Tabelka "kompatybilnosci" okularow z przerobiona ZRT 457M

astro

"Znana i lubiana" lunete ZRT 457M mozna wyposazyc w katowke 45° obslugujaca
okulary 1.25". Niestety specyficzna budowa urzadenia (niewielki zakres
regulacji rozsuwu wyciagu okularowego) powoduje, ze niektore z nich nie sa
z nia parafokalne na nieskonczonosc (nie da sie ustawic ostrosci). Tabelka
"zgodnosci" okularow z luneta:
Celestron X-Cel 5 mm - parafokalne, cala seria X-Cel jest wzajemnie
parafokalna, wiec z nimi nie powinno byc problemu
Vixen PL 6 mm - "na styku", calkiem prawdopodobne, ze podtoczenie tuleji
poprawi ostrosc
Meade SPL 4000 9.7 mm - parafokalne
Soligor PL 15 mm - nie dziala
Kellner 20 mm (ze SkyLuxa I) - dziala
Soligor SPL 26 mm - dziala (na styku - mozliwe, ze z innymi egzemplarzami
bedzie problem)
Antares PL 32 mm - nie dziala
Soligor PL 40 mm - nie dziala.
"Niesforne" okulary mozna podobno "uzdatnic do uzytku" w firmie Astrokrak.
http://s122.photobucket.com/albums/o254/rziomber/Sprzet/Optyka/ZRT_457M-okular-3.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/8497/zrt6vh.jpg
http://img488.imageshack.us/img488/8369/zrti457mxm2.jpg
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Popey

Sun, 15 Jul 2007 02:13:14 +0200, na pl.sci.kosmos, astro napisał(a):

> [...]
> z nia parafokalne na nieskonczonosc (nie da sie ustawic ostrosci). Tabelka

dzięki!
--
gg #288252

astro

Uzytkownik Popey <skrze...@poczta.onetpl> napisal w wiadomosci
> dzięki!

Przy zakupie okularow w Astrokraku (przepraszam za kryptoreklame :) warto w
zamowieniu zaznaczyc, ze beda one uzywane z ZRT 457M. Podobno mozna
oczekiwac bezplatnego podtoczenia do odpowiednich wymiarow. Ja jestem w
troche gorszej sytuacji, mam "sterte" okularow teleskopowych nabytych na
Allegro :( Pewnie bede musial za te czynnosc zaplacic.
http://s122.photobucket.com/albums/o254/rziomber/Sprzet/Optyka/ZRT_457M-okular-4.jpg