Państwo - Antykomor.pl: 2:0

1 view

RP przed pisem@...pl Przemysław W

Prokuratura Rejonowa w Sieradzu odmówiła wszczęcia śledztwa w sprawie
nadużycia władzy przez ABW i prokuraturę w Tomaszowie Mazowieckim.
Doniesienie złożył autor strony Antykomor.pl.
Autor strony Antykomor.pl domagał się ścigania ABW za nadużycie władzy, bo
nie ma ona w kompetencjach ścigania znieważenia głowy państwa. Czy miał
rację?

O decyzji poinformował wczoraj szef Prokuratury Rejonowej w Sieradzu
Arkadiusz Majewski. Zdaniem prokuratury nie doszło do przekroczenia
uprawnień i działania na szkodę Roberta Frycza lub interesu publicznego.

Na początku czerwca sąd w Tomaszowie Maz. uznał za zgodne z prawem
postanowienie prokuratury o zleceniu ABW przeszukania u twórcy strony
internetowej krytycznej wobec prezydenta Bronisława Komorowskiego. Na
Antykomor.pl autor gromadził rysunki, animacje i teksty wyśmiewające
prezydenta. Była tam też gra tzw. strzelanka, w której prezydent był celem.

Funkcjonariusze ABW przyszli do Frycza o godz. 6 rano. Autor - po
przeszukaniu - zamknął stronę, ale reaktywował ją na serwerze w USA.

Wejście do mieszkania Frycza tak wcześnie rano skrytykował prokurator
generalny Andrzej Seremet. Jego zdaniem można go było wezwać do prokuratury
i zażądać wydania komputera. Według Fundacji Helsińskiej ABW w ogóle nie
powinna się zajmować tą sprawą, bo nie dotyczyła bezpieczeństwa państwa.

Premier Donald Tusk podkreślał, że aby w przyszłości służby nie miały
pretekstów do ''nadgorliwości'', należy ''zmienić przynajmniej te przepisy,
które chronią bardziej polityków od innych ludzi''. Prezydent Komorowski
mówił zaś, że potrafi z dystansem podchodzić do satyrycznych materiałów,
również na swój temat. Jednak - mówił - warto odróżnić żart od przejawów
nienawiści bądź zwykłego chamstwa. Sprawą zajął się też rzecznik praw
obywatelskich.

Sąd w Tomaszowie uznał, że przeszukanie nie było konieczne, ale też, że
prokurator mógł tę czynność zlecić ABW, bo ma ona narzędzia do analizy
''nośników informatycznych''.

Wczoraj prokuratura odmówiła z kolei wszczęcia śledztwa z zawiadomienia
prowadzącego stronę. Domagał się ścigania ABW za nadużycie władzy, bo nie ma
ona w kompetencjach ścigania znieważenia głowy państwa. Prokuratura Rejonowa
w Sieradzu uznała, że przepisy o ABW dają możliwość zlecania czynności
Agencji wynikających z kodeksu postępowania karnego, także spoza katalogu
przestępstw właściwych dla agencji.

- Decyzja o przeszukaniu była zasadna i usankcjonowana prawnie, więc nie
można mówić o naruszeniu interesu pokrzywdzonego lub interesu publicznego -
mówi prokurator Majewski.

Frycz decyzję może zaskarżyć do sądu w Tomaszowie Maz.

Więcej...
http://wyborcza.pl/1,75248,9930014,Panstwo___Antykomor_pl__2_0.html#ixzz1Rs1xzBLj

Przemek

--

"W białej księdze z rewelacji, którymi karmiono nas przez rok,
nie zostało nic. Nie ma magnesu, nie ma helu, nie ma sztucznej mgły.

http://www.youtube.com/watch?v=HEl_8eBXmtI&NR=1

White Power

i co stanął ci?

WW

W dniu 2011-07-12 08:38, Przemysław W pisze:

> [...]
> Autor strony Antykomor.pl domagał się ścigania ABW za nadużycie władzy,
> bo nie ma ona w kompetencjach ścigania znieważenia głowy państwa. Czy

W wolnej i demokratycznej Polsce za obrażanie prezydenta można dostać 3
lata więzienia.
W straszliwie dyktatorskiej Białorusi, za obrażanie prezydenta można
dostać 4 lata więzienia.

Teraz widać, czym demokracja rożni się od dyktatury - o 3/4. :-P

CBDU. :-P

Pozdrawiam
WW
Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem.

"[he®sk]"

On Tue, 12 Jul 2011 12:13:35 +0200, WW <wu...@vp.pl> wrote:

> W wolnej i demokratycznej Polsce za obra�anie prezydenta mo�na dosta� 3
> lata wi�zienia.
> W straszliwie dyktatorskiej Bia�orusi, za obra�anie prezydenta mo�na
> dosta� 4 lata wi�zienia.
>
> Teraz wida�, czym demokracja ro�ni si� od dyktatury - o 3/4. :-P
>
> CBDU. :-P

lukaszenka swoich kontrkandydatow w wyborach prezydeckich pozamykal
w pierdlu. na tym tle bronislaw komorowski jawi sie jako litosciwy.

--

"Nieprawdďż˝ jest, jakoby Internet byďż˝ ziemiďż˝ niczyjďż˝

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dr�g poprawi sie sam !

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

jadrys

W dniu 2011-07-12 17:08, "[he®sk]" pisze:

> lukaszenka swoich kontrkandydatow w wyborach prezydeckich pozamykal
> w pierdlu. na tym tle bronislaw komorowski jawi sie jako litosciwy.

A Lepper?

cirrus

Użytkownik "jadrys" <C...@yahoo.com> napisał w wiadomości

> A Lepper?

To imbecyl i kryminalista.

--
stevep

White Power

cirrus <cir...@tinvalid.tkdami.net> napisał(a):

> To imbecyl i kryminalista.

Imbecyl może i tak a kryminalistę z niego zrobili platfusy jak mu podsunęli
Anetkę. Nic jej nie płacili tylko poinstruowali jak ma kasę wyłudzać (niedawno
dostała wyrok). Jak by jej na dzieńdobry zapłacili to by mogło się wydać a tak
to co, podymali ją a sama się dała robotę zrobiła to trzeba było sobie zapłatę
wyłudzić ale tu pech bo wpadła.

cirrus

Użytkownik "White Power " <linke-...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:ivjdi2$m26$1...@inews.gazeta.pl...

> [...]
> to by mogło się wydać a tak to co, podymali ją a sama się dała robotę
> zrobiła to trzeba było sobie zapłatę wyłudzić ale tu pech bo wpadła.

Akurat, wszyscy winni dookola tylko nie ten kretyn.

--
stevep

jadrys

W dniu 2011-07-13 02:36, cirrus pisze:

Uczciwy człowiek wykolegowany przez okrągłostołowe towarzystwo z Adamem
M. I Jarosławem K. na czele.

cirrus

> Uczciwy człowiek wykolegowany przez okrągłostołowe towarzystwo z Adamem M.
> I Jarosławem K. na czele.

Uczciwy, ale inaczej, gustujesz we wszelkich rzezimieszkach.

--
stevep

jadrys

W dniu 2011-07-14 02:57, cirrus pisze:

> Użytkownik "jadrys" <C...@yahoo.com> napisał w wiadomości
>
> Uczciwy, ale inaczej, gustujesz we wszelkich rzezimieszkach.

A ty w świniach okradających cię w biały dzień. I prawiących gładkie
słówka, na które tylko ktoś bezrozumny daje się wziąć. Lepper
rzezimieszek... - TAK, ale tylko dla tych (słowo niecenzuralne) od
okrągłego stołu.

cirrus

> [...]
> słówka, na które tylko ktoś bezrozumny daje się wziąć. Lepper
> rzezimieszek... - TAK, ale tylko dla tych (słowo niecenzuralne) od

Eee, ja durna sieroto to w nienażartych kapitalistycznych ryjach.

--
stevep