pochwala polonii

CC

Od dluzszego czasu mialem napisac ten post dot. polonii, pod wplywem
chamskich atakow na tej liscie na emigrantow.
Przyspieszyl to film ktory przed chwila zakonczyl sie w tv - tak samo
jak za komuny wazne i dobre programy nadaje sie w polsce po polnocy.
Film na kilku przykladach pokazywal losy emigracji solidarnosciowej - na
koniec podano zaskakujaca informacje - w latach 80-83 wyjechalo z Polski
2 mln. ludzi.
Wracajac do postu to uwazam ze w polskim bagnie a wlasciwie szambie nie
ma nadziei - jedna z ostatnich szans tego zalosnego kraju stanowi
polonia. Jesli pojawi sie tu jakis patriotyczny ruch i uzyska poparcie
spoleczne to powinien starac sie uzyskac szerokie poparcie polonii i
powinien zaangazowac ja do bezposredniego rzadzenia krajem.
Wielu tych ktorzy wyjechali to najlepsi synowie i corki tej ziemi,
patrzac z dystansu maja prawdziwszy osad sytuacji w kraju niz holota
sejmowa, z racji swojego wyksztalcenia, doswiadczenia, kontaktow i zycia
w prawdziwym kapitalizmie sa w stanie postawic prawidlowa diagnoze i
znalezc najlepsze rozwiazanie.

CC
"Obywatelskie nieposluszenstwo"
http://www.obywatele.phg.pl

St. Cone

Uzytkownik "CC" <thor...@alpha.net.pl> napisal w wiadomosci
--------------
Wielu, którzy wyjechali (bardziej odpowiednim slowem bylo by
spierdolili) to dorobkiewicze, a nie najlepsi synowie tej ziemi. Wyjechali,
bo poszli na latwizne. Wyjechali, bo tam zylo sie lepiej, wyjechali, bo tam
byly pieniadze.
Wiec insekcie zechciej nie pierdolic.

St. Cone

Pomian

> [...]
zycia
> w prawdziwym kapitalizmie sa w stanie postawic prawidlowa diagnoze i

90% tej emigracji to emigracja ekonomiczna (za chlebuniem).
Paru porzaadnych ludzi tam siee znajdzie, ale bez przesady
z tymi najlepszymi corkami i synami :)))
W stanach upally a ty w Polsce dostalless udaru ?
Kadzisz emigrantom jak poparzony.

--
Pomian
HARALD OFF FREE ORTHOGRAPHY

Grzegorz

> 90% tej emigracji to emigracja ekonomiczna (za chlebuniem).

W takim razie te 90% wyjechalo w cytowanych latach 1982-1983 a pozostale 10%
w latach 1980 - 1981.
Ta pozostala grupa z przyczyn politycznych.
Oczywiscie to wersja dla Ciebie.
Ja uwazam, ze oni spierdolili, jak napisal koniu.
W tym filmie byla kobieta co zostawila swoje dziecko w Polsce.
I co kurwa? Do dzis tam siedzi!!!
A inny zastanawial sie, gdzie jego ojczyzna. I dla TV (a raczej na potrzeby
szeroko pojetego "patriotyzmu medialnego" powiedzial, ze chyba jednka
Polska. Chyba jednak. Chyba...
Jedyne pozytywne wrazenie wywarl na mnie Pan z Francji (pianista), który
m.in. powiedzial, ze chce wrócic.

Grzegorz

Weronikad

> [...]

>bo poszli na latwizne. Wyjechali, bo tam zylo sie lepiej, wyjechali, bo tam

Wyjechali, mozesz nazywac to jak chces. Wiekoszosc wyjechala bo miala "dosyc"
rodzinnego chleba, zatechlej atmosfery, wyjechali w poszukiwaniu lepszych
mozliwosci zarobkow i ksztalcenia dzieci. Wyjezdzajac nie poszli "na latwizne",
na latwizne poszli ci ktorzy zostali w kraju a teraz sciskaja dupe z zalu ze
tego nie zrobili i wypisuja takie rzeczy jak OBYWATEL.

Weronikad

> [...]

>z tymi najlepszymi corkami i synami :)))
>W stanach upally a ty w Polsce dostalless udaru ?

Zawsze mowilem,ze porzadni zostali w kraju i sycza z zawisci. Dawali sobie rade
w Polsce, podjeli decyzje wyjazdu z kraju i radza sobie wcale nie zle na
emigracji. Czy to nie wystarczajacy dowod jacy ludzie wyemigrowali.

St. Cone

Uzytkownik "Weronikad" <wero...@aol.com> napisal w wiadomosci

> [...]
ze
> tego nie zrobili i wypisuja takie rzeczy jak OBYWATEL.
---------
No i bardzo dobrze. Kazdy powinien najpierw zyc dla siebie i swojej rodziny.
Dopiero pózniej dla innych i dla kraju. Ale nie widze powodu, zeby nazywac
ich "najlepszymi synami narodu"

St. Cone

patient

Pomian wrote:

> 90% tej emigracji to emigracja ekonomiczna (za chlebuniem).

Ciekawa hierarchie wartosci macie towarzyszu:
Jak emigrowac "za chlebuniem" to nieporzadny?
A jak biegac "za chlebuniem" po kraju
to porzadny? Oj towarzysze, od dawna
wiadomo, ze macie porabana ta wasza "logike",
imienia Kalego.

> Paru porzaadnych ludzi tam siee znajdzie, ale bez przesady
> z tymi najlepszymi corkami i synami :)))

Najlepsze "syny" takie jak towarzysz autor postingu
+ towarzysze z SLD zostali oczywiscie w kraju.
Tylko jakiego kraju i narodu to "syny", ktoz
to odgadnie?

> W stanach upally a ty w Polsce dostalless udaru ?

Mozze to udar deszczowy?

> Kadzisz emigrantom jak poparzony.

Lepsze to nizz czepiac siee ich jak
podtopiony, za trawkiee lub brzytwee.

patient

Jedyne co daje sie zauwazyc w twoim postingu to prymitywny szowinizm:
"Kto nie je, q..., taki jak ja i nie robi tego co ja, i nie mieszka
tam gdzie ja, to je, q..., ch... i sq...syn! Tak mi dopomoz
'Partyjko' ty moja przenajswietsza, Amen!"

Weronikad

> [...]

>Dopiero pózniej dla innych i dla kraju. Ale nie widze powodu, zeby nazywac

Najgorszymi synami narodu? Co zrobili ci najlepsi "synowie"?

St. Cone

Uzytkownik "Weronikad" <wero...@aol.com> napisal w wiadomosci
--------
Dla Ciebie sa tylko dwa kolory. czarny i bialy?

St. Cone

Johnny Walker

"St. Cone" <stc...@wp.pl> wrote in message

> Dla Ciebie sa tylko dwa kolory. czarny i bialy?

Dla mnie nie....
Ja jestem SZARYM synem narodu.
Nie mylic z Kowalskim

Walker

panslavista

Zapomniałeś jeszcze o czerwonym - zagrożenie
i zielonym - nadziei i..... głupoty.

Johnny Walker

"panslavista" <pansl...@poczta.onet.pl> wrote in message

> Zapomniałeś jeszcze o czerwonym - zagrożenie
> i zielonym - nadziei i..... głupoty.
i zoltym.... papieskim.
Wymieszane do kupy daja teczowy, a co ten oznacza to Ty wiesz najlepiej

Walker

Stary Wiarus

In article <9kv59m$gih$1...@news.tpi.pl>, "Pomian"
<czer...@pazdziernik.prv.pl> wrote:

Towarzyszu Pomian, przyblizcie nieswiadomym:

Dlaczego jak Kali sie miotac za chlebuniem po kraju, to dobrze
a jak Kali sie miotac za chlebuniem poza jego granicami, to zle?

Pozytek na czysto z tej drugiej sytuacji, towarzyszu Pomian, macie taki,
ze kazdy kto na chlebunio poza granicami zarabia, ten z wami, towarzyszu,
o miejsca pracy w kraju nie konkuruje, co mogloby sie dla was jak
najgorzej skonczyc z uwagi na wasza ortografie i nie tylko.

Jesli roscicie sobie, towarzyszu, jakas szczegolna zasluge z tytulu
siedzenia na waszej szowinistycznej dupie i oczekiwania az wam chlebunio
pod nos przyniosa, i posmaruja, i w czolko pocaluja, i serdecznie beda
namawiac do jedzenia, to ja wam osobiscie zalecam odwiedziny w Lagos,
Nigeria, Afryka Zachodnia.

Wszedzie tam, na tablicach reklamowych, plakatach, nalepkach, kreda na
murze, to samo haslo: NO FOOD FOR A LAZY MAN. W polskich okolicznosciach
jak ulal sie to haslo stosuje do takich jak wy, towarzyszu, co by chcieli
codziennie suty obiad spozywac na koszt dawno zmarlych bohaterow, jako
wcielony Chrsytus Narodow.

Ta zdrowa tendencja ludu Afryki Zachodniej i do was, towarzyszu predzej
czy pozniej dojdzie, co daj panie Boze amen.

--
Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

Stary Wiarus

In article <9kv3rn$2n5$1...@riot.atman.pl>, "St. Cone" <stc...@wp.pl> wrote:

> [...]
> bo poszli na latwizne. Wyjechali, bo tam zylo sie lepiej, wyjechali, bo tam

Ty, swiety Stozku, natomiast nie zapomnij postawic swieczki co najmniej
dwa razy w tygodniu, z wdziecznosci dobremu Panu Bogu, ze nie przyszlo ci
do glowy spierdolic. Tacy jak ty zdychaja w swiecie z glodu, kiedy trzeba
przestac gadac, a zaczac wlasnymi raczkami pracowac na zycie.

Latwizna na emigracji? Najsmieszniejsza rzecz, jaka slyszalem w ciagu
ostatnich 20 lat... Latwizna to jest, laskawco, w polskich lapowkach, w
polskich pieniadzach wymuszanych za nic, w polskim gadaniu, ktore nic nie
kosztuje. Tam gdzie nikt twojej narodowosci nie jest ciekawy, musisz swoja
wartosc udowodnic.
A z tym, swiety Stozku, mialbys powazne klopoty

--
Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

Stary Wiarus

> [...]

> bo poszli na latwizne. Wyjechali, bo tam zylo sie lepiej, wyjechali, bo tam

Drogi sw. Stozku, a nie zapomnij postawic swieczki przynajmniej dwa razy w
tygodniu z wdziecznosci dobremu Panu Bogu ze ci nie pozwolil spierdolic. W
swiecie, moj dobry Stozku, tacy jak ty zdychaja z glodu, jak trzeba

przestac gadac, a zaczac wlasnymi raczkami pracowac na zycie.

Tam gdzie nikt twojej narodowosci nie ciekawy, swoja wartosc trzeba od
poczatku udowadniac. A ty, drogi Stozku, mialbys z tym bardzo powazne
klopoty.

Wez sie lepiej za odbudowe walow przeciwpowodziowych, bo inaczej bedziesz
musial regularnie co trzy-cztery lata skomlec o pomoc od tych, co
spierdolili i tam pracowali, podczas kiedy ty gadales zamiast sie walami
zajac ogolnie, nie skupiajac sie jeno na sobie.

--
Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

szczupak

Użytkownik St. Cone <stc...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9kvmm8$8fg$1...@riot.atman.pl...

> No i bardzo dobrze. Kazdy powinien najpierw zyc dla siebie i swojej rodziny.
> Dopiero pózniej dla innych i dla kraju. Ale nie widze powodu, zeby nazywac
> ich "najlepszymi synami narodu"

Witam

Pan w ogole malo widzi a jesli juz to nijak sie to ma do rzeczywistosci.
Moze to "lewicowy zezik" ale mysle , ze nie tylko

szczupak

Pomian

> Dlaczego jak Kali sie miotac za chlebuniem po kraju, to dobrze
> a jak Kali sie miotac za chlebuniem poza jego granicami, to zle?
> Stary Wiarus

Nie napisallem, rze ci porzaadni to akurat ci co
nie "za chlebuniem" wyjechali, to nie ma znaczenia.

Polska rzeczywistosscc budujaa mieszkajaacy
w Polsce i nawet niekoniecznie Polacy. Udziall polonii
w tym budowaniu to skrajny margines, ktury morzna pominaacc.
Mimo to emigranci uwarzajaa za stosowne wtraacacc
siee w nasze sprawy i to z pozycji bogatego krewnego,
ktury przyjerzdrza raz na rok i rozstawia meble po kontach.
Nazywam takich bezczelnymi emigrantami, oczywiscie
nie wszyscy tacy saa, ale do najbardziej bezczelnych
nalerzy na przykllad Nowak-Jeziorannski.

Ace

"St. Cone" wrote:

Wielu rowniez nie-dorobkiewiczow/najlepszych synow Polski, ktorym isc na
latwizne nawet nie przyszloby do glowy i ktorym idea latwiejszego zycia jakiego
posiadanie pieniedzy umozliwialoby, takich np. jak autor powyzszego postu,
pozostalo w Polsce...
...Czyz nie prawda St. Cone?

-Ace-

Ace

Pomian wrote:

Zazdrosny jestes ze nie ma powodu aby tobie kadzic?

-Ace-

Ace

Grzegorz wrote:

Jaskrawy przyklad lokalnego 'hurrra patriotyzmu.'
Echhhh Polacy, kiedy wreszcie wychylicie te swoje zakute paly z tego swojego
zascianka...

-Ace-

TK

wero...@aol.com (Weronikad) wrote in

> Wyjechali, mozesz nazywac to jak chces. Wiekoszosc wyjechala bo miala
> "dosyc" rodzinnego chleba, zatechlej atmosfery, wyjechali w
> poszukiwaniu lepszych mozliwosci zarobkow i ksztalcenia dzieci.

Zamiast próbować zmienić własny kraj....

> Wyjezdzajac nie poszli "na latwizne", na latwizne poszli ci ktorzy
> zostali w kraju a teraz sciskaja dupe z zalu ze tego nie zrobili i
> wypisuja takie rzeczy jak OBYWATEL.

Sorry - dla mnie to była ucieczka. IMHO Polonia nie powinna mieć prawa
głosu.... (ich nie dotyczy co w Polsce się dzieje)
Marzenia o tym, że coś pomogą, coś ułatwią itp - nie mają żadnych
podstaw... (uczy tego doświadczenie).

Tomasz

Ace

Pomian wrote:

> [...]
> w tym budowaniu to skrajny margines, ktury morzna pominaacc.
> Mimo to emigranci uwarzajaa za stosowne wtraacacc

Bo maja do takiego wtracania sie takie samo prawo jak ty..

> i to z pozycji bogatego krewnego,

Acha, tu cie boli...

> ktury przyjerzdrza raz na rok i rozstawia meble po kontach.

Jesli 'dekoracja wnetrza' chujowa (ze wzgledu na to ze lokalni
'dekoratorzy wnetrz' do dupy) to czemu nie sprobowac jej zmienic? Czemu
nie wziac pod uwage zdania dekoratorow z zewnatrz majacych niejeden
dobry pomysl na 'gustowne przemeblowanie'...?

> Nazywam takich bezczelnymi emigrantami, oczywiscie
> nie wszyscy tacy saa

Jaka szkoda, no nie? Gdyby wszyscy tacy byli to moznaby wiecej na ten
temat napisac...

-Ace-

Andrzej Zbierzchowski

> [...]
> na latwizne poszli ci ktorzy zostali w kraju a teraz sciskaja dupe z zalu ze
> tego nie zrobili i wypisuja takie rzeczy jak OBYWATEL.

Zamiast wziąć się TU za robotę i zrobić coś, aby zmienić tę zatęchłą
atmosferę wyjechali na gotowe - tam, gdzie za pracę płacą tyle, ile się
należy, gdzie podatki idą na budowę i utrzymanie obiektów ogólnej
użyteczności, na porządek i ład, na bezpieczeństwo, na to wszystkona co
TU wiecznie nie ma pieniędzy - choć są, i to niemałe, na setki innych
rzeczy. Wyjechali tam, gdzie klecha nie pakuje się z butami w prywatne
sprawy obywatela a jak spróbuje to ma przesrane. I jakoś tak
przyzwyczaili się do tego miejsca w którym się znaleźli, ze dupy stamtąd
nie ruszą, a bycie Polakiem to dla nich li tylko wrzeszczenie, wtykanie
nosa w sprawy (które JUŻ NIE SĄ ICH SPRAWAMI, bo się ich wyrzekli lat
temu X) i pisanie głupot po grupach dyskusyjnych. A wróć tu jeden z
drugim cwaniaczku i pokaż klasę... Zobaczymy, na ile Ci starczy tej
polskości i patriotyzmu.

Weronikad - nie jest to wprost do Ciebie, tylko do tych, którzy pod ten
opis podpadają. Mam na tej grupie parę typów...

Do Ciebie wprost zaś: o tych co wyjechali i tych, co nie wyjechali. IMO
tu, w Polsce jest trudniej i mniej przyjemnie żyć. Ci którzy tu zostali
IMO podjęli najcięższe wyzwanie. Sam żałuję, że nie wyjechałem. Ale gdy
kiedyś mi się tak ułoży, wyjadę i z radością odetnę się od tego bajzlu i
moja noga nie postanie ani na wyborach, ani na tej grupie. Bo już będę
miał to w dupie :).
ANDRZEJ ZBIERZCHOWSKI

szczupak

Użytkownik Pomian <czer...@pazdziernik.prv.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:9kv59m$gih$1...@news.tpi.pl...

> 90% tej emigracji to emigracja ekonomiczna (za chlebuniem).

No i jakie wnioski ?
Jak ktos za chlebem to swinia bo mu lewicowe przysmaki nie
smakowaly ? Niewdziecznicy

> Paru porzaadnych ludzi tam siee znajdzie, ale bez przesady
> z tymi najlepszymi corkami i synami :)))

To ci co spieprzali przed politykami jakze bliskimi
panskim pogladom sa porzadni ? Ciekawe ... ciekawe

> W stanach upally a ty w Polsce dostalless udaru ?
> Kadzisz emigrantom jak poparzony.

A pan pieprzysz jak poparzony.
Wy caly czas pokazujecie jak wspaniale potraficie
rzadzic to i nie dziwota, ze krytyka was tak drazni

szczupak

TRABUL

Użytkownik Andrzej Zbierzchowski <andr...@interia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3B73B5BD...@interia.pl...

Cos wacpan krzywo nawija!! Dla ulatwienia, podpowiem pytaniem
naprowadzajacym : Jacy ludzie zbydowali sile i potege USA ? Jezeli odpowie
pan sobie na to pytanie, ocena emigrantow moze byc co kolwiek inna.
Ze swej strony powiem, ze podziwiam tych ludzi za odwage w szukaniu swojego
miejsca na ziemi :-)))

TRABUL

szczupak

> [...]

> kiedyś mi się tak ułoży, wyjadę i z radością odetnę się od tego bajzlu i

> moja noga nie postanie ani na wyborach, ani na tej grupie. Bo już będę

Witam

Zaraz widac zes pan prawdziwy Polak
W Polsce Polak, w USA Amerykanin ale kurcze nie wyjezdaj pan
do Zimbabwe albo Japonii bo moze byc ciezko

szczupak

St. Cone

Użytkownik "szczupak" <or...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
----------------
Rybeńko,
po pierwsze, zachowujesz się jak małe dziecko, które nauczyło się nowego
powiedzonka. Rozumiem, że teraz "zezik" będzie Twoim "przebojem"
Po drugie, zechciej rozszerzyć swą wypowiedź, bo jakoś nic z niej nie
wynika. Chyba, że chciałeś Sobie tylko "pozezować" - wtedy OK.

St. Cone

Krzysztof Machnicki

Pan CC napisal:

> Wielu tych ktorzy wyjechali to najlepsi synowie i corki tej ziemi,

Zapewne, Panie CC, zapewne. Niestety, my do owych
"najlepszych synow i corek" jakos szczescia nie mamy.
Jak sie czyta produkcje naszej PT emigracji,
zamieszczane na liscie p.s.p. (takze i w tym watku),
to - sadzac po ich poziomie - widac wyraznie, ze
"najlepsi synowie i corki" liste te skrzetnie
omijaja.

KM

--== Sent via Deja.com ==--
http://www.deja.com/

St. Cone

Użytkownik "Stary Wiarus" <st...@zampolit.mil.pl> napisał w wiadomości
------------
Zaczynasz Waś pieprzyć głupoty.
Ile jeszcze razy się powtórzysz?

St. Cone

St. Cone

Użytkownik "Stary Wiarus" <st...@zampolit.mil.pl> napisał w wiadomości
-------------
Przecież nikt Ci nie zabrania udowadniać Swojej wartości, a że
potrzebujesz do tego łopaty i tężyzny fizycznej - to już Twój problem. Każdy
ma taki los, na jaki sobie zasłużył, albo potrafił sobie sam wypracować.
Wcale nie żałuję tego, że potrafię dawać łapówki. Jest to bardzo
specyficzny kontakt z drugim - na ogół obcym - człowiekiem. Zawsze wymaga to
dużo sprytu i indywidualnego podejścia to łapówkobiorcy. Jest to znakomite
doświadczenie i prawdziwa nauka życia. No cóż różne są charaktery ludzi.

St. Cone

TRABUL

Użytkownik Krzysztof Machnicki <krz...@my-deja.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2001081011...@mail21.bigmailbox.com...

> [...]
> to - sadzac po ich poziomie - widac wyraznie, ze
> "najlepsi synowie i corki" liste te skrzetnie

Badz pan czlowiek i powiedz mnie glupiemu, co to ma do rzeczy?

TRABUL

St. Cone

Użytkownik "Ace" <a...@screwingwithyourmindat.net> napisał w wiadomości

> [...]
jakiego
> posiadanie pieniedzy umozliwialoby, takich np. jak autor powyzszego postu,

-------------------
Wam wszystkim to już się w główkach porujnowało z tym wartościowaniem.
Kurwa, jakich najlepszych synów narodu. To co, jeden idiota z drugim
powie o tych, którzy np. przelewali krew w czasie wojny - "lepsi od
najlepszych ....", czy "bardziej najlepsi ..."
Nie wiem, jak Ty, ale ja wcale nie mam aspiracji zostania "najlepszym
synem narodu", bo to prawie zawsze uwłaczało by tym naprawdę Najlepszym. Czy
Wy już nie znacie innych przymiotników? Zaraz się okaże, że naród dzieli się
na najlepszych synów narodu i najlepszych skurwysynów narodu. Nic pośrodku.
"Cuś "piknego"

St. Cone

Andrzej Zbierzchowski

TRABUL wrote:
> [...]
> pan sobie na to pytanie, ocena emigrantow moze byc co kolwiek inna.
> Ze swej strony powiem, ze podziwiam tych ludzi za odwage w szukaniu swojego

Ależ Szanowny Trabulu!
Nie chodzi mi o tych co wyjechali i ciężko pracują tam! Ja mogę być TU
dobrym Amerykaninem (na przykład) a TAm - dobrym Polakiem. To łatwe.
Dużo trudniej być Tu dobrym Polakiem a TAM dobrym Amerykaninem. Ja pluję
na dobrych Polakach z dala... Na patriotów z dystansu. Ot wszystko.
ANDRZEJ ZBIERZCHOWSKI

Krzysztof Machnicki

Pan Trabul zapytal:

> Badz pan czlowiek i powiedz mnie glupiemu, co to ma do rzeczy?

Do rzeczy to to ma, bo dotyczy emigracji.
Natomiast prosze nie zadac, zebym to, co
napisalem, przekladal na - powiem tak - jezyk
listy p.s.p. Chcialem przynajmniej raz byc
odrobine poprawny politycznie. :-)

gdziesiu

Użytkownik Grzegorz <greg...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b731d9f$1...@news.astercity.net...

> W takim razie te 90% wyjechalo w cytowanych latach 1982-1983 a pozostale
10%
> w latach 1980 - 1981.
> Ta pozostala grupa z przyczyn politycznych.

Znam osobiscie kilku, powiedzieli, "ze byla okazja i tyle"

> [...]
> Polska. Chyba jednak. Chyba...
> Jedyne pozytywne wrazenie wywarl na mnie Pan z Francji (pianista), który

Jesli juz ktos decyduje sie na wyjazd, to jego sprawa. Dorabianie jakiejs
wznioslej ideologii, zwlaszcza dzisiaj, gdzie tyle lat po "obaleniu", to
lekka
przesada. Ja tam nie mam nic przeciwko. Choc na moja siostre jestem
wkurzony, ale to dlatego, ze mi jej brakuje tutaj.
--
Grzesiek

gdziesiu

Użytkownik Weronikad <wero...@aol.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:20010809224654...@mb-mn.aol.com...

> [...]
> w Polsce, podjeli decyzje wyjazdu z kraju i radza sobie wcale nie zle na
> emigracji. Czy to nie wystarczajacy dowod jacy ludzie wyemigrowali.

Jejku po co generalizowac, przeciez juz to przerobilismy kiedys
Mniej lub bardziej "fajni" sa tu i tam.
--
Grzesiek

Weronikad

>From: "St. Cone" stc...@wp.pl
>Date: 8/10/01 4:31 AM Pacific Daylight Time

>------------
>Zaczynasz Waś pieprzyć głupoty.
>Ile jeszcze razy się powtórzysz?
>
>St. Cone

Stary nie pieprzy glupot. Dobrze mowi i ma racje.

Weronikad

> [...]

>atmosferę wyjechali na gotowe - tam, gdzie za pracę płacą tyle, ile się
>należy, gdzie podatki idą na budowę i utrzymanie obiektów ogólnej

Wyjedz i Pan, kto zabrania. Macie paszporty w kieszeni, hajda za granice. Tutaj
czeka wszystko gotowe na emigrantow. Daja prace (dobra prace), daja nawet
$100.000 na zagospodarowanie (nie pozwalaja jednak za to kupic Mercedesa). Czy
byl by to problem dla Pana?

>Sam żałuję, że nie wyjechałem. Ale gdy
>kiedyś mi się tak ułoży, wyjadę i z radością odetnę się od tego bajzlu i
>moja noga nie postanie ani na wyborach, ani na tej grupie. Bo już będę
>miał to w dupie :).

Zaczynasz Pan mowic jak rozsadny czlowiek.

Stary Wiarus

"gdziesiu" <gdzi...@interia.pl> wrote in message news:<3b73...@news.vogel.pl>...

Po co generalizowac? A po co generalnie syczec z zawisci, jak sie to
obecnie ogolnie w kraju praktykuje, bo bida znowu nastala, wiec ci,
ktorym sie "udalo" to znowu wrog? Czy ty bys, kolego, najchetniej
wprowadzil rozdzielnik, komu wolno wyemigrowac, a komu nie?

Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

St. Cone

> Stary nie pieprzy glupot. Dobrze mowi i ma racje.
--------
Czy ktos Wam juz to mówil, ze jestescie (Ty i Wiarus) zywymi
przykladami tego, ze scenariusz filmu "Szczesliwego Nowego Roku" ma wszelkie
podstawy, zeby w ten wlasnie sposób pokazac Polonie.

St. Cone

szczupak

Użytkownik St. Cone <stc...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9l0ftd$gi5$1...@riot.atman.pl...

> [...]
> Po drugie, zechciej rozszerzyć swą wypowiedź, bo jakoś nic z niej nie
> wynika. Chyba, że chciałeś Sobie tylko "pozezować" - wtedy OK.

Juz tlumacze o co mi szlo. Zechcial pan napisac, ze cytuje

[...]

Ktos kto opuszcza swoj kraj musi miec powody panie St.Cone
I to mocne powody nie tam byle chetke. Ci dorobkiewicze
jak pan ich lekcewazaco nazwal to ludzie, ktorzy wiele zaryzykowali
i wiele przeszli a wielu sie udalo. Niewatpliwie maja dzieki temu
wieksze pojecie o swiecie. Pisanie ze poszli na latwizne to
juz nie wiem jak nazwac. Pana pogarda dla ludzi, ktorzy chca
sie dorobic swiadczy o typowo lewicowym bujaniu w oblokach.
Kto w takim razie ma rozwijac ten kraj. Wedlug pana pewnie ci
ktorzy nie mysla o pieniadzach a o wyzszych celach i uduchowieniu.
A moze ci , ktorzy beda zapieprzac za darmo dla jakichs pana
lewicowych idei ? Rozumiem ze tak widzi pan ideal patrioty.
Nie dziwi mnie wiec, ze tych kilka milionow ludzi opuscilo Polske
za rzadow panu podobnych.
Druga sprawa to olbrzymi kapital ludzki i materialny, ktory mozna
i trzeba wykorzystac ale pan to z pogarda odrzuca. Dlaczego ?
Przyklady krajow, ktore to w pelni wykorzystuja nie sa dla pana
oczywiscie godne uwagi.
W zwiazku z tym mam pytanie. Kiedy w koncu otworza sie
panu te lewicowe oczy na realny swiat ?
Bo to ze widzi pan tylko to co chce widziec dla mnie jest oczywiste
stad wlasnie ten "lewicowy zez"

szczupak

Grzegorz

> [...]
> tam gdzie ja, to je, q..., ch... i sq...syn! Tak mi dopomoz
> 'Partyjko' ty moja przenajswietsza, Amen!"

Gówno masz w gębie. To twój patent ;)

Grzegorz

Grzegorz

> Jaskrawy przyklad lokalnego 'hurrra patriotyzmu.'

czyli tego, czego brakuje u ciebie.

Grzegorz

Grzegorz

> [...]
> rodzinnego chleba, zatechlej atmosfery, wyjechali w poszukiwaniu lepszych
> mozliwosci zarobkow i ksztalcenia dzieci.

Wiesz co Weronka, nie pierdol, dobra?
Zwlaszcza w sprawie dzieci pojechala ta babka, co zostawila dziecko w
Polsce.

> Wyjezdzajac nie poszli "na latwizne",
> na latwizne poszli ci ktorzy zostali w kraju a teraz sciskaja dupe z zalu
ze
> tego nie zrobili i wypisuja takie rzeczy jak OBYWATEL.

No tak, spierdolili i zostawili Polske na pastwe innym. Róbta co chceta.
A teraz gdy sie cos zmienilo to sa WIELKA POLONIA.
Pieprzyc ich!

Grzegorz

Weronikad

> [...]

>panu te lewicowe oczy na realny swiat ?
>Bo to ze widzi pan tylko to co chce widziec dla mnie jest oczywiste

Taki punkt widzenia nie ma nic wspolnego z "lewicowoscia" czy lewicowym zezem.
To jest ta, nasza,polska bezinteresowna zawisc. Dreczy to wielu, to jest jak
choroba ktora po rowno traktuje zarowno lewakow jak i prawicowcow.

Weronikad

> [...]

>przykladami tego, ze scenariusz filmu "Szczesliwego Nowego Roku" ma wszelkie
>podstawy, zeby w ten wlasnie sposób pokazac Polonie.

Widzisz ogladam ambitniejsze filmy niz ten ktory wymieniles. Polonie moga
pokazywac jak sobie chca (wam tam w kraju poprawi samopoczucie). Co mowia o
Polonusach ludzie ktorzy cos znacza i znaja temat polecam artykul K. Zanussiego
w Polityce z kwietnia 2001

Weronikad

> [...]

>Wiesz co Weronka, nie pierdol, dobra?
>Zwlaszcza w sprawie dzieci pojechala ta babka, co zostawila dziecko w

Tylko jedno dziecko?? Jedna babka zostawila? Ilu ojcow zostawilo dzieci zyjac w
kraju nigdzie dupy nie ruszajac? To taki sam element, znajdziesz wrod roznych
grup

.>

>No tak, spierdolili i zostawili Polske na pastwe innym. Róbta co chceta.
>A teraz gdy sie cos zmienilo to sa WIELKA POLONIA.
>Pieprzyc ich!

co se tam zminilo na wiela? jak staliscie z wyciagnietymi lapami tak stoita
daly. Polonia sie nie miesza w wasze sprawy ale nie wyciata lap w strone
Polonii. OK?

St. Cone

> [...]
> panu te lewicowe oczy na realny swiat ?
> Bo to ze widzi pan tylko to co chce widziec dla mnie jest oczywiste

-------------
To lecim Rybeńko,
po pierwsze, nie była to negacja Poloni, ale sposobu jej nazywania
(najlepszy syn narodu). A po drugie, sięgnąłem sobie pamięcią wstecz i udało
mi się zliczyć ze trzydzieści osób wśród znajomych (z którymi utrzymuję
jakiś kontakt), mieszkających teraz na zachodzi na stale. Wynik jest
zaskakujący. Prawie wszyscy (ze cztery, pięć wyjątków) wyjechali na zachód
do tzw. pracy. Nie mieli zamiaru zastawać tam na stałe. Zostali tam, bo
stwierdzili, że jest to wygodniejsze, łatwiejsze, bardziej popłatne. Część
przestraszyła się stanu wojennego i zdecydowała się zostać na zachodzie.
Część z nich, jak zobaczyli jaki jest przelicznik złotówki do dolara, po
przemianach politycznych, to stwierdziła, że lata pracy na zachodzi i
wielkich wyrzeczeń poszły się jebać - więc ściągnęli swoje rodziny i zostali
Polonią. Kilku musiała wyjechać z kraju i wyjeżdżała na stałe - ale powód
był tak prozaiczny jak np. pan prokurator, który zaczął się interesować daną
osobą i jej działalnością w kraju - bynajmniej nie polityczną.
Podejrzewam, że inni, w tym również Pan ma znajomych, którzy kierowali
się takimi samymi przesłankami. Na prawdę mało kto opuszczał ojczyznę
wiedząc, że robi to na stałe. Były to na ogół wyjazdy czasowe, a że życie
tak się potoczyło, to zostali na stale. Musi Pan również uwzględnić, że
istnieje też część Poloni, która wyjechała na "dorobek" - została tam w
konsekwencji na stałe - mając później głęboko w dupie swoje dzieci,
żony/mężów. Może to o nich CC (tak jak mucha - dlatego insekt) pisał, że są
najlepszymi synami narodu.
Pani Szczupak (herbu trzy śledzie), nie ma u mnie pogardy dla Poloni,
jest tylko wstręt dla tych, którzy próbują mieszać w naszym kociołku - nie
mając zamiaru do kraju wrócić, czy też tutaj zainwestować. Mieszać, żeby
mieszać - bo tak lubią. Taki sam wstręt odczuwałbym do Eskimosów czy
Czukczów, jeżeli próbowaliby na odległość, nie znając tak na prawdę, jak
żyje się w naszym kraju, próbować zmieniać ten kraj.

Uszanowanie
St. Cone

St. Cone

Uzytkownik "Weronikad" <wero...@aol.com> napisal w wiadomosci
--------------
No juz nie masz kogo wybrac na autorytet jak tego palanta.

St. Cone

Weronikad

>From: "St. Cone" stc...@wp.pl
>Date: 8/10/01 7:39 PM Pacific Daylight Time

>Zanussiego
>--------------
>No juz nie masz kogo wybrac na autorytet jak tego palanta.
>
>St. Cone

Wyzsza wartosc ma opinia "palanta" z dwoma fakultetami niz opinia wogole
palanta.

Weronikad

> [...]

>jest tylko wstręt dla tych, którzy próbują mieszać w naszym kociołku - nie
>mając zamiaru do kraju wrócić, czy też tutaj zainwestować. Mieszać,

O to chodzi? Powrot, czy tez INWESTOWANIE?. Ja wroce jak bede chcial. Pomysle
o powrocie jak w kraju beda warunki do normalnego zycia i inwestowania."Puki
co"bede trzymal SWOJE PIENIAZKI I INWESTOWAL tam gdzie jest bezpieczniej
trzymac i oplaca sie inwestowac. Co macie do zaoferowania dla inwestora? 2.86%
odsetki rocznie w banku PEKAO SA, bez zadnej gwarnacji ze otrzymam swoje
pieniadze z powrotem? Dziekuje, postoje.

Stary Wiarus

"St. Cone" <stc...@wp.pl> wrote in message news:<9l260f$13pc$1...@riot.atman.pl>...

Towarzyszu Stozek, nie ma przymusu - kazdemu wedle jego potrzeb,
pamietacie?

Jak wam pasuje wizja Polakow ze "Szczuropolakow" Redlinskiego to i na
zdrowie.
Kazdy sobie cos w bogatej literaturze narodowej znajdzie na
podtrzymanie samopoczucia. Ja na przyklad lubie "Opowiesci Profesora
Tutki" Jerzego Szaniawskiego; tam jest taka ladna maksyma: "Nie wazne,
zeby bylo prawdziwe, wazne zeby bylo egzotyczne".

Wiec ogladajcie sobie to "Szczesliwego Nowego Roku" czy "Szczesliwego
Nowego Jorku" az do bolu, tylko nie slincie sie za bardzo nad biustem
p. Figury. A ze to ma tyle do zycia, co "Gwiezdne Wojny", to juz inny
temat, jedno i drugie oglada sie przyjemnie, zwlaszcza jak Kasia F.
wrzuci szpan na klate.

Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

St. Cone

Uzytkownik "Weronikad" <wero...@aol.com> napisal w wiadomosci
----------------
Przeciez ty jestes chorym czlowiekiem.
Idz sie leczyc.
Na glówke oczywiscie. Na glówke.

St. Cone

St. Cone

Użytkownik "Weronikad" <wero...@aol.com> napisał w wiadomości

> Wyzsza wartosc ma opinia "palanta" z dwoma fakultetami niz opinia wogole
> palanta.
--------------
Ta z płaczką Komorowską.

St. Cone

St. Cone

Uzytkownik "Stary Wiarus" <sta...@my-deja.com> napisal w wiadomosci

> [...]
> p. Figury. A ze to ma tyle do zycia, co "Gwiezdne Wojny", to juz inny
> temat, jedno i drugie oglada sie przyjemnie, zwlaszcza jak Kasia F.

bierze. Poczytaj Sobie glupoty Weronika. To tez przyznasz mi racje, ze
znakomicie pasuje do bohatera, którego gral Zamachowski.
Pudlo, Kasia nigdy mnie nie brala.

Pozdrawiam
/Stozek/

MS

> Pudlo, Kasia nigdy mnie nie brala.

Objawy, rzeklbym dosc niepokojace. Zwlaszcza ze
Wiarus nie pisal o samej Kasi
;).

MS

Ace

Grzegorz wrote:

Przyznam, ze niesposob sie z tym niezgodzic..

-Ace-

Grzegorz

> [...]
zyjac w
> kraju nigdzie dupy nie ruszajac? To taki sam element, znajdziesz wrod

Masz racje, ale mówisz nie na temat.
Chodzi o matke, co dla dobra dziecka niby wyjechala i do dzis nie wrócila.
Dziecko wychowala babcia.
I to jest w porzadku?

> co se tam zminilo na wiela? jak staliscie z wyciagnietymi lapami tak
stoita
> daly. Polonia sie nie miesza w wasze sprawy ale nie wyciata lap w strone
> Polonii. OK?

Nie tam, tylko tu. Tu, w Polsce wiele sie zmienilo na lepsze w stosunku do
czasów PRL, i teraz polonia krzyczy, ze jest Polakami. I trzeba ich
szanowac, bo sa naszymi reprezentantami na obczyznie, no i maja dolary,
potrzebne tutaj no i ......... cala masa debilizmów.
Kto wyjechal i nie wrócil ten wyrzekl sie polskosci, pozostawil ojczyzne na
pastwe komunizmu, zdradzil dla wlasnych niskich pobudek, tzw. dobra rodziny
i normalnego zycia.
A ja uwazam, ze:
- podwójne obywatelstwo powinno zostac zniesione;
- obywatelom osiedlajacym sie na stale za granica powinno byc odbierane;
- pojecie polonii powinno byc skasowane - jesli ktos osiedlil sie na stale
np. w USA, to jest amerykaninem i nie ma co sciemniac, ze jest polakiem. W
szczególnosci powinno sie to tyczyc osób, które wyjechaly w latach
okalajacych stan wojenny w Polsce.

Grzegorz

Grzegorz

> W swiecie, moj dobry Stozku, tacy jak ty zdychaja z glodu, jak trzeba
> przestac gadac, a zaczac wlasnymi raczkami pracowac na zycie.

Ahaaaa, hmmm ciekawe.
Znaczy to, że Polska jest bardzo bogatym Państwem.
No bo skoro wszyscy tutaj tylko leżą do góry brzuchem albo gadają,
przeciwnie do np. biednej polonii, która musi zapierdalać aż im łeb
odskakuje, żeby wyżyć, i Polska jako państwo do dziś funkcjonuje, to
znaczy, że można wyżyć z gadania i opierdalania się. A w świecie by się
zdechło z głodu, jak nas poinformował najstarszy wiarus. W takim razie warto
tu zostać.Tu się spełniają marzenia wszystkich ludzi.
Nic nie robić i żyć.

Grzegorz

Grzegorz

> Towarzyszu Stozek, [...]

I wyszlo szydlo z worka. Polonia uwaza, ze kazdy kto zostal w Polsce zamiast
jak oni podkulic ogon i spierdalac do Hameryki, jest komunista.

Grzegorz

Grzegorz

> Towarzyszu Pomian, przyblizcie nieswiadomym:
>
> Dlaczego jak Kali sie miotac za chlebuniem po kraju, to dobrze
> a jak Kali sie miotac za chlebuniem poza jego granicami, to zle?

Dlatego złośliwy wirusie, że jak szukasz chlebunia poza Polską, polaku
zakichany, to zapisz się również na lokalny paszporcik, a ten Polski winien
być ci na mocy prawa odebrany. I radź sobie sam.
I nie psuj powietrza taką żałosną gadką adwokata spod budki z piwem.
Ten piękny kraj poradzi sobie bez ciebie, może nawet szybciej niźli byś tu
był.
Polska to najwspanialszy kraj na świecie, wart aby się dla niego poświęcić,
kochać pełną piersią.
Wy, daleko stąd nie rozumiecie tego. Jesteście egoistami, którzy chceli
dobrze tylko dla SIEBIE. Taka pazerność, dla mnie, dla mnie.....

Grzegorz

Grzegorz

> Bo maja do takiego wtracania sie takie samo prawo jak ty..

Ja tu pracuję i żyję, i nigdy się na to nie zgodzę, żeby były polak
mieszkający za granicą miał takie samo prawo do wtrącania się w nasze
sprawy.

Grzegorz

Adam Tomaszewski

> [...]
Wyjechali,
> bo poszli na latwizne. Wyjechali, bo tam zylo sie lepiej, wyjechali, bo

Latwizne - powiadasz??
moze i masz racje, targamy te " zielone" z drzew , wszedzie tego "swinstwa"
pelno.
Byli tu tacy co mysleli ze " natargaja" tego do woli i w " nogi " z
powrotem do kraju.
Tylko ze oni " jezyka" nie byli wstanie sie nauczyc, dyplomow nie
nostryfikowali
a o " katedrach" marzyli. Wracali do kraju zawiedzeni ze nie chciano im
placic wedlug zaslug.

W czerwcu tego roku ramach programu Podroz i Praca z Polski do USA
przyjechala liczna grupa mlodych ludzi.
Zamieszkali w akademiku uniwersyteckim.
Bardzo czeste nocne " libacje", awantury, demolowanie pomieszczen, nie
sprzatanie mieszkan , wprawilo
administracje w " szok". Juz dzis wiadomo ze to pierwszy i ostatni raz
universytet zdecydowal sie na taki interes.
Mlodziez narzeka ze za malo zarabiaja a wydatkow duzo, ze ciezko musza
pracowac,
niektorzy nawet doszli do wniosku ze za " takie" pieniadze nie warto
pracowac i prace porzucili, za co grozila im eksmisja z terenu
universytetu.

na latwizne powiadasz??? moze i masz racje.

Adam Tomaszewski

Ace

"St. Cone" wrote:

> Użytkownik "Ace" <a...@screwingwithyourmindat.net> napisał w wiadomości

> jakiego

> -------------------
> Wam wszystkim to już się w główkach porujnowało z tym wartościowaniem.

Rzecz w tym , ze ja przeciwny jestem takiemu wartosciowaniu i dzieleniu (jedyny
podzial jakiego sie dopuscilem wzgledem niektorych emigrantow tu, na p.s.p., to
na 'polaczkow' i 'Polakow') jakiego zauwazylem ze to Ty wlasnie sie dopuszczasz.
W swoim pisaniu wyraznie przeciez dzielisz emigrantow na 'dorobkiewiczow ktorzy
poszli na latwizne' i na 'najlepszych synow tej ziemi (Polski)'. Ja zareagowalem
na to, bo odebralem to jako krytyke checi dorobienia sie latwym kosztem na rzecz
wychwalanego pod niebiosa 'lokalnego patriotyzmu.' Uwazam bowiem, ze nie ma nic
zlego w byciu idacym na latwizne dorobkiewiczem. No bo co zlego moze byc w checi
'dorabiania sie' latwym kosztem? Kazdy przeciez (a przynajmniej, z wylaczeniem
byc moze osobnika podpisujacego sie 'Grzegorz,' przewazajaca wiekszosc) ma na
celu dorobienie sie (cokolwiek pod tym pojeciem by sie nie krylo) czegos w swoim
zyciu i kazdy pragnie aby stalo sie to jak najmniejszym kosztem/jak
najmniejszymi wyzeczeniami. Nie rozumiem wiec przyczyny Twojej w ten sposob
wyrazonej krytyki.

> Kurwa, jakich najlepszych synów narodu. To co, jeden idiota z drugim
> powie o tych, którzy np. przelewali krew w czasie wojny - "lepsi od
> najlepszych ....", czy "bardziej najlepsi ..."

??
Teraz juz zupelnie nie wiem o co biega..

> Nie wiem, jak Ty, ale ja wcale nie mam aspiracji zostania "najlepszym
> synem narodu", bo to prawie zawsze uwłaczało by tym naprawdę Najlepszym. Czy
> Wy już nie znacie innych przymiotników?

No przeciez to Ty nimi szafowales, ja sie tylko do tego ustosunkowalem.

> Zaraz się okaże, że naród dzieli się
> na najlepszych synów narodu i najlepszych skurwysynów narodu. Nic pośrodku.
> "Cuś "piknego"
>
> St. Cone

Nie wiem czy na "skurwysynow" czy nie, ale wiem na pewno ze na 'polaczkow' i na
polakow..

-Ace-

Adam Tomaszewski

"(c)Maciek" <mac...@jasnogrod.net> wrote in message
> st...@zampolit.mil.pl (Stary Wiarus) écrivait:
>

> Jakaz wielka przyjemnosc znowu po przerwie moc czytac
> Starego Wiarusa. Brakuje jeszcze tylko Burzuja, Eugeniusza T i paru
> pozostalych aby choc na chwile ta wirtualna knajpa podmalowala sie,
> poprawila loki i znowu przypomniala swe czasy swietnosci, nim ja
> obsiadly muchy.

Niesamowite!!! M. napisal cos "normalnego"!!!
A ja myslalem ze on nigdy trzezwy nie wstaje!!!

Adam Tomaszewski

Ace

Grzegorz wrote:

> Dlatego złośliwy wirusie, że jak szukasz chlebunia poza Polską, polaku
> zakichany, to zapisz się również na lokalny paszporcik, a ten Polski winien
> być ci na mocy prawa odebrany.

Ha! O to wlasnie chodzi, o ten polski paszport. Gdyby mozna sie bylo nim
nieposlugiwac to sam bym go chetnie oddal, nikt nie musialby mi go odbierac lub
do oddania go zmuszac. Rzecz w tym, ze jako rowniez i sila-rzeczy polski
obywatel musze (w mysl prawa), chce-czy-nie, sie nim poslugiwac. Jako ze
zrzeczenie sie polskiego obywatelstwa nie jest sprawa prosta (to tez ze wzgledu
na istniejace w tej materii nierozsadne, wrecz upierdliwe,prawo) musze,
czy-chce-czy-nie, pozostac rowniez i polskim obywatelem i, jako taki, musze sie
polskim paszportem (ktory wzgledem prawa zmuszony jestem jako Polak posiadac)
poslugiwac na polskiej granicy.
(Ale po co ja to pisze, ty i tak pewnie frustracji jakie Polonia doswiadcza w
tym wzgledzie nie zrozumiesz..)

> [...]
> był.
> Polska to najwspanialszy kraj na świecie

...i bylby pewnie jeszcze wspanialszy gdyby ludzi myslacych podobnie jak ty
bylo w nim mniej.

> Wy, daleko stąd nie rozumiecie tego. Jesteście egoistami, którzy chceli
> dobrze tylko dla SIEBIE. Taka pazerność, dla mnie, dla mnie.....
>
> Grzegorz

...a i murzynow u nas bija, jak i w sklepach _wszystko_, ale to doslownie
wszysto, za parszywe dolary...

-Ace-

Ace

Grzegorz wrote:

Ty ze swoja opinia sie, na szczescie, nie liczysz (co wcale nie znaczy ze
nie masz prawa jej wyrazic)

-Ace-

Stary Wiarus

"St. Cone" <stc...@wp.pl> wrote in message news:<9l2li4$1b6n$1...@riot.atman.pl>...

Kochany Stozku, zamiast starym, dobrym wzorem towarzyszy radzieckich
odsylac niewygodnych do psychuszki, odpowiedz grzecznie panu, jak pan
grzecznie pyta:

Co oferujesz w kraju polonijnym inwestorom poza szansa szybkiej straty
oszczednosci calego zycia?

Czy rozrozniasz pojecia inwestycji i darowizny? Inwestora i jelenia?

Czy uwazasz, ze pieniadze Polakow z zagranicy w polskich bankach sa
tak samo bezpieczne jak gdzie indziej?

Dlaczego sadzisz, ze istnieje jakis patriotyczny obowiazek
inwestowania tam, gdzie nie tylko procent kiepski, ale jeszcze wladza
panstwowa moze cie najpierw okrasc, a potem sie tego wyprzec (ze
przytoczymy tu z bogatej palety przykladow tylko takie na przyklad
skladki emerytalne ZUS i kwestie ich odprowadzania, albo nie, do
funduszow emerytalnych)?

Jaka porade zaoferujesz nabranym inwestorom w kraju o dysfunkcjonalnym
wymiarze sprawiedliwosci, w ktorym nabrany nie ma szans wygrac z
panstwem?

Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

Stary Wiarus

"St. Cone" <stc...@wp.pl> wrote in message news:<9l2mff$1bib$1...@riot.atman.pl>...

> Wiarusie,
> ja nie mam ochoty miec jakiejkolwiek literackiej wizji polonusa. Ale
> widze, jak co poniektórzy wypisuja tak wierutne bzdury, to mnie kurwica
> bierze. Poczytaj Sobie glupoty Weronika. To tez przyznasz mi racje, ze
> znakomicie pasuje do bohatera, którego gral Zamachowski.
> Pudlo, Kasia nigdy mnie nie brala.
>
> Pozdrawiam
> /Stozek/

Nie, kochany Stozku, ty rzeczywiscie nie masz ochoty miec
jakiejkolwiek literackiej wizji, bo zeby miec literackie wizje, trzeba
umiec ze zrozumieniem czytac literature. Ty, kochany Stozku, nie
potrzebujesz literatury, tylko wroga, ktorego bedziesz mogl oblewac
gownem, zeby sie odreagowac.

Ja sie akurat z Weronikad na ogol nie zgadzam, ale on ma nad toba
jedna zasadnicza przewage. On wie z doswiadczenia, jak to tam, w
swiecie, jest; potrafi skomentowac z autopsji. Ty zas, kochany Stozku,
potrafisz tylko glosno syczec z zawisci, jak cie, jak to elegancko
okreslasz, kurwica wezmie. Wiec w sumie nie, pomimo twojego
zaproszenia nie przyznam ci racji, poniewaz nie masz pojecia o czym
mowisz.

Pan Zamachowski jest bardzo dobrym aktorem, i na pewno na zamowienie
publicznosci potrafilby zagrac rowniez Polaka, ktoremu sie udalo, nie
tylko szczuropolaka. Tylko ze, ze strony takich jak ty, Stozku, nie ma
zapotrzebowania na pozytywny wizerunek emigranta - ty nie potrzebujesz
wzorcow zachowania ani solidarnosci narodowej, ty potrzebujesz
spluwaczki, zebys mogl sie poczuc w porownaniu z ta spluwaczka wielki.

Niech ci bedzie, Stozku: W porownaniu ze spluwaczka - jestes wielki.
Do urynalu natomiast musisz jeszcze podrosnac. Jak juz sie nauczysz
trafiac do celu, to mozemy z toba rzeczowo podyskutowac.

Co sie zas cyca p. Kasi Figury tyczy, to na szczescie nikt nie ma w
tej mierze zadnego szczegolnego obowiazku i mozesz sobie robic dobrze
jak tylko sobie zyczysz.

Zawsze Twoj

Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

Weronikad

> [...]

>Jaka porade zaoferujesz nabranym inwestorom w kraju o dysfunkcjonalnym
>wymiarze sprawiedliwosci, w ktorym nabrany nie ma szans wygrac z

Trzeba byc rzeczywiscie chorym zeby pakowac pieniadze do krajowych bankow z
perspektywa szarpania sie w sadach aby odzyskac te pieniadze, nie mowiac
zarobic.

TK

"Grzegorz" <greg...@wp.pl> wrote in news:3b751faf$1...@news.astercity.net:

> [...]

Pani WeronikoAD!

A kto do Polonii wyciąga rękę?
Przecież to teraz Polonia wyciąga łapkę (jak się okazało że w Polsce dzieje
się trochę lepiej)

> [...]
> sciemniac, ze jest polakiem. W szczególnosci powinno sie to tyczyc
> osób, które wyjechaly w latach okalajacych stan wojenny w Polsce.

Dokładnie. A co więcej - zauważ, że tak naprawdę jest kilku przyjaciół
Polski, którzy nie mają nic wspólnego z polskim rodowodem....

Ja bym dodał do tego jeszcze jedną sprawę - spadki, żądania odszkodowań
itp. Oczywiście muszą być wypłacane itp, ale np. oddanie domu jest
uzależnione od tego, czy osoba przyjmie obywatelstwo polskie. Spadek - 2
stawki opodatkowania :)

Tomasz

Stary Wiarus

"Grzegorz" <greg...@wp.pl> wrote in message

> Towarzyszu Pomian, przyblizcie nieswiadomym:
>
> Dlaczego jak Kali sie miotac za chlebuniem po kraju, to dobrze
> a jak Kali sie miotac za chlebuniem poza jego granicami, to zle?

Dlatego z&sup3;o&para;liwy wirusie, &iquest;e jak szukasz chlebunia
poza Polsk&plusmn;, polaku
zakichany, to zapisz si&ecirc; równie&iquest; na lokalny paszporcik, a
ten Polski winien
by&aelig; ci na mocy prawa odebrany. I rad&frac14; sobie sam.
I nie psuj powietrza tak&plusmn; &iquest;a&sup3;osn&plusmn;
gadk&plusmn; adwokata spod budki z piwem.
Ten pi&ecirc;kny kraj poradzi sobie bez ciebie, mo&iquest;e nawet
szybciej ni&frac14;li by&para; tu
by&sup3;.
Polska to najwspanialszy kraj na &para;wiecie, wart aby si&ecirc; dla
niego po&para;wi&ecirc;ci&aelig;,
kocha&aelig; pe&sup3;n&plusmn; piersi&plusmn;.
Wy, daleko st&plusmn;d nie rozumiecie tego. Jeste&para;cie egoistami,
którzy chceli
dobrze tylko dla SIEBIE. Taka pazerno&para;&aelig;, dla mnie, dla
mnie.....

Grzegorz

==========

Gzesiu, nie irytuj sie i nie zapluwaj. Toc miedzy nami panuje daleko
posunieta zgodnosc pogladow. Zgodnie z sugestia twoja, Gzesiu, na
paszporcik lokalny dawno sie juz zapisalem. Tobie taki nie grozi, wiec
sie nie unos. Nawet i z "zakichanym" tez sie zgodze, bo ja zgodliwy, a
tak sie sklada, ze grype mam akurat, i w samej rzeczy kicham.

Rowniez zgodnie z twoja, Gzesiu, sugestia, o niczym tak nie marze, jak
tylko zebys mi wreszcie ten moj PRL-owski paszporcik, dokument z
ojczyzny socjalizmu realnego, panstwa robotnikow i chlopow, po ktory
odstalem swego czasu w kolejce na twojej policji (wowczas milicji)
jedenascie godzin, a ktory mam dzis w najciemniejszej szufladzie, z
mocy prawa odebral.

Tylko widzisz, Gzesiu, twoj Pan Prezydent, byly czlonek tych, co ten
nieszczesliwy kraj nad Wisla zostawili w ruinie po 45 latach
panowania, zyczy sobie koniecznie, zebym ja mu dzisiaj, w XXI wieku,
za laskawe przyjecie zwrotu tego zabytku drukarstwa PRL dobrze w
zielonych zaplacil. Chcialby Pan Prezydent takze, zebym zanosil
unizone prosby w trzech egzemplarzach z fura zalacznikow do jego
kancelarii, zapewne najlepiej boso. A ja, widzisz, Gzesiu, nie jestem
dojna krowa i nie jestem masochista, ja jestem wolny obywatel wolnego
kraju, i mam takie neobolszewickie fanaberie za wyjatkowo wygorowana
bezczelnosc. Wiec chwilowo panuje miedzy nami impas, Pan Prezydent sie
boczy i nie chce paszportu swojego PRL-u z powrotem, choc mu
proponowalem juz pare razy.

Ja nie mam zadnych watpliwosci, Gzesiu, ze sobie kraj poradzi, tu tez
jestesmy zgodni. W calej pelni tez popieram twoj poglad, ze wart jest,
aby sie dla niego poswiecic, kochac pelna piersia (koniec cytatu). Na
poczatek wiec wez lopate, i odbuduj te waly przeciwpowodziowe, co to
sie ich krajowi reperowac nie chcialo, bo panstwo zarzadzilo, ze
powodz ma byc raz na 50 lat, a przyroda, ta antypolska swinia, tak
wykrecila, ze jest raz na cztery. Aha, a lopate trzymaj oboma
raczkami, zapomnij o wyciaganiu jednej reki do Polonii po pieniadze.

Jak to przyjemnie spotkac czlowieka szczesliwego, mieszkanca
najwspanialszego kraju na swiecie... Powodzenia ci w zyciu zycze, i
chlebunia zawsze pod dostatkiem bez potrzeby wyjazdu w swiat daleki.

Stary Wiarus
sta...@hotmail.com

spartakus

Użytkownik Adam Tomaszewski <Gie...@worldnet.att.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:3I9d7.12279$1p1.9...@bgtnsc04-news.ops.worldnet.att.net...

> [...]
> pracowac i prace porzucili, za co grozila im eksmisja z terenu
> universytetu.
>
> na latwizne powiadasz??? moze i masz racje.

To raczej nie o to chodzi.Ktos tam podal ze w latach 81-83 wyemigrowalo 2
mln Polakow i byli to najlepsi synowie Polskiego narodu.Oczywtym jest ze
wzbudzilo to szluszne uwagi niektorych grupowiczow bowiem tylko dlatego w
tym okresie byl tak duzy wyplyw emigracyjny poniewaz bardzo prosto mozna
bylo uzyskac azyl polityczny.A przeciez wiadomo ze moze poza kilkoma
wyjatkami emigracja ta byla ze wzgledow ekonomicznych a nie politycznych.Nie
ma w tym nic zlego ze ktos chce poprawic sobie swoj byt materialny,przeciez
kazdy orze jak moze,tylko jesli ktos zaczyna ubierac swoja walke o poprawe
bytu w patriotyzm to zaczyna sie robic niesmacznie i smierdzaca.I przy
jakims sprostowaniu wielkim krzykiem wyskoczyli Wirus ze swoja konkubina
Weronika i w zasadzia caly ten dialog toczyl sie z tymi dwoma.Nie mam nic do
Polonii ale tez mnie wkurza jesli ktos stroi sie w wielkiego bohatera i
patriote i niczym bogaty stryj zaczyna mnie pouczac co mam we wlasnym kraju
robic.Na psp jest wielu przedstawicieli Polonii i z wyjatkiem tej pary
raczej nie przebiegaja podzialy na tych "stad" i tych "z poza" a ze takie
pierdolenie jakie tych dwoch uprawia moze kazdego wkurzyc to nic dziwnego ze
niektorzy podeszli do tego emocjonalnie.

Adam

MS

Użytkownik "Stary Wiarus" <sta...@my-deja.com> napisał

> Tylko widzisz, Gzesiu, twoj Pan Prezydent, byly czlonek tych, co ten

> nieszczesliwy kraj nad Wisla zostawili w ruinie po 45 latach [...]

Strasznie niedobry ten nasz prezydent, ale najgorsze ze ma taka
olbrzymia wladze, ze ani sejm ani rzad mu nie podskoczy.

MS

Krzysztof 'Szary' Kowalski

Wystarczy natomiast byc slepym (bo nie umiec czytac) gluchym (bo nie
umiec sluchac) i malo rozgarnietym, co Weronikad wielokrotnie
udowadnial. A przede wszystkim trzeba miec duzy ladunek nienawisci
(i frustracji) do bylej ojczyzny, by mowic te oczywiste bzdury.
Bzdury, ktore pasuja pod budka z piwem czy w innym pubie, ale nie na
tej liscie, bo daja oczywiste swiadectwo i intencjach i wiedzy
bzdurowiczow. Zreszta nie po raz pierwszy.

Nie tak dawno Weronikad palnal o rzekomej stopie procentowej lokat w
polskim banku, ktora mu sie jawila na poziomie nieco ponad 2%.

I tak sobie bajdurza na podobienstwo malego Jasia, ktory wie
wszystko, ale poza mamina spodnice nosa nie wychylil, dla ktorego
duze pieniadze to te, ktora wyda na puszke coli. Na frytki juz musi
wyzebrac.

Polska jest od lat krajem, ktory jedna z przyczyn obecnego kryzysu
gospodarczego zawdziecza wlasnie dwom przeslankom wystepujacym
jednoczesnie: nadmiernie w y s o k i m stopom procentowym na
poziomie do niedawna ok. 18% i oczywiscie skorelowanej z ta pierwsza
przeslanka, przewartosciowaniem krajowej waluty. Wysokie stopy
procentowe w polskich bankach, dosc pewnych mimo wszystko (kto nie
ryzykuje itd., a ponadto majacych europejskie standardy gwarancji)
powoduja od czasow pierwszego Balcerowicza, czyli ladnych kilka lat,
staly i bardzo znaczacy naplyw zagranicznego kapitalu
spekulacyjnego. A tu dwoch madrych (inaczej, jak zwykle, za to z
pokreconymi wyobrazeniami o wlasnej wiedzy i inteligencji) prawi, ze
sie nie oplaca. Naplyw olbrzymich kwot tego kapitalu umacnia
jeszcze bardziej zlotowke, zas pierwotna przyczyna, wysokie stopy,
sa nadal wysokie mimo ostatnich obnizek, pod naciskiem nie tych,
ktorzy odpowiadaja za stan gospodarki, a przerazonego spoleczenstwa,
dziennikarzy i padajacych eksporterow. I to spoleczenstwa, ktore
widzi dalej niz koniec wlasnego nosa, albowiem woli mniej zarobic na
odsetkach a widziec gospodarke lepiej dychającą, zas dwoch blaznow
prawi, ze oni wiedza lepiej, gdy nie widza rzeczywistosci trwajacej
juz 10 lat.

Kon by sie usmial.

---
Szary Kowalski
Obywatelu, nie pieprz (cytuj) bez sensu - tnij bez litosci, ale z glowa!
Obywatelu, nie pieprz (odpisuj) bez sensu - odpisuj po cytacie.
Obywatelu, nie pieprz bez sensu - chowaj ogonki w środku, nigdy na czole (w tytule newsa).

Miro

"TK" <t...@news.only.com.pl> wrote in message >

> Pani WeronikoAD!
>
> A kto do Polonii wyciąga rękę?
> Przecież to teraz Polonia wyciąga łapkę (jak się okazało że w Polsce
dzieje
> się trochę lepiej)

Dobrze ,ze napisales TROCHE.
Ale czy naprawde lepiej?I dlaczego?Odpowiem ci w skrocie:Jak by w twojej
rodzinie mama (albo zona) spredawala meble to bys mial wiecej pieniedzy ,ale
czy byloby lepiej.Podobnie w Polsce sprzedaje sie fabryki i je sie
przejada.Problem bedzie wtedy gdy juz nie bedzie co sprzedawac.Kto robil
lepiej? Gierek ktory bral porzyczki ,czy Balcerowicz ktory sprzedal fabryke?

> [...]
> itp. Oczywiście muszą być wypłacane itp, ale np. oddanie domu jest
> uzależnione od tego, czy osoba przyjmie obywatelstwo polskie. Spadek - 2

Mentalnosc biednego Polaka.Zaluzmy ze twoja rodzina ma wielkie inwestycje w
Niemczech ,ameryce czy Kanadzie?Tez bys tak powiedzial.Ile inwestycji maja w
Polsce Niemcy a ile na odwrot.Jezeli zalozymy ,ze Polska jest 5 razy
biedniejsza od Niemiec to powinno byc na kazde 5 zakladow kupionych przez
Niemcow w Polsce -Polacy kupuja 1 w Niemczech .Czy tak jest?Na pewno nie.

> --
> Pozdrawiam,
> Tomasz

Miro D

Miro

"Krzysztof 'Szary' Kowalski" <szary_k...@poczta.onet.pl> wrote in > Nie

tak dawno Weronikad palnal o rzekomej stopie procentowej lokat w
> polskim banku, ktora mu sie jawila na poziomie nieco ponad 2%.

Ja to zrozumialem ze to jest w dolarach

> Kon by sie usmial.

HaHaHaHa

> ---
> Szary Kowalski

Miro D

spartakus

Użytkownik Stary Wiarus <sta...@my-deja.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:fcd93bbc.01081...@posting.google.com...

> [...]
>
> Jaka porade zaoferujesz nabranym inwestorom w kraju o dysfunkcjonalnym
> wymiarze sprawiedliwosci, w ktorym nabrany nie ma szans wygrac z

A kto ci kurwa Wirusie kaze cos tutaj inwestowac..spierdalaj i juz. Zreszta
zawszona gnido zeby inwestowac to najpierw trzeba cos miec,a ty co chcesz
inwestowac.swoje plugawe medy ? To je wsadz w swoje smierdzace jajca i
jeszcze raz spierdalaj.Kurwa kapitalista sie znalazl...siedzi toto za
"babcie kiblowa" i wachajac smrodki zbiera te swoje 5 czy 10-ciocentowki..a
tutaj rznie wielkiego burzuja.A paszol tam kibel sprzatnac bo masz
zasrany.....

Adam

MS

Użytkownik "Krzysztof 'Szary' Kowalski"

> [...] wysokie stopy,

> sa nadal wysokie mimo ostatnich obnizek, pod naciskiem nie tych,
> ktorzy odpowiadaja za stan gospodarki, a przerazonego spoleczenstwa,

> dziennikarzy i padajacych eksporterow. [...]

Krzysztof czy moglbys to rozwinac.
(Jako sfera budzetowa pieniadzy starcza mi i tak tylko do 15-go wiec ta
ekonomia i tak do niczego mi niepotrzebna i dlatego nie bardzo sie na tym
znam/interesuje.)
Ale wedlug mnie to nie nacisk 'nie tych ktorzy odpowiadaja za stan
gospodarki' ale wlasnie tych ktorzy za nia odpowiadaja typu Balcerowicz,
Gronkiewicz czy wczesniej Bielecki(?), a wszystko na zasadzie trzeba dac
zarobic kolesiom na polskich obligacjach to w zamian odwdziecza sie
cieplymi posadkami w roznych instytucjach miedzynarodowych

Co sie tyczy tych dwoch to oczywiscie jak zwykle masz racje.

MS

Krzysztof 'Szary' Kowalski

On Sat, 11 Aug 2001 18:16:30 GMT, "Miro" <mdu...@home.com> wrote:

>"Krzysztof 'Szary' Kowalski" <szary_k...@poczta.onet.pl> wrote in > Nie
>tak dawno Weronikad palnal o rzekomej stopie procentowej lokat w
>
>Ja to zrozumialem ze to jest w dolarach

I co z tego? Jaki inwestor przy zdrowych zmyslach, spoza Polski -
bo o takich mowa - trzyma swoj kapital w dolarach w polskim banku, w
dodatku na rachunku a'vista, bo terminowe sa wyzsze???

Gadanie slepego o kolorach.

Krzysztof 'Szary' Kowalski

On Sat, 11 Aug 2001 21:00:34 +0200, "MS" <msi...@to.ja.pl> wrote:

>Użytkownik "Krzysztof 'Szary' Kowalski"

[...]

>Krzysztof czy moglbys to rozwinac.

Chetnie Marku, ale musze obejrzec "Firme" z T. Cruisem i G.
Hackmanem, pozniej. :-)

Weronikad

> [...]

>tym okresie byl tak duzy wyplyw emigracyjny poniewaz bardzo prosto mozna

Mowicie bardzo "prosto mozna bylo uzyskac azyl polityczny"? Wiecie pewnie
lepiej od tych co sie starali o takie azyle.

>A przeciez wiadomo ze moze poza kilkoma
>wyjatkami emigracja ta byla ze wzgledow ekonomicznych a nie politycznych.

Co z tego wynika?

>.I przy
>jakims sprostowaniu wielkim krzykiem wyskoczyli Wirus ze swoja konkubina
>Weronika i w zasadzia caly ten dialog toczyl sie z tymi dwoma.Nie

Gdzies ty to wyczytal ze ja jestem patriota? Ja jestem ostatnim skurwysynem z
mentalnoscia kapitalisty. Ja nie mieszam w waszym kotle, nie poprawiam nie
ustawiam. Zyjcie w swoim grajdole. Mozecie sobie dalej zamieszczac idiotyczne,
rodem z buszy afrykanskiego ogloszenia w prasie "sekretarka potrzebna,
nieprzekroczony 28 rok zycia, kierowcy potrzebni do 32 roku zycia" . Ja
odwyklem od takich niecywilizowanych ogloszen, manier i businessow. Odwyklem od
dawania lapowek za byle swistek papieru z urzedu gminy. Czekajcie sobie az
jakis durnen sie znajdzie i zechce zainwestowac swoje $$ w kochanym kraju.
Jezeli bank pojdzie "pod wode" to swoje roszczena musisz skierowac do sadu i
czekac az sad orzeknie i to wszystko do wysokosci 40.000 zl. Ja mam FDIC
insurance w kazdym banku do wysokosci $100.000. Co tym zlego, ze nie cierpie
nonsensow.

>Polonii ale tez mnie wkurza jesli ktos stroi sie w wielkiego bohatera i
>patriote i niczym bogaty stryj zaczyna mnie pouczac co mam we wlasnym kraju
>robic.Na psp jest wielu przedstawicieli Polonii i z

Kto sie stroi w bohatera? reszta jak wyzej.

Weronikad

>From: TK t...@news.only.com.pl
>Date: 8/11/01 8:48 AM Pacific Daylight Time
>
>"Grzegorz" <greg...@wp.pl>

>Pani WeronikoAD!
>
>A kto do Polonii wyciąga rękę?
>Przecież to teraz Polonia wyciąga łapkę (jak się okazało że w Polsce dzieje
>się trochę lepiej)

Po co ta POLONIA wyciaga lape? Po co? Zalosny jestes czlowieku.

Weronikad

>szary_k...@poczta.onet.pl
>Date: 8/11/01 10:20 AM Pacific Daylight Time
>

>Nie tak dawno Weronikad palnal o rzekomej stopie procentowej lokat w
>polskim banku, ktora mu sie jawila na poziomie nieco ponad 2%.

Komunikat Polska Kasa Opieki SA o moliwosci lokat terminowych w
walutach:EURO,USD,GBF itp. Oprocentowanie:

3 miesiace USD 2.60%
6 miesiecy 2.75%
36 miesiecy 3.05%

EUR 2.4%,2.3%,2.8%>

I tak sobie bajdurza na podobienstwo malego Jasia, ktory wie
>wszystko, ale poza mamina spodnice nosa nie wychylil, dla ktorego
>duze pieniadze to te, ktora wyda na puszke coli. Na frytki juz musi

no i kto tutaj bajdurzy na podobienstwo Jasia.>

> [...]
>jednoczesnie: nadmiernie w y s o k i m stopom procentowym na
>poziomie do niedawna ok. 18% i oczywiscie skorelowanej z ta

co ty oczekujesz ze ja te swoje zielone przywioze, wymienie na zlotowki i
zdeponuje w banku aby zarobic te twoje, hipotetyczne 18% (jaka jest inflacja?).
Zloze w banku w ktorym moge wplacic ale z wyplata moge juz miec problemy. Zloze
w banku ktory gwarantuje mnie zwrot pieniedzy do wysokosci 40.000 zl w
przypadku jak bank "pojdzie pod wode". >poleczenstwa,

> [...]
>odsetkach a widziec gospodarke lepiej dychającą, zas dwoch blaznow
>prawi, ze oni wiedza lepiej, gdy nie widza rzeczywistosci trwajacej

i smieje sie z takich wywodow, czy ktos cos, z tego twojego wykladu zrozumial?

TK

"Miro" <mdu...@home.com> wrote in

> [...]
> pieniedzy ,ale czy byloby lepiej.Podobnie w Polsce sprzedaje sie
> fabryki i je sie przejada.Problem bedzie wtedy gdy juz nie bedzie co

?????
Fabryki _musiały_ być sprzedane... Nie można było dalej stosować quasi
rynkowej ochrony.
Zauważ jedną rzecz - fabryka _jest_, stoi i dalej produkuje. Teraz - nagle
się okazało, że aby być rentowną musi mieć o 2 razy mniej pracowników.
Trudno. Chcieliśmy kapitalizm - mamy kapitalizm.

> Mentalnosc biednego Polaka.Zaluzmy ze twoja rodzina ma wielkie
> inwestycje w Niemczech ,ameryce czy Kanadzie?Tez bys tak powiedzial.

Tak samo by powiedział - mogą mi oddać/wypłacić o ile będę obywatelem
danego kraju...
Wiesz - niedługo co poniektórzy będą rządać odszkodowań za majątki utracone
np. w wyniku wojen z zakonem NMP :)
> [...]

> Polska jest 5 razy biedniejsza od Niemiec to powinno byc na kazde 5
> zakladow kupionych przez Niemcow w Polsce -Polacy kupuja 1 w Niemczech

Nie rozumiem...

Tomasz

TK

sta...@my-deja.com (Stary Wiarus) wrote in

> [...]
> grzecznie pyta:
>
> Co oferujesz w kraju polonijnym inwestorom poza szansa szybkiej straty

Ja nie chcę polonijnych inwestorów! Wolę normalnych, ale _uczciwych_
kapitalistów i wyzyskiwaczy!

> Czy rozrozniasz pojecia inwestycji i darowizny? Inwestora i jelenia?
>
> Czy uwazasz, ze pieniadze Polakow z zagranicy w polskich bankach sa
> tak samo bezpieczne jak gdzie indziej?

Tak (o ile zarobione legalnie i w zgodzie z prawem)

Tomasz

Krzysztof 'Szary' Kowalski

On 11 Aug 2001 20:48:34 GMT, wero...@aol.com (Weronikad) wrote:

>Komunikat Polska Kasa Opieki SA o moliwosci lokat terminowych w
>walutach:EURO,USD,GBF itp. Oprocentowanie:
>
>3 miesiace USD 2.60%
>6 miesiecy 2.75%
>36 miesiecy 3.05%

Ty Weronikad, to jestes nie maly Jasio ale wręcz osesek, który umie
ino stukać w te knefle, które ma przed sobą. A pisałem coś o
ślepcach, ale do Ciebie widocznie nie dotało... Zarozumiały jesteś,
niestety.

Ano, pożartowaliśmy sobie po raz kolejny, a teraz Jasiu pora na
naukę, i wężykiem to, co musisz zapamiętać, tylko słuchaj, bo nie
będę powtarzał.

>EUR 2.4%,2.3%,2.8%>

Nie podniecaj się oprocentowaniem USD, bo napisałem wyraźnie, tylko
musisz mieć oczy otwarte i umieć czytać, a to nie jest takie trudne
przy odrobinie chęci:

"Jaki inwestor przy zdrowych zmyslach, spoza Polski -

bo o takich mowa - trzyma swoj kapital w dolarach".

Pojąłeś co wyżej? Widać, że ni chuja, skoro znów gębujesz.
Chyba, że przyjąć, iż nie jesteś przy zdrowych zmysłach, ale nawet
Ciebie tak nisko nie cenię.

Skoro nie USD, to co, baranku? Ano tyż nie EUR, ino PLN. Skoro
buchalter Balcerowicz robi od ponad d z i e s i e c i u lat
wszystko, by kurs dolara w stosunku do zlotowki byl sztywny, to
oznacza, ze k_a_z_d_a wymiana USD na PLN w celu lokaty, przy
conajmniej trzykrotnym przebiciu stopy lokat PLN nad USD jest
korzystna z zyskiem 300% a nawet 600% w stosunku do zysku w USD,
pojąłeś osiołku? Zaleznie od banku i od stopnia subiektywnej oceny
ryzyka.
A skoro zarobil powiedzmy tylko 15% (bo w najlepszym okresie nawet
100%) i zamienil po tym samym kursie USD/PLN to co włożył, to kurwa
ile zarobil w USD, zbyt trudne ćwiczenie dla Ciebie? Przełóz to
sobie na lata, na wielkość zaangażowanego kapitału, na wielkość
stóp, i zapłać za naukę. I to nie są rozmowy na p.s.p., ale
f a k t y z życia Twojej byłej ojczyzny. I przestań zaczepiać...

No to masz odpowiedz, dlaczego lokowanie USD w polskich bankach, po
zamianie USD na PLN jest niezwykle korzystna dla kapitalu
spekulacyjnego. I tak sie dzieje od lat, scislej od momentu gdy
Balcerowicz zarzucil kotwice inflacyjna i trwa to do dzis.
Oczywiscie kazde dziecko wie oprocz tzw. patriotycznej Polonii i
swirow australijskich, ze jest to niezwykle korzystne dla inwestorow
kapitalu spekulacyjnego. Ale tez kazde dziecko wie, ze te palanty
(te świry i te patrioty) maja dolarow tylko na puszke coli bez
frytek, co bylo powiedziane wczesniej.

I zapamiętaj i nie kompromituj się kwestionowaniem faktu, że tak się
r e a l n i e d z i e j e!!! W świecie kapitału a nie świrów.
Tak Ty zapamiętaj, jak i ten drugi, zestarzały świrus.

>no i kto tutaj bajdurzy na podobienstwo Jasia.

To przeczytaj wyzej, a bedziesz moze mądrzejszy, w co znając Cie od
lat, śmiem nieco wątpić.

>co ty oczekujesz ze ja te swoje zielone przywioze, wymienie na zlotowki i
>zdeponuje w banku aby zarobic te twoje, hipotetyczne 18% (jaka jest inflacja?).

A jakie Ty kurwa masz zielone, skoro takie pytanie zadajesz? na tę
puszkę coli bez frytek???

I tu jest pies pochowany, o czym wielokrotnie pisałem nie tylko ja,
bo cóż do kurwy nędzy znaczy mały szary Kowalski, ale światowej
sławy ekonomiści mówią od lat to samo! Polska jest krajem o
relatywnie niespotykanie wysokiej nadwyżce stopy oprocentowania
depozytów nad stopą inflacji. Nigdzie tego nie ma, a w Polsce jest,
i dlatego tak się do niej garnie kapitał spekulacyjny, co nie jest
żadnym odkryciem a stwierdzeniem faktów oczywistych dla każdego,
byle nie ślepego obserwatora, a co już nie daj Boże, ślepca
sfrustrowanego z Australii czy pobliskiej temu landowi, Ameryce.

>Zloze w banku w ktorym moge wplacic ale z wyplata moge juz miec problemy.

Pierdolisz jak maly Beno po duzym piwie. Kazdy z mieszkancow globu
ziemskiego ma te same problemy. Boisz sie, to trzymaj w ponczosze
albo w popielniku nieuzywanwego pieca. Gdybys wiedzial, ze sie
zarazisz, to bys nie pierdolil, a pierdolisz i tak, bez tej wiedzy.

>Zloze
>w banku ktory gwarantuje mnie zwrot pieniedzy do wysokosci 40.000 zl w
>przypadku jak bank "pojdzie pod wode".

Wszystko moze pojść pod wodę, to nie jest filozofia, a gadka u
ciotki na imienianch, gdy żebraka zaproszą z okazji powinowactwa.

>i smieje sie z takich wywodow, czy ktos cos, z tego twojego wykladu zrozumial?

No przeciez nie uwierzę, żeś Ty drogi Weronikadzie cośkolwiek
zrozumiał.
Oberwałeś kilka razy mimo skądinąd sympatii do Ciebie,
a mimo wszystko próbujesz dalej walczyć z małą wiarą
w powodzenie. :-)

Walcz dalej, przyszłość przed ludźmi ambitnymi...

Miro

"TK" <t...@news.only.com.pl> wrote in message

Nic nie zrozumiales.Przeczytaj jeszcze raz i odpisz

Miro D

Miro

"Krzysztof 'Szary' Kowalski" <szary_k...@poczta.onet.pl> wrote in > Ty

> [...]

> Obywatelu, nie pieprz (odpisuj) bez sensu - odpisuj po cytacie.
> Obywatelu, nie pieprz bez sensu - chowaj ogonki w środku, nigdy na czole

No wlasnie miedzy innymi dlatego mowimy o rozkradaniu majatku narodowego.Te
stopy to jest miedzy innymi przyczynek do rozkradania Polski.Czy to tak
trudno zrozumiec .Idac twoim tropem mozna napisac "Jaki inwestor przy
zdrowych zmyslach porzycza w polskim banku" A wiec gdy nie tylko majatek
sprzeda sie za granice ,ale jeszcze przedsiebiorca bieze porzyczke za
granica ,co powoli juz nastepuje w Polsce to mozemy albo juz wpadlismy w
pullapke.Za wszelka cene musimy utrzymywac wysoki kurs zlotego ( a wiec
wysokie procenty).Gdybysmy starali sie obnizyc procent do przyzwoitych
wartosci zlotowka by poleciala w dol i banki zagraniczne przejma pozostale
przedsiebiorstwa za dlugi.

Zreszta sam napisales "nadmiernie w y s o k i m stopom procentowym na
poziomie do niedawna ok. 18% i oczywiscie skorelowanej z ta pierwsza
przeslanka, przewartosciowaniem krajowej waluty" -wiec zastanow sie jak
dlugo to moze trwac i kiedy to wszystko pierdyknie?

A reszte to widac z tego ,ze nie za bardzo rozumiesz gospodarki no i za duzo
sie podniecasz.

Miro D

Krzysztof 'Szary' Kowalski

On Sat, 11 Aug 2001 23:24:23 GMT, "Miro" <mdu...@home.com> wrote:

> [...]

[...]

>A reszte to widac z tego ,ze nie za bardzo rozumiesz gospodarki no i za duzo

Ja rozumiem, ze za bardzo mądry nie jestem. Tylko wytlumacz mi
laskawie, skoro zgadzasz sie ze wszystkim stwierdzeniami, ktore
zawarlem w swoim artykule, dlaczego taki wniosek wyciagasz?

Ale co wazniejsze, jesli łaska: dlaczego uwazasz, ze akurat polska
gospodarka ma isc sladem Chrystusa Narodow, czyli byc jedyną i
niepowtarzalną kuriozalną na skalę swiatową dojną krową dla zyskow
dla wszystkich poza jej mieszkancami? I ich kosztem?

No i drobiazg - czy zechcialbys rzeczowo podac, gdzie popelnilem
blad (skoro nie rozumiem) i gdzie sie podniecam - czyzby temat byl
tabu?

Krotko - moze bardziej do rzeczy a pozniej bedziemy pisali wspolnie
biale wiersze.

---

St. Cone

Użytkownik "Stary Wiarus" <sta...@my-deja.com> napisał w wiadomości

> Kochany Stozku, zamiast starym, dobrym wzorem towarzyszy radzieckich
> odsylac niewygodnych do psychuszki, odpowiedz grzecznie panu, jak pan
> grzecznie pyta:
----------
Chyba Ci się troszeczkę upał dał we znaki - stąd ten pan. A może
wymieniłeś słomę na jakąś onucę i Cię duma rozpiera.

> Co oferujesz w kraju polonijnym inwestorom poza szansa szybkiej straty
> oszczednosci calego zycia?

----------------
Zupełnie nic. I dotyczy to nie tylko polonusów, ale każdego inwestora.
Ale to już są przede wszystkim kwestie prawa podatkowego i możliwości
odpowiednich odpisów. Jednakże Ci, którzy "zaryzykowali" w zainwestowanie na
polskim rynku jakoś nie padają, państwo ich nie okrada, a wręcz są
zadowoleni i się rozwijają. Więc może też trzeba trochę zmienić mentalność.
Nie można spodziewać się od państwa, żeby stworzyła warunki do inwestowania
na poziomie Singapuru, czy Tajwanu.

> Czy rozrozniasz pojecia inwestycji i darowizny? Inwestora i jelenia?

---------
Niczego się nie spodziewam. Niczego, bo Was w większości nie stać na
zainwestowanie w Polsce kapitału. Nie chodzi mi o otworzenie sklepiku, czy
małej fabryczki. Bo to nie jest inwestycja. Inwestycja - to duże pieniądze,
a nie dziesięć, czy nawet sto tysięcy dolarów. Musicie Sobie uświadomić, że
dawne tysiąc dolarów, to już nie jest tej tysiąc. Kiedyś tysiąc dolarów, to
było 30 - 50 niskich-średnich pensji, a w chwili obecnej to dwie średnie
pensje, a cztery niskie pensje pielęgniarki

> Czy uwazasz, ze pieniadze Polakow z zagranicy w polskich bankach sa
> tak samo bezpieczne jak gdzie indziej?

---------
Oczywiście, że tak. Tylko pod takimi samymi warunkami jak gdzie indziej.
To znaczy, że:
1. Nie pochodzą z działalności przestępczej,
2. nie ciążą na właścicielu konta jakieś zamierzchłe długi, które mogłyby
być pokryte z tego konta.

> [...]
> przytoczymy tu z bogatej palety przykladow tylko takie na przyklad
> skladki emerytalne ZUS i kwestie ich odprowadzania, albo nie, do

------------
Czy mógłbyś mi przytoczyć jakikolwiek fragment mojej wypowiedzi mówiący
o tym, że Wy macie jakiekolwiek patriotyczne obowiązki. Wręcz przeciwnie.
Jedyne czego od Was chcę, to żebyście nie mieszali w naszym kociołku Waszym
zacofanym szowinizmem (oczywiście niektórzy) jeżeli nie macie ochoty wrócić
do kraju.
Przykro mi, ale reforma ubezpieczeń była zrobiona przez największych
"paproków", jacy mogli się przytrafić Polsce. Mam nadzieję, że po wyborach,
nowy rząd rozliczy wszystkie te "reformy"

> Jaka porade zaoferujesz nabranym inwestorom w kraju o dysfunkcjonalnym
> wymiarze sprawiedliwosci, w ktorym nabrany nie ma szans wygrac z
> panstwem?

-------------
Muszę Ci szczerze powiedzieć, że nie spotkałem się z przypadkami, że
świadomi inwestorzy zostali nabrani przez państwo. Przez innych wspólników,
czy też kontrahentów owszem. Ale jeżeli Ty masz o tym jakieś wiarygodne
dane, to zechciej się nimi podzielić.

> Stary Wiarus
> sta...@hotmail.com

---------

Pozdrawiam
St. Cone

gdziesiu

Użytkownik Grzegorz <greg...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b752158$1...@news.astercity.net...

> [...]
warto
> tu zostać.Tu się spełniają marzenia wszystkich ludzi.

Oj tak, oj tak :-))). Pojecie o tutejszej rzeczywistosci
maja genialne :-)))), tak jak z tymi procentami w bankach:)
--
Grzesiek

gdziesiu

> [...]

> Jaka porade zaoferujesz nabranym inwestorom w kraju o dysfunkcjonalnym
> wymiarze sprawiedliwosci, w ktorym nabrany nie ma szans wygrac z

ROTFL!
No wiekszej bzdury nie napiszesz :-).
W tym kraju n a j b e s p i e c z n i e j ,
jest wlasnie ulokowac pieniadze na
procencik :-))).
Mozna sie pomyli, ale tak palnac...
--
Grzesiek

gdziesiu

Użytkownik Krzysztof 'Szary' Kowalski <szary_k...@poczta.onet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:spoantcb0hls8evi5...@4ax.com...

> Kon by sie usmial.

Mi to normalnie rece opadly :-)), tacy eksperci!

--
Grzesiek

St. Cone

Użytkownik "(c)Maciek" <mac...@jasnogrod.net> napisał w wiadomości
> [...]
> prawo mieszania w polskim kociolku. Tak ty, jak ja czy pan Olisadebe
> (a nie np. ciemnogrodzki herszt Wiechowski ktory dobrowolnie sie
> polskiego paszportu zrzekl; czy tez znana suka Dana Alvi znana
> hodowczyni psow z Papurcia).
>
> I to chocby dlatego, ze to co wy w Polsce ustalicie, to
> w duzej mierze tyczy sie i nas - w kwestiach paszportowych,
> administracyjnych, gospodarczych, finansowych itp. Wiekszosc polonusow
> zna Polske nie tylko ze wspomnien, ale z czestych wizyt i z informacji
> roznej proweniencji wszak zyjemy w epoce medialnej.

-----------
Maciek masz rację, ale mieszać też trzeba z głową i argumentami. Nie
można do tego kotła wrzucać wiedzy o kraju, którą się wywiozło piętnaście,
czy dwadzieścia lat temu. Ewentualnie wiedzą zaczerpniętą z takich brukowców
jak Nasz Dziennik czy innych śmieci. Przecież większość z nich właśnie taką
wiedzę tylko posiada. (Oczywiście chodzi mi o te kwiatki, które między
innymi wypowiadają się w tym wątku)

Serdecznie pozdrawiam
St. Cone

St. Cone

Użytkownik "MS" <msi...@to.ja.pl> napisał w wiadomości

> Objawy, rzeklbym dosc niepokojace. Zwlaszcza ze
> Wiarus nie pisal o samej Kasi
> ;).
>
> MS
-------------------
Chodziło o Kasię Figurę i Wiarusowi i mnie.

Ale zastanawiające jest to, że Tobie się to od razu skojarzyło z Pyzolem.
Czyżby głodnemu chleb na myśli?

Pozdrawiam
St. Cone

St. Cone

Użytkownik "Grzegorz" <greg...@wp.pl> napisał w wiadomości

> I wyszlo szydlo z worka. Polonia uwaza, ze kazdy kto zostal w Polsce
zamiast
> jak oni podkulic ogon i spierdalac do Hameryki, jest komunista.
>
> Grzegorz
------------
Widzisz, a najgorzej jest, jak to sam towarzysz spierdolił i w tej Ameryce
się nawrócił.
Ciekawe, co u takiego się dzieje w główce.

Pozdrawiam
St. Cone

Grzegorz

> Po co ta POLONIA wyciaga lape? Po co? Zalosny jestes czlowieku.

Ja rozumiem, ze Pani zaciekla broni swoich pozycji jako przedstawicielka
polonii, ale prosze nie popadac w skrajnosc.
Do pewnych rzeczy trzeba sie przyznac, a z innymi zgodzic.
Wszystkie strony sprawy maja swoje plusy i minusy.
Pani plusem zapewne jest pare groszy (przepraszam, centów) w kieszeni.
Inni z kolei poddaja pod watpliwosc moralnosc obywatelska Polaków za
granica.
Jesli uwaza Pani ,ze jest taka przykladna Polka, to czemu Pani tu nie ma z
nami w doli i niedoli?
Krzyczec zza oceanu kazdy by potrafil.
Byc tutaj i znosic trud dnia codziennego, dzwigac problemy kraju i narodu to
co innego.
Wy w zasadzie to udajecie, ze jestescie Polakami, bo do czegos przyznawac
sie musicie, miec jakies korzenie, a tak naprawde macie wszystko gleboko w
dupie mówiac nam "róbta co chceta".
Plotkarski system obiegu informacji jest tez dobrym przykladem na wasze
zdanie i opinie o Polsce - czytaj temat: "rozmówki pod kosciolem". Chcecie
wierzyc w to, ze w polsce jest zle, ze SLD rujnuje gospodarke, albo ktos
kradnie, zamordowani leza pologiem na ulicach i nikt nie dzwoni po policje,
ze urzednicy w Polsce to zupelne dno, ze zacofanie jest nadal i nie ma tu
internetu itd, itd...
Chcecie wierzyc - zeby pocieszyc sie, ze dobrze zrobiliscie wyjezdzajac z
Polski. W waszym interesie jest slaba polska i dalekow tyle od kraju w
którym zyjecie.
Chcecie oczyscic swoje sumienia!
Dobrym na to przykladem jest pewne zdarzenie, które mielao miejsce rok temu
w lato na Krakowskim Przedmiesciu w Warszawie na przeciwko Uniwersytetu.
Otóz stoje sobie na przystanku a tu podchodzi do mnie gosc ok. 45 lat, który
stal obok rozkladu jazdy i mówi: "dzien dobry, przyjechalem wczoraj do
polski z USA po 18 latach". Ja na to "dzien dobry, tak? no i ....", a gosc
"czy moze mi Pan powiedziec o której godzinie bedzie autobus taki_a_taki?"
(przed chwila go lustrowal). Odpowiadam mu "obok wisi rozklad, moze Pan
przeczytac". On sie nadal i wrzasnal: "ale chamstwo, udreczony czlowiek
wraca do ojczyzny po 18 latach i spotyka sie z takim zachowaniem! Co to
teraz wyroslo w tym kraju?!". I poszedl w cholere.
I mysle sobie, ze buc dla kontynuacji czyszczenia sumienia chcial nawiazac
kontakt, moze pedal, nie wiem, jednak jego pytanie bylo na tyle glupie, ze
chyba tylko w USA mozna takie zadawac.
Oj, co z ludzmi sie dzieje na obczyznie?
Jesli takie durne zachowanie jest tam regula, to juz rozumiem wiele
polonijnych wypowiedzi na tej grupie.

Grzegorz

It is loading more messages.