.
Pozdrowienia, zycze rychlego oswiecenia,
Piotr

Tomasz Kurzacz

> [...]
> byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
> A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

O ile sobie przypominam, Solidarnosc nie blokowala drog (ale moze sie myle).
Pamietam tylko pochody (demonstracje), ktore odbywaly sie w miastach, gdzie
bylo stosunkowo latwo pojechac objazdem i trwaly niedlugo (z reguly do czasu
rozpedzenia przez MO lub ZOMO) lub strajki w zakladach, ktore nikomu nie
przeszkadzaly. Jedyny protest z gatunku Lepperiady to zrobil Wrzodak w
Ursusie blokujac tory kolejowe (co wcale mi sie nie podobalo).

Tez Tomek

Saruman

Flasher napisał(a) w wiadomości: <374EAE82...@polbox.com>...

>... za sprawne i zdecydowane rozpędzenie gówniarzy parkujących
>nieprawidłowo na 90 drogach w Polsce.

Do pełni sczęscia brakuje jeszcze aresztowania Leppera

Saruman

Saruman

> [...]
>jakimis flagami i recznymi narzedziami rolniczymi. Kierowcy przejezdzajac
Moim zdaniem blokady to bardzo dobry sposób do podniesienia wiarygodnosci
policji w oczach społeczenstwa,mam nadzije ze wykorzystają tę szansę.

"Jezeli wierzycie w słowa, wierzycie w ukryte w nich znaczenie.Jezeli
wierzycie, że coś jest słuszne bądż nie, prawdziwe bądz fałszywe -
wierzycie załozeniom w słowach, które wyrazają te pojęcia.
Owe załozenia są często pełne luk, ale mimo to są najprawdziwsze dla
przekonanych do nich"

Frank Herbert

Pozdrawia Saruman

Konrad Urbanski

Tomek wrote:

> [...]
> byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
> A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Nie hipokryzja, tylko kapitalizm (place, wiec zadam)

Konrad

Marcin Orlowski

Tomek napisał(a) w wiadomości: <374EB2E4...@polbox.com>...

> [...]
>byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
>A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Gdyz protest ten nie przypomina walki o swoje prawa i o wolne
i demokratyczne Panstwo tylko postepowanie terrorysty krzyczacego
do bezbronnych: dajcie pieniadze.

Mam w piwnicy 120 sloikow - kupi Pan po 5 zl sztuka.
Bo jak nie to zablokuje Panu drzwi.
Oczywiscie przypuszczam, ze w ogole tych sloikow Pan
nie potrzebuje ale ja je MAM, MAM i musze sprzedac?
Idzie Pan na ten uklad? Dlaczego nie?
Zadam od rzadu gwarancji na skup sloikow po kompotach
ktore licznie wypijam!!!

Marcin O.

Tomasz Radko

> Mam w piwnicy 120 sloikow - kupi Pan po 5 zl sztuka.

Duże te sloiki? Bo może bym wziął ;-)

--
pzdr z CK Krakowa

TRad

PS Ceterum censeo necessitatem assecurationum socialium abolendam esse.

Koliber

dz...@my-deja.com wrote:

> A co ty Konradku placisz? I komu? Przytlaczajaca wiekszosc Polakow
> popiera blokady rolnikow, a policja finansowana jest z podatkow. Wiec o
> co chodzi? Troche logiki, Konradku, jesli potrafisz, bo obawiam sie ze z
> mysleniem u ciebie tez ciezko.
> A gdzie to kapitalizm istnieje? Chetnie sie dowiem.
>
> Serdecznosci
>
> Dzon

O wlasnie Dzonku, o to wlasnie chodzi ze tego kapitalizmu jakos niet w tej
polsze.
Gdyby rzad swojego nosa w rolnictwo nie wtykal to rolnicy by teraz nie
protestowali.

pozdrawiam,
Konrad (tez)

etanol

> [...]
> byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
> A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Tomciu wyskoczyles jak z kuferka. Teraz ladnie przepros , powiedz , ze
zartowales i bedzie OK.

etanol

Saruman <ba...@kki.net.pl> wrote in message

Pewnie ze brakuje , ale niestety jest to niemozliwe. Leppera mozna bylo
zamknac wczesniej , a teraz on po prostu jest za silny. Zerujac na ludzkim
nieszczesciu i naiwnosci dorobil sie zaplecza politycznego.
RZAD SIE GO BOI !!!

Marcin Obrebski

dz...@my-deja.com napisał(a) w wiadomości: <7imn24
>Flaszerku, ty jestes ciezko myslacy. Nadazasz tylko powtarzac jak
>papuzka za Adasiem. Moze by jakie leki psychotropowe pomogly, chociaz
>wapie. Twoj przypadek jest beznadziejny. Wierz mi jestem lekarzem.... a
>zarazem twoim .......przyjacielem.

Lekarzem? Zawsze mi sie wydawalo, ze lekarz to czlowiek inteligentny, jak
nie ma merytorycznych argumentow w dyskusji to siedzi cicho, a nie obraza.
Pacjentow tez obrazasz? Jesli tak, to nic dziwnego, ze nigdzie za granica
Nas nie szanuja :-(((((((((((.
Ciekawe co bys mowil, jakby za nasza zachodnia granica ktos drogi blokowal?
A moze wpadniesz do Polski i postoisz troche przed blokadami, moze jakis
usluzny rolnik Ci brone pod kola rzuci? Moze troche gnojowki na szybki?

Marcin O.

Koliber

Takiemu lekarzowi (psycholog) co ubliza pacjentowi juz dawno
zabraliby licenencje na wykonywanie zawodu.

Smok1

> [...]
>byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
>A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Ales jest kurwa mondry!

Pozdrawiam
Smok1
/***********************/
"Coz to jest prawda?"

Koliber

dz...@my-deja.com wrote:

> A gdzie ty, Marcinku, przyjmiesz tych tych wszystkich rolnikow, ktorych
> Balcerowicz chce wyrzucic na sile ze wsi?

Pokombinuja! Poradza sobie. Moze Pan w polskiego chlopa nie wierzy?!

> Masz dla nich mieszkania?

A co, oni mieszkan nie maja?

> Masz dla nich prace?

Kto ma miec dla nich prace? Rzad?

> Aby dla mieszkancow wsi znalezc inne zrodla dochodu,
> potrzebne sa pieniadze, zarowno po stronie podazy (czyli organizacji
> innych pozarolniczych warsztatow produkcyjnych), jak i po stronie
> popytu - chodzi o to, aby na wsi znalezli sie tacy, ktorzy beda kreowac
> popyt na uslugi czy tez produkcje nierolnicza obecnych rolnikow.
> Niestety, dochod jest w Polsce za niski, aby stworzyc popyt na uslugi
> wykonywane przez mieszkancow wsi, ktorzy odejda z rolnictwa. Dzis chlopi
> rolnicy nie maja alternatywy i stad ich determinacja.

A wiec co Pan proponuje? Poczekac az wymra? A co jak dzieci beda takie
same?Po co odkladac na potem jezeli mozna zrobic to teraz a powinno byc
zrobione
10 lat temu?

> A kto wreszcie powiedzial, ze Polska ma nasladowac Niemcy, czy
> kogolkolwiek innego?

O! Tutaj sie zgadzam...nie chce aby Polska nasladowala Niemcy, czy tez
innych socjalistow.

pozdrawiam,
Konrad

Realista

Konrad Urbanski pisze:

>Nie hipokryzja, tylko kapitalizm (place, wiec zadam)

Ciekawa definicja kapitalizmu. Pachnie mocno Marxem.

Realo

Koliber

Panie Boze milosierny, coz takiego Dzon zrobil ze mu rozum odebrales?

dz...@my-deja.com wrote:

> [...]

> przeszlosci Belek i innych agentow obcych interesow, a takze przez UPR,
> najwidoczniej rowniez agentury obcej, ktora sie przyoblekla wizerunkami
> Matki Boskiej i chce Polakom sprzedac ten szwindel jakim jest calkowite
> otwarcie granic polskich dla obcego kapitalu i obcych towarow. To jest
> sposob na dobicie polskiego rynku. Pamietaj o tym, Marcinku. Jesli
> potrafisz, zacznij myslec SAM.
> >

> Moc serdecznosci
>
> Dzon
>
> Sent via Deja.com http://www.deja.com/
> Share what you know. Learn what you don't.

Adam Nojszewski

Yo

Zauwazcie kochani, ze CROSPOSTUJECIE na dwie grupy, a dyskusja zeszla na
temat tylko jednej z nich.

Tak wiec ustawcie sobie FOLLOWUP-TO na pl.soc.polityka

uzdrawiam warunkowo
--
Adam Nojszewski

at net communications 0501-198070
============= ad...@nojszewski.priv.pl =============

matusm

Tomasz Kurzacz napisał(a) w wiadomości: <7imm85$h9h$1...@news.ikp.pl>...

> [...]
>przeszkadzaly. Jedyny protest z gatunku Lepperiady to zrobil Wrzodak w
>Ursusie blokujac tory kolejowe (co wcale mi sie nie podobalo).

Dlatego tez uwazam ze koniecznie trzeba przywrocic stara sprawdzona nazwe
dla oczywistych dzialan "Przywracajacych lad i porzadek publiczny"
Nic sie nie zmienilo, premier podobno ubek,prezydent aparatczyk.poprzedni
prezydent tez agent,lustracja idzie ciezko ,w sadach nie ma pewnosci czy
sadzi
sedzia ktory sam nie zasadzal w imie jedynie slusznej sprawiedliwosci, w
imie prawa
wszystkie swinki sa rowne a niektore rowniejsze itd itd

Z braku argumentow zmuszenia rolnikow do powolnej agonii wysala im sie
jedynie
paly to wrocmy tez do starych nazw ZOMO

Pozdrowienia
Matusm

J.F.

On Fri, 28 May 1999 18:01:10 +0200, Tomasz Kurzacz wrote:
>O ile sobie przypominam, Solidarnosc nie blokowala drog (ale moze sie myle).

Blokowano kolej i porty. Zwykle te w kierunku na wschod :-)
O ile pamietam domagano sie np powstrzymania eksportu zywnosci :-)

>Pamietam tylko pochody (demonstracje), ktore odbywaly sie w miastach, gdzie
>bylo stosunkowo latwo pojechac objazdem i trwaly niedlugo (z reguly do czasu
>rozpedzenia przez MO lub ZOMO)

Ciekawe ktoredy bys objechal Wroclaw jakby Ci przyszlo 13.12
przejechac :-)
Tylko ciekawe czy to bylaby wina demonstrujacych ze twoj samochod
zaliczyl celne trafienie swieca dymna :-)

J.

jasiek

dz...@my-deja.com wrote:

> [...]

> Dzon
>
> Sent via Deja.com http://www.deja.com/
> Share what you know. Learn what you don't.

==================
Wynika z tego ze Polacy musza koniecznie sie "przyrownywac" do kogos innego.
Przez dlugi okres (zbyt dlugi) nie moga znalezc swej tozsamosci i musza
malpowac.
Pytam sie czy faktycznie mamy malpowac?
==================
jasiek z toronto

"pragniesz oszustwa-pakuj walizki Mosze Zilbersztajn i won z Polskiej
Ziemi..."

http://www.connection.com/~jasiek
http://www.connection.com/~rysio
http://www.randolf.com

Flasher

dz...@my-deja.com wrote:

> Przytlaczajaca wiekszosc Polakow
> popiera blokady rolnikow,

Rozumiem, że dane te pochodzą z prawidłowo wykonanych sondaży na grupie
1000 mieszkańców wsi między 20 a 50 rokiem życia.

pozdrawiam, Flasher

-------------------------------
mailto:fla...@polbox.com
http://polbox.com/f/flasher
Strona dla ludzi myslacych
updated 99/05/22
-------------------------------

Flasher

Adam Nojszewski wrote:

> Zauwazcie kochani, ze CROSPOSTUJECIE na dwie grupy, a dyskusja zeszla
> na
> temat tylko jednej z nich.
>
> Tak wiec ustawcie sobie FOLLOWUP-TO na pl.soc.polityka

Drogi to jednak głównie temat z pl.misc.samochody. Polityka przy okazji.
Drogi służą do przemieszczania się, do demonstracji - place. Tak patrząc
na sprawę, gówniarze* po prostu nieprawidłowo parkują, i stawiają opór
próbującej im zwrócić uwagę policji. Powtarzam: sprawę blokad należy
oddzielić od sytuacji powodującej blokady.

* od nazwy głównej broni - gnojówki.

Klog

>Flasher napisał(a) w wiadomości: <374EAE82...@polbox.com>...
>>
>Do pełni sczęscia brakuje jeszcze aresztowania Leppera

E tam nie aresztowania ale kulę (z gnojówki) w łep (nie wiem czy aby łep to
nie zbyt wyszukane słowo jak dla tego pokurcza)

Klog

Vader

<dz...@my-deja.com> wrote in message news:7imtu6$3vj$1...@nnrp1.deja.com...

> Czy takie panstwo, ktorego potencjal przemyslowy zostal zmiazdzony
> wbrew woli Polakow,

Potencjal przemyslowy byl tak gigantyczny ze nie potrafil wyprodukowac
dostatecznej ilosci artykulow pierwszej potrzeby. Brakowalo doslownie
wszystkiego i wcale nie byla to wina systemu dystrybucji...
O czyms takim jak high-tech nawet nie wspomne !

> a sami Polacy wydziedziczeni,

Czasami sie zastanawiam czy takie wspaniale przedsiebiorstwa
jak Telekomunikacja Polska czy PKP sluzom lepiej interesom
Polakow niz jakiestam zachodnie koncerny.

> takie, ktore zydo-komuna
> przeksztalcila w jeden giganyczny magazyn-hurtownie?

Fakt, handlu w Polsce jest za duzo w porownaniu z produkcja
a przede wszystkim uslugami.

> [...]
> godnego zycia nazywasz terroryzmem? Czy zadania zaprzestania
> celowego ruinowania polskiego rolnika nazywasz terroryzmem?

Chodzi o sposob w jaki sie "bronia", a nie cel. Jezeli bronia slusznego
celu organizujac akcje o charakterze terrorystycznym to jest to
terroryzm. Terroryzmem posluguja sie np. Palestynczycy broniac
slusznej sprawy niepodleglosci swojej ojczyzny.

> Czy zdajesz sobie sprawe, ze rolnik,
> w odroznieniu od robotnika, nie ma innej alternatywy, jak zablokowac
> drogi,

Robotnik strajkujac szkodzi wlascicielowi przedsiebiarstwa - ktory
jest strona konfliktu. Blokujacy drogi natomiast szkodzi osobom i
instytucjom zupelnie nie powiazanym z konfliktem, niewinnym
zwyklym uzytkownikom drog. Dostrzegasz roznice ?

> [...]
> takich jak ty, "uzytecznych durniow", ktorzy nie sa w stanie zrozumiec
> tragizmu losu Polski i Polakow, w coraz to wiekszym stopniu

Skoro jest tak tragicznie to moze bys sie powiesil, "durniu
bezuzyteczny" ?

> Na Zachodzie juz ludzie zaczynaja sobie zdawac w coraz
> wiekszym stopniu sprawe z tego, ze wyprzedaz majatku narodowego, czy
> prywatnych firm krajowych nie jest rozwiazaniem na przyszlosc.

Wiec teraz sprzedaz wlasnosci prywatnej w postaci firmy jest na
Zachodzie zakazana ? Ciekawa ta nowa ekonomia !

Ciekawe co rozumiesz pod pojeciem "majatku narodowego". Jezeli
chodzi o armie, czy tez policje to faktycznie ich wyprzedaz nie bylaby
najlepszym rozwiazaniem bo nie dostalibysmy za nie zbyt wielkiej kwoty :)
Pokladow ropy tez nie mamy :)
Jezeli natomiast chodzi o przedsiebiorstwa bedace wlasnoscia
panstwa to musze cie zmartwic - w krajach rozwinietych sie od takich
rozwiazan odchodzi, a np. w USA takich kuriozow prawie w ogole nie
ma.

> W coraz
> wiekszym stopniu widac bankructwo tzw. wolnego handlu, ktory jest
> sposobem na rozlozenie na lopatki krajowego przemyslu i calej
> gosopodarki.

Widac to zwlaszcza na przykladzie bardzo liberalnych w dziedzinie
handlu USA - ktore rozwijaja sie 4+ wzrosu gospodarczego rocznie,
podczas gdy w izolacjonistycznej, dotujacej rolnictwo EU trwa kryzys
gospodarki i rynku pracy. Inne kraje nastawione na zaspokajanie
potrzeb gospodarki swiatowej tez maja sie niezle np. Tajwan, Malezja.

> [...]
> nazwa NAFTA, z powodu ktorej to Amerykanie traca w zastraszajcuym tempie
> prace na korzysc taniej sily roboczej w Meksyku, a jednoczesnie

??? Skad masz takie informacje ? Z tego co wiem to bezrobocie w
Stanach Zjednoczonych od wielu lat sie na w miare stalym poziomie
ok 5%. A jedynymi krajami ktore ostro dokopaly Stanom w dziedzine
rynku pracy byly/sa Japonia i Chiny.

Co wiecej USA posiada _NIEDOBOR_ pracownikow w dziedzinie
high-tech. Mozliwe ze nastepuje zmiana strukturalna ktora ci sie strasznie
nie podoba - robolom i wiesniakom sytuacja sie pogarsza a tym
wrednym inzynierom polepsza ! Chcialbys zeby bylo odwrotnie,
stary komunisto !

> [...]
> procederze traci.
> Ludzie po prostu zaczynaja sprzeciwiac sie zarzucaniu
> rynku towarem, sprzedawanym ponizej kosztow produkcji.

No wiec powiedz nam wszystkim ekonomisto od siedmiu bolesci
w jaki sposob ci okropni przedsiebiorcy zbijaja fortuny na
towarach sprzedawanych ponizej kosztow produkcji ?

> Temu tez sprzeciwiaja sie polscy rolnicy.

Hmm... A ja w mediach uslyszalem, ze chca doplat do skupu
plodow rolnych. Czyli zaprowadzenia takiego systemu przeciwko
ktoremu wg ciebie protestuja.

Poza tym niech nie robia tego w przestepczy sposob,
ktorego rozpowszecnienie sie bedzie mniej korzystne dla
kraju niz rezultat spelnienia ich wszystkich slusznych
psotulatow !

> A wiesz w kogo polityka Balcerowicza najbardziej udzerza?

W oszolomow. Powoduje straszne pienienie z ust, wzmozona
agresje, wydawanie dziwnych okrzykow.

> [...]
> tego, ktory ma male. A wiec demagogie i klamstwa balcerowiczowskie
> nalezy potepic a nie popierac. Rolnik polski nie ma innej mozliwosci

Polskie spoleczenstwo nie ma innej mozliwosci protestu przeciw blokadom
jak spalowanie paru rolnikow blokujacych drogi.

Mozna znalezc ciekawszy przyklad do czego moze prowadzic wykorzystanie
jedynej dostepnej mozliwosci - otoz jedynym sposobem jaki ma Rosja na
powstrzymanie NATO od bombardowan Jugoslawii jest uzycie broni atomowej.

> Robotnik okupuje zaklad pracy, a co ma
> okupowac rolnik? Czy to az tak trudno pojac?

Moze okupowac swoja wlasnosc prywatna, ale wara od zawlaszczania
sobie nie przeznaczonej do tego wlasnosci publicznej, a zwlaszacza
krytycznej dla funkcjonowania panstwa i spoleczenstwa infrastruktury.
Odciac takim blokerom prad i zablokowac wyjazd z posesji - niech
sie naucza do czego prowadza ich wlasne metody !

> Totalna bzdura.

Nie, taka sobie analogia. Oczywiscie nie uwzgleniajaca powagi
sytuacji, ktora grozi paralizem komunikacyjnym kraju, oraz krytycznego
polozenia "sprzedajacego".

> W stosunku do polskiego rolnictwa liberalowie
> zastosowali polityke pelnego wolnego rynku.

W Polsce nie ma i nigdy nie bylo prawdziwych liberalow,
no moze poza nierealista JK Mikke. Cala reszta to socjalisci.

> [...]
> nie stosuje. Istnieje tam znaczne subwencjonowanie produkcji rolnej z
> budzetow panstwowych i jej skup. Panstwo gwarantuje, ze to co rolnik nie

Unia powoli wycofuje sie z tego modelu. Poza tym socjalizm Europy
doprowadzil
do najwiekszego od czasow lat 30 kryzysu bezrobocia. Nie jest to wiec dobry
model do nasladowania.

> [...]
> rolniczych ma ogromna elastycznosc wzgledem popytu i wzgledem podazy.
> Oznacza to, ze nawet drobne wahania po stronie podazy czy tez popytu

OK. Ale czy co roku mamy w Polsce kleske urodzaju ? A rolnicy caly
czas zadaja minimalnych gwarantowanych cen i skupow interwencyjnych.

> [...]
> stabilizacje zapewnic potrzebna jest w stosunku do rolnictwa polityka
> stalej interwencji panstwa a nie zadna polityka wolnego rynku.

A te gieldy, na ktorych "spekuluje sie" zywnoscia na wielka skale, to co -
nie wolny rynek ? A jakos dziala. Tysiace dochodowych farm w USA i
Kanadzie, ktore nie maja problemow aby sprzedac zboze swiatowej
jakosci po swiatowych cenach?

A nawet przyjmujac ze masz racje - czy panstwo polskie jest workiem
bez dna? Jestesmy i przez najnlizszych kilkkanascie lat bedziemy
niezamoznym krajem, posiadajacym zasoby na zaspokojenie tylko niewielkiej
czesci zyczen rolnikow. Dlatego interwencjonizm panstwowy nie
zlikwiduje przyczyny powstawania blokad.

> [...]
> poprzedniego przy inflacji wynoszacej prawie 9%. Strona rzadowa nie
> reagowala na narastajace zagrozenia, choc byly one widoczne golym okiem

Dla kazdego ekonomisty jest widoczne golym okiem ze jezeli jest urodzaj
to ceny musza spasc. I trudno winic za to rzad. Skupowanie przez rzad
towarow powyzej ich wartosci rykowej nalezaloby uznac za powazna
pomylke ekonomiczna, zwlaszcza ze nigdy nie wiadomo czy za rok
urodzaj sie nie powtorzy.

> [...]
> obce interesy, potrafi zrobic wode z mozgu Polakom, ktorzy swojego
> umyslu zbytnio nie nadwyrezaja mysleniem.

Ach ta spiskowa teoria dziejow ! Widac ze jestes jednym z tych Polakow,

" ktorzy swojego umyslu zbytnio nie nadwyrezaja mysleniem ".

No wiec zaden rzad, wlacznie z rolniczym PSL-owskim nie dazyl do
zniszczenia rolnictwa, ale za to totalnie je sobie olewal.

> Wyobraz sobie, Marcinku, taka
> sytuacje. Rolnictwo polskie juz nie istnieje, a UE aby wywrzec nacisk w
> pewnej sprawie na rzad w Warszawie mowi, albo zrobisz to co kazemy, albo
> nie dostaniesz zywnosci od nas.

Nie jestem Marcinkiem, wiec pewnie dlatego nie potrafie sobie takie sytuacji
wyobrazic. Unia Europejska, organizacja popierajaca swoj wlasny eksport,
mialaby nam zagrozic dobrowolnym wycofaniem swoich towarow z naszego
rynku ? I to w dodatku towarow tak powtarzalnych, ze mozna je zaimportowac
z dowolnego innego miejsca na swiecie ? Embarga eksportowe sa skuteczne
tylko w przypadku gdy objete nimi towary sa unikalne, trudne do zastapienia
przez dostepne substytuty. Dotycza one przede wszystkim rozwiazan hi-tech i
surowcow nieodnawialnych.

EOF

Piotr Solarz

J.F. <jf...@friko6.onet.pl> napisał(a) w artykule

:
[...]
Podanie Wrocławia jako przykładu nie jest dobre. Wroclaw i bez blokad jaest
prawie nieprzejezdnym o tej godzinie. Mieszkancy od lat (tak jak ja czy
ty), znajacy pewne uliczki jakos sobie z tym radza. Rozumiem jednak
bolaczki innych jadaczych tranzytem, nie znajacych miasta. Mostu na
Osobowice jak nie bylo tak nie ma. Za to ma ponoc powstac nowy most w
centrum pomiedzy Mlynskimi, a Uniwersyteckim przez wyspe Slodowa.

Piotrek

E l l i A t

"Piotr Gawłowski" wrote:

> [...]
> mlody i musisz sie jeszcze wiele nauczyc albo po prostu jestes idiota.
> Pozdrowienia, zycze rychlego oswiecenia,

Najlepiej przeczytać jeszcze raz "W pustyni i w puszczy" zwracając
szczególną uwagę na tro co mówi niejaki KALI.

:o)

--
ElliAt
"...bez winy i zasługi, kary ni nagrody..."

Lukasz Jakubek

Piotr Solarz <pso...@sklep.wroc.pl> wrote in message

> J.F. <jf...@friko6.onet.pl> napisał(a) w artykule
[...]

> Podanie Wrocławia jako przykładu nie jest dobre. Wroclaw i bez blokad
jaest
> prawie nieprzejezdnym o tej godzinie. Mieszkancy od lat (tak jak ja czy
Poprzednikowi chodzilo o 13 GRUDNIA! :)))

> ty), znajacy pewne uliczki jakos sobie z tym radza. Rozumiem jednak
> bolaczki innych jadaczych tranzytem, nie znajacych miasta.
> Mostu na
> Osobowice jak nie bylo tak nie ma.

Ale moze juz niedlugo ( o ile p. lepper nie dojdzie do wladzy i wszystkiego
szlag nie trafi)

> Za to ma ponoc powstac nowy most w
> centrum pomiedzy Mlynskimi, a Uniwersyteckim przez wyspe Slodowa.

Ale to zdaje sie jest mniej prawdopodobne od Osobowic...

Lukasz

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

dz...@my-deja.com wrote:

[... stek bzdur ...]

Nastepny "jasiek z toronto". Glupich nie sieja, sami sie rodza.

Andy

Tomasz Zakrzewski

> Koliber <lep...@hotmail.com> napisał(a) w artykule
> <374F07C4...@hotmail.com>...
> : Panie Boze milosierny, coz takiego Dzon zrobil ze mu rozum odebrales?
>
> A ty, żeś zacytował bez sensu tekst długi na 122 linie samemu dopisując 4.
>
> Następny znawca sytuacji w Europie i w Polsce zza Wielkiej Wody. Ten
dowcip
> o polskich emigrantach coraz bardziej mi się podoba.

Jaki dowcip. Czy można prosić o zacytowanie? :-)

Zakrzew

Piotr Solarz

Tomasz Zakrzewski

Koliber <lep...@hotmail.com> wrote in message

> Gdyby rzad swojego nosa w rolnictwo nie wtykal to rolnicy by teraz nie
> protestowali.

A mnie się wydawało, że rolnicy właśnie dlatego protestują, że rząd za mało
w tyka nos w rolnictwo.

Zakrzew

Konrad Urbanski

dz...@my-deja.com wrote:

> A co ty Konradku placisz? I komu?

Jestesmy kolegami z pl.misc.samochody, ale nie kolesiami....A place
PODATKI.

> Przytlaczajaca wiekszosc Polakow
> popiera blokady rolnikow

Czyli rolnik i jego rodzina? Poza tym pomylilo sie Tobie popieranie ich
zadan, z popieraniem blokad.

> , a policja finansowana jest z podatkow. Wiec o
> co chodzi?

O moje podatki.

> Troche logiki, Konradku, jesli potrafisz, bo obawiam sie ze z
> mysleniem u ciebie tez ciezko.

Zawsze jestes taki slodki?

> A gdzie to kapitalizm istnieje? Chetnie sie dowiem.

Skoro nie wiesz jaki mamy ustroj, to przeczytaj jakas gazete, moze sie
dowiesz.

> Serdecznosci

z wzajemnoscia,

Konrad

Konrad M. Lepecki

Piotr Solarz wrote:

Ja znam lepszy o zakutych lbach inzynieryjskich, tez mi sie coraz bardziej
podoba.

Piotrusiu, nie podskakuj, bo Ci siano z butow wychodzi.

Konrad

Konrad M. Lepecki

Tomasz Zakrzewski wrote:

No i w tym jest caly problem Panie Tomaszu. Gdyby rzad od poczatku
nie wtracal sie w rolnictwo, to teraz rolnicy nie protestowaliby ze cos
sie im zabiera, ze chca wiecej, bo maja za malo. Rozumiem postawe rolnikow
w tym sensie ze rzad uzaleznil ich od siebie. Rolnicy polegali na rzadzie i
widzieli
w nim gwaranta swoich dobrych czy zlych postanowien. W takim systemie
wszystkie strony wychodza zle. I rolnik, i podatnik...no ok, rzad zyskuje
waaadze.
Ale taki system prowadzi donikad. Rolnik jako coraz bardziej polegajacy na
rzadzie,
staje sie coraz mniej produktywny, coraz mniej produkcyjny i coraz gorzej
orientuje
sie co najlepiej siac czy chodowac. Dlatego trzeba z tym skonczyc. Powinnismy
byli
zrobic to 10 lat temu. Nie zrobilismy tego to musimy to zrobic teraz, albo
zawsze
bedziemi mieli slabe ale za to olbrzymie rolnictwo.

pozdrawiam,
Konrad

Piotr Solarz

Konrad M. Lepecki napisał:

> Ja znam lepszy o zakutych lbach inzynieryjskich, tez mi sie coraz bardziej
> podoba.
>
> Piotrusiu, nie podskakuj, bo Ci siano z butow wychodzi.

"Wolnoć Tomku w swoim domku"

Piotrek

Tomek

> [...]
> mlody i musisz sie jeszcze wiele nauczyc albo po prostu jestes idiota.
> Pozdrowienia, zycze rychlego oswiecenia,

Wspaniale - rowniez zycze Tobie oswiecenia - moze na poczatek nie w
sprawach duzej polityki (bo to moze byc trudne - wiem cos o tym bo mecze
juz sie czwarty rok na studiach - kierunek Miedzynarodowe Stosunki
Gospodarcze i Polityczne).
Tobie na poczatek wystarczy troche jezyka polskiego - odmiany, skladni.
No chyba wystarczy po tym co wyskrobales, a ja przytoczylem powyzej.

Ja zas nie pozdrawiam Pana Piotra, a innych czytajacych owszem

Tomek

Konrad M. Lepecki

Piotr Solarz wrote:

Owszem, ale Polska nie jest jedynie Twoim domem, lecz wszystkich polakow.
Nie ma Pan prawa robic w Polsce lub z Polska co sie Panu podoba.

pozdrawiam,
Konrad

Piotr Gawłowski

Czyli w roku 80-81 miales jakies 4 lata?
Na prawde bardzo mi przykro, ze nie rozrozniasz terroryzmu od walki o
wolnosc i demokracje.
Mimo wszystko zycze ci wszystkiego najlepszego,
Piotr

Tomek <td...@polbox.com> wrote in message

Piotr Solarz

Zgadza się. Problem w tym, że Pan teraz nie mieszka w Polsce, a chce
udzielać rad jak żyć tym, którzy mieszkajš. Jest oczywiste, że będzie
Pan udzielał takich rad by raczej nie ucierpiało rolnictwo amerykańskie.
To od sytuacji tamtejszej gospodarki zależy czy będzie Pan miał pracę
czy nie. Tak więc proszę zostawić ten problem nam tutaj. Jesli zas
interesujesz się tak bardzo sprawami rolnictwa i samochodow to zajmij
się armerykańskimi. Nikt nie będzie miał do ciebie wtedy o nic
pretensji.

Piotrek

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

Tomek wrote:

> [...]
> sprawach duzej polityki (bo to moze byc trudne - wiem cos o tym bo mecze
> juz sie czwarty rok na studiach - kierunek Miedzynarodowe Stosunki

Czyli wiesz o tym (lata 80, Solidaronosc) jedynie z teorii na studiach?
Uwierz mi, ze to bylo cos innego niz Lepperiada.

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

"Konrad M. Lepecki" wrote:
> Ja znam lepszy o zakutych lbach inzynieryjskich, tez mi sie coraz bardziej
> podoba.
>
> Piotrusiu, nie podskakuj, bo Ci siano z butow wychodzi.

A Tobie Coca-Cola nosem i uszami leci. Wiesz cokolwiek o Lepperze i
blokadach poza wzmianka na CNN?

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

"Konrad M. Lepecki" wrote:
> Owszem, ale Polska nie jest jedynie Twoim domem, lecz wszystkich polakow.
> Nie ma Pan prawa robic w Polsce lub z Polska co sie Panu podoba.

Proponuje wiec powrot do Polski, a nie opluwanie zza oceanu. Nie masz
zadnego prawa mowic ludziom mieszkajacym w Polsce co maja robic a czego
nie. Zwracaj uwage swoim kolegom na MSU na temat political correctness,
a nas zostaw w spokoju.

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

Radoslaw Poplawski wrote:
> PS. Widze, ze nadajesz ze Stanow, ostatnio widac zaleznosci pomiedzy
> miejscem pobytu a znajomoscia tamatu...

Nie tylko ostatnio. BTW mam ostanio ciekawa wymiane zdan na privie z
"jaskiem z toronto" ;-)

Andy

Tadeusz Malachowski

etanol <an...@friko5.onet.pl> wrote in message

> [...]

> zamknac wczesniej , a teraz on po prostu jest za silny. Zerujac na ludzkim
> nieszczesciu i naiwnosci dorobil sie zaplecza politycznego.

**********
Prosze nie obrazac nowego szefa niektorych czlonkow ROP miedzy innymi z kola
Chicago.Porzucili mecenasa Olszewskiego i poszli za
Lepperem...........................
"tonacy brzytwy sie chwyta"

T.M...

Pawel Maks Sobocinski

Marcin Orlowski napisał(a) w wiadomości: <7imim3$rfu$1...@flis.man.torun.pl>...
> [...]

>nie potrzebuje ale ja je MAM, MAM i musze sprzedac?
>Idzie Pan na ten uklad? Dlaczego nie?
>Zadam od rzadu gwarancji na skup sloikow po kompotach

Gybys na wyprodukowanie tych sloikow wydal swoje wszystkie oszczednosci,
zastawil dom i samochod, by kupic maszyne odlewajaca szklo i produkujaca
zakretki, a okazaloby sie, ze rzad zza granicy sprowadza sloiki o 50%
tansze,
bo tam do ich produkcji wladze doplacaja, to inaczj bys kwiczal i pierwszy
polecial
blokowac drogi i pikietowac pod sejmem. Przeciez rolnicy nie wychodza na
drogi
dlatego, ze chca zadymic i utrudnic zycie kierowcom, ale po to, by nie
zdechnac
z glodu. To moze nas miastowych denerwowac, ale trzeba miec troche
zrozumienia
dla tych ludzi. Ty wsiadasz do swojej fury za pol bani, jedziesz do biura,
siedzisz przez 5 godzin
przy swoim biurku i popijasz kawke,a potem wracasz do domu, a ci ludzie
haruja
calymi dniami, a i tak zarabiaja cwierc tego co ty. Pewnie, nie pochwalam do
konca
ich dzialan, a ich kultura podczas blokad tez pozostawia wiele do zyczenia,
ale
nazywanie ich terrorystami to przesada. Moje zdanie odnosi sie do rolnikow i
tylko
rolnikow, a nie Leppera i jego wysoko postawionych kolesi z Samoobrony, bo
jedyne
interesy jakie reprezentuje ta klika to ich wlasne. To parszywi
karierowicze, tak jak
inni cholerni politycy, ktorzy pod przykrywka dzialania w imieniu ludu i dla
ludu
wypychaja sobie kieszenie pieniedzmi spoleczenstwa

smacznego kompotu zycze
Maks

Malaga

> Czyli wiesz o tym (lata 80, Solidaronosc) jedynie z teorii na studiach?
> Uwierz mi, ze to bylo cos innego niz Lepperiada.
>
> Andy

Andy , czy ty nie jestes tym przystojnym mlodym chlopakiem , ze zdjecia w
internecie ,
ktory szukal pewnej ladnej blondynki poprzez ludzi na grupie ??
... bo jerzeli tak .... to sam nie powinienes zbyt duzo gadac na powyzszy
temat ,
a juz nie napewno w takim "autorytatywnym" tonie !!

Pala jest pala , a policja policja ,
tak w komunie jak i teraz , a pojecie "slusznego" lamania prawa istnieje
tylko
w Owsikowych glowach !! ( oczywiscie jezeli nie sa w danej chwili przy
korycie )

Malaga

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

Malaga wrote:
> [...]
> temat ,
> a juz nie napewno w takim "autorytatywnym" tonie !!

Nie to nie ja.

> [...]
> tylko
> w Owsikowych glowach !! ( oczywiscie jezeli nie sa w danej chwili przy

Widze ze Ty nic o tym nie wiesz. Ja zadnym "kombatantem" czy "bohaterem"
podziemia nie jestem ale bylem na tyle blisko roznych spraw, zeby
widziec czym sie to roznilo od dzisiejszych zabaw Wrzodaka i Leppera -
wymierzonych nie w rzad (tak jak to ostanio robili gornicy atakujac
Ministerstwo Finansow) tylko w reszte spoleczenstwa. W tym przypadku ta
"niesluszna" reszte, bo kto im kaze rozbijac sie samochodami po calej
Polsce? Nikt, ale maja do tego prawo i popieram Policje, ktora broni
tego prawa.

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

Tadeusz Malachowski wrote:
> Prosze nie obrazac nowego szefa niektorych czlonkow ROP miedzy innymi z kola
> Chicago.Porzucili mecenasa Olszewskiego i poszli za
> Lepperem...........................
> "tonacy brzytwy sie chwyta"

Mysle ze koledzy z Toronto i Michigan tez do nich dolacza. I dopiero
wtedy nam pokaza jak powinna Polska wygladac :-(

Andy

Flasher

Malaga wrote:

> Andy , czy ty nie jestes tym przystojnym mlodym chlopakiem , ze
> zdjecia w

> internecie (...)

Malaga! Pamiętam Cię z przedszkola. Kradłeś kolegom kredki i plastelinę.
Czy w świetle tych faktów masz prawo zabierać głos na forum publicznym?

pozdrawiam, Flasher

-------------------------------
mailto:fla...@polbox.com
http://polbox.com/f/flasher
Strona dla ludzi myslacych
updated 99/05/22

Pelny dostep do Internetu juz od 8,34 PLN na miesiac - http://rubikon.pl

Tadeusz Malachowski

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki <azd...@fourpi.com.pl> wrote in message
Nie sadze.Jak mozna pokazac Polakowi w Polsce jak ma wygladac Polska ,
nie mieszkajac w Polsce...lol

T.M...
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Grzegorz

dz...@my-deja.com napisał(a):

> Tomusiu, a gdzie rolnik ma przeprowadzic strajk? U siebie w stodole? Czy
> Tomus ma wszystkie klepki poskladane? Bo obawiam sie ze nie. Tomus jest
> ciezko myslacy tak jak i Flaszerek i inni.
** a kto powiedzial , ze rolnik ma obowiazek strajkowania.

--
Grzegorz
gk...@emit.com.pl

jasiu

Konrad Urbanski napisał(a) w wiadomości:
<374FDFA8...@sol.put.poznan.pl>...

>Skoro nie wiesz jaki mamy ustroj, to przeczytaj jakas gazete, moze sie
>dowiesz.

>z wzajemnoscia,
>
>Konrad

A mnie sie wydaje, ze gdyby byl kapitalizm (i demokracja) to policja tak
samo skutecznie, jak blokady rolnikow, zwalczalaby zlodziei, publicznych
klamcow i w ogole wszelkich groznych zloczyncow.
Ale naszej policji najlepiej wychodzi wychwytywanie i karanie rolnikow
oraz kierowcow - bo to dla nich (policjantow)najbezpieczniejsze. Kto by sie
tam zajmowal mafia, zlodziejami samochodow i innymi (posiadajacymi bron
ostra przestepcami!)

Piotr Solarz

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki <azd...@fourpi.com.pl> napisał(a) w artykule
<3750200D...@fourpi.com.pl>...

: Tomek wrote:
:
[...]

A co ma przeciętny Polak z tamtych lat? Oczywiście poza zasiłkiem...

Kończę biochemię. Niby ciekawy kierunek ale jedyną pracą, którą można po
tym zdobyć to praca przedstawiciela handlowego. By jednak sprzedawać coś na
dłuższą metę trzeba produkować. A o tym steropianowcy zapomnieli.

Właśnie doczytałem, że uzgonili w Brukesli redukcję produkcji stali....

Piotrek

Piotr Solarz

Tomasz Zakrzewski <zak...@icslab.agh.edu.pl> napisał(a) w artykule
: > Następny znawca sytuacji w Europie i w Polsce zza Wielkiej Wody. Ten

: dowcip
: > o polskich emigrantach coraz bardziej mi się podoba.
: >
: Jaki dowcip. Czy można prosić o zacytowanie? :-)
:
: Zakrzew

Ktoś tranie ujął czym jest polska emigracja za Wielką Wodę nazywając to
podnoszeniem średniego współczynnika IQ obu społeczeństw. :)

Piotrek

Mariusz Sputo

Konrad Urbanski wrote:

> Czyli rolnik i jego rodzina? Poza tym pomylilo sie Tobie popieranie ich
> zadan, z popieraniem blokad.

O.K. Juz sie uspokojcie i wysylajcie maile na moj adres
mailto:sp...@alpha.net.pl z info kto z tutaj obecnych popiera blokady, a
kto nie, a ja powiedzmy za tydzien oglosze wyniki? Pasi?

Pozdrawiam

Rosi

| WWW: http://www.vc.pl/rosi/ |
| E-mail: sp...@red.alpha.net.pl |
| ICQ UIN: 7960272 |
| IRC: #polska |

Tomek

Nie z teorii na studiach, bo tego mnie nie ucza, ale z opowiadan ( w
rodzinie mam takich co byli po roznych stronach ... - ojciec byl w
partii, woj siedzial za manifestowanie 3* 48 godzin).

Od Lepperiady rozni sie tym, ze za Lepperem sa tylko rolnicy, zas
solidarnosc miala poparcie w wielu grupach spolecznych.
O Lepperze mowi sie, a o solidarnosci mowilo sie, ze to "ekstrema" - no
coz poczekamy, zobaczymy...

> [...]
> tylko w Owsikowych glowach !! ( oczywiscie jezeli nie sa w danej chwili przy

Tak jest policjant napierdala jak mu przelozeni kaza (Tomaszewski),
zomowiec napierdalal jak mu partia i WRON kazali. Jeden i drugi uwazali,
ze napierdalaja w slusznej sprawie (bo wykonuja rozkazy).

Bezlitosna jest zas historia w swoich ocenach, Jaruzelskiego ocenila
bezwzglednie (sam sie tez przyznal 2 tygodnie temu, ze byl w bledzie
myslac, ze realny socjalizm da sie utrzymac po dokonaniu pewnych
korekt).
Zbaczymy jak historia ocenii Buzka i jego gabinet...

PS. Nie jestem zwolennikiem Leppera - ale musze stanac w jego obronie,
bo nienawidze hipokryzji, jaka kieruja sie rzadzacy w ekipie Buzka.

Tomek

Tomek

Tak jest wreszcie ktos nazwal to po imieniu.
Tak wlasnie jest
Starzy wyposazyli mnie w auto za pol bani, ktora jezdze na studia i do
pracy.
Mam tam klime i pierdole upaly.
Ale mimo potrafili wyksztalcic we mnie cos co nazywasie WRAZLIWOSCIA
SPOLECZNA i jestem w stanie zrozumiec desperacje rolnikow, a nie tylko
plakac nad poblokowanymi trasami.

Byly w tego rocznym budzecie pieniadze, mozna byly zorganizowac doplaty
do skupu plodow - ale nie ...
Dewoty z rzadu buzka organizuja wielkie 2 tygodniowe Tourne papieza za
trudne do wyobrazenia pieniadze ( jesli ktos watpi, to niech obejrzy
jakikolwiek oltarz szykowany na te okolicznosc)

Tomek

Malaga

> Malaga! Pamiętam Cię z przedszkola. Kradłeś kolegom kredki i plastelinę.
> Czy w świetle tych faktów masz prawo zabierać głos na forum publicznym?

W swietle tych faktow oczywiscie mam takie prawo ,
gdybym jednak nie chodzil z Toba do szkoly i sam nie widzial ,
ze pijesz atrament , bo np. nie bylo mnie wtedy na swiecie !!
A chcialbym na tym forum ten temat poruszyc ,
to takiego prawa bym nie mial .

> pozdrawiam, Flasher

pozdrawiam
Malaga
...na szczescie bylem z Toba w klasie i moge z cala stanowszoscia stwierdzic
, ze namawiales mnie do kradziezy plasteliny kolega , aby moc sie w
samotnosci
napic atrametu

Malaga

> [...]
> "niesluszna" reszte, bo kto im kaze rozbijac sie samochodami po calej
> Polsce? Nikt, ale maja do tego prawo i popieram Policje, ktora broni

W moim wkladzie do dyskusji pomylilem osoby i myslalem , ze jestes tym
mlodym
chlopakiem ktory upomina rowiesnika
, ze ten nic nie rozumie bo jest za mlody !!! .... Przepraszam za pomylke
, ale podpisywal sie rowniez Andy

A tak przy okazji na w/w temat - nie jestem w Polsce ale sadze , ze
.. Policja ma racje , bo broni porzadku publicznego w kraju !

.. Rolnicy maja racje , bo tylko ten kto jest w ich skorze moze zrozumiec w
jak ciezkiej
sa sytuacji i co to znaczy dla ich rodzin ,
dzialaja coprawda bezprawnie ,
ale co innego moga zrobic jezeli idzie o ich egzystencje , a rzad nic nie
robi tylko
wlazi bez mydla do dupy UE , i robi to kosztem milionow obywateli !

...Rzad ma racje chcac do UE , bo tylko taka moze byc elternatywa przyszlosc
Polski

Byc tu madry i "pisz wiersze" ... wszyscy maja racje !!
,.... z ta mala roznica , ze kazdy NORMALNY rzad by sie do tego
przystapienia
przygotowal odpowiednimi reformami stwarzajacymi jakies alternatywy dla
rolnikow
Ten rzad czegos takiego nie przeprowadzil ... i nie jest do tego zdolny !!

Wniosek - strajki i blokaty sa tak naprawde tak jak za czasow komuny
wymierzone nie przeciwko obywatela , ale przeciwko NIEUDOLNEMU RZADOWI ,
a ze nie trafia tego przeciwko jest wymierzony tylko zwyklych obywateli ?
... to przeciez jest normalne , tak bylo w PRL , tak jest w RP i nawet tak
jest w Jugoslawii

W jednym punkcie sie tylko moge calkowicie zgodzic LEPPER to szumowina
i debil , no ale coz tak tez jest zawsze .... wes sobie chocby Walese !

> Andy

Malaga

Flasher

Malaga wrote:

Pozostaje jeszcze sprawa kredek... :-)

pozdrawiam, Flasher

-------------------------------
mailto:fla...@polbox.com
http://polbox.com/f/flasher
Strona dla ludzi myslacych
updated 99/05/22
-------------------------------

Realista

Tadeusz Malachowski pisze:

>**************************************************************************
>Nie sadze.Jak mozna pokazac Polakowi w Polsce jak ma wygladac Polska ,
>nie mieszkajac w Polsce...lol
>
> T.M...

Nie chodzi o to, czy moga pokazywac. Problem w tym, ze beda pokazywac :-)

Realo

Smok1

Malaga napisał(a) w wiadomości: <7ipdcc$6j0$5...@news01.btx.dtag.de>...

> [...]
>tylko
>w Owsikowych glowach !! ( oczywiscie jezeli nie sa w danej chwili przy
Swiat jest albo czarny - albo bialy. Inne stany nie sa dozwolone?
Sorry, swiat nie jest jednobitowy i sa roznice pomiedzy policja a milicja.
A ze stron technicznych: ZOMO i milicja mieli palki sluzace tylko do
katowania, policja teraz ma juz tonfy - palki do OBEZWLADNIANIA i
rozbrajania.... subtelna roznica.

Pozdrawiam
Smok1
/***********************/
"Coz to jest prawda?"

Smok1

Tomek napisał(a) w wiadomości: <375078DB...@polbox.com>...

>Dewoty z rzadu buzka organizuja wielkie 2 tygodniowe Tourne papieza za
>trudne do wyobrazenia pieniadze ( jesli ktos watpi, to niech obejrzy
>jakikolwiek oltarz szykowany na te okolicznosc)
Sadze, ze jakbys rolnikom z tych trzech ZZ dal do wyboru "Papiez albo
doplaty" to szefowie zwiazkow wybraliby doplaty .. i nastepnego dnia
wszyscy, co do jednego zostaliby z tych zwiazkow wylani na zbity pysk.

Tomasz Jarnot

On Fri, 28 May 1999 dz...@my-deja.com wrote:

> Tomusiu, a gdzie rolnik ma przeprowadzic strajk? U siebie w stodole? Czy
> Tomus ma wszystkie klepki poskladane? Bo obawiam sie ze nie. Tomus jest
> ciezko myslacy tak jak i Flaszerek i inni.

Niech kurna obstawia pol Warszawy w czasie jakichs obrad, zeby nikt z
poslow nie mogl stamdat wyjechac, nim nie wyjda z czyms konkretnym dla
ludzi. Mysle ze po trzech dniach niejedzenia i niemycia kazdy by podpisal
dowolna ustawe czy poprawke.

************************************ jur...@zeus.polsl.gliwice.pl
Tomasz Jarnot, tel. 0602 175699

TELNET IN PEACE ...

J.F.

On 29 May 1999 10:29:29 GMT, Piotr Solarz wrote:
> [...]
>:
>Podanie Wrocławia jako przykładu nie jest dobre. Wroclaw i bez blokad jaest

Chodzilo o 13 grudnia w latach 82-88 :-)

> Mieszkancy od lat (tak jak ja czy
>ty), znajacy pewne uliczki jakos sobie z tym radza. Rozumiem jednak
>bolaczki innych jadaczych tranzytem, nie znajacych miasta.

Mowiac szczerze to o tej godzinie jeszcze da sie jechac, a Wroclaw z
bocznych uliczek wyleczyl mnie zupelnie - jak na glownej jest tlok, to
na bocznej jeszcze wiekszy :-)

J.

J.F.

On Fri, 28 May 1999 17:12:31 -0400, Koliber wrote:
>Takiemu lekarzowi (psycholog) co ubliza pacjentowi juz dawno
>zabraliby licenencje na wykonywanie zawodu.

No - akurat psycholog to moglby sie tlumaczyc ze ten pacjent to akurat
tego wymaga i to byl element terapii :-)

J.

Malaga

> A ze stron technicznych: ZOMO i milicja mieli palki sluzace tylko do
> katowania, policja teraz ma juz tonfy - palki do OBEZWLADNIANIA i
> [...]

pala jest pala , i tak samo nia boli !!
.. a i zomo i policja pomagaja sobie jeszcze kopniakami .

Odkad to obywatel normalnego kraju ma byc PRAWNIE bity ??
Gdybys mi powiedzial , ze obecna policja do unikniecia "psychozy
tlumu" reaguje na blokady calkiem spokojnie legitymujac tylko
uczzestnikow i odjezdrzajac spokojnie do komisariatow ,
to powiedzial bym , ze obecnie jest INACZEJ !

Jezeli obywatel lami prawo , to powinien byc za to ukarany
, ale ... nie pala !!! .. tylko pokaznym i adekwatnym do strat innych
mandatem .
Jezeli taki "mandat" dostanie sie w ciszy domowej , to jest to bardziej
bolesne niz pala
, - odczymuje sie go w samotnosci i nie ma tam "tlumu" w ktorym powstaja
nieprzemyslane
agresywne odruchy ... ... nooo , i masz wiecej czasu zastanowic sie o
konsekwencjach
lamania prawa dla swojej rodziny !!!

Stosowanie "Sily" obojetnie jakiej paly , do celow innych niz reakcje na
agresje
jest szkodliwe i podpala tylko atmosfere , a to nie moze byc zadaniem
Policji !!

Malaga

Malaga

> Pozostaje jeszcze sprawa kredek... :-)

Kretki polamalo chlopca ZOMO w trakcie akcji rozbijania naszej komurki
zwiazku zawodoweg "solidarnosc starszakow" w przedszkolu im. Dzierzynskiego

Do dzisiaj polowa AWS-u jest kombatantabi tych wydarzen
, wiec mam wysoko postawionych swiadkow !!

> pozdrawiam, Flasher

Malaga

J.F.

On Sun, 30 May 1999 08:53:41 GMT, Radoslaw Poplawski wrote:
>On Sat, 29 May 1999 19:55:59 +0200, "Pawel Maks Sobocinski"

>To moze powinnismy takze wspomagac producentow roznych innych artykulow?
>Impoirt z Chin zalatwia takze wielu producentow, niekoniecznei rolnikow, ale
>jakos nie widac by kwapili sie do blokad drog i masowego strajkowania?

Maja inne mozliwosci? Mozna np przestac placic ZUS, a zaklad i tak
jest panstwowy. Mozna sie powolac na umowe z rzadem, ktora
gwarantowala utrzymanie cel. Mozna dac w lape politykowi.
Mozna przejac za ulamek ceny panstwowa fabryke i robic taniej niz
chinczycy.
Pojedynczego rolnika niestety nie stac na lapowke dla polityka
szczebla centralnego :-)

>Tylko, ze np. do Zolltriksow wladze z Chin nie doplacaja...

Jestes pewien? Moze montuja je "resocjalizowani" w obozach pracy za 2$
dziennie? Moze i nie montuja, ale nawijaja transformatorki, zbudowali
fabryke, albo uprawiaja ryz, zeby za te 2$ dziennie dalo sie przezyc.
Moze nie pytaja gdzie fabryka wylewa scieki, albo po prostu utrzymuja
sytuacje ze te 2$ wystarczaja na potrzeby - ot komunizm, samochodu
miec nie wolno, telewizor jeden w gminie starczy.

Faktem jest ze odkad modemy przestaly byc made in Taiwan - to sa
zwykle buble a nie modemy..

J.

Tomasz Jarnot

On Sun, 30 May 1999, Malaga wrote:

> [...]
>
> Jezeli obywatel lami prawo , to powinien byc za to ukarany
> , ale ... nie pala !!! .. tylko pokaznym i adekwatnym do strat innych

Ktorego potem oczywiscie nie zaplaci a sciagnac nie ma skad bo caly
majatek przepisany na zone, a jak sie gnojowi wystawi z zyczliwosci
rachunek 6 zl za spowodowanie strat to jeszcze sie bedzie stawial ze nie
zaplaci...

> Jezeli taki "mandat" dostanie sie w ciszy domowej , to jest to bardziej
> bolesne niz pala

Taki mandat wtedy jest podstawa do zrobienia kolejnej afery ! Kto to
widzial zeby protestujacym o dobro narodu dawac mandaty ! Wszystkie bylyby
podarte i spalone na oczach rozentuzjazmowanej publiki....
Ja rozumiem ze czasem protestowac trzeba, ale to co sie u nas wyprawia
ostatnio to naprawde juz szlag czlowieka trafic moze. Brakuje nam jeszcze
strajku kolejarzy, lotnikow, nauczycieli, bramkarzy w dyskotekach,
sprzedawcow obwarzankow, niech wszyscy wyjda na drogi i wyciagna swoje
taczki, traktory, wrotki, kombajny czy co tam jeszcze maja i wtedy bedzie
dopiero zabawnie, taki wielki festyn na drodze... Rowerzysci na rondach,
zieloni na drzewach, a ty czlowieku pracuj, plac podatki i kombinuj, a
taki np. gornik dostaje prawie pol duzej banki na reke za to ze laskawie
odejdzie z pracy... Moja mama na takie pol banki to musialaby pracowac
przez prawie 5 lat !!! Z ponad 30-letnim stazem ! Co to kurna ma byc
panstwo czego ?
Fakt jest faktem ale dopoki pozwalac sie bedzie na obijanie w pracy i
kombinatorstwo to zadna inwestycja oplacalna nie bedzie. Wez sie popytaj
ludzi ktorzy maja swoje prywatne duze interesy ( tylko znowu bez
podtekstow tutaj ) jak wygladalo najmowanie pracownikow i wykonywana przez
nich praca i jak taki prosty pracownik potrafi czasem na dosc powazne
koszty naciagnac firme z powodu wlasnego lenistwa i galopujacej glupoty.
Rolnictwo to nie jest prosta rzecz i trzeba sobie zdawac sprawe z tego ze
nie wszystko da sie sprzedac co sie posadzi. Poza tym z 1 ha pola nikt
rodziny nie wyzywi. Nie oplaca sie byc rolnikiem - pieprznac wszystkim i
zajac sie murarka, stolarka, praca w hurtowni, pole do popisu jest dosc
szerokie - przynajmniej bedzie z tego jakis zysk. Ja tez wezme kupie sobie
3 kury i bede strajkowal zadajac skupu jajek po 100 zl sztuka, bo inaczej
moje przedsiebiorstwo jest nierentowne... A jak sie juz kogos bierze na
swojego przedstawiciela to niech to bedzie ktos na poziomie a nie ten
buraczany Lepper...

J.F.

On Sun, 30 May 1999 01:24:24 +0200, Tomek wrote:
>Od Lepperiady rozni sie tym, ze za Lepperem sa tylko rolnicy, zas
>solidarnosc miala poparcie w wielu grupach spolecznych.

Ale rolnicy to zwykle mowili ze sie miastowym w glowach
poprzewracalo :-)

>Tak jest policjant napierdala jak mu przelozeni kaza (Tomaszewski),
>zomowiec napierdalal jak mu partia i WRON kazali. Jeden i drugi uwazali,
>ze napierdalaja w slusznej sprawie (bo wykonuja rozkazy).

Dokladnie tak niestety.

J.

J.F.

On 29 May 1999 22:53:53 GMT, Piotr Solarz wrote:
> [...]
>tym zdobyć to praca przedstawiciela handlowego. By jednak sprzedawać coś na
>dłuższą metę trzeba produkować. A o tym steropianowcy zapomnieli.

Alez Piotrze - to jest wlasnie "sowietyzacja spoleczenstwa" z ktora
czesc politykow rzadzi.

Czego bys chcial - zeby Ci rzad zalozyl kilka Instytutow
Biotechnologicznych i okreslal im co maja produkowac, komu sprzedawac
i za ile? Na kilka moze miejsce by sie znalazlo, ale broni BC
produkowac nie mozemy :-)
Niestety - o prace i produkcje musisz zadbac sam. Rzadowi mozna
jedynie zarzucic ze marnuje pieniadze na ksztalcenie studentow w
niepotrzebnych kierunkach.

J.

Piotr Solarz

J.F. napisał:

> [...]
> Niestety - o prace i produkcje musisz zadbac sam. Rzadowi mozna
> jedynie zarzucic ze marnuje pieniadze na ksztalcenie studentow w

Mi chodzi o to, że nie ma szans (u nas) na spożytkowanie tego co w
siebie włożyłem. Większosc firm, o ile nie wszystkie zajmuja sie tylko
skladaniem i pakowaniem lekarstw. Nie prowadzi się żadnych badań. Ot
choćby wrocławska US Pharmacia. Konfekcjonujš tam tylko leki, ktore
przychodza ze Stanow. Cos tu jest nie tak.

To tak jakby ktos po informatyce mial sprzedawac programy MS. Sprzedaz
jest wazna ale nie moze byc jedyna rzeczš. Nasz przemysl specjalistyczny
nie istnieje. Wystarczy poszukac przejrzec gazety z ofertami pracy.
Poszukiwanie sa prawie wylacznie przedstawiciele handlowi. Czy to jest
normalne?

Smok1

Malaga napisał(a) w wiadomości: <7ir8rc$gog$2...@news01.btx.dtag.de>...

> [...]
>uczzestnikow i odjezdrzajac spokojnie do komisariatow ,
>to powiedzial bym , ze obecnie jest INACZEJ !
Dobra. Bandytow bedziemy legitymowac.
Wyobraz sobie ze idziesz z zona/narzeczona/matka/ojcem/bratem, etc. ulica i
nagle ktos przystawia noz tej osobie do gardla i zaczyna je podrzynac.
Podchodzi policjant i tylko fotorafuje przestepce.Mowi Ci "Ja nie moge uzyc
sile, bo sily to uzywealo ZOMO. Czy ten pan popelnia przestepstwo orzeknie
niezawisly sad. Do widzenia"
Fajnie by Ci bylo?
Tylko bez glupich komentarzy, to byl wniosek wynikajacy z Twojego toku
rozumowania.

Pozdrawiam
Smok1
/***********************/
1999 - Wisła Kraków Mistrzem Polski!

Lucas

Podziel kase jaka zostanie wydana na przyjazd papieza przez liczbe rolnikow w Polsce i
zobaczysz ile ci wyjdzie na lba - na flaszke taniej wody moze by starczylo

J.F.

On Sun, 30 May 1999 01:31:39 +0200, Tomek wrote:
> [...]
>plakac nad poblokowanymi trasami.
>Byly w tego rocznym budzecie pieniadze, mozna byly zorganizowac doplaty

Jakby to nie starzy wyposazyli Cie w wozek, ale sam bys zarobil,
zaplacil jeden podatek, drugi, trzeci ... to by Ci wrazliwosc
spoleczna spadla :-)

J.

Piotr Solarz

: >:
[...]

Szkoda, myslałem, że te czasy odeszły w niemapięć. a tu dalej takie same
problemy. Wtedy ZOMO teraz za duzo aut.

[...]

Zależy od znajomości miasta. Jak kilka lat temu we Wrocławiu był Papież, to
zablokowano drogi wjazdowe z południa. Ale jak się komuś śpieszyło to mógł
wyjechać/wjechać przez Samotwór. Tak samo i teraz, jak będziemy wybierali
najkrótszą drogę to będziemy stać. Jak trochę nadrobimy to pojedziemy i
zyskamy na czasie.

Piotrek

Piotrek

J.F.

On Sun, 30 May 1999 21:33:35 +0200, Lucas wrote:
>Podziel kase jaka zostanie wydana na przyjazd papieza przez liczbe rolnikow w Polsce i
>zobaczysz ile ci wyjdzie na lba - na flaszke taniej wody moze by starczylo

Ale jakby podzielic przez tony zboza, sztuke krowy lub litry ropy to
moze by wyszedl jakis efektowny wynik. Pozorny, bo pozorny - wazne ze
efektowny :-)

J.

Pawel Maks Sobocinski

Radoslaw Poplawski napisał(a) w wiadomości:
<375276ca...@news.ict.pwr.wroc.pl>...

> [...]
ale
>jakos nie widac by kwapili sie do blokad drog i masowego strajkowania?

A jak myslisz, po co miedzy innymi sa cla i akcyzy? Zreszta, sytuacja w
innych
galeziach gospodarki nie jest tak tragiczna jak w rolnictwie, ktore jest
niezbedne
dla kraju. To, ze jakis zaklad padnie, nie jest takim problemem, jak to, ze
90%
gospodarstw rolnych jest na skraju bankructwa.

>Kurcze, dlaczego znam tylu rolnikow, ktorzy smieja sie z tych popierajacych
>drogi... Moze gdyby nie to, to zrozumialbym te protesty.

Obawiam sie, ze znasz jedynie przedsiebiorcow rolnych, ktorych jest moze
5% ogolu rolnikow. Oni organizuja swoje gospodarstwa jak zwykle firmy
i maja pojecia o funkcjonowaniu wolnego rynku. Ale podczas lat socjalizmu
rolnictwo zostalo tak zapuszczone, ze wielu rolnikow nie jest w stanie
odnalezc sie w dobie kapitalizmu, nie mowiac, juz o ewidentnych brakach
w wyksztalceniu ekonomicznym tych ludzi. Rozwiazac ten problem moglyby
jedynie dotacje i ochrona gospodarstw, a jednoczesne ksztalcenie wlasnie
przedsiebiorcow rolnych, tak jak to jest w krajach unii. A u nas tego nie ma
i zupelnie nie przystosowani rolnicy musza konkurowac z dotowanymi
rolnikami zza granicy.

>Tylko, ze np. do Zolltriksow wladze z Chin nie doplacaja...

Skoro mieszkasz we wrocku, to pewnie slyszales o przedsiebiorstwie
o nazwie Teleko? Jeszcze dwa lata temu produkowali calkiem dobre
modemy, ale juz tego nie robia, bo nikt nie chcial ich kupowac, wobec
nawaly taniego zlomu z chin i w ogole azji. A wladze chin nie doplacaja
ale kaza pracowac wiezniom albo placa miska ryzu za dzien pracy.
Nie porownuj tego obozu pracy przymusowej jakim sa chiny do
cywilizowanych panstw. Pewnie ta ogromna tame lud zbudowal w czynie
spolecznym, co?

Maks

Smok1

Lucas napisał(a) w wiadomości: <375192...@rem.pl>...

>Podziel kase jaka zostanie wydana na przyjazd papieza przez liczbe rolnikow
w Polsce i
>zobaczysz ile ci wyjdzie na lba - na flaszke taniej wody moze by starczylo
Zgadza sie! Ale niewiele wiecej oni na tych swianiach/pszenicy zarobia? Jak
im podniosa cene skupu swini o 20 gr na kilgramie to na wodke starczy...

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

Piotr Solarz wrote:
> Kończę biochemię. Niby ciekawy kierunek ale jedyną pracą, którą można po
> tym zdobyć to praca przedstawiciela handlowego. By jednak sprzedawać coś na
> dłuższą metę trzeba produkować. A o tym steropianowcy zapomnieli.

Bynajmniej. Trzeba miec tylko troche pomyslunku i juz. Chlopak bo
biochemii (konczyl 3 lata temu, robi teraz doktorat) jest teraz jednym z
najlepszych konslutantow w mojej firmie (zarzadza duzymi projektami u
naszego najwiekszego klienta). A co do produkcji to nie jest tak zle.
Firmy, ktore mialy poupadacm juz to zrobily, te ktore byly bardziej
konkurencyjne rozwijaja sie i robia coraz lepsze produkty.

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki

Piotr Solarz wrote:

> Ktoś tranie ujął czym jest polska emigracja za Wielką Wodę nazywając to
> podnoszeniem średniego współczynnika IQ obu społeczeństw. :)

Smutne, bo prawdziwe, ale mimo to ROTFL

Andy

Michal Babilas

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki przyznal sie, ze...

> (...)
> BTW mam ostatnio ciekawa wymiane zdan na privie z
> "jaskiem z toronto" ;-)

Niemozliwe... z "jaskiem od pakowania walizek" ? Zaiste, there are more
things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy.
I czym Jasiek jezdzi? Jaka ma 'stajnie'? A co sadzi o Mitsubishi ? Priv
privem, Andy, ale nieomal nie masz prawa tego ukrywac.... :)

A powaznie. Jak zareagowalibyscie Panstwo na prosbe o 'zdecrosspostowanie'
tego watku i kontynuacje wylacznie na pl.soc.polityka - to juz jest bardzo
'off-off core' jesli chodzi o pl.misc.samochody.

Serdecznosci,
Michal B.

Mariusz Tarkowski

Malaga wrote:

> Zbyt dobrze znam tych "bojownikow" aby zachwywac do nich
> choc jeden marny strzep "szacunku" - to wczorajsze Leppery
> i nic wiecej !!!
>

> Malaga
Skomuszaly jakis, czy rzeczywiscie Malagi sie opil ???

Malaga

> [...]
> niezawisly sad. Do widzenia"
> Fajnie by Ci bylo?
> Tylko bez glupich komentarzy, to byl wniosek wynikajacy z Twojego toku

Smoku , przeciez ja wogole nie wykluczalem urzycia sily przez policje !!
( poczytaj dokladnie kiedy jestem stanowczo ZA )
.. chcialem tylko stwierdzic , ze urzywanie jej przedwczesnie i w sprawie
ktora jest praktycznie "polityczna" jest bez sesu !!

Jak dlugo politycy nie zapewnia jakiejs alternatywy dla polskiej wsi ,
to policja moze chlopow walic palami ile wlezie ... i nic to nie da !
.. a nawet wrecz przeciwnie - konflikt tak naladuje sie emocjami z obu stron
,
ze kiedys bedzie musialo dojsc do tragedji .

Co mnie jednak "wkurwia" to fakt , ze rozroznia sie palowanie ZOMO od
palowania
obecnej policji ( bo podobno maja inne paly !! )
, a nikt nie chce zrozumiec , ze to znowu chodzi o "desperacje" podjudzane
dodatkowo
przez Lepperow calej grupy spolecznej ktora nagle stoi bez perspektyw
a rzad nie umie lub nie chce temu zaradzic , zupelnie jak w PRL .

Jezeli wiec akceptujecie ten rzad nieudacznych owsikow nie bedacych w stanie
nic temu zaradzic - to jako zwolennicy sily bedziecie musieli ich zapalowac
na smierc , bo to sie NIGDY NIE SKONCZY !!
Widac nic sie po bledach PRL nie nauczyliscie .

Malaga

Malaga

Ogolnie nie twierdze , ze jestem przeciwko przemocy policji ,
tylko niech nikt nie gada , ze TA przemoc jest inny bo maja "inne" paly

A z takimi dupkami w rzadzie nie liczcie , ze wprowadza jakies reformy
powstrzymujace gospodarczy upadek milionow ludzi ,
.... bez tego policja bedzie musiala zapalowac na smierc conajmniej
polowe rolnikow .
Juz PRL musial stwierdzic , ze pala bez reform nic nie daje ,
ale Owsiki ucza sie wolno !!!

Paweł Socha

> A tak przy okazji na w/w temat - nie jestem w Polsce ale sadze , ze
> .. Policja ma racje , bo broni porzadku publicznego w kraju !

Oczywiscie ze ma racje

> .. Rolnicy maja racje , bo tylko ten kto jest w ich skorze moze zrozumiec w
> jak ciezkiej
> sa sytuacji i co to znaczy dla ich rodzin ,

a niby kto jest temu winien. Chyba tylko te 45 lat komuny ktore zniszczylo
(chociaz nie specjalnie bylo chyba co niszczyc) polska wies. Polska wies jest
zacofana, niewyksztalcona i podatna na dzialanie takich oszolomow jak leper. Ale
z pewnoscia nie jest to wina obecnego i poprzedniego i poprzedniego rzadu. Znam
wielu rolnikow (ale takich prawdziwych, a nie tych co stoja na drogach) co
zaczynali jak wszyscy, od przebierania gowna widlami, ale potrafili sie znalezc
w nowej sytuacji politycznej i gospodarczej i..............teraz maja takie
pieniadze o ktorych niejednemu miastowemu sie nie snilo. A do tego co maja
doszli uczciwa ciezka praca po kilkanascie godzin dziennie, w sobote niedziele i
switki. Niestety, ale z blokowania drog i chlania wody to sie w tym kraju nikt
chyba nie utrzymal jeszcze (no moze z pominieciem samego lepera ktory chyba
jedyny zyskuje w calym tym sporze).

Pawel

Krzysztof Pulapa

In pl.misc.samochody Tomek <td...@polbox.com> wrote:
> [...]
> byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
> A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Solidarnosc walczyla o "wolnosc", rolnicy walcza o pieniadze, a
wlascwie o przezycie. A to juz jest roznica, a nie hipokryzja.
W kazdym razie uwazam, ze maja racje, ale ta forma protestu to
nie jest rozwiazanie.

--
Pulapa Krzysztof , Politechnika Krakowska
E-mail: ji...@irc.pl, ji...@ftp.irc.pl, ji...@samorzad.admin.pk.edu.pl

Marek K.

>Powtarzam: sprawę blokad należy
>oddzielić od sytuacji powodującej blokady.
>
> pozdrawiam, Flasher

Wowczas cala dyskusja i analiza tej sytuacji nie mialaby w ogole sensu,
to tak jakby sad ocenial zdarzenie bez jego przyczyn.

Po przeczytaniu postow dot. blokad rolnikow dochodze do wniosku
ze duza czesc uczestnikow tej dyskusji nie zna albo nie chce znac
(chyba bardziej to drugie!!!) tragicznej sytuacji ekonomicznej rolnikow.

Informacje, ktore mi przekazala znajoma ktora uczy w szkole na wsi
sa przerazajace, dzieci nie maja ksiazek, polowa z nich jest niedozywiona,
ubierane sa w "lachmany", zagubione, zestresowane - i czy to jest
wina rodzicow ktorzy moze "nie dostosowali sie do gospodarki rynkowej"?
napewno nie - to co dzis jest na wsi IMO jest wynikiem wielu lat zaniedban,
wczesniej, system komunistyczny ktory deformowal ksztalt wsi, tworzyl
nieekonomiczne
struktury, dotowal ponad miare instytucje typu PGR,SKR itp., zas
gospodarstwa
prywatne traktowal "drugorzednie", dzis kiedy ta cala struktura (bez zadnych
zmian) zostala zostawiona sama sobie, nie jest w stanie poprawnie dzialac -
bez wlasciwej polityki rolnej panstwa
(ktorej nie bylo i nie ma) jest tylko jeden kierunek --> upadek + kilka
milionow ludzi bez srodkow do zycia, a to doprowadzi do powaznych
wystapien - duzo wiekszych niz blokady drog.

Obserwujac rolnikow ktorzy ciezko pracuja od rana do wieczora, gdzie w
efekcie nic z tego
nie maja i nie moga pomoc chociazby swoim pociechom nie zazdroszcze im tej
sytuacji,
a wystapienia z protestem we "wlasnej zagrodzie" napewno nikogo by nie
wzruszyly, wrecz
wzbudzily by tylko smiech.
Rolnicy obserwujac inne grupy zawodowe ktore "zdobywaja" panstwowa kase
(np. gornicy) - rolnicy mysla tak "czyzby oni byli z lepszej gliny, czy
nadal Gierek im Pomaga?" - oni moga my tez.

Slabsi psychicznie tego nie wytrzymuja odbierajac sobie zycie - mysle
ze niektorzy z tej grupy (wczesniejsze posty z wysylania czolgow, samolotow
i innych wynalazkow do zabijania - bez komentarza) tak by chcieli - wowczas
nie byloby
problemu z krnabrnymi rolnikami...

Wydaje sie ze wielu "dyskutantow" nigdy nie byla na wsi i ocena o niej
tworzy na bazie
roznych mediow, ktore nie zawsze przedstawiaja sytuacje taka jaka jest w
rzeczywistosci,
proponuje pojechac osobiscie i blizej porozmawiac z tymi ludzmi, zapoznac
sie z sytuacja
a wowczas mozna "dyskutowac".

Ta grupa zawodowa bardzo dlugo wytrzymala "przeobrazenia" ktore im
zafundowano, czekajac
na jakies dzialania kolejnych rzadow, a tu nic...
Rozmawialem kiedys z niemieckim rolnikiem, ktory powiedzial ze sie cieszy ze
rolnictwo
u nas pada, on chetnie wezmie pole i bedzie je zagospodarowywal (z poparciem
i dotacja
swojego rzadu).

Sam w ubieglym tygodniu musialem stac autem na blokadzie (co 15min.
przepuszczano pojazdy), przygladalismy sie (jechalem z zona) tym
ludziom, zestresowanym, zdesperowanym, gdzie obok kilkudziesieciu zbrojnych
policjantow staralo sie ich zastraszyc. Musze stwierdzic ze byli spokojni,
czego
nie powiem o niektorych kierowcach, ktorzy byli sklonni przejechac po
ludziach -
naprawde wstyd mi bylo za nich - zachowanie ich swiadczylo o ich poziomie.

Prosze postawic sie w sytuacji tych ludzi, a nie pietnowac, wysylac czolgi
itd.
Nie popieram blokad drog, ale staram sie tych ludzi zrozumiec, analizuje co
jest przyczyna i jak mozna temu zapobiec - gdyby tak wiekszosc myslala
na czele z rzadem wowaczas bylibysmy szybciej w "normalnosci", chwilowe
"gaszenie
pozarow" jak to robi rzad do niczego nie prowadzi.
Zona jest lekarzem (w Polsce) i tez ma za malo, w sprawie
"rolnikow" podziela rowniez moja opinie,
czyzby powinna uwazac ze "puscic czolgi na rolnikow
wowczas w kasie Balcerowicza i mojej bedzie wiecej?".

Pozdrawiam serdecznie wszystkich
Marek K.

Piotr Piesik

Malaga napisał(a) w wiadomości: <7ipdcc$6j0$5...@news01.btx.dtag.de>...

>Pala jest pala , a policja policja ,

Nic bardziej blednego.

Za chwile bedziesz oburzony, ze policja goni zlodziei i rozbojnikow.
Naprawde nie widzisz roznicy miedzy walka o wolnosc calego narodu
a wymuszaniem zapomogi przez niewielka grupe, ktora ma gdzies
reszte narodu, wiec i reszta ma gdzies ta grupe? Poczytaj sobie
gdzies historie samego Leppera, to Cie oswieci. I nie obrazaj

Piotr Piesik

Malaga napisał(a) w wiadomości: <7ipv2k$53u$4...@news06.btx.dtag.de>...

>.. Rolnicy maja racje , bo tylko ten kto jest w ich skorze moze zrozumiec w
>jak ciezkiej
>sa sytuacji i co to znaczy dla ich rodzin ,

hehehe, ciezka sytuacja :-))
kon by sie usmial
jak tylko sprzedadza plony albo kawalek pola na dzialki,
to zaraz kupuja sobie nowe zachodnie samochody
a potem nie maja za co obsiac pola; wiekszosc z nich jest
za glupia zeby gospodarowac w warunkach jakie teraz w kraju
sa, a co dopiero za pare lat w Europie
a jak jeszcze ktorys wezmie kredyt, to jazda z kombajnem na
droge zamiast do banku z ratami
znam paru takich madrali osobiscie, mnie by nie bylo stac na
takie ekscesy jakie oni sobie funduja a potem chca zebysmy my
wszyscy im to finansowali

>W jednym punkcie sie tylko moge calkowicie zgodzic LEPPER to szumowina
>i debil , no ale coz tak tez jest zawsze .... wes sobie chocby Walese !

o Jezu, jesli Lepper zostanie prezydentem to ja zostane Niemcem albo
Amerykaninem.
Tego po prostu nie zniose.

Piotr

Piotr Piesik

Piotr Solarz napisał(a) w wiadomości: <3751481D...@sklep.wroc.pl>...

> [...]
>choćby wrocławska US Pharmacia. Konfekcjonujš tam tylko leki, ktore
>przychodza ze Stanow. Cos tu jest nie tak.

Cos "nie tak" jest w Twoim wyborze kierunku studiow. Niestety, mlodzi ludzie
czesto wybieraja studia nie kierujac sie kryteriami "jaka prace po tym
dostane"
tylko "to mnie interesuje, w tym jestem dobry, na to latwo sie dostane".

Potem sa takie efekty.

BTW z brakiem badan to nieprawda - w mojej firmie dzialy badawcze,
technologiczne, kontroli jakosci, informacji naukowej, doskonale sie
rozwijaja.

Piotr

Krzysztof Polito

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki wrote:

> A Tobie Coca-Cola nosem i uszami leci. Wiesz cokolwiek o Lepperze i
> blokadach poza wzmianka na CNN?

Pewnie ze wie, w koncu Lepper byl niedawno na "tourne" w USA :-)

K.

Ireneusz Lupa

> [...]

>byli wstrzasnieci i lamentowali i bog wie co jeszcze ...
>A teraz jak solidarnosc wysyla policje to wszystko ok, nawet brawa ...

Zeby zarobic na zycie musze jezdzic. Niby dlaczego mam chodzic glodny ? A co
ja kr...a zrobilem rolnikowi ze mnie tez nie pozwoli zarobic ? Czy to nie
jest raczej powrot do komuny? Wszystkim tak samo i po rowno ? Ja sie na roli
nie znam, ale poniewaz rolnikowi nie wychodzi to niby dlaczego moja rodzina
ma miec za co jesc ?

Ot jest jak napisales "kurwa hipokryzja". Ciekawe co bys powiedzial gdybys
np. nie zdazyl na spotkanie i staracil iles tam pieniedzy i wiarygodnosc na
ktora pracowales iles tam miesiecy.

I.

Tomasz Kurzacz

> [...]
> robi tylko
> wlazi bez mydla do dupy UE , i robi to kosztem milionow obywateli !

Ale czy 27 proc. spoleczenstwa, ktorym jest ciezko, trzeba pomagac metoda -
doplacic troche, byle do nowego roku? Wg mnie szansa poprawy na nieco innych
zasadach jest wejscie do Unii, bo tam pewne sprawy sa rozwiazane systemowo,
a przecietna doplata do statystycznego rolnika jest kilkadziesiat razy
wieksza niz w Polsce (i co ciekawe, tez tam protestuja). Roznica jest tez
taka, ze tam w rolnictwie pracuje (scisle - mieszka na wsi) 4-7 proc. ludzi.
Dlaczego, jesli ktos ma splachetke pola, to juz nazywa sie rolnik i musi sie
z tego utrzymac? Ja mam kleszcze warte tyle, co jego pole. Czy jesli nie
znajde pracy, to tez mam tylko zadac doplat?
Rolnicy domagaja sie wiekszych cen pszenicy - a ja bym kazal wypiekac im
chleb z tej maki i tylko taki im sprzedawal. Przy tej zawartosci glutenu to
tylko kluchy mozna robic albo skarmiac bydlo.
Rozumiem, ze nagle trudno tyle ludzi zwolnic z pracy (bo tak naprawde to
chodzi o bezrobocie na wsi), zwlaszcza jesli dotyczy to ludzi, ktorzy sa
bardzo zwiazani z miejscem zamieszkania.
Zadania rolnikow to nic innego, tylko zadania, zeby reszta spoleczenstwa ich
utrzymywala (tak samo, jak gornikow). Jest to tak samo niemoralne, jak
rzeczywiscie pozbawienie ich jakiejkolwiek pomocy.
Na zakonczenie podam dwa ciekawe przyklady:
- ze statystyk wynika, ze rolnik w Polsce statystycznie pracuje 4 godz.
dziennie. A 40 proc. gospodarstw nic nie sprzedaje.
- bylem swego czasu we Francji na winobraniu. Ze mna pracowala kobieta,
ktora potrzebowala dorobic, bo - majac swoje wlasne gospodarstwo - nie byla
w stanie sie utrzymac na takim poziomie, jakim by chciala. Miala, bagatela,
400 ha obsianych pszenica, pracowala na nich praktycznie jedna rodzina. I
ona dorabiala na winobraniu (bo we wrzesniu i pazdzierniku nie ma prac
polowych przy pszenicy) na cudzej gospodarce. Czy widzieliscie w Polsce
rolnika, ktory najalby sie u innego do pracy?

Tomek K.

Tomasz Kurzacz

> .. chcialem tylko stwierdzic , ze urzywanie jej przedwczesnie i w sprawie
> ktora jest praktycznie "polityczna" jest bez sesu !!

Jesli na pol dnia zatrzyma Cie grupa rolnikow blokujac droge, a tobie
rozplywa sie 1,5 tony serkow homogenizowanych (o ironio, przeciez to wyrob
rolniczy), to gdzi tu jest sprawa polityczna?

> [...]
> przez Lepperow calej grupy spolecznej ktora nagle stoi bez perspektyw
> a rzad nie umie lub nie chce temu zaradzic , zupelnie jak w PRL .

Jesli zalozyc, ze od 1990 r. nie mamy samych debili ani dywersantow w
rzadzie, to moze sa jakies trudnosci, ktore nie sa tak latwe do
przezwyciezenia? Przeciez to bardzo latwo - doplacamy rolnikom, ile chca.
Tylko wtedy, to ja zaraz kupuje kawalek pola, obsiewam byle czym i czekam,
az mi to skupia (bo musza) i po takiej cenie, jaka ja podyktuje. Bo przeciez
musze sie z tego utrzymac i moja rodzine w miescie. Czy o to chodzi?
A potem okaze sie, ze podrozeje chleb i te 40 proc. gospodastw, ktore w
ogole nie ma dochodow, bo nic nie sprzedaje, przymiera glodem. Nie oszukujmy
sie - biedakom nie udziela sie kredytow i to nie oni protestuja. Bo tez nic
nie sprzedaja i cena zboza im powiewa, gleboko zreszta. Na kredyty stac
Leppera i to takim jak on zalezy na ich umarzaniu. A z kolei w takiej
sytuacji jest tylko czesc rolnikow, reszta klepie biede i to raczej o nich
nalezy sie martwic, bo jesli kiedys oni wyjda na drogi, to nie skonczy sie
na palowaniu.

Tomek K.

> [...]
zapalowac
> na smierc , bo to sie NIGDY NIE SKONCZY !!
> Widac nic sie po bledach PRL nie nauczyliscie .

Ps. Rozumiem, ze Ty dokladnie wiesz, co bys zrobil na miejscu rzadu.
Zreszta, sadze ze moznaby zaryzykowac i postawic Leppera na ministra
rolnictwa. Wtedy natychmiast byloby wszystkim dobrze.

Malaga

> [...]
> znam paru takich madrali osobiscie, mnie by nie bylo stac na
> takie ekscesy jakie oni sobie funduja a potem chca zebysmy my

No to mamy "demokratyczny" wniosek , i przysza wersje polityki "owsikow"
--- Zapalowac na smierc wszystkich "Glupich" w Polszy !!!
... ciekawe kiedy przyjdzie na nich kolej ???

> Piotr

malaga

It is loading more messages.