[OT] naprawa spłuczki typu GEBERIT - podtynkowa, na stelażu

nornik

Witam,
Woda przecieka mi ze spłóczki takiego typu, sprzeta ma juz ok 10 lat wiec
pewnie jakaś uszczelka zawodzi. Być może trzeba rozłożyć obudowe z kafelek
itd. Ktoś zna fachowca dobrego, niedrogiego od takich spraw?

pozdrawiam
nornik

medea

W dniu 2012-02-13 22:04, nornik pisze:
Spróbuj znaleźć na ich stronie serwisanta. My kiedyś mieliśmy podobny
problem i nam naprawili. W dodatku nie musieliśmy nic płacić, bo facet
stwierdził, że to jakaś wada konstrukcyjna. Ale to już ładnych kilka lat
temu było.

Ewa

krzysztofwiktor

Użytkownik "nornik" <jmus...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Zrób to sam, ja robiłem u siebie ostatnio i jakoś się udało bez robót
budowlanych.
Zdejmij osłonę, tę gdzie się naciska klawisz, aby spuscić wodę.
Odkręć osłonę pod klawiszami i po prawej -lub lewej- masz zawór odcinający.
Po odkręceniu widać, czy puszcza zawór do napełniania, czy spłukujący. Gdy
jest pełna spłuczka i woda się przelewa przez taką rurkę na środku
zbiornika,
to na macajewa odkręć zawór i wymień i po robocie.
Jak woda nie przelewa się tą rurką to trzeba się bardziej nagimnstykować i
wiedzieć jak zdjąć całą kolumne zaworu splukującego.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Wiktor

nornik

Sprzęt firmy SCHWAB, w 2003 montowany. Zdjąłem po kolei wszystko ale nie
moge odkręcic zaworu odcinającego wode.
Musze pokombinowac siłowo.

dzieki wielki za odzew!
nornik

krzysztofwiktor

Użytkownik "nornik" <jmus...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Nic na siłe, bo urwiesz zawór. Trzymając za tą cząść z dzwigienką powinno
się
obrócić, jak nie to jakieś narzędzie typu nastwane szczypce i próbować.

Lisciasty

On 13 Lut, 22:37, "krzysztofwiktor" <krzysztofwik...@gazeta.pl> wrote:
> to na macajewa odkręć zawór i wymień i po robocie.
> Jak woda nie przelewa się tą rurką to trzeba się bardziej nagimnstykować i
> wiedzieć jak zdjąć całą kolumne zaworu splukującego.

Dodam że nie trzeba nawet części kupować, u mnie uszczelka wykrojona z
kawałka dętki działa piąty rok :>

L.

nornik

> Odkręć osłonę pod klawiszami i po prawej -lub lewej- masz zawór
> odcinający.
Zawór trzyma, boje się go urwać, próbuje róznymi sposobami ...
> [...]
> Jak woda nie przelewa się tą rurką to trzeba się bardziej nagimnstykować i
> wiedzieć jak zdjąć całą kolumne zaworu splukującego.

Wyglada na to że jak się woda naleje do pełna zbiornika to dalej po słychac
jak się przelewa. Nawet jak coś tam docisnę i słychać jak woda kończy
napełniać zbiornik, to i tak się przelewa i tak.
Jak dla mnie to zawór spłukujący. Mam juz sklep sprzedający czesci zamienne,
jesli bedzie taka potrzeba.

nornik