tematyczny kanal ircowy

0 wyświetleń

Piotr Gogolewski

nieprzeczytany,
11 lip 1999, 03:00:0011.07.1999
do
Zapraszam na #chemia. Jest spokój, żadnego wykopywania z kanału, można
miło pogawędzić. Na razie frekwencja nie dopisuje, ale sądzę że to się
wkrótce zmieni. Ja będę jutro koło godziny 22.

--
Piotr Gogolewski -{ Serwis "Docent OnLine" http://www.chemia.px.pl }-
-{**}-{ Geek Code i klucz PGP: finger doc...@panoramix.net,pl }-{**}-

Piotr Gogolewski

nieprzeczytany,
12 lip 1999, 03:00:0012.07.1999
do
W artykule <7mb4bp$37g...@jaskinia.docent-net.pl>,
agent(ka) doc...@panoramix-net.pl (Piotr Gogolewski) zeznał(a):

> Zapraszam na #chemia. Jest spokój, żadnego wykopywania z kanału, można
> miło pogawędzić. Na razie frekwencja nie dopisuje, ale sądzę że to się
> wkrótce zmieni. Ja będę jutro koło godziny 22.

ludziska zapraszamy! (w tej chwili na msgach co prawda, ale cos tam zyje
:-))

Joanna Harasym

nieprzeczytany,
14 lip 1999, 03:00:0014.07.1999
do
Mam taka prosbe do czytelnikow grupy.
Nie wiem co robie zle.
Miareczkuje kwas cytrynowy zasada sodowa, jest to miareczkowanie
potencjometryczne,
teoretycznie powinnam otrzymac trzy punkty przegiecia jako ze to kwas z
trzema grupami karboksylowymi, rowniez tak jest napisane w Oznaczaniu
anionow W.J.Williamsa.
Mi jednak wychodzi lekko nachylona prosta, gwaltownie podnoszaca sie do gory
przy trzecim punkcie rownowaznikowym, bez pozniejszego przegiecia. Krotko
mowiac nie mozna wyodrebnic zadnego z trzech punktow. Uzywalam stezen 1M do
1M potem 0,1 M NaOH do 1M kwasu, potem 0,1M NaOH do 0,1M kwasu i nic..
Bardzo prosze o jakies sugestie...

Pozdrawiam
Joanna

Grzegorz Szyszlo

nieprzeczytany,
14 lip 1999, 03:00:0014.07.1999
do
Piotr Gogolewski wrote:

> ludziska zapraszamy! (w tej chwili na msgach co prawda, ale cos tam zyje
> :-))

mi osobiscie na irca szkoda czasu. bo tylko usiedziec na necie
sie trzeba. newsy pod tym wzgledem sa o cztery klasy jakosci
sprawniejsze :)

--
/===================================\ oOOo W temperaturze zera
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\ bezwzglednego swiatlo
| Grzegorz Szyszlo mailto:zn...@wbc.lublin.pl | zmienia postac
\==============================================/ alotropowa (by Znik)

andy_k

nieprzeczytany,
14 lip 1999, 03:00:0014.07.1999
do
On Wed, 14 Jul 1999 13:52:23 +0200, "Joanna Harasym"
<har...@credit.ae.wroc.pl> wrote:

> [...]
>teoretycznie powinnam otrzymac trzy punkty przegiecia jako ze to kwas z
>trzema grupami karboksylowymi, rowniez tak jest napisane w Oznaczaniu

???

> [...]
>1M potem 0,1 M NaOH do 1M kwasu, potem 0,1M NaOH do 0,1M kwasu i nic..

Dobrze Ci wychodzi, bo dla kw. cytrynowego st. trw. maja zbyt zblizone
wartosci. Musza one byc rozne od siebie przynajmniej 10000, zeby byly
widoczne oddzielne skoki na krzywych miareczkowania.
Przeczytaj artykul na ten temat w dziale Publikacje na stronie
Chemfana (http://www.man.lodz.pl/CHEMFAN/) on wyjasni Twoje
watpliwosci.
Adres bezposredni do artykulu:
http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/Dla_zwolennikow_Coca_Coli.html