kiedys to byli podroznicy

Titus_A...@somewhere.in.the.world

Witam,
Przed wojna to byli podroznicy (nie umniejszajac osiagniec Wojtka
Dabrowskiego, Kingi czy Jacua)...

-Kazimierz Nowak (40.000 km po Afryce na rowerze)
-Tadeusz Perkitny z Leonem Mroczkiwiczem 'Okrazmy swiat raz jeszcze'
-No i Waclaw Korabiewicz - kajakiem do Turcji, potem do Indii - ech
marzy mi sie cos takiego...
A teraz czytam, ze Korabiewicz to takze Timbuktu i Mato Grosso...

TA

Cezar

Ja tam uwazam, ze dzisaj niestety "wielkosc" podroznikow mierzy sie iloscia
krajow, w ktorych postawili noge, a ta zalezy tylko i wprost od tego ile
zarabiaja - i dlatego z zasady nikomu nie skladam poklonow. Wiadomo jest, ze
zaden studnet nie poleci na wyspy pacyfiku, choc moze z trudem odlozyc tyle
kasy zeby pojechac do mongolii - lecz to nie pozwoli mu zdobyc - gowno
wartego - "kolosa" i na nikim "z towarzystwa" nie robi wrazenia.

Spotkalem kiedys w trasie (w 1997 roku w Szegedzie na Wegrzech) dwoch kolesi
z Polski (z Nysy czy Paczkowa)- mieli po 18-19 lat i 40 DEM na glowe -
jechali stopem do Grecji, bo to bylo ich marzenie. Jeden z nich mial do
starego (po ojcu), dziurawego plecaka zrobionego ze splowialego, zielonego
brezentu przytroczony wielki garnek, w ktorym gotowali wode na ognisku, bo
na kuchenke epigazowa nie mieli kasy, a drugi mial plecak wypchany
ziemniakami i cebula, ktora wygrzebali na jakims polu na Slowacji.. Dla mnie
to byli podroznicy (szacunek i pamiec u mnie maja zapewniona), a nie takie
tam "miekie fiuty", ktorych spotykam az czesto w trasie - pracuja "w
korporacjach", w Warszawie, zarabiają po "n" tys. PLZ i mienia sie wielkim
trampami, choc same ich ciuszki sa warte wiecej niz budzet niejednego
drugiego na taka trase, no ale potem to wlasnie te fiuty zbieraja rozne
nagrody i poblikuja w gownianych czasopismach swoje wspomnienia tworzac
"elytę" podróżników.

Wybaczcie powyzsza dygresję.

Cezar

r33lc4sh

idea stala sie instytucja ;)
niestety pieniadze do podrozowania sa potrzebne czy tego kcesz czy nie -
tak bylo jest i bedzie
kwestia nie jest to ile kto zarabia tylko jaki ma stosunek do tego co robi
jezeli jedzei byle drozej, byle egoztycznej coby sie potem w towrzystwie
imponowac to sa to "mietkie fiuty" jak ich malowniczo okresliles :P
natomiast jezeli ktos jezdzi w miejsca ktore go naprawde fascynuja,
jezeli naprawde kce spradzic siebie to co za roznica ile zarabia?

pozdr
P.

PS. to o czym piszesz to wynik szerszego zjawiska ktore zowie sie
dorobkiewicze :P

ATZ Rzeszow

>ciach

swietna wypowiedz, szacunek

GP

Cezar

> co za roznica ile zarabia?

A bardzo wielka. Bo jesli ktos nazywany jest "wielkim podroznikiem" (uznanym
w swiatku) to nie moze "miec na koncie" 20 odwiedzonych krajow, musi miec
200. A na to juz trzeba kase, bo na nikim nie robi wrazenia opowiesc o
Slowacji, ale o Thaiti juz tak.

Cezar

xyva

Użytkownik "Cezar" <cezar...@interia.pl> napisał w wiadomości

No wiec, prosze ciebie, kiedy bylem na Tahiti, czerpalem radosc z faktu, ze
mialem mozliwie daleko do takich zabiedzonych frustratow jak ty.

r33lc4sh

mam wrazenie ze to jedyne zdanie jakie przeczytales z mojego posta

pozdr
P.

Cezar

> No wiec, prosze ciebie, kiedy bylem na Tahiti, czerpalem radosc z faktu,
ze
> mialem mozliwie daleko do takich zabiedzonych frustratow jak ty.

A dziekuje, dziekuje. Za merytoryczna odpowiedz. Uwielbiam ludzi, ktorzy
wlanczaja sie do dyskusji na temat ogolny odnajdujac tytul po temu przez
fakt utozsamiania sie jedynie z jej szczegolem sluzacym zobrazowaniu
szerszego zagadnienia.

Cezar

Garel

> [...]
> wlanczaja sie do dyskusji na temat ogolny odnajdujac tytul po temu przez
> fakt utozsamiania sie jedynie z jej szczegolem sluzacym zobrazowaniu

To chyba o sobie piszesz, bo czytajac Twoj post z 18:08 to mozna by
pomyslec,
ze wogole nie rozumiesz co inni pisza!

Jacuo

Użytkownik "Cezar" <cezar...@interia.pl> napisał w wiadomości

Jako osoba wymieniona w poscie TA ( choc nieslusznie bo do Wojtka czy śp.
Kingi mi daleko ), chce odpisac.
Wiecznaja slawa ! owym studentom ktorych opisales. Ale ja z perspektywy
czasu widze, ze bedac studentem podrozowac w sumie jest prosto - pare
dolarow w keiszenie - tutaj autostop, tu gdzies sie dorobi, mnostwo czasu i
malo zobowiazan. A z czasem dochodza zobowiazania, praca zawodowa - i
dlatego bardzo szanuje tych ktorzy potrafia to wszystko laczyc. I zmienia
sie spoosb podrozowania - ma sie mniej czasu. I wtedy kasa pomaga - mozna
gdzies tam poleciec, wynajac samochod. Juz nie mowie , ze jest wiele
wspanialych miejsc ktorych bez kasy nie zobaczysz. Nie wiem co masz
przeciwko pieniadzom zarobionym przez ludzi i wykorzystywaniu ich na
podroze. Nie rozumiem zarowno licytywania sie liczba odwiedzonych krajow jak
i tym kto najtaniej podrozowal po jakims kraju. Nie rozumiem co masz
przeciwko Kolosom - moim zdaniem wielu doastalo je za naprawde wielki
wysilek zarowno w zorganizowaniu wyprawy jaki w jej czasie ( oczywiscie sa
czasami rozne dziwne przypadki jak z kada nagroda ). A co publikowania
wspomnien - no coz ty bys nie chcial, gdyby Ci zaproponowano ? Reasumujac -
nie widze nic zlego w podrozwaniu z kasa jesli sie takowa posiada, w
dostawaniu za to nagrod, czy opisywaniu w gazetach - wazna aby robic to dla
wlasnej satysfakcji, aby czerpac z podrozowania radosc. Dodam jeszcze, ze
nei dostalem zadnej nagrody, a publikacje o mnie ograniczaja sie podajze do
zdjecia wielkosci znaczka pocztowego w "Glamour" kilka lat temi.

Jacek
http://www.zoch.pl

Jacuo

Użytkownik "Cezar" <cezar...@interia.pl> napisał w wiadomości

Mysle ze jezeli obejdziesz na piechote kule ziemska, bez kasy, zebrajac po
drodze tez zostaniesz wielkim podroznikiem. A zeby ktos byl nazywany
"wielkim podroznikiem" musi podrozowac inaczej niz przecietny czlowiek. Moze
na piechote przejsc cale polskie wybrzeze, przejechac cala Afryke itd. Mysle
ze nie zostanie za takiego uznany zarowno ten kto pojedzie na Słowacje jak i
ten spedzi urlop w Tunezji.

--
Jacek
http://www.zoch.pl

ac3

Panowie a kto nas - was okresla czy jest sie duzym czy malym nie wystarczy
ze czerpie sie radosc z tego ze czy sie ma duza czy mala kase bylo sie tam
gdzie chcialo sie byc?
Ze widzialo sie to co sie chcialo widziec ?
Po co wchodzic w dewagacje za ile i po co
jezeli chcesz byc wielki to pisz ksiazki i rob filmy ,odkrywaj co nie
odkryte(Palkiewicz) i juz poprostu

ac3

karoli...@gmail.com

do konca nie rozumiem, co chce Titus przekazac swoim postem. Wedlug
mnie, miesci to sie w roznych skrotach myslowych typu narzekania babc
na dzisiejsza mlodziez czy marudzenia kobiet, ze 'prawdziwych mezczyzn
juz nie ma'

na pewno kiedys podrozowanie bylo trudniejsze i bardziej zmudne. brak
globalizacyjnej machiny sprawial, ze trafialo sie w miejsca zupelnie
dzikie, nietkniete zachodnia cywilizacja. Obecnie dzieki roznym mediom
mozna doskonale swiat poznawac nie wychodzac z domu...I co z tego?
Jesli od czasu do czasu przelece sie samolotem, wrzuce plecak do
hotelu, przejade sie taksowka, to mam nurzac glowe w popiele i załozyc
oślą skórke, ze jestem pseudo-podroznikiem, pseudo-trampingowcem?

kazdy ma swoj wlasny styl podrozowania, ilosc pieniedzy przeznaczona na
ten cel moze deteminowac ów styl, choc wcale nie musi. W czasach
licealnych za 250 zl mozna bylo pojechac na 2 tyg. do Turcji i przezyc,
ale teraz jesli mam mozliwosci zarobienia porzadnej sumy i sie
rozbijania za nią po Azji, to czemu nie?
z wiekiem tez czlowiek staje sie wygodniejszy, heh, ale to inny temat.

panowie, skonczcie ta bzdurna dyskusje o 'fiutkach', prawdziwy
podroznik raczej nie porownuje sie do innych i nie bierze udzialu w
licytacjach (kto i jak bardziej ekstremalnie i za mniejsze pieniadze)

wiecej klasy!

pozdr;

karolina

Piotr Wasil

"Cezar" <cezar...@interia.pl> napisał(a):

> [...]
>w swiatku) to nie moze "miec na koncie" 20 odwiedzonych krajow, musi miec
>200. A na to juz trzeba kase, bo na nikim nie robi wrazenia opowiesc o

Ale podrozowanie czy trampowanie nie polega na wydaniu jak najmniejszej
kasy... Po sobie zauwazam, ze zmienilem sposob podrozowania przez
ostatnie kilka lat wlasnie dlatego ze mnie na wiecej stac. I wcale nie
narzekam. Z rozrzewnieniem wspominam, ze kiedys jechalem nie myjac sie 5
dni i spiac obok psich gowien gdzies za kosciolem w Rumunii, itp., ale
wtedy na miejscu wcale tak wesolo nie bylo.

Zauwaz po sobie, ze zwiedziles wszystko co bylo w zasiegu transportu
ladowego. Teraz trzeba gdzies poleciec, zeby zobaczyc cos innego,
przeciez do usranej smierci nie bedziesz jezdzil po Europie czy bliskiej
Azji, tylko dlatego ze mozna na to wydac najmniej. A na dalsza podroz
trzeba juz miec kase na samolot.

Uznanie to rzecz wzgledna, ja lubie kraje z "klimatem". Jak mowie komus,
ze bylem w Algierii, Palestynie czy Albanii, to moze i robi to na kims
wrazenie, ale osobiscie mam to gdzies, bo nie dlatego podrozuje, a tylko
i wylacznie dla siebie.

Kolosy w wielu przypadkach to smieszna sprawa. Pare lat temu jakas laska
dostala jakas nagrode za wejscie na 8-tysiecznik. W podziekowaniach za
wyprawe ujela tatusia, a po wyjsciu z sali wsiadla do nowej terenowki.
Tatus sypie kiesa, a coreczka realizuje marzenia. Generalnie nie mam nic
przeciwko, ale dla mnie to gowno, a nie osiagniecie na nagrode.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Jacuo

Użytkownik "Piotr Wasil" <car...@hektor.umcs.lublin.pl.delete> napisał w
wiadomości news:ba6cd2d8srpbs8gro...@4ax.com...

> [...]
> Tatus sypie kiesa, a coreczka realizuje marzenia. Generalnie nie mam nic
> przeciwko, ale dla mnie to gowno, a nie osiagniecie na nagrode.

Moze jestes zbyt surowy ? na 8-tysiecznik NIE DA sie wejsc bez sporej kasy
( no dobra moze i jakis czlowiek o konskim zdrowiu, ryzykanckim podejsciu do
zycia i sporym szczesciu by dal rade, choc miejscowe wladze by go i tak
pewnie nie puslily ) - tragarze, sprzet, tlen. Ta dziewczyna podjela ogromny
wysilek i ryzyko. To jak z wejsciem Martyny na Everest, albo zdjeciami
Tomasza Guzowatego w Afryce ( super zdjecia efekt bodajze roku w Afryce -
chyba niemozliwe bez kasy tatusia ).

--
Jacek
http://www.zoch.pl

Piotr Wasil

"Jacuo" <poc...@zoch.pl> napisał(a):

> [...]
>wysilek i ryzyko. To jak z wejsciem Martyny na Everest, albo zdjeciami
>Tomasza Guzowatego w Afryce ( super zdjecia efekt bodajze roku w Afryce -

Nie, po prostu nie za bardzo akceptuje "sukcesy" przy pomocy tatusiow,
itp. Tzn. akceptuje osiagniecie, ale dawac nagrody to juz przesada.

Co innego samemu zarobic, zorganizowac i wejsc - wtedy szacuneczek.

Jacuo

Moim zdaniem nagrody są za samo osiągnięcie, a nie za to skąd kto wziął
pieniądze aby osiągnąć ten cel. Czy jeśli sportowiec zdobywa medal to
rozliczamy go skad były piueniądze na treningi przygotowania itd.

A wracając do głównego wątku, to uważam, że niczyich podróży nie należy
dyskredytować. Czy są one za małą czy za dużą kasę, na drugi koniec świata
czy do wsi obok. Może najlepiej rozumieją to ci , dla których ważne jest
podróżowanie, a a nie zdobywanie.... "Życie nie jest rzeczą konieczną,
żeglowanie jest rzeczą konieczną"
Ola

@ndrzej

Chce pokazac ze jest sfrustrowany, bo inni maja wiecej kasy.
Rownie dobrze pewnie niektorzy z Was mogliby sie pochwalic
10 dniowa kolejka po paszport w dawnych czasach ( to moj rekord)
Potem batalia o wszelkie wizy, nastepnie batalia o kartki na benzyne i
jakies cholerne vouchery
i w koncu ruszylem maluchem na Krete i objazd Grecji, to byly
niezle 3 miesiace.
Chciałem tam jechac i dojechalem, wazne chyba ze w koncu zeby wyruszyc
cos przezyc i zobaczyc.
Wieksza czy mniejsza kasa a jakie ma znaczenie / wazne zeby nasza
podroz kogos zainspisrowala do wyruszenia.
andrzej/gdy

Marcin Lubojański

Jacuo napisał(a):

Czyli dla Ciebie wejście Martyny to był jakiś wyczyn? Przeczytaj posty
na pl.rec.gory o "Martynce" ;-D

Nie wiem jak było w przypadku tej dziewczyny od Kolosa ale zachodzi
uzasadnione podejrzenie że to był taki sam wyczyn jak wejście Martyny na
Everest.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

Slawek Kos

Użytkownik "Marcin Lubojański" <marcin.luboj...@ito.tez.gmail.com>
napisał w wiadomości

> Czyli dla Ciebie wejście Martyny to był jakiś wyczyn? Przeczytaj posty
> na pl.rec.gory o "Martynce" ;-D

Proste pytanie - czy ją tam WNIEŚLI?
Jeśli nie - to JEST wyczyn.

Reszta to wasze bicie piany...

--
Pozdrowienia
---

r33lc4sh

Slawek Kos wrote:

> Proste pytanie - czy ją tam WNIEŚLI?
> Jeśli nie - to JEST wyczyn.
>
> Reszta to wasze bicie piany...
masz sporo racji - chociaz obecnie wejscie na everst to zaden wyczyn tak
naprawde ;) kazdy kto posiada odpowiednia ilosc gotowki i jest w miare
sprawny fizycznie moze tego dokonac

pozdr
P.

Piotr Wasil

"Jacuo" <poc...@zoch.pl> napisał(a):

> Moim zdaniem nagrody są za samo osiągnięcie, a nie za to skąd kto wziął
>pieniądze aby osiągnąć ten cel. Czy jeśli sportowiec zdobywa medal to
>rozliczamy go skad były piueniądze na treningi przygotowania itd.

To tak jak ze sportowcem na dopingu, niby doszedl do wyniku, ale nie
dzieki sobie...
Dlatego zdania nie zmienie.

Shivman

Użytkownik <Titus_A...@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości

> Przed wojna to byli podroznicy (nie umniejszajac osiagniec Wojtka
> Dabrowskiego, Kingi czy Jacua)...

E.. tam, a Romuald Koperski - dookoła świata starym Land Roverem i potem
niemal bez grosza w kieszeni chyba ponad 4000 km pontonem, Leną do Morza
Północnego...
Shivman

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <1154870240.8...@h48g2000cwc.googlegroups.com>,
karoli...@gmail.com wrote:

> do konca nie rozumiem, co chce Titus przekazac swoim postem.

Podziw glownie...

>Wedlug
> mnie, miesci to sie w roznych skrotach myslowych typu narzekania babc
> na dzisiejsza mlodziez

A to pewnie tez.

> [...]
> hotelu, przejade sie taksowka, to mam nurzac glowe w popiele i załozyc
> oślą skórke, ze jestem pseudo-podroznikiem, pseudo-trampingowcem?

Nic takiego nie pisalem. Nie zgadzam sie rowniez z wypowiedziami
niektorych, ze trzeba podrozowac o cebuli i kartoflach jeno...

> W czasach
> licealnych za 250 zl mozna bylo pojechac na 2 tyg. do Turcji i przezyc,
> ale teraz jesli mam mozliwosci zarobienia porzadnej sumy i sie

Och, ja tez dokladnie 20 lat temu jechalem autostopem z Bulgarii do
Londynu (skonczylo sie we Wloszech - sprawy wizowe i musialem wracac). I
na miesiac podrozy wydalem 100$ czy jakos tak, bo wiecej (poza workiem z
konserwami leczo, ryzem i budyniami) nie mialem. I dobrze sie bawilem.
Ale osiagnieciem na miare Kolosa bym tego nie nazwal. Ani teraz ani
wtedy.

> panowie, skonczcie ta bzdurna dyskusje o 'fiutkach'

Faktycznie, nie to bylo moim celem. Chodzilo mi raczej o to, ze kiedys -
przed wojna, byl jednak trudniej a ludzie robili takie fajne rzeczy. I
sluch prawie o nich zaginal, niestety.

A cos takiego w stylu tamtych podrozy, to chyba tylko Kinga robila.
Ostatnio znowu sie wzruszylem jak czytalem, jak kupowala wielblada, czy
ratowala tego pieska...

TA

r33lc4sh

Titus_A...@somewhere.in.the.world wrote:
> A cos takiego w stylu tamtych podrozy, to chyba tylko Kinga robila.
i dlatego juz jest dead... ona byla ekstremum funkcji 'trampingu
cebulowo-kartoflanego'

pozdr
P.

Mariusz

Piotr Wasil <car...@hektor.umcs.lublin.pl.delete> napisał(a):

> [...]
> Tatus sypie kiesa, a coreczka realizuje marzenia. Generalnie nie mam nic
> przeciwko, ale dla mnie to gowno, a nie osiagniecie na nagrode.

Kolosy to nagrody porzyznawane w roznych kategoriach m.in. za osiagniecia
wspinaczkowe. Nie znam dokladnie sprawy tej dziewczyny ale rok temu kolosa
dostal Marcin Miotk za pierwszy polski Everest bez tlenu - moim zdaniem
bardzo zasluzona nagroda. W przypadku kazdego wejscia liczy sie styl, droga
itd... kasa ma tu mniejsze znaczenie. Na razie nie slyszalem zeby kogos
wniesli na 8 tysiecy, moga zakladac preczowki, asekurowac, rozstawiac namioty
ale nie wnosza! A samo kiblowanie w namiocie powyzej 5000 przez kilka tygodni
to juz niezly wyczyn...

pozdrawiam
Mariusz

karoli...@gmail.com

Z kingą sprawa jest bardzo delikatna, także bardzo świeża zaraz sie
odezwą jej zagorzali fani i beda krzyczec 'łapy precz od Kingi!'.
Podziwiam, szanuje, ale stawianie na cokoły tej podrozniczej postaci
uwazam troche za wiele. Czy byla 'ekstremum trampingu
cebulowo-kartoflanego', nie, nie sadze, wydaje mi sie, ze po prostu
taki miala styl, kwestia wyboru...

r33lc4sh

karoli...@gmail.com wrote:
> [...]
> uwazam troche za wiele. Czy byla 'ekstremum trampingu
> cebulowo-kartoflanego', nie, nie sadze, wydaje mi sie, ze po prostu
no wuasnie miala styl pt. "jak najdalej, jak najtaniej" - co w duzym
uogolnieniu daje "tramping cebulowo-kartoflany" - btw jaki ladny termin
sie wykrystalizowal w toku dyskusji hehehehe
i bron boze nie deprecjonuje kingi - tak samo jak nie deprecjonuje
"trampingu cebulowo-kartoflanego" - krawiec kraje jak mu materii staje
lub jak ma ochote ;)
szkoda tylko ze zwolennicy opcji "jak najdalej, jak najtaniej" nie maja
az tyle wyrozumialosci do tych co maja wiecej kasiory badz troszke inne
gusta
jak zwykle prawda jest gdzies po srodku, nic nie jest czarne i biale
jeno w pelnej gamie odcieni szarosci
proponuje wielke grupowe przytulanie i pokoj na wieki :P

a i opdpisuj pod cytatem, a nie nad - tak sie juz w przyjelo w usenecie

pozdr
P.

karoli...@gmail.com

> [...]
> jeno w pelnej gamie odcieni szarosci
> proponuje wielke grupowe przytulanie i pokoj na wieki :P

tak mi na mysl jeszcze przyszlo, ze ów 'tramping cebulowo-kartoflany',
ktory wielu ma z nas za sobą badz jest w jego trakcie, uwalnia takie
poklady tworczej wyobrazni i mocy kombinatorskiej, ze cos pieknego!!
Cos nie do konca uchwytnego, co mozna nazwac 'ułanska fantazją' , a u
anglosaskich podroznikow/ trampo-turystow (wlasciwe zaznaczyc;)
wystepuje w wersji śladowej...

grupowe przytulanie? dobra, niech Ci bedzie, przytulam osobe wyzej:P

proponuje w goracej wodzie kapanym usenetowcom, wiecej tolerancji i
powstrzymanie sie od oceniania innych na przyszlosc...

karol.

r33lc4sh

karoli...@gmail.com wrote:

> [...]
> Cos nie do konca uchwytnego, co mozna nazwac 'ułanska fantazją' , a u
> anglosaskich podroznikow/ trampo-turystow (wlasciwe zaznaczyc;)

swieta prawda!!! fajnie jest sie gdzies bryknac samolotem i spac w
hotelach z lazienka w pokoju ;), ale bardzo milo tez wspominam telepanie
sie przez rozne kraje do celu - przy pomocy tego co sie aktualnie
napatoczylo i co bylo w zasiegu dosc szczuplego portfela - ale nawet
teraz kiedy czlowieka stac na troszke bardziej komfortowe warunki tamte
doswiadczenia powoduja zupelnie inny styl podrozowania - moze bardziej
zwariowany, moze czasem nie tak przemyslany, czasem nawet ryzykowny -
ale ile przy tym radochy :P

pozdr
P.

haras

> i potem
> niemal bez grosza w kieszeni chyba ponad 4000 km pontonem, Leną do Morza
> Północnego...
... na silniku o którym "zapomniał wspomnieć"

Glazer

Użytkownik "r33lc4sh" <reelcash...@redekonstrukcje.org> napisał w
wiadomości news:eba5un$14br$1...@news.mm.pl...
> [...]

> doswiadczenia powoduja zupelnie inny styl podrozowania - moze bardziej
> zwariowany, moze czasem nie tak przemyslany, czasem nawet ryzykowny - ale

Zgadzam sie. IMO kazdemu kto zamierza podrozowac przydalby sie chocby
autostop po Europie z naprawde skromnymi srodkami. Takie bylo moje
przetarcie tuz po upadku komuny, czyli w czasach gdy wyjazd na zachod byl
czyms innym niz diametralnie innym niz teraz. Do dzis czuje, ze wiele mi to
dalo i wplynelo na to jak podrozuje teraz, mimo ze preferuje pokoj z
lazienka :)
Glazer

xyva

Użytkownik "Glazer" <glaz...@USUNwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czyms innym niz diametralnie innym niz teraz. Do dzis czuje, ze wiele mi
> to dalo i wplynelo na to jak podrozuje teraz, mimo ze preferuje pokoj z

Oto Twoje dokonanie. Pytanie tylko, dlaczego ma byc jedynym wlasciwym,
dlaczego musi go brakowac innym? Widac niewiele podrozujesz, skoro
przymuszasz innych do wlasnych, jedynych poprawnych, doswiadczen.

Proponuje kolejne podzialy grupy na: pl.rec.turystyka.tramping.golodupcy,
pl.rec.turystyka.tramping.middleclass,
pl.rec.turystyka.tramping.bourgeoisie,
pl.rec.turystyka.tramping.nouveauriche .

Wit.

> [...]
> kasy zeby pojechac do mongolii - lecz to nie pozwoli mu zdobyc - gowno
> wartego - "kolosa" i na nikim "z towarzystwa" nie robi wrazenia.

Cezary nie zalamuj sie - dla mnie to ty jestes wielki ! Kazda twoja relacje
czytam z zapartych tchem, pojechalem twoimi sladami koleja do Pekinu, a pewnie w
tym roku, gdyny nie fakt, ze urodzil mi sie synek, to wybralbym sie na
Zakaukazie (mialbym tylko problem z piciem bo nie pije alkocholu ;-). Zatem w
naszym "towarzystwie" zasluzyles na kolosa.

Wit.

Glazer

Użytkownik "xyva" <n...@pizdo.mnie> napisał w wiadomości

> [...]

> dlaczego musi go brakowac innym? Widac niewiele podrozujesz, skoro
> przymuszasz innych do wlasnych, jedynych poprawnych, doswiadczen.

1. Nie napisalem, ze czegoklwiek dokonalem, czytajac niektore relacje
odnosze przeciwne wrazenie.
2. Czy napisalem, ze ma byc jedynym wlasciwym? Patrzac na przepedzane z
wywieszonym jezorem, albo zamkniete w betonowych bunkrach przy plazy
wycieczki stwierdzilem tylko, ze warto "za mlodu" sprobowac podrozowac
inaczej. Wiekszosc ludzi ktorych znam i ktorych namowilem by sprobowali
podrozowac na wlasna reke, przy takim sposobie podrozowania pozostalo.
3. Czy ja kogokolwiek, do czegokolwiek przymuszam?
4. Zalezy co to dla Ciebie znaczy wiele. Na pewno nie jestem typem
nabijajacym zaliczone panstwa w weekendy. Wyjezdzam za granice na tyle, na
ile pozwala mi praca, czyli 2-3 razy w roku na tydzien-miesiac.

PS. Wiecej luzu zycze.
Glazer

xyva

> PS. Wiecej luzu zycze.
> --

;)

darek

"Piotr Wasil"

[...]

> [...]
> dni i spiac obok psich gowien gdzies za kosciolem w Rumunii, itp., ale
> wtedy na miejscu wcale tak wesolo nie bylo.

No to ja sie pod tym podpisuje.
Kiedys podrozujac z kumplami moglem sypiac pod golym niebem. Potem z moja
obecna zona-trzeba bylo miec w miare czyste i schludne lokum. Teraz z zona i
20 miesieczna corka bylem w 5* hotelu.

Podrozuje nie dla splendoru i podziwu, zeby sie potem chwalic wsrod
znajomych, albo na jakims forum.Robie to bo to lubie.

rafal...@gazeta.pl

Dobre/oryginalne pomysły na podróże, odwaga, pasja - to niezłe
kryteria czy warto kogoś nazwac podróżnikiem.

Kasa jak dla mnie nie gra roli. Jesli ktoś wymyślił i zrealizował
np. podróż rowerem z południa na pólnoc Afryki to jakie ma
znaczenie czy pieniądze zarobił w agencji reklamowej, w hipermarkecie
czy dostał od ojca milionera?

Jak wielu z was jeździłem na studiach stopem po Europie (znajomi do
tej pory rechoczą jak przypomną sobie chorwatów, którzy nie
przepuścili mnie przez granice mysląc, że zielona herbata to nie
jest herbata :). Faktycznie za grosze. Jednak dopiero pieniądze dają
wolność i szansę na wyprawy z prawdziwym rozmachem

Pozdrawiam

Rafał Panas

www.adventurer.com.pl
adventurerblog.blogspot.com/