Neo[ezn] napisz jakis wiersz - moze dadza Silezjusa?

Papkin

Leca fakty, nasz ukochany prezydent powiedzial cos mniej wiecej takiego:

"mysle ze Wroclawski podatnik nie bedzie mial nic zlego" (jesli rozdamy z kasy
miejskiej setki tysiecy zlotych na nagrode Silezjusa i cala otoczke - nie dali
mu dokonczyc zdania).

Neo - napisz stary jakis wiersz, moze kogos ruszy serce i Ci fundna tego p....
Sliezjusa? Twoj wysilek i pasja wlozona w sluzenie Wroclawiowi, przez zbieranie
i udostepnianie zdjec z miasta i regionu, na cos zasluguje. Starym dziadkom
rozdaja kokosy bo pisza wiersze... zapewne nie o Wroclawiu(sic!). Pisza do
szuflady i do ksiegarni, zarabiaja na tym ale trzeba sypnac im jeszcze platki
roz i banknoty pod stopy. Masakra!!! Dlaczego nie ma nagrody dla rzezbiarza i
malarza? Ja bym przyznal nagrode temu artyscie od korpusu z 10m penisem (byl
ostanio wystawiany we Wroclawiu).

Przed Dudkiewiczem wypowiedzialo sie kilka bardzo starych "osobistosci", oraz
pasjonatow wierszy - jaka ta nagroda jest wazna i dodaje splendoru (miastu i
nagrodzonym), starszy Pan z żiri jeszcze podkreslal ze nagroda nie jest byle
jaka, duza kaska. 116 utalentowanych poetow czeka wiec w kolejce. Normalnie
wymiotuje :-(

Humanistow zaczytanych w zajefajnych wierszach chcacych bronic sensownosci
Silezjusa prosze o opuszczenie watku i zaciagniecie sie farba drukarska.
Statuetka i uscisk prezydenta miasta to k.... za malo. Myslalem ze tak wrazliwy
czlowiek jak poeta nie jest materialista i dobrym slowem sie zadowoli ale widac
wg Rafala D. NIE.

PS
Nie, nie chce tych pieniedzy przeznaczyc na dziury na drodze, za malo.
Chcialbym by ktos kto FAKTYCZNIE dla Wroclawia cos robi dostal jakas nagrode za
prace i wsparcie w dalszych wysilkach.
Nie wiem czy Neo cokolwiek od miasta dostal ale jesli cos to na pewno nie
ekwiwalent "silezjusa" :(

Neo[EZN]

Użytkownik "Papkin" napisał w wiadomości grup

> Nie, nie chce tych pieniedzy przeznaczyc na dziury na drodze, za malo.
> Chcialbym by ktos kto FAKTYCZNIE dla Wroclawia cos robi dostal jakas
> nagrode za prace i wsparcie w dalszych wysilkach.

Dzięki za pamięć o mnie i miłe słowa.

Nagrodę (5000zł) dostało w 2009 roku stowarzyszenie, które powstało na
podstawie mojej strony ale zarząd nie chciał nawet dać mi złotówki (wiele
osób to sugerowało) bo dla nich to był wstyd, że ta strona nie została
wymyślona przez nich tylko przez jakiegoś gościa, który nigdy się tym nie
chwalił a oni o tym fakcie starali się zapomnieć (nawet ostatnio na
wikipedii próbowali ze mnie zrobić współzałożciela /a nie założyciela/
strony co jest totalną bzdurą - na szczęście po mojej interwencji to zostało
skorygowane).

Kiedyś marzyłem o tym, żeby zajmować się tą stroną, z głodu nie umrzeć i
ciągnąć to dalej ale niestety spotkałem nieodpowiednie osoby na swojej
drodze, które miały inne plany niż załatwianie kasy dla jakiegoś gościa,
który im dał stronę za darmo. Priorytetem stała się autopromocja, chwalenie
się przed znajomymi kim się jest (administratorem strony) i sprawienie,
żebym nie miał czasem lepiej niż oni (czyli nie dostał nawet złotówki).

Tak czy inaczej - planuję założyć fundację (bo to da mi gwarancję, że znów
grupa osób nie będzie mnie chciała wykopać z interesu i później mówić, że to
oni wszystko zrobili) i spróbować pozyskać środki na utrzymanie serwera i
rozwój strony (Fotopolski) z Ministerstwa Kultury. Był nawet na 2009 rok
program, który gwarantował zwrot kosztów poniesionych na stworzenie
elektronicznej bazy danych ze zdjęciami polskich miast i wsi ale niestety
dowiedziałem się o tym zbyt późno.

Przestałem jednak wierzyć w hojność miasta czy państwa - miasto woli wydać
kila baniek na utrzymanie drużyny piłkarskiej niż ułamek tej kwoty na
stronę, z której na dłuższą metę może być większy pożytek. Nie liczę na to,
że coś mi się uda załatwić - nawet 200zł na miesiąc bo życie mnie nauczyło,
że trzeba liczyć na siebie a nie, że państwo mi sypnie kasą z nieba. No ale
będę próbował bo nie ma nic gorszego niż marudzić i przy tym nic nie robić.
Od początku marca działam w tym temacie i próbuję zorientować się czy jest
szansa na finansowanie utrzymania serwera i rozwoju strony jeśli założy się
fundację.

Przy okazji dziękuję naszemu grupowemu koledze Andrzejowi za to, że dzięki
niemu ta strona istnieje i się rozwija - przygarnął ją pod swoje skrzydełka
i o takiej opiece hostingowej to niejedna osoba mogłaby pomarzyć.
--
http://fotopolska.eu - Polska na fotografii
http://dolnoslaskie.fotopolska.eu - Dolny Śląsk na fotografii

Papkin

> Nagrodę (5000zł) dostało w 2009 roku stowarzyszenie, które powstało na
> podstawie mojej strony ale zarząd nie chciał nawet dać mi złotówki
> (wiele osób to sugerowało) bo dla nich to był wstyd, że ta strona nie

Smutne to Neo, smutne. Smutne jest tez ze tak malo osob interesuje sie
poczynaniami miasta, glosuja z rozpedu jak te lemingi (populane zwierzatko
prw). Nie wierze ze w tym miescie mieszka tyle slepych. Niech sobie poeta ma ta
nagrode, bozia mu nic innego nie dala to niech sie pocieszy ale na boga, sama
statuetka to kur... za malo?

Uwaga, przypomne wysokosc nagrody (nie czytaj tego akapitu) - czek na kwotę:

- 100 000 PLN za całokształt
- 50 000 PLN za książkę roku
- 20 000 PLN za debiut roku

Jak dla mnie zgarniasz pozycje od 1-3. Rafal lubuje sie w poezji (patrz
"przystanek literacki" - brzydki, niepotrzebny smietnik zapewne bez atestow, no
ale moze jakies spelnia) no i w szerokopojetej kulturze (czlowiek na
poziomie) - patrz kongres kultury i wklad 6 MILIONOW zlotyc po to by ODPLATNIE
grupa biedakow z polonistyki ew bibliotekarstwa lub historii sztuki mogla
pop... o _bzdurach_. O stadionie nie w tym watku.

A taki mysliciel odcina sie od historii? Od tak zacnego zbioru, ciagle
rozbudowywanego i ladnie skatalogowanego? To jest zbior dla przyszlych pokolen
i chyba kazdy chetnie zobaczy jak wygladala taka a taka ulica 100lat temu.
Jeszcze raz - wstyd mi za takiego prezydenta i ekipe.
Rozdaja lekko 200 000zl (ciekawe ile w budzecie impry jest na "uroczysta gale",
ochrone, transport i jedzie, kwiaty, oprawe muzyczna itp itd) dla osob ktore
nawet nie musza byc zwiazanie z miastem/gmina. Ah ide w kime bo mi zaraz zylka
peknie.

Troche zdjec na stronie masz od mojej rodziny, niemiaszki zostawili cale albumy
w kamienicy dziadkow. Nawet albumy sa podpisane - nie wiesz gdzie szukac rodzin
wypedzonych (a raczej uciekinierow), jakies strony? Chetnie bym im oddal, dla
mnie zdjecia rodzinne sa nic nie warte ale dla potomkow napewno sa cenne...
wstyd ale od lat nic z tym nie robimy... leza i czekaja.

DooMiniK

On 22/03/2011 21:40, Neo[EZN] wrote:
> U�ytkownik "Papkin" napisa� w wiadomo�ci grup

[...]

Ciarki mi a� przesz�y po plecach... Na prw nie by�em od kilku lat,
nie widzia�em, �e tak si� sprawy maj�.
Pami�tam jeszcze, jak przy spotkaniach na piwku z 10lat temu mia�e�
cel zwi�zany z utrzymaniem wiedzy o dawnym Wroc�awiu (wyprawy z aparatem
na nieczynne torowiska, etc.). Mam wra�enie, �e masz przeogromn�
wiedz� o Dolnym �l�sku, no ale jak niestety wida�:
- jesteďż˝ osobďż˝ zbyt szczerďż˝,
- nie widzisz tylko w celu pieni�dzy.

Jest mi bardzo przykro, �e w�adze miasta do dnia dzisiejszego w �aden
spos�b nie chc� doceni� Twojej dzia�alno�ci - no ale najwa�niejsze,
to waln�� jaki� fiku�ny pomnik, czy pomalowa� traw�.

POWODDZENIA!

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

beherit / pn

W dniu 2011-03-23 08:39, DooMiniK pisze:

> Jest mi bardzo przykro, że władze miasta do dnia dzisiejszego w żaden
> sposób nie chcą docenić Twojej działalności - no ale najważniejsze,
> to walnąć jakiś fikuśny pomnik, czy pomalować trawę.

Docenią przecież jak będą potrzebować zdjęcia na strony miasta :)
<<oczywiście bez wiedzy autora i właściciela serwisu>>.
pozdr,p.

Neo[EZN]

> Jest mi bardzo przykro, że władze miasta do dnia dzisiejszego w żaden
> sposób nie chcą docenić Twojej działalności - no ale najważniejsze,
> to walnąć jakiś fikuśny pomnik, czy pomalować trawę.

Władze miasta o mnie nawet nie wiedzą bo zarząd stowarzyszenia, które
powstało w 2008 roku na podstawie strony, którą zrobiłem - tak jak
pisałem - starał się ukryć to kto tę stronę zrobił. Oni traktują to jak coś
co sami zrobili a ja im i tak powinienem był to oddać (no bo przecież oni
wrzucali zdjęcia - tak samo każdy może powiedzieć, że Facebook należy do
niego bo bez niego nie byłoby tej strony).

Wystarczy przeczytać to co podali do księgi pamiątkowej kiedy dostali
nagrodę od Dutkiewicza - o mnie jedno zdanie a stowarzyszenie zaczęło już
powstawać prawie na samym początku istnienia strony - bzdura totalna...
Nawet nie dali mi szansy tego skorygować bo "było już za późno, poszło do
druku" - a te głupoty powielali jeszcze później w wypowiedziach dla prasy.
Próbowałem się z nimi porozumieć ale zostałem w bardo nieprzyjemny sposób
potraktowany.

Tak więc ze stowarzyszeniem już nie współpracuję - zająłem się nowym
projektem, z osobami, którym "władza" nie robi prania mózgu i zajmują się
sprawami merotyrocznymi a nie tym czyja jest strona, kto ma administratora
i "co ja mogę ci zrobić jeśli będziesz dodawał kiepskie zdjęcia". Przez te
lata bardzo dużo dowiedziałem się o ludziach - jak potrafią być fałszywi i
co potrafią zrobi żeby osiągnąć swoje cele.

Założę w ciągu kilku miesięcy fundację i zobaczymy czy państo jest
zainteresowane takim projektem jak Fotopolska. Mam nadzieję, że tak bo
przecież kilka tysięcy zł. rocznie na projekt który zachęca ludzi do
dokumentowania polskiej architektury to nie jest duży wydatek - tym
bardziej, że sporo ludzi udostępnia zdjęcia na darmowej licencji - CC-BY-SA
(tak jak Wikimedia) - więc z tego co robimy może i będzie korzystać wiele
osób...

Ircys

On 22 Mar, 22:40, "Neo[EZN]" pisze...

> [...]

> wymyślona przez nich tylko przez jakiegoś gościa, który nigdy się tym nie
> chwalił a oni o tym fakcie starali się zapomnieć

Żeby dolać oliwy do ognia, to tylko zapytam, czy o umowie z Pamięci i
Przyszłość
wiedziałeś?
http://tinyurl.com/6dmpfvc
http://tinyurl.com/67gcp9h
Neo nie chciałbym Cię martwić, ale patrząc wnikliwym okiem, na tym
polu
jest już pozamiatane i chyba Twoja próba "wbicia" się w ten rynek z
fundacją
jest skazana na porażkę. Chciałbym się mylić, bo podziwiam Cię odkąd
powstał hydral.

Ircys

Neo[EZN]

Użytkownik "Ircys" napisał w wiadomości grup

> Żeby dolać oliwy do ognia, to tylko zapytam, czy o umowie z Pamięci i
> Przyszłość
> wiedziałeś?

Tak, gdyby nie Fotopolska to by im się tego nie chciało nawet załatwiać bo
kiedy rozmawiałem z nimi we wrześniu 2009 roku m.in. na temat załatwienia
środków na prowadzenie strony to mnie delikatnie pisząc olali.

> [...]
> polu
> jest już pozamiatane i chyba Twoja próba "wbicia" się w ten rynek z

Chyba się za bardzo zagalopowałeś. Przecież Fotopolska obejmuje zasięgiem
cały kraj... więc nie rozumiem co masz na myśli pisząc, że na tym polu jest
pozamiatane skoro te dwie strony mają inny zakres tematyczny a akurat nie ma
podobnej strony dotyczącej Polski - ba, nawet wiele miast nie ma porządnej
strony ze starymi i współczesnymi zdjęciami - najlepszy przykład to Warszawa
ale i np. cała aglomeracja śląska. Dlaczego zatem pomysł z fundacją jest
niedobry???

Tomi

On 23 мар, 11:12, "Neo[EZN]" <adessaxKA...@wp.pl> wrote:

> [...]
> wrzucali zdjęcia - tak samo każdy może powiedzieć, że Facebook należy do
> niego bo bez niego nie byłoby tej strony).

Ten kto ma dnsy ten ma władzę ;)

Tomi

> [...]

> wrzucali zdjęcia - tak samo każdy może powiedzieć, że Facebook należy do
> niego bo bez niego nie byłoby tej strony).

witek...@gmail.com

Co do tej waszej Fotopolski, to nie ma się czym chwalić. No chyba, że tego typu kwiatkami. http://szczytnopocztowki.blogspot.com/search/label/fotopolska

I wy myśleliście o pozyskani środków z Ministerstwa Kultury? Na początek radziłbym zapoznać się z tym co oznacza w praktyce słowo "kultura".