Dawn

Andrzej Kotarba

Na glownej stronie projektu:

"Dawn has much to offer the general public. It brings images of varied
landscapes on previously unseen worlds to the public including mountains,
canyons, craters, lava flows, polar caps and, possibly ancient lakebeds,
streambeds and gullies. Students can follow the mission over an entire K-12
experience as the mission is built, cruises to Vesta and Ceres and returns
data. The public will be able to participate through the Solar System
Ambassadors and through participation on the web."

fajne rzeczy zaczynaja sie pojawiac na www przy uzasadnianiu misji pod katem
szarego Amerykanina (tudziez Meksykanina)
:)

Andrzej
__________
'In physics, you don't have to go around making trouble for yourself -
nature does it for you'
Frank Wilczek

Waldemar Zwierzchlejski

Andrzej Kotarba pisze:

> [...]
>
> fajne rzeczy zaczynaja sie pojawiac na www przy uzasadnianiu misji pod katem
> szarego Amerykanina (tudziez Meksykanina)

Przed chwila okazalo sie, ze start Dawna trzeba odlozyc
na poniedzialkowy wieczor - oprocz pogody sa problemy
z lacznoscia z samolotem, majacym przekazywac telemetrie
z rakiety nosnej. Pogoda w poniedzialek ma dac 60% szans
na start. W razie nieprzeprowadzenia startu, kolejnymi
terminami sa 15-19 lipca, potem dopiero wrzesien/pazdziernik.

http://astro.zeto.czest.pl/sondy/dawn.htm

--
Waldemar Zwierzchlejski
http://astro.zeto.czest.pl

Waldemar Zwierzchlejski

Waldemar Zwierzchlejski pisze:

> [...]
> na start. W razie nieprzeprowadzenia startu, kolejnymi
> terminami sa 15-19 lipca, potem dopiero wrzesien/pazdziernik.

No i juz mamy oficjalnie (nie wczesniej niz) 15 lipca...

Stanislaw Sidor

Newsuser "Waldemar Zwierzchlejski" <as...@zeto.czest.pl> wrote ...

Najfajniesza data im przepadla - 4 lipca :)

--
(STS)
Głupstwo w blasku sławy najczęściej bywa nierozpoznane. [Mrożek]

Maciek

Dnia Sat, 7 Jul 2007 10:34:24 +0200, Stanislaw Sidor napisał(a):

> Najfajniesza data im przepadla - 4 lipca :)

Eee.. no nie wiem, tradycyjnie puszcza sie przeciez fajerwerki.

--
pozdrawiam,
Maciek

Stanislaw Sidor

Newsuser "Maciek" <doc...@poczta.onet.pl> wrote ...

> Eee.. no nie wiem, tradycyjnie puszcza sie przeciez fajerwerki.

Puszcza sie tez statki kosmiczne - najlepiej zalogowe :)

Waldemar Zwierzchlejski

Stanislaw Sidor pisze:

> Newsuser "Waldemar Zwierzchlejski" <as...@zeto.czest.pl> wrote ...

> Najfajniesza data im przepadla - 4 lipca :)

Jak tak dalej pojdzie, to zdaza na Halloween... Start przelozony
na wrzesien:

http://www.spaceflightnow.com/delta/d325/070707delay.html

ISS

> [...]
> na start. W razie nieprzeprowadzenia startu, kolejnymi
> terminami sa 15-19 lipca, potem dopiero wrzesien/pazdziernik.

====

odlozyli start ze wzgledu na .... samolot ???? I teraz przelozyli start na
wrzesien! Najlepsze ,ze czekali z tym przelozeniem do ostatnich godzin przed
startem, brak slow po prostu.....

ISS

Waldemar Zwierzchlejski

ISS pisze:

Problemy pokazaly sie podczas testow, ktore wykonywano, jak
zwykle, na 2-3 dni przed planowanym startem. Jednak troche
wezme w obrone NASA: podczas planowanego na dzisiaj startu
pogoda bylaby kiepska, podobnie, jak i za tydzien. Z kolei
okno sierpniowe zachodzi na okno Phoenixa, ktory, w razie
opoznienia, musialby czekac dwa lata. Woleli dac sobie cale
okno dla Phoenixa, a Dawna przelozyc na wrzesien/pazdziernik,
kiedy to zasadniczo jest juz po sezonie huraganow, a i okno
jest dluzsze, niz te obecne. Szansa startu dla obu sond jest
wowczas znacznie wieksza.

Stanislaw Sidor

Newsuser Waldemar Zwierzchlejski (as...@zeto.czest.pl) wrote:

> Jak tak dalej pojdzie, to zdaza na Halloween... Start przelozony
> [...]

A w Halloween cos amerykanskiego juz startowo kiedys?

--
(STS)
Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.

Waldemar Zwierzchlejski

Stanislaw Sidor pisze:

> A w Halloween cos amerykanskiego juz startowo kiedys?

Owszem, w 1962, 1980 i 1981. No i w 2000 Shepherd (Amerykanin) w Sojuzie
na ISS sie udawal :)

Zrodlo:

http://planet4589.org/space/log/launchlog.txt

Stanislaw Sidor

Newsuser Waldemar Zwierzchlejski (as...@zeto.czest.pl) wrote:

> Owszem, w 1962, 1980 i 1981. No i w 2000 Shepherd (Amerykanin) w Sojuzie
> [...]

Oooo ... calkiem sporo wypraw :)