sztrandek-wregi-ukosowanie

102 wyświetlenia

banan9

nieprzeczytany,
15 maj 2005, 16:12:0115.05.2005
do

Takie pytanie mam...bo jeszcze się zastanawiam czy przed docelowym Makiem
nie zrobić Sztrandka lub Sztrandusia...bo szczerze mówiąc trochę się boję :)
Konstrukcja podobna, ale Mak trudniejszy (zwłaszcza pokład) i większy...
A więc - w dokumentacji wręgi na ławie rozstawione są co 500 mm - i jak mi
się wydaje punkt ten "trafia" w środek wręgu - a nie na początek czy
koniec - czyli należy wyciąć we wręgu miejsce na wzdłużnik takie jaki jest
jego przekrój (np. 20x50) a potem ukosować tylko pół wręgu? Czy coś mi się
kompletnie nie zrozumiało ?
pozdrawiam Hubert

Wojtek Kasprzak

nieprzeczytany,
15 maj 2005, 16:54:2815.05.2005
do
On Sun, 15 May 2005 22:12:01 +0200, "banan9" <as...@poczta.onet.pl>
wrote:

> [...]
>Konstrukcja podobna, ale Mak trudniejszy (zwłaszcza pokład) i większy...

Konstrukcje Sztrandka i Maka sa rozne. Sztrandek ma lekka konstrukcje
wzdluznikowa a Mak klasyczna wregowa. Sztrandek - nowoczesniejszy :-)
i latwiejszy w budowie.

> [...]
>jego przekrój (np. 20x50) a potem ukosować tylko pół wręgu? Czy coś mi się

Wregi montazowe robione sa z "bylejakiego materialu" i po poszyciu
kadluba sa usuwane i wyrzucane lub mozna na nich budowac nastepne
lodki. Dlatego ze sa wyjmowane nie oplaca sie ich ukosowac.
Zastosowalem inna metode ustawiania ich na lawie montazowej.
Jak przyjrzysz sie dokladnie rysunkowi nr 28 to zauwazysz ze na
teoretycznym rozstawie 500 mm sa ustawiane przednia lub tylna
krawedzia zaleznie od "kierunku" krzywizny i dzieki temu ukosowanie
jest zbyteczne.

--
Pozdrawiam, Wojtek
ge...@post.pl

banan9

nieprzeczytany,
15 maj 2005, 17:52:3915.05.2005
do

Użytkownik "Wojtek Kasprzak" <ge...@post.pl> napisał w wiadomości
[ciach]

Sztrandek ma lekka konstrukcje
wzdluznikowa a Mak klasyczna wregowa. Sztrandek - nowoczesniejszy :-)
i latwiejszy w budowie.[ciach]

Mak 666 ma również wręgi tylko do montarzu - na koniec zostają dwie
grodzie - podmasztowa i ta na której zaczyna się kabina...

[ciach]

Wregi montazowe robione sa z "bylejakiego materialu" i po poszyciu
kadluba sa usuwane i wyrzucane lub mozna na nich budowac nastepne

lodki. [ciach]

tak, to wiem...

[ciach]

[...]

jest zbyteczne. [ciach]

o ja ciemny, zasugerowałem się rysunkiem 2 i nie przyglądnąłem się dokładnie
rys. 28 :-/
teraz światłość nastała i problem zniknął :)
dziękuję bardzo.

ps. czy mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy i pokazać "rysunek ofertowy-widok
ogólny" prawie Sztrandka 650 cm o którym wspomniałeś ?

pozdrawiam Hubert

Radoslaw Saniewski

nieprzeczytany,
16 maj 2005, 04:49:0316.05.2005
do
banan9 napisał(a):

> Mak 666 ma również wręgi tylko do montarzu - na koniec zostają dwie
> grodzie - podmasztowa i ta na której zaczyna się kabina...

Trzy i pół :-)

Jeszcze ta pod kokpitem oddzielająca hund- i żagielkoję od achterpiku
(warto ją zrobić w miarę szczelną, coby benzyną z achteru nie zalatywało).
A te pół - to na samym dziobie - już nie konstrukcyjna, ale jako element
wyposażenia wnętrza - można w niej /za nią/ kawałek szafy /jaskółek/ zrobić.

--
pzdr.
Radziel

Grzegorz Doliński

nieprzeczytany,
16 maj 2005, 13:46:1216.05.2005
do
> ps. czy mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy i pokazać "rysunek ofertowy-widok
> ogólny" prawie Sztrandka 650 cm o którym wspomniałeś ?
Ja też dołączam się do prośby.

Grzegorz

Misiek

nieprzeczytany,
17 maj 2005, 09:10:5417.05.2005
do
In news:d6am83$g2i$1...@opal.icpnet.pl,
Grzegorz Doliński typed:

> Ja też dołączam się do prośby.

Nie wiesz ze Sztrandka 650 uwalil Sejm? ;)
PZDR MH

banan9

nieprzeczytany,
17 maj 2005, 09:06:2817.05.2005
do

Użytkownik "Misiek" <michal.hubicki@_SPAM_BE_wp.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiesz ze Sztrandka 650 uwalil Sejm? ;)

Wiem...ale ponoć istnieje dokumentacja...może bym się na niego
zdecydował...nim budowa dobiegnie końca przepisy będą normalne :)

pozdrawiam Hubert

Grzegorz Doliński

nieprzeczytany,
17 maj 2005, 13:56:4217.05.2005
do
banan9 napisał(a):
Bo przecież nie każdy sztrandek musi być sztrandowany. Vide: wersje
kilowe. Wersja z szeroką rufą też raczej na śródlądzie niż na żeglugę
plażową. Jeśli Wojtek opracował coś ciut większego niż 495 to bardzo
nęci mnie by to obejrzeć. Jeśli w tej 650 jest duch tego co Wojtek
prezentuje w strandku czy "moim jachcie" to duża szansa, że to jest
właśnie to o czym ... :)

Grzegorz

banan9

nieprzeczytany,
17 maj 2005, 14:37:1017.05.2005
do

Użytkownik "Grzegorz Doliński" <gr4nd0@_NIE_CIERPIE_SPAMU_o2.pl> napisał w
wiadomości

> Jeśli w tej 650 jest duch tego co Wojtek
> prezentuje w strandku czy "moim jachcie" to duża szansa, że to jest
> właśnie to o czym ... :)

no właśnie...właśnie o to chodzi...a nóż to koncepcja doskonała :)
nawet bym mógł z Maka zrezygnować...

pozdrawiam Hubert

Wojtek Kasprzak

nieprzeczytany,
17 maj 2005, 20:24:5717.05.2005
do
On Tue, 17 May 2005 19:56:42 +0200, Grzegorz Doliński
<gr4nd0@_NIE_CIERPIE_SPAMU_o2.pl> wrote:

> [...]

Tez bym chetnie zobaczyl. :-))

Sa linie teoretyczne, policzona cala statyka kadluba, jest plan
ozaglowania, szkice "zagospodarowania" wnetrza, zaczety rysunek
ofertowy.

Mysle ze cos przy najblizszej aktualizacji strony zamieszcze.

Ech, gdyby nie ten Sejm :-)))

--
Pozdrawiam, Wojtek
ge...@post.pl

Grzegorz Doliński

nieprzeczytany,
18 maj 2005, 12:37:3618.05.2005
do
> Mysle ze cos przy najblizszej aktualizacji strony zamieszcze.
> Ech, gdyby nie ten Sejm :-)))
Ufam, że szybciej wykończysz projekt niż "oni" wykończą nas :).

Grzegorz

Nowe wiadomości: 0