Mit o konieczności wprowadzenia stanu wojennego

0 wyświetleń

Obserwator

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 08:17:4810.12.2011
do
Po 1989 roku zadbano w Polsce o zbudowanie mitu konieczności wprowadzenia
stanu wojennego, który rzekomo ochronił Polaków przed sowiecką interwencją
militarną.

Rozpowszechniona jest opinia, że Jaruzelski, wypowiadając wojnę swojemu
narodowi, dokonał wyboru mniejszego zła.

Tymczasem dokumenty – szczególnie ujawnione stenogramy z posiedzeń Biura
Politycznego KPZR – wskazują, że Sowieci nie planowali zbrojnej interwencji w
Polsce, manewry wojskowe były blefem i demonstracją siły, a sowieccy
towarzysze dopuszczali „utratę Polski”.

Jak to się ma do dzisiejszego przekonania wielu o realnej groźbie interwencji
i „trudnej, ale koniecznej” decyzji Jaruzelskiego o wprowadzeniu stanu
wojennego oraz czynienia z niego wręcz bohatera?

Film ma odpowiedzieć na pytanie, czy mit interwencji ma podstawy, by go
podtrzymywać, czy też jest zwykłym zabiegiem propagandowym niemającym
potwierdzenia w faktach i historycznym fałszerstwem, na którego fundamencie
opiera się dzisiejszy zakłamany obraz komunistycznego dyktatora, który

wypowiedział wojnę narodowi i zaryzykował masakrę ludności, przelew krwi i
wojnę domową, tylko by ratować swoją władzę i zbrodniczy system?

Kiedy zaczęły się przygotowania do stanu wojennego?

Odpowiedź jest szokująca:

17 sierpnia 1980 roku!

Zanim skończył się strajk, a właściwie po skończeniu się strajku
ekonomicznego, który przekształcił się w strajk społeczny, zaczęto pracować
nad likwidacją rodzącej się niezależności.

Świadczą o tym zachowane dokumenty Komitetu Obrony Kraju.

ZWIASTUN FILMU- *Towarzysz generał idzie na wojnę*

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dnI9X3zWQRU

http://www.blogpress.pl/node/10756

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 08:25:5610.12.2011
do
Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 10 grudzień 2011 14:17:

> Po 1989 roku zadbano w Polsce o zbudowanie mitu konieczności wprowadzenia
> stanu wojennego, który rzekomo ochronił Polaków przed sowiecką interwencją
> militarną.

Przecież Sowieci nie musieli wchodzić na siłę do Polski. Oni mieli tu bazy i
przez cały czas byli.

Obserwator

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 08:36:5410.12.2011
do
Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> napisał(a):
masz racje, ale by ich juz nie uzyli, tak jak straszyl Jaruzelski Polakow.
Mieli wlasne problemy, bo sowiety sie juz walily.

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 08:59:5210.12.2011
do
Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 10 grudzień 2011 14:36:

> masz racje, ale by ich juz nie uzyli, tak jak straszyl Jaruzelski Polakow.
> Mieli wlasne problemy, bo sowiety sie juz walily.

W całej tej dyskusji wokół "słuszności' czy "nie słuszności" wprowadzenia
stanu wojennego brak czegoś takiego, że po prostu była to walka z historią.
Zmiana postaw, która się dokonała w społeczeństwie była nie do odwrócenia. A
lata do 1989 to tylko powolna agonia systemu, który nie potrafił już nic
pozytywnego z siebie wykrzesać. Jedyne na co było go stać, to straszenie.

Jacek Biały

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 15:30:4710.12.2011
do
On 10 Gru, 14:25, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> Przecież Sowieci nie musieli wchodzić na siłę do Polski.

A mimo to jaruzel ich zapraszał.

Oni mieli tu bazy i
> przez cały czas byli.

A jednak ich nie użyli. Dlaczego? Bali sie buntu w LWP.
Gdy Jaruzelski prosił Kulikowa o wsparcie, ten go zapytał, czy jest
pewien własnego wojska, bo oni już mają jedną wojnę (której zresztą
nie wygrali).

jb

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 15:37:2610.12.2011
do
Jacek Biały pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 10 grudzień 2011 21:30:
Nie wygrali. Masz rację. Ale co nazabijali Afgańczyków to ich. Myślę, że
problem nie będzie rozstrzygnięty i za tysiąc lat. Cały bowiem czas dyskusja
jest: "co by było, gdyby?"

Obserwator

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 15:43:5610.12.2011
do
Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> napisał(a):
problem z Jaruzelskim jest juz rozstrzygniety. Kara jednak go ominie na tym
padole ziemskim, ale historia go osadzi tak, jak na to zasluzyl.

Jacek Biały

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 15:50:3710.12.2011
do
Jaki 'problem'?
Są dowody na to, ze Jaruzelski prosił Układ Warszawski o 'bratnią
pomoc'. Skoro mu odmówiono, to znaczy, ze nie zamierzali tu wchodzić.
Gdyby chcieli, weszliby już w roku 80 bez żadnych manewrów, straszenia
itd. (jak do Czechosłowacji w 68).

Cały bowiem czas dyskusja
> jest: "co by było, gdyby?"

Cały mit 'lepszego zła' opiera się własnie na tym. My mamy dowody, oni
scholastykę i kapłanów.
jb

Jacek Biały

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 15:36:3410.12.2011
do
On 10 Gru, 14:59, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> W całej tej dyskusji wokół "słuszności' czy "nie słuszności" wprowadzenia
> stanu wojennego brak czegoś takiego, że po prostu była to walka z historią.

Historia to przeszłość. Nie rozumiem, jak można walczyć z historią.

> Zmiana postaw, która się dokonała w społeczeństwie była nie do odwrócenia. A
> lata do 1989 to tylko powolna agonia systemu, który nie potrafił już nic
> pozytywnego z siebie wykrzesać.

A kiedy potrafił?

Jedyne na co było go stać, to straszenie.

Od poczatku opierał sie na szantażu, fizycznym, moralnym... Dzieki
temu gołymi rekami podbili pół świata.
Pozdr.
jb

Jacek Biały

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 16:26:2810.12.2011
do
Drobna dygresja ('recydywa socjalizmu')

Populista dba bardziej o swój wizerunek niż o merytoryczny przekaz.
Kaczyński jest w swoim nadprzekazie upiorny w wizerunku. Populista dba
przede wszystkim o formę przekazu, która przynosi mu pożądany skutek.
Forma przekazu Kaczyńskiego czyni go politykiem przeciw-skutecznym.

jb

On 10 Gru, 14:59, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

boukun

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 17:47:3210.12.2011
do

Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
--------------------
Co ty pierdolisz za przeproszeniem? Kto ci takich głupot do łab nawbijał, że
1989 roku była agonia systemu? My mamy przecież cały czas system wynikły na
bazie stanu wojennego. Stan wojenny w Polsce nadal trwa, rewolucji przeciez
żadnej w Polsce nie było, banda liberałów dorwała się przy okrągłym żłobie do
rozkradania Polski i kradną bez opamietania... Wszystko leci cały czas według
scenariusza 1981 roku...

boukun

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 18:52:3310.12.2011
do
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 10 grudzień 2011 23:47:

> [...]
> do rozkradania Polski i kradną bez opamietania... Wszystko leci cały czas

A tak sobie pierdu pierdu. W sklepach sama musztarda i ocet. I kartki na
wszystko. Podcieram się gazetami. Zresztą nie mam po czym bo to co kupię, to
wszystko bez śladu trawię. No i zarabiam cirka $50, ale o tym cicho sza bo $
nielegalne są. :-)

boukun

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 19:45:1710.12.2011
do

Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Od urodzenia, od kiedy żyję, od 1961 roku, jesteśmy najbardziej dziadowskim
krajem w Europie. Nic się nie zmieniło na lepsze, świat idzie do przodu, a my
stoimy w miejscu...

Tu ktoś załączył dane, dotyczące wysokości emerytury w różnych krajach:
http://www.money.pl/emerytury/raporty/artykul/gdzie;mozna;przezyc;za;polska;emeryture,199,0,559303.html

W Niemczech 8 100 zł/mies, w Grecji 4 550 zł/ mies, a w Polsce 1 500 zł/mies.
Ale draństwo z tym
dotowaniem bogatych przez biednych!

Dlaczego wiecznie jesteśmy najbardziej dziadowskim krajem w Europie? Dlaczego
żyje nam się najgorzej, dlaczego ciągle na samym końcu, dlaczego wiecznie
niewolnikami bandyckiej władzy? Tej samej od 1944 roku...

boukun

stevep

nieprzeczytany,
10 gru 2011, 22:24:5010.12.2011
do
Ale się naćpałeś.

--
stevep

Jacek Biały

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 05:00:1511.12.2011
do
On 11 Gru, 00:52, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> A tak sobie pierdu pierdu. W sklepach sama musztarda i ocet.

Nie musisz wszystkiego sprowadzać do koryta (nie jesteśmy
zwierzetami). Jest więcej różnic:
Mamy dużo wiecej możliwości, wolności (m.in. na tej grupie), ale
boukun też ma troche racji. Obecny system jest zmutowaną komuną
(przystosowaną do sytuacji po upadku muru berlińskiego). Praktycznie
nie ma społeczeństwa obywatelskiego, a władza pałek i czołgów została
zamieniona na władzę mediów i pieniędzy. Nie byłoby w tym jeszcze nic
strasznego, gdyby nie fakt, że główny ośrodek tej władzy pozostaje ten
sam. Reszta to fasada - jeżeli ktoś nie chce być królem malowanym,
zostaje niszczony.
Pozdr.
jb

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 06:03:5611.12.2011
do
Jacek Biały pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 11 grudzień 2011 11:00:

> [...]
> strasznego, gdyby nie fakt, że główny ośrodek tej władzy pozostaje ten
> sam. Reszta to fasada - jeżeli ktoś nie chce być królem malowanym,

Nie twierdzę, że obecny system jest idealny. Takiego nie ma na świecie. Ale
nie za bardzo dociera do mnie to, jak ktoś kto nie chce mieć z naprawianiem
tego co wg kogoś jest złe do czynienia, potrafi tylko narzekać i czekać aż
ktoś najlepiej "z góry" za niego odpowie, za niego ustali i za niego wybierze.

boukun

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 07:46:1011.12.2011
do

Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Żeby to naprawić, trzeba by ich wszystkich pod sąd. Wtedy powinniśmy sądzić
tylko huntę generała, dzisiaj będziemy zmuszeni sądzić cały układ okrągłęgo
stołu...

boukun

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 14:27:5111.12.2011
do
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 11 grudzień 2011 13:46:

> Żeby to naprawić, trzeba by ich wszystkich pod sąd. Wtedy powinniśmy sądzić
> tylko huntę generała, dzisiaj będziemy zmuszeni sądzić cały układ okrągłęgo
> stołu...

To stawiaj pod sąd. Nie oddajesz głosu wtedy gdy ktoś chce sądzić, nie
oddajesz głosu wtedy gdy nie. Z Twojego zachowania wynika że jest Ci wszystko
obojętne. Jedyna rzecz którą chcesz od innych to pieniądze i jak Ci je dadzą
to reszta nie powinna ich obchodzić. Ja Ci nie będę mówił, na kogo masz
glosować, gdzie i w czym uczestniczyć, kogo masz uważać za swój autorytet. Te
sprawy wymagają rozstrzygnięcia u każdego we własnym sumieniu.
Skoro jednak twierdzisz, że w Polsce nic się nie zmieniło, to tkwij dalej w
tej świadomości. Dla mnie możesz żyć tak dalej, na garnuszku innych i poddając
się woli innych.

boukun

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 14:47:4511.12.2011
do

Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Znów pierdolisz bez sensu. Jak można oddawać głos na coś, coo jest mafijną
układanką? Co potem chcesz sądzić siebie samego, że brałes w rtym udział? I do
kogo mic potem pretensje?

Tu trzeba pozwolic im zdechnąć i stworzyć nowy, demokratyczny system, gdzie njie
będzie u władzy od 22 lat jedna i ta sama kurwa złodziejska...

boukun

A. Filip

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 15:08:2111.12.2011
do
" Obserwator" <fajny.d.ar...@gazeta.pl> pisze:
> [...]
> Politycznego KPZR wskazują, że Sowieci nie planowali zbrojnej interwencji w
> Polsce, manewry wojskowe były blefem i demonstracją siły, a sowieccy

Jak rozumiem za jednym zamachem nazywasz mitem te "drętwe pierdułki"
między innymi Zbigniewa Brzezińskiego o tym jako to zdecydowana postawa
USA odstraszyła ZSRR od interwencji w RP3? :-)

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Nudne jak flaki z olejem.

Obserwator

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 15:23:2011.12.2011
do
A. Filip <an...@poczta.onet.pl> napisał(a):

Jak rozumiem za jednym zamachem nazywasz mitem te "drętwe pierdułki"
między innymi Zbigniewa Brzezińskiego o tym jako to zdecydowana postawa
USA odstraszyła ZSRR od interwencji w RP3? :-)

chyba zle rozumiesz. W tekscie jest tylko mowa o decyzjach ktore podjal sam
Jaruzelski, a nie powodach dla ktorych sowieci nie chcieli tej interwencji
w Polsce podjac.

A. Filip

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:05:0011.12.2011
do
" Obserwator" <fajny.d...@WYTNIJ.gazeta.pl> pisze:

> chyba zle rozumiesz. W tekscie jest tylko mowa o decyzjach ktore
> podjal sam Jaruzelski, a nie powodach dla ktorych sowieci nie chcieli
> tej interwencji w Polsce podjac.

Czy Stan Wojenny został wprowadzony w PRL 13 grudnia 1981 bo inaczej
14 grudnia 1981 nastąpiłaby "wojskowa interwencja" ZSRR? *NIE*.
Czy "wojskowa interwencja" ZSRR była *całkowicie* wykluczona w 1982 bez
stanu wojennego z 1981? *Bardzo wątpię*.
KC KPZR nie złożyło przysięgi że zdania nie zmieni choćby nie wiem co,
na nawet jakby to o czym piszesz było "opinią 'na stan obecny'
(gdy przygotowania do stanu wojenny były w toku), opinią nie ujawnianą
na zewnątrz" :-)

ZSRR było "wygodniej" (szczególnie przy trwającej od 1979 interwencji w
Afganistanie) opierać się na ciągu planów awaryjnych "rozwiązujących"
sytuacje przez coraz gorsze opcje:
a) podstraszać aktualne kierownictwo PZPR (również opcją interwencji wojskowej)
b) wymieniać kierownictwo PZPR na coraz bardziej ostre/posłuszne "aż do skutku"
c) interweniować wojskowo (i wymienić kierownictwo PZPR, choćby i "zabójczo")

http://pl.wikipedia.org/wiki/I_sekretarze_KC_PZPR
4. 1970-12-20 : 1980-09-06 Edward Gierek
5. 1980-09-06 : 1981-10-18 Stanisław Kania
6. 1981-10-18 : 1989-07-29 Gen. Wojciech Jaruzelski

Wiec ja dość łatwo się zgodzę że Jaruzelski chronił zasadniczo własną
cenną dupę na wysokim stołku, że eskalacja aż do wariantu "c" nie była
najbardziej prawdopodobnym scenariuszem. Tylko że Jaruzelski chroniąc
zasadniczo własną dupę i rządy PZPR w PRL zlikwidował IMHO 20%-40%
szansę na eskalację sytuacji aż do wariantu "c" w roku 1982-1983 albo
scenariusza spartolonego Stanu Wojennego krwawego jak rządy Pinocheta w
Chile po *kolejnym* zastosowaniu przez ZSRR opcji "b".

Ja Jaruzelskiemu pomnika w życiu nie postawię i w życiu nie będę go
bronił przed (jako tako) *wyważoną* krytyką na którą w pełni
zasłużył. Jedyne co mnie czasem "nakręca" do niechętnej obrony
Jaruzelskiego to przeginanie pały bez opamiętania i z nadmiernym
oderwaniem od rzeczywistości. Bo przyzwyczajenie się do ignorowania
rzeczywistości mści się szybko.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Niczym się nie różni śmierć od życia.

Jacek Biały

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:10:3711.12.2011
do
On 11 Gru, 12:03, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> Nie twierdzę, że obecny system jest idealny.

Trudno patologię równać z ideałem.

Takiego nie ma na świecie. Ale
> nie za bardzo dociera do mnie to, jak ktoś kto nie chce mieć z naprawianiem
> tego co wg kogoś jest złe do czynienia,

Chciałbyś ze złem mieć do czynienia?

potrafi tylko narzekać i czekać aż
> ktoś najlepiej "z góry" za niego odpowie, za niego ustali i za niego wybierze.

Dokładnie tak robią naprawiacze.
jb

Obserwator

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:19:2211.12.2011
do
A. Filip <an...@poczta.onet.pl> napisał(a):
(...)

o czym ty chcesz w ogole dyskutowac i co ty chcesz kwestionowac?

Mam z toba dyskutowac o czlowieku ktory bedac przedstawicielem okupanta
sowieckiego na Polske, gnebil to spoleczenstwo bez zadnych skrupulow w imie
jakiejs popierdolonej ideii ktora zapewnila komunistycznej mafii dobrobyt, a
reszcie spoleczenstwa podle zycie?

Na glow upadles? Jedz do Koreii Polnocnej, jesli tak ci sie komunizm podoba.

A. Filip

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:30:4411.12.2011
> [...]
> reszcie spoleczenstwa podle zycie?
>
> Na glow upadles? Jedz do Koreii Polnocnej, jesli tak ci sie komunizm

Kiedyś sobie palancie porównałeś liczbę ofiar (na milion mieszkańców)
komunistycznego Stanu Wojennego Jaruzelskiego w PRL i kapitalistycznego
przewrotu wojskowego Pinocheta w Chile?

Wiec jeśli nie potrafisz pojąć że takie porównanie zmienia kwestie
"*jak bardzo* krytykować" ale nie ma żadnych szans wpłynąć na kwestię
"czy krytykować" to dla mnie jesteś imbecylem pokazowym.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Odciski palca bożego nie są nigdy identyczne.

Obserwator

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:42:3011.12.2011
do

oburzajace jest tez to, ze ten podly tchorz i stary dziad chce zyc sam jak
najdluzej i nawet w obliczu smierci zle, jak sowiecka sabaka.

Kto temu lajdakowi zagrazal?

Ci ksieza ktorych kazal zamordowac ? Swoim oprawcom z bezpieki, nakazal
uciszyc mlodego ksiedza Popieluszke, rzucajac od tak sobie: uciszcie go, niech
nie szczeka. Oni go uciszyli, wyrywajac mu jezyk !

Ta starsza kobieta, ktora zakotowano na komisariacje MO?

Ten mlody student, ktoremu tak rozwalono wnetrznosci, ze lekarze plakali?

Ten mlody gornik, ktoremu strzelali celowo w glowe i nastepnie go maskrowali

Kazal sowiecki psychopata wylaczyc telefony i wielu ludzi zmarlo, bo
pogotowiac wezawac nie mogli.

Przykladow tego beztialstwa nad zwyklymi ludzmi, jest cale multum !!!!

A ty smiesz tutaj jeszcze o tym podlym zbrodniarzu dyskutowac ???

Obserwator

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:46:4611.12.2011
do

sorry, za kilka bledow ktore zrobilem, bo troche sie wnerwilem.
kiedy tekst tego durnia Filipa przeczytalem.

A. Filip

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 16:55:3511.12.2011
do
" Obserwator" <fajny.d...@WYTNIJ.gazeta.pl> pisze:
To jak opierdalasz "zbrodniarza Busha" (b. prezydenta USA) za agresję na
Irak i jego "wrogie militarne przejęcie" z jego wszystkimi zabójczymi
konsekwencjami?

Kto ostatnio zagrażał "zbrodniarzom z USA przyjaznego Bahrajnu"?

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Westchnienie ładnej dziewczyny słyszy się z większej odległości

kefirh

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 18:16:2411.12.2011
do
W dniu 2011-12-10 14:17, Obserwator pisze:
> Po 1989 roku zadbano w Polsce o zbudowanie mitu konieczności wprowadzenia
> stanu wojennego, który rzekomo ochronił Polaków przed sowiecką interwencją
> militarną.
[...]

Popatrz:
"14 sierpnia [...] pod kierownictwem Bogdana Borusewicza we wczesnych
godzinach porannych wywołują strajk w Stoczni Gdańskiej im. Lenina.
[...] Do strajkującej stoczni przybywa Lech Wałęsa, który obejmuje
przywództwo strajku."

Jeżeli ci dwaj przeszkoleni dżentelmeni grają bohaterów pozytywnych,to
generał, który firmuje swoją osobą kolejny etap "historii" jest tak samo
niezbędny.

Podpalamy ogień i sami go gasimy.
Wiem, że to głupie, ale logiczne.

pozdr
kefirh

stevep

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 22:51:1311.12.2011
do
Dnia 11-12-2011 o 22:46:46 Obserwator <fajny.d...@wytnij.gazeta.pl>
napisał(a):

> sorry, za kilka bledow ktore zrobilem, bo troche sie wnerwilem.
> kiedy tekst tego durnia Filipa przeczytalem.

To łyknij sobie waleriany kretynie.

stevep

nieprzeczytany,
11 gru 2011, 22:55:2611.12.2011
do
Ale wcześniej poddaj pod osąd swoją głupotę.

A. Filip

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 03:49:1412.12.2011
do
stevep <stev...@invalid.tkdami.net> pisze:

> To łyknij sobie waleriany kretynie.

Mnie najostrzej wkurwiają trzy rzeczy w usenetowych dyskusjach (AFAIR):
a) fanatycy "jedynie słusznego poglądu" nie potrafiący się pogodzić że
jacyś inni będą zawsze myśleć/uważać inaczej niż oni, najwyżej będzie
ich mało albo będą w większości milczeć zastraszeni - taka (również)
komusza postawa "my _musimy_ mieć racje, a jak nie to tym gorzej dla innych"
_Ja_ uważam że przeważnie mam rację i _wiem_ że czasem/rzadko ale się mylę.
b) idioci nie potrafiący ogarnąć konsekwencji stanowiska które zajmują w
jednej sprawie na inne sprawy bez zastosowania "podwójnej moralności",
a już szczególnie są wkurwiający jak ich się na takie konsekwencje
"naprowadzi" a oni "twardo nie chcą" ich dostrzec
c) *syny nie wstydzące się okazywać swojej podwójnej moralności ale
wyłącznie *pośrednio*
Dało się np. powiedzieć że los Chilijczyków, Irakijczyków i
Bahrajńczyków ma się w praktyce w dupie w porównaniu do losu Polaków
- to byłoby przynajmniej szczere i do pewnego stopnia większość tak
pewnie myśli

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Namiętność jest towarzyszką ślepoty.
-- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

stevep

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 09:14:0412.12.2011
do
To łyknij waleriany kretynie.

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 09:10:2212.12.2011
do
On 11 Gru, 20:27, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> To stawiaj pod sąd.

A niby od czego są sądy?

> [...]
> Skoro jednak twierdzisz, że w Polsce nic się nie zmieniło, to tkwij dalej w
> tej świadomości. Dla mnie możesz żyć tak dalej, na garnuszku innych

Na garnuszku innych żyje pan Jaruzelski (ok 8 tys. emerytury - za co?)
jb

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 09:23:5612.12.2011
do
On 11 Gru, 21:08, "A. Filip" <a...@poczta.onet.pl> wrote:

> Jak rozumiem za jednym zamachem nazywasz mitem te "drętwe pierdułki"
> między innymi Zbigniewa Brzezińskiego o tym jako to zdecydowana postawa
> USA odstraszyła ZSRR od interwencji w RP3? :-)

Wygladasz nz człeka rozsadnego, a mylisz daty. Interwencja była bardzo
realna w roku 1980. Jeśli ugodowy z natury Carter ich odstraszył, to
mieli lekceważyć Reagana? (oczekiwali zboża od USA)
jb

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 09:52:0412.12.2011
do
On 11 Gru, 22:05, "A. Filip" <a...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> Czy "wojskowa interwencja" ZSRR była *całkowicie* wykluczona w 1982 bez
> stanu wojennego z 1981? *Bardzo wątpię*.

Jesteś w tej materii madrzejszy od sowietów?
Przecież oni sami wykluczyli tą interwencję, gdy Jaruzelski o nią
prosił.

> KC KPZR nie złożyło przysięgi że zdania nie zmieni.

Nie musieli składać żadnej 'przysiegi' (skąd taka argumentacja!).
Wystarczy, że powiedzieli to Jaruzelskiemu.

()
> [...]
> c) interweniować wojskowo (i wymienić kierownictwo PZPR, choćby i "zabójczo")

Twój ciąg planów awaryjnych zawiera strategiczny błąd. Sowieci nigdy
nie straszyli przed uderzeniem. Nie było zadnych manewrów przed
interwencja w Czechosłowacji. Również w roku 1980 było cicho jak
makiem zasiał (choc interwencja była realna). Dopiero w nastepnym roku
zaczęły się groźby, rozpuszczanie plotek, odpalanie silników na
granicach, co swiadczyło o tym, ze wariant 'bratniej pomocy' odpuscili
definitywnie (jak mogła byc 'przyjacielska', skoro poprzedzano ją
groźbami?).
Problem w tym, że my system sowiecki postrzegamy z punktu widzenia
klasycznego imperium, które najpierw prosi, żąda, później grozi, az w
końcu atakuje. Zwiazek Sowiecki był zbyt słaby wewnetrznie, aby taką
strategię prowadzić. Zawsze postępował inaczej. Nigdy nie 'atakował',
lecz 'przychodził z pomocą', 'wyzwalał' najczęsciej na prośbę
'wyzwalanych'. Dzięki tej zasadzie gołymi rękami podbili pół swiata.
Jeśli sowiet zaczynał komus grozić, to znaczy, że był już bezsilny.

Pozdrawiam
jb

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 11:00:1912.12.2011
do

Użytkownik "jrr" <jacek...@tlen.pl> napisał w wiadomości
Na garnuszku innych żyje pan Jaruzelski (ok 8 tys. emerytury - za co?)

Generał Jaruzelski wypracował sobie emeryturę. I ma prawie o połowę mniej
niż prokurator w stanie spoczynku.

Buba

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 11:06:2412.12.2011
do

Skąd masz taką wiedzę?

--
Wysłany 2011-12-12 17:06:11.

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:01:5612.12.2011
do
On 11 Gru, 22:30, "A. Filip" <a...@poczta.onet.pl> wrote:

> Kiedyś sobie palancie porównałeś liczbę ofiar (na milion mieszkańców)
> komunistycznego Stanu Wojennego Jaruzelskiego w PRL i kapitalistycznego
> przewrotu wojskowego Pinocheta w Chile?

Skoro wyzywasz, to świadczy, że nie masz racji. Pinochet zapobiegł w
Chile przewrotowi i próbie zaprowadzenia totalitarnego systemu. Było
dużo ofiar, lecz po obu stronach konfliktu byli uzbrojeni ludzie.

> Wiec jeśli nie potrafisz pojąć że takie porównanie zmienia kwestie

Żadne ilosciowe porównania niczego tu nie dowodzą. Tak samo nie można
porównywac stanu wojennego z zamachem majowym, gdzie w biały dzień
doszło do zbrojnych starć pomiędzy regularnym wojskiem, a legionistami
Piłsudskiego wspieranymi przez uzbrojonych cywilów. Ktoś, kto bierze
do ręki broń, wie, że może zginąć.
Jaruzelski wysłał czołgi na śpiących ludzi. Mordował tych, którzy się
bronili śrubami.

jb

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:09:5412.12.2011

Jaruzelski wysłał czołgi na śpiących ludzi.

======================================

Nie mijasz się z prawdą? Czy to przypadkiem nie byli milicjanci?
A jak to było z "brawurową" ucieczką Macierewicza ze szpitala?

Obserwator

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:16:3212.12.2011
[...]

***********************************

palancie? Palantem to jestes ewidentnie ty, skoro bronisz sowieckiego
namiestnika na Polske, ktory wprowadzil stan wojenny tylko dlatego, aby
bronic swoj tylek i tylek swoich towarzyszy.

Bialy juz ci chyba wytlumaczyl jaka jest roznica miedzy Pinoczetem, a
sowieckim lobuzem - Jaruzelskim, slugusie sowiecki?

Obserwator

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:20:1812.12.2011
do
A. Filip <an...@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mnie najostrzej wkurwiają trzy rzeczy w usenetowych dyskusjach (AFAIR):
a) fanatycy "jedynie słusznego poglądu"

a mnie wkurwiaja tacy jak ty. To Stefan juz nie jest be, mimo ze wczesniej
ciagle nazywal cie kretynem?

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:18:3012.12.2011
do
On 12 Gru, 18:09, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
> Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:3d01850a-de41-4735...@i6g2000vbh.googlegroups.com...
> Jaruzelski wysłał czołgi na śpiących ludzi.
>
> ======================================
>
> Nie mijasz się z prawdą? Czy to przypadkiem nie byli milicjanci?

Ależ skąd! To byli przebierańcy.
jb

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:20:4112.12.2011
do
On 12 Gru, 17:00, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
> Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:18fc4a72-b4b8-40af...@n10g2000vbg.googlegroups.com...
> Na garnuszku innych żyje pan Jaruzelski (ok 8 tys. emerytury - za co?)
>
> Generał Jaruzelski wypracował sobie emeryturę.

Owszem wypracował, ale na Kremlu.
Skoro nadal adoruja czerwone gówno, niech mu płacą.
jb

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 12:58:5512.12.2011

> [...]

Ależ skąd! To byli przebierańcy.
jb

> A jak to było z "brawurową" ucieczką Macierewicza ze szpitala?

A jak z tym pytaniem?

boukun

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 15:11:4212.12.2011
do

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogd...@neostrada.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Generał Jaruzelski wypracował sobie emeryturę. I ma prawie o połowę mniej niż

Czym sobie wypracował? Jaki żołnierz sobie wypracował emeryturę? Przecież to są
tylko pasożyci!

boukun

jadrys

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 15:28:5512.12.2011
do
W dniu 2011-12-12 15:10, jrr pisze:

> Na garnuszku innych żyje pan Jaruzelski (ok 8 tys. emerytury - za co?)
> jb

Generał Jaruzelski jak każdy inny emeryt swoje uposażenia musiał sobie
wypracować. Uwierz mi - to nie jest twoja ani niczyja jałmużna.

jadrys

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 15:31:4012.12.2011
do
W dniu 2011-12-12 21:11, boukun pisze:
Też tak uważam, jednak to nie wina samego zainteresowanego a ustawy
emerytalnej. Za gen. Jaruzelskim przemawia dodatkowo to że on praw do
emerytury nie nabywał w koszarach popijając kawkę.

boukun

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 15:46:3912.12.2011
do

Użytkownik "jadrys" <C...@yahoo.com> napisał w wiadomości

> Też tak uważam, jednak to nie wina samego zainteresowanego a ustawy
> emerytalnej. Za gen. Jaruzelskim przemawia dodatkowo to że on praw do
> emerytury nie nabywał w koszarach popijając kawkę.

Tylko kurwa jebana podnosząc broń na polski naród, ledwo co się wyzwalający!

Tfu!

boukun

jrr

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 18:34:5112.12.2011
do
On 12 Gru, 21:28, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> Generał Jaruzelski jak każdy inny emeryt

Nie obrażaj tutaj emerytów. Nie kazdy jest mordercą.

swoje uposażenia musiał sobie
> wypracować. Uwierz mi

Ja wierzę w to, że zwykła kurwa wypracowała w życiu więcej niż on.
jb

stevep

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 22:30:5912.12.2011
do
Dnia 12-12-2011 o 21:28:55 jadrys <C...@yahoo.com> napisał(a):

> Generał Jaruzelski jak każdy inny emeryt swoje uposażenia musiał sobie
> wypracować. Uwierz mi - to nie jest twoja ani niczyja jałmużna.

To pewnie i zbrodniarzom hitlerowskim wypłacałbyś "zasłużoną" emeryturę np
za obozy koncentracyjne?

stevep

nieprzeczytany,
12 gru 2011, 22:54:0312.12.2011
do
Dnia 12-12-2011 o 18:20:18 Obserwator <fajny.d...@wytnij.gazeta.pl>
napisał(a):

> [...]
> a) fanatycy "jedynie słusznego poglądu"

> a mnie wkurwiaja tacy jak ty. To Stefan juz nie jest be, mimo ze

Ja was bardzo proszę nie zmuszajcie mnie do tego, ale czy mogę pozostać
obojętny wobec tej masy kretyństwa jaka tu się rozlewa.

jrr

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 08:16:4813.12.2011
do
On 13 Gru, 04:30, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:

> To pewnie i zbrodniarzom hitlerowskim wypłacałbyś "zasłużoną" emeryturę np
> za obozy koncentracyjne?

Gdyby był jednym z nich, to by wypłacał
jb

jrr

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 08:21:0913.12.2011
do
On 13 Gru, 04:54, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:

> Ja was bardzo proszę nie zmuszajcie mnie do tego, ale czy mogę pozostać
> obojętny wobec tej masy kretyństwa jaka tu się rozlewa.

To po co tu piszesz?
Znajdź sobie grupę, gdzie nie ma "kretynów" i bedziesz miał spokój.
jb

jadrys

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 09:28:1713.12.2011
do
W dniu 2011-12-13 14:16, jrr pisze:

> Gdyby był jednym z nich, to by wypłacał
> jb

Jeżeli byłaby taka konieczność to i skazałbym na eliminację ze
społeczeństwa. Ale na pewno nie ukradłbym nawet im tego na co przez
swoje życie zawodowe odkładali.

jadrys

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 09:29:3413.12.2011
do
W dniu 2011-12-12 21:46, boukun pisze:

> Tylko kurwa jebana podnosząc broń na polski naród, ledwo co się
> wyzwalający!
>
> Tfu!
>
> boukun

Ja i mi podobni też byliśmy tym narodem. Na mnie nie podniósł tej broni
a na takich jak twoi ówcześni szefowie. Z mojego (i nie tylko mojego)
punktu widzenia stan wojenny był koniecznością. To było po prostu
mniejsze zło.

jadrys

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 09:28:5513.12.2011
do
W dniu 2011-12-13 00:34, jrr pisze:
O czym my tu mówimy? I dlaczego krew zalewa ci rozsądek? Otóż osądzaj
generała, zamykaj go do kryminału, skaż na obóz ciężkiej pracy żeby
chociaż w małym stopniu odpracował swoje winy wobec ciebie, czy wreszcie
skaż go na stryczek, ale nie kradnij mu tego, czego się dorobił
odkładając co miesiąc składkę od swojego dochodu na emeryturę.
I jeszcze raz powtórzę - emerytura generała to nie twoja jałmużna zebyś
o tym decydował czy mu ja odebrać, bo wg ciebie prowadził sie niemoralnie.

stevep

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 09:36:3713.12.2011
do
Żeby podobne tobie kretyny nie harcowały bez żadnego wędzidła, taki już
mój podły los. :D

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 09:48:0113.12.2011

> [...]
> tym decydował czy mu ja odebrać, bo wg ciebie prowadził sie niemoralnie.

Zapomnieliście w swoim zacietrzewieniu o tym:
"Gen. Wojciech Jaruzelski może zyskać na planowanej przez PO obniżce
emerytur byłych funkcjonariuszy Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego (WRON). Z
mocy prawa nadal przysługuje mu bowiem emerytura prezydencka czyli ok. 10
tys. złotych miesięcznie - donosi "Dziennik"."
http://www.wprost.pl/ar/140110/Emerytura-prezydencka-dla-Jaruzelskiego/

I to:
"W piątek prezydent Lech Kaczyński podpisał ustawę, która zmniejsza
emerytury b. oficerów służb PRL czterokrotnie.
Jednak gen. Jaruzelski, były prezydent Polski, mógłby przejść na wysoką tzw.
emeryturę prezydencką. - Takich kroków nie podejmę. To poniżej mojej
oficerskiej godności - powiedział "Dziennikowi"."
http://wyborcza.pl/1,76842,6249376,Jaruzelski_nie_chce_prezydenckiej_emerytury.html

A tak w ogóle, to chce wam się takie pierdoły roztrząsać? Rozbijać gówno na
atomy?

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 09:50:4913.12.2011

> [...]
> widzenia stan wojenny był koniecznością. To było po prostu mniejsze zło.

I tu się z tobą zgodzę.

Otóż, po 30 latach nieustannej propagandy obrzydzającej stan wojenny i
generała, ponad połowa społeczeństwa uważa, że stan wojenny był potrzebny i
uratował Polskę i Polaków przed inwazją ZSRR.

I chcemy czy nie chcemy, z takim stanem rzeczy musimy się liczyć.

boukun

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 11:17:0713.12.2011
> [...]

> takich jak twoi ówcześni szefowie. Z mojego (i nie tylko mojego) punktu
> widzenia stan wojenny był koniecznością. To było po prostu mniejsze zło.

Podniósł na cały naród, tylko dlatego, że chcieli kraść dalej bezkarnie i nie
dopuścić narodu do władzy, podniosła kurwa zdradziecka, bo nie liczyli się z
narodem, bo nie chcieli oddać w demokratyczny sposób władzy, bo zbrodniarz wolal
oddać Polskę w pacht Zydom, niż zezwolić narodowi się wyzwolić spod ich
jarzma... Ty się nie liczysz, widać z narodem polskim nie wiele masz
wspólnego...

boukun

boukun

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 11:18:0513.12.2011

> [...]
> uratował Polskę i Polaków przed inwazją ZSRR.
>
> I chcemy czy nie chcemy, z takim stanem rzeczy musimy się liczyć.

Liczą się tylko ci, którym TelAwizja mózgi wyprała...

boukun

kefirh

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 12:37:5513.12.2011
do
W dniu 2011-12-13 15:36, stevep pisze:
Los kretyna ;/

k.

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 13:06:3413.12.2011
do
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 11 grudzień 2011 20:47:

> Tu trzeba pozwolic im zdechnąć i stworzyć nowy, demokratyczny system, gdzie
> njie będzie u władzy od 22 lat jedna i ta sama kurwa złodziejska...

To twórz. Kto Ci broni? Od stanu wojennego takiego stracha masz, że boisz się
wyjść z domu?

boukun

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 13:09:4713.12.2011
do

Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Sam nie jstem w stanie, na to trzeba mieć środki, a środki mają syjoniści,
rabujący naród polski i na nim pasożytujący. Ale nie ma tego złego, co by na
dobre nie wyszło. Za ok. rok przyjdzie wielki kryzys i ludzie wyjda na ulicę i
jak powiadał Gorbaczow, kto ostatni przychodzi, tego życie pokara...

boukun

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 13:25:5613.12.2011
do
Jacek Biały pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 10 grudzień 2011 21:50:

> [...]
> pomoc'. Skoro mu odmówiono, to znaczy, ze nie zamierzali tu wchodzić.
> Gdyby chcieli, weszliby już w roku 80 bez żadnych manewrów, straszenia

To może pokrótce wytłumaczę.
Jak Mieszko I chciał schrystianizować Polskę, to też nikogo nie pytał się o
zdanie. Kierowała nim misja stworzenia silnego i liczącego się w Europie,
państwa. W 1037 roku nastąpiła jednak kulminacja tzw reakcji pogańskiej
będącej skierowaną zarówno przeciw reformom religijnym jak i ekonomicznym.
To co dla chłopstwa, bo oni głównie byli "powstańcami", było walką za
wierzeniami i ekonomią przodków, dla światłych ludzi w tamtym czasie było
próbą cofnięcia Polski z drogi jej ucywilizowania. Zarówno i jedni jak i
drudzy nie mogli na swe czasy spojrzeć z perspektywy w jakiej my patrzymy.
Tysiąclecia państwa Polskiego. Walcząc ze sobą nie wiedzieli, że za tysiąc
lat, historia znowu postawi rządzących przed dylematem. Pozwolić powstańcom na
to, żeby stworzyli demokrację, czyli ustrojowo wrócili do czasu przed II wojną
światową, czy bacząc co mają za interesy nowi "ucywilizowacze" zza wschodniej
granicy. Stlumić ruch społeczny.
Tym razem jednak historia opowiada się za rebeliantami.
Teraz spójrz na XX polskie stulecie z perspektywy tysiąca lat.

jadrys

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 15:45:1813.12.2011
do
W dniu 2011-12-13 17:17, boukun pisze:

> [...]
> Zydom, niż zezwolić narodowi się wyzwolić spod ich jarzma... Ty się
> nie liczysz, widać z narodem polskim nie wiele masz wspólnego...

Nie mów jak spiker z propagandowej TV. Te obiegowe slogany trafiają
tylko do imbecyli którzy nie maja swojego zdania. A tak sie składa że
zdecydowana większość Polaków pamiętająca tamte czasy rozumie przyczyny
dla których Jaruzelski musiał wprowadzić stan wyjątkowy.

boukun

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 17:35:3813.12.2011

> [...]
> większość Polaków pamiętająca tamte czasy rozumie przyczyny dla których
> Jaruzelski musiał wprowadzić stan wyjątkowy.

Dupa większość, tylko imbecyl weierzy w propagandowe sondaże, a poza tym,
wystarczyło przez lata prać mózgi i odpowiednio urabiać motłoch, wcisnąć
ciemnotę, że okrągły stół to ugoda i dobroć, i zrobić ze zbrodniarza pierwszego
prezydenta nowego ustroju...

Nikt, ale to nikt z ludu, kto przeżył stan wojenny i był wówczas dorosły nie
sankcjonował stanu wojennego. Cała, ale to cała Polska była zdławiono i my
wsztscy, ludzie pracujący potepialiśmy w zakładach pracy, w szatniach
zbrodniarza Jaruzelskiego i stan wojenny. To jak mogłoby sie potem tym wszystkim
ludziom pracy odmienić?
Idź w pizdu z tym skrwielem...

boukun

stevep

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 22:30:3213.12.2011
do
Jak nie stać cię na żadne działanie to zamknij próżniaczy pysk.

stevep

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 22:34:2813.12.2011
do
Los człowieka, który ma doi czynienia z kretynami. :D

stevep

nieprzeczytany,
13 gru 2011, 22:48:3813.12.2011
do
Dnia 13-12-2011 o 15:50:49 Bogdan Idzikowski <bogd...@neostrada.pl>
napisał(a):

> [...]
> potrzebny i uratował Polskę i Polaków przed inwazją ZSRR.
>
> I chcemy czy nie chcemy, z takim stanem rzeczy musimy się liczyć.

To fakt, ale nawet miliony much mogą się mylić.

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:11:3814.12.2011
do
On 14 Gru, 04:34, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:

> Los człowieka, który ma doi czynienia z kretynami. :D

Sam przyznałeś, że kretyn widzi wokół siebie tylko kretynów.
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:08:0714.12.2011
do
On 13 Gru, 19:25, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> To może pokrótce wytłumaczę.
> Jak Mieszko I chciał schrystianizować Polskę,

Upiorny jesteś z ta historią.
Jeśli ktoś wejdzie w twój dom z kanistrem benzyny, będziesz mówił o
Mieszku, czy o Leszku?
Podpalacz powinien iść za kratki, aby nikt inny nie szedł za jego
przykładem. Tłumaczenie się historia było typowe dla komuchów i
nazistów. Gdy ktoś pokazywał na zbrodnie Hitlera, oni pytali o ludzi
zamęczonych przy budowie piramid. Dlatego nalezy osądzic stan wojenny,
aby w zadnym kraju nie pojawił sie ktoś taki jak ty i nie powoływał
się na bezkarność panów jaruzelskich i kiszczaków.

jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:19:4814.12.2011
do
On 13 Gru, 15:36, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:

> Żeby podobne tobie kretyny nie harcowały bez żadnego wędzidła, taki już
> mój podły los. :D

Widzę Piszczyk, ze zostaliscie męczennikiem?
A myśmy mysleli, że wy tak z czystej przyjemności..
_kolektyw

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:22:1914.12.2011
do
On 13 Gru, 15:48, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
> [...]
>
> A tak w ogóle, to chce wam się takie pierdoły roztrząsać? Rozbijać gówno na

Czerwone gówno trzeba rozbijać w plazmę.
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:27:0114.12.2011
do
a próżniak widzi prózniaków...

Oto szyt próżnosci - lisciany meczennik na psp :-)))))
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:14:3214.12.2011
do
On 13 Gru, 15:50, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:

> [...]
> generała, ponad połowa społeczeństwa uważa, że stan wojenny był potrzebny i
> uratował Polskę i Polaków przed inwazją ZSRR.

To juz wam połowa wystarcza?
(dobry znak)
jb

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:38:3114.12.2011
do

Użytkownik "jrr" <jacek...@tlen.pl> napisał w wiadomości
=======================================

O kim mówisz? Kto to jest "wy"?

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:43:2014.12.2011
do
On 13 Gru, 15:28, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> O czym my tu mówimy?

na razie o kurwach.

> [...]
> skaż go na stryczek, ale nie kradnij mu tego, czego się dorobił
> odkładając co miesiąc składkę od swojego dochodu na emeryturę.

Wiesz dlaczego Niemcy wypłacaja nazistom emerytury?
Cokolwiek robili, to jednak dla własnego narodu. Jaruzelski wzywał
obce czołgi na własny naród (oto 'godność oficerska'), zanim nie
wyjechał z własnymi. Nie wiem gostku, czy żył bys dzisiaj, gdyby go
posłuchano. Ale skoro żyjesz, płac mu z własnej kieszeni. Państową
emeryturę niech mu płaci Kreml. Tam sobie ja wypracował.

> I jeszcze raz powtórzę - emerytura generała to nie twoja jałmużna zebyś
> o tym decydował czy mu ja odebrać, bo wg ciebie prowadził sie niemoralnie.

Guzik mnie obchodzi, jak on tam sie prowadził. To jego prywatna
sprawa. Jako osoba publiczna nie zapracował sobie nawet na
rosstrzelanie (byłoby to powyżej jego godności).

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:45:3914.12.2011

> [...]

sprawa. Jako osoba publiczna nie zapracował sobie nawet na
rosstrzelanie (byłoby to powyżej jego godności).

Poproś Jarusia. On tupnie nóżką i już Jaruzelski jest bez emerytury, ciołku!

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:45:3014.12.2011
do

> Jeżeli byłaby taka konieczność to i skazałbym na eliminację ze
> społeczeństwa. Ale na pewno nie ukradłbym nawet im tego na co przez
> swoje życie zawodowe odkładali.

Jakie życie zawodowe?
Bandyta to zawód?
jb

stevep

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:48:5114.12.2011
do
Akurat jesteś tego żywym przykładem.

stevep

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:49:1814.12.2011
do
Pomidor oieniaczu,

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 07:58:4114.12.2011
do
On 12 Gru, 00:16, kefirh <kef...@reuter.si> wrote:
> [...]
>
> Jeżeli ci dwaj przeszkoleni dżentelmeni grają bohaterów pozytywnych,to
> generał, który firmuje swoją osobą kolejny etap "historii" jest tak samo

Owszem logiczne.
Jak pamietam, nikt jakoś nie zastanawiał sie nad usunieciu ekipy
Gierka kilka dni po zakończeniu strajków.
pzdr
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 10:07:5714.12.2011
do
On 14 Gru, 13:38, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
> Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:d1927251-46d1-4008...@cs7g2000vbb.googlegroups.com...
To wyście Idzikowski wypisali się z Partii?!
_kolektyw

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 10:10:5014.12.2011
do
On 14 Gru, 13:45, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
> [...]
>
> ============================================
>
> Poproś Jarusia. On tupnie nóżką i już Jaruzelski jest bez emerytury, ciołku!

Możesz sobie tupać i wyzywać. Czerwonego gówna nie obronisz.
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 10:12:3114.12.2011
do
On 14 Gru, 13:48, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Skąd wiesz?

jb

boukun

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 11:25:4914.12.2011
do

Użytkownik "stevep" <stev...@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości
stevep

Mamy wolność słowa, to jest mój ciężki oręż przeciwko POlszewii...

boukun

Bogdan Idzikowski

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 12:07:5514.12.2011
do

Użytkownik "jrr" <jacek...@tlen.pl> napisał w wiadomości

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 12:56:2914.12.2011
do
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 14 grudzień 2011 17:25:

> Mamy wolność słowa, to jest mój ciężki oręż przeciwko POlszewii...

Jaka "wolność słowa"? Czy "wolność słowa" istniałaby w kraju, który opisujesz:
rozgrabionym, sprzedanym, okupowanym? "Wolność słowa" dla Ciebie kojarzy się
tylko z wolnością pisania bzdur. I niech tak zostanie. :-)

boukun

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 13:00:3314.12.2011
do

Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
To jest moja wolność słowa, na nią nie muszę mieć żadnego reżimu zgody...

Ta zapisana w Polsce na papierze jest fikcją, próbowano już raz zgładzić moją
wolność słowa, a ja trwam dalej przy swoim. W rezimowych mediach nie ma wolnego
słowa, przykład, zagłuszanie prawdy o Geremku...

boukun

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 13:13:5114.12.2011
do
jrr pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 14 grudzień 2011 13:08:
Ależ przecież tłumaczyłem. Ludzie w średniowieczu nie wiedzieli, że żyją w
średniowieczu, bo wtedy nikt nie nazywał tego okresu w dziejach Europy,
średniowieczem. Ja tylko piszę, że za tysiąc lat spór o to czy generał
słusznie czy niesłusznie zrobił, nie będzie rozstrzygnięty. Do jego
rozstrzygnięcia potrzebujesz dowodu. Jakiego? Ano chyba takiego, że masz
machinę czasu i w odpowiednim momencie udaremniasz jego wprowadzenie i
patrzysz co się dalej dzieje. Jak Solidarność wygrywa i Rosjanie nie wkraczają
to racja jest po Twojej stronie. Jak odwrotnie to nie. Tylko ta maszyna czasu
ma jeden haczyk. Po wysadzeniu Ciebie w owym dogodnym momencie znika w
czasoprzestrzeni i wtedy musisz z drżeniem serca oczekiwać na to co przyniesie
historia. Nie masz odwrotu. Po prostu żyjesz w tych czasach jakie sam
sprokurowałeś. Na dobre i na złe.

jadrys

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 13:48:5814.12.2011
do
W dniu 2011-12-13 23:35, boukun pisze:

> [...]
> pracy, w szatniach zbrodniarza Jaruzelskiego i stan wojenny. To jak
> mogłoby sie potem tym wszystkim ludziom pracy odmienić?

A kto tu mówi o sondażach? Popytaj znajomych, popytaj ludzi na ulicy o
ich stosunek do tego co się stało 13.12 1981 o ile jeszcze to pamiętają.

Jeszcze raz się zastanów z tymi pretensjami, do kogo powinieneś je
kierować. To naprawdę wygląda jak bełkot półgłówka - pretensje kieruje
nie pod adresem zdrajców którzy cie wykiwali a do tego z którym kiedyś
walczyłeś i z nim wygrałeś - on również przegrał dorobek swojej co
najmniej połowy życia. Twoje na wierzchu - pokonałeś Wojtka i
znienawidzona pseudokomunę... Więc dlaczego jeszcze na niego ujadasz? Co
miał zrobić - powywieszać twoich szefów łącznie z tobą?

jadrys

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 14:04:2114.12.2011
do
W dniu 2011-12-14 13:43, jrr pisze:
Widzę że mam do czynienie z kompletnym durniem! Ile razy GŁUPKU mam ci
tłumaczyć że emerytura to efekt wpłacanie składek na konto emerytalne..
Tak, kiedyś nawet Pierwszy Sekretarz KC musiał mieć wypracowane lata i
odpowiedni a iliść składek żeby otrzymać emeryturę. Teraz w kapitalizmie
jest inaczej - Pan marszałek Sejmu idzie spać nazajutrz budzi się jako
emeryt z prezydencka emeryturą, ponieważ w nocy przez minutę był
prezydentem! Tu ewidentnie mamy utrzymanka.
Gówno mnie obchodzi co Jaruzelski robił - liczą się jego składki które
wpłacał na swoje zabezpieczenie starcze. Chcesz złodzieju to mu to
zrabuj, tylko przestań dokładać do tego jakieś frazesy o sprawiedliwości..

> Guzik mnie obchodzi, jak on tam sie prowadził. To jego prywatna
> sprawa. Jako osoba publiczna nie zapracował sobie nawet na
> rosstrzelanie (byłoby to powyżej jego godności).

Od**dol się od jego składek emerytalnych.

jadrys

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 14:07:1814.12.2011
do
W dniu 2011-12-14 13:45, jrr pisze:
Żołnierz frontowy, generał - wieloletni minister.
Nawet bandycie nie odebrałbym jego zabezpieczania na starość.

boukun

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 14:37:2914.12.2011

> A kto tu mówi o sondażach? Popytaj znajomych, popytaj ludzi na ulicy o ich
> stosunek do tego co się stało 13.12 1981 o ile jeszcze to pamiętają.

O ile jeszcze pamięają..., no właśnie..
Ja doskonale pamiętam, jak my, Polacy odebraliśmy stan wojenny pamiętnego
grudnia. O tym wspominam co roku pisząc watek pt. "Był taki dzień"...
Zresztą, nikt o zdrowych zmysłach, nikt z ludu, kochający ten lud, nie będzie
popierał zbrodniarza Jaruzelskiego i potępiał gnębiony przez niego naród...

> [...]
> jeszcze na niego ujadasz? Co miał zrobić - powywieszać twoich szefów łącznie z

Sam stroisz się albo jestes pólgłówkiem. Jaruzelska kurwa cały rok planowała
dokonac napaści na polski naród i dokonała tego przy współpracy swoich agentów.
To nie ja, a cały naród zostaliśmy zdradzeni i nie tylko przez agenturę SB,a
przede wszystkim, przez aparat władzy. Nie byłoby Jaruzelskiego i Kiszczaka, nie
byłoby ich agentury w związku. Pretensje należy miec przede wszystkim do
zbrodniarza Jaruzelskiego, a dopiero potem do jego agentury... Gdzie niby
Jaruzelski przegrał, został obwołany człowiekiem honoru, dożył późnej starości w
przepychu i z generalską i prezydencka emeryturą...

Tfu!

Głupka z siebie robisz..., stając po stronie zbrodniczego reżimu...
Powinien bydlak rozmawiać po,ludzku z Polakami i nie wysyłać na naród swojej
agentury. Powinien zboczyć ze złej drogi i zacząć jak Gierek robić coś dla ludu,
a nie tworzyć skoszarowane OC w OHP, by krnąbną młodzieżą budować jego reżim...

boukun

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 15:10:5214.12.2011
do
On 14 Gru, 20:07, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> Żołnierz frontowy, generał - wieloletni minister.

Wieloletni enkawudzista i bandyta. Ma na sumieniu:

Żołnierzy Armii Krajowej, którzy w czasie wony wstąpili do
późniejszego LWP
Czechów i Słowaków (jako minister w 1968)
Polskich stoczniowców (jako minister 1970)
Polski naród (jako premier w latach 80.)

> Nawet bandycie nie odebrałbym jego zabezpieczania na starość.

Jakie zabezpieczenie? Z rozboju?
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 15:13:2614.12.2011
do
Skad miał na te 'składki'?
Płacili mu za bandytyzm i tyle. Niech mu teraz komuchy płacą
emeryturę.
jb

jrr

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 15:27:3714.12.2011
do
On 14 Gru, 19:13, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> Ależ przecież tłumaczyłem. Ludzie w średniowieczu nie wiedzieli, że żyją w
> średniowieczu, bo wtedy nikt nie nazywał tego okresu w dziejach Europy,
> średniowieczem.

i co z tego?

Ja tylko piszę, że za tysiąc lat spór o to czy generał
> słusznie czy niesłusznie zrobił, nie będzie rozstrzygnięty.

Jesteś prorokiem?

Do jego
> rozstrzygnięcia potrzebujesz dowodu. Jakiego? Ano chyba takiego, że masz
> machinę czasu

Nikt nie wynalazł machiny czasu, a sa dowody na to, kto wymordował
oficerów w Katyniu (jakos nie musielismy czekac tysiace lat).

> [...]
> to racja jest po Twojej stronie. Jak odwrotnie to nie. Tylko ta maszyna czasu

:-DDDDDDDDD
Skad wiesz, gdzie ma 'haczyk', skoro jej nie zbudowałeś?

Po wysadzeniu Ciebie w owym dogodnym momencie znika w
> czasoprzestrzeni

sam to wymyśliłes?

i wtedy musisz z drżeniem serca oczekiwać na to co przyniesie
> historia.

...razem ze swoim sobowtórem młodszym o 30 lat. Byłoby nam raźniej
'drżeć' pospołu.

Nie masz odwrotu. Po prostu żyjesz w tych czasach jakie sam
> sprokurowałeś. Na dobre i na złe.

Dobry pomysł.
Jak zbudujesz machinę czasu, wyślemy komuchów w lata 50. i bedzie
spokój. Niech tam stoją na starość w kolejkach po szarość, zamiast nas
zanudzać swoimi tęsknotami.

jb

Marek Czaplicki

nieprzeczytany,
14 gru 2011, 15:52:1214.12.2011
do
jrr pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 14 grudzień 2011 21:27:

> Jesteś prorokiem?

Nie, nie jestem. Po prostu znam trochę historii i ona nauczyła mnie jednego:
"że, nieważne cod dany polityk robi, liczy się jaką ma prasę". Czy potrafisz
przewidzieć jaką prasę będzie miał za tysiąc lat gen. Jaruzelski? Ja po prostu
stwierdzam. Spór rozkwitły w naszych czasach, nie znalazł do tej pory
rozstrzygnięcia. Więc nie ma żadnego powodu, aby rozstrzygnięcie znalazł w
przyszłości.
Ładuję kolejne wiadomości.
Nowe wiadomości: 0