Multivision jakosc odbioru

10 wyświetleń

Pionier

nieprzeczytany,
23 kwi 2004, 17:16:0523.04.2004
do
Witam serdecznie
Mam problem z odbiorem kanalow Multivision 1.......8 sila sygnalu to 43% a
tych kanalow praktycznie nie da sie ogladac co2s przerywa
tuner ktory posiadam to pionek 1430 oprogramowanie artus na bazie dynamita
S2 i teraz pytania
1 czy zawsze tak musi byc? (mam nadzieje ze nie)
2 czy moze kwestia przekrecenia konwertera?
3 czy moze ustawienia jakies trzeba zmienic?
4 inne?
Dzieki za ewentualna pomoc

jacasx

nieprzeczytany,
23 kwi 2004, 17:44:2123.04.2004
do

Hi,

Ja miałem kiedyś taki śmieszny przypadek, że sygnał z transpondera,
na którym znajduje się Multivision był zakłócany przez... telefon
bezprzewodowy, który stał obok kabla sat :)
Może masz podobny problem ;)

pzdr, Jacek

KrzysztofM

nieprzeczytany,
24 kwi 2004, 16:26:1724.04.2004
do

Użytkownik "Pionier" <hok...@op.pl> napisał w wiadomości
ja podobnie na kanałach Multivision mam poziom sygnału 40-43% - ale zupełnie
to nie przeszkadza - w progdvb jakosc pokazuje sie jako 80%. Bardzo rzadko
następują jakieś zakłócenia. Tyle że ja mam Technotrenda 1.3.

pozdr
Krzysiek

SheriffPL

nieprzeczytany,
26 kwi 2004, 03:12:3126.04.2004
do
Phil 3010 i bez problemu jakość super 60cm parametry sygnału jeszcze
mniejsze
Marcin

Użytkownik "KrzysztofM" <krzy...@wytnij.dvdinfo.prv.pl> napisał w
wiadomości news:c6ei7s$iog$1...@inews.gazeta.pl...

Mec

nieprzeczytany,
26 kwi 2004, 15:14:2626.04.2004
do
Napisano:

>ja podobnie na kanałach Multivision mam poziom sygnału 40-43% - ale zupełnie
>to nie przeszkadza - w progdvb jakosc pokazuje sie jako 80%. Bardzo rzadko
>następują jakieś zakłócenia. Tyle że ja mam Technotrenda 1.3.

A na jakiej czaszy? Bo moje 87% poziomu sygnału na czaszy 90 cm, przy
tym co piszesz wygląda na jakiś cud ;)

PS. Nie muszę chyba dodawać, że przy najcięższych burzach i śnieżycach
Multivision mi nie ginie :)

Pozdrawiam, o zdrowie i niedoszłe projekty pytam...
--
Mec
mec78(at)o2.pl

Jerzy Pastusiak

nieprzeczytany,
26 kwi 2004, 17:06:5126.04.2004
do
Jakosc sygnalu - SQ, a nie poziom, decyduje czy odbieramy
poprawnie obraz z satelity.

W okresie zaklocen slonecznych (luty-marzec, pazdziernik)
poziom sygnalu wzrasta, SQ - sie zmniejsza, tracimy odbior.

Na stronie:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/tv.html

napisalem:

"Signal Level' mówi o całkowitej wartości sygnału odbieranego,
łącznie z zakłóceniam, np. od budynków, słońca, Ziemi.
Przy zmianie azymutu anteny, zmiana tego sygnału mówi, że zwiększa
się promieniowanie sygnału o ustawionych
parametrach. Może to być sygnał satelitarny, pobliskie drzewo, b
udynek, komin.
Przy opuszczaniu anteny, zwiększają się zakłócenia od Ziemi.

"Signal Quality" wskazuje jaka jest wartość sygnału użytecznego.
Na jakość sygnału może mieć między innymi istotny wpływ, złe
ustawienie skosu LNB.
Dolny próg poprawnego odbioru zależy od tego ile sygnał zawiera
informacji pozwalających na jego korekcję - FEC.

Przykładowo, dla FEC=1/2 wystarczy, że SQ=9%.
"Oszczędny" nadawca wysyła sygnał o ubogiej informacji
korygującej, np. Polsat ma FEC=7/8.
Wtedy sygnał użyteczny - SQ, musi być wielokrotnie większy,
co najmniej 24-26%, żeby otrzymać jakikolwiek obraz, a nie
porozrzucane "piksele".

Pzdr.J.P.
______________________________

.
. A na jakiej czaszy? Bo moje 87% poziomu sygnału na czaszy 90 cm, przy
. tym co piszesz wygląda na jakiś cud ;)

Jerzy Pastusiak

nieprzeczytany,
26 kwi 2004, 18:26:1226.04.2004
do
Przykladowo:

1. - Zestaw antena 87 cm + Humax, jak:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/4lnb.htm

dla Multivision (HB 11,663V);
poniewaz FEC(korekcja)=3/4, wiec wystarczy ze jakosc
bedzie ~ 19%.
Poniewaz jest ~60%, to tylko wyjatkowo "czarne chmury"
moga zaklocic obraz (raz do roku).
Ale poziom sygnalu jest _tylko_27%_ !.

2. - Antena 60cm, jak:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/hispasat.html
skierowana na Thora, dla Gospel Ch. 11,249V
poziom sygnalu 42%, jakosc 23%, same piksele.

Dlaczego?
Bo FEC(korekcja bledow) tylko 7/8, marna pogoda. Dodatkowo
Thora przeslania w 3/4, dach sasiedniego budynku:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/hisp_thor.jpg

3. - A dla History Ch. Sirius 12,636H, FEC=3/4,
ogladanego pod ogromnym zezem, ale netr wyzej:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/lnb4dish.jpg

obraz jest stabilny, mimo, ze poziom sygnalu tylko 26%,
a jakose 18%.

Pzdr.J.P.
______________________________
On Mon, 26 Apr 2004, Mec wrote:

[...]

/// Kaszpir ///

nieprzeczytany,
27 kwi 2004, 01:19:0527.04.2004
do
U mnie na Ferdku 1018SE jak i 3018 i antenie 0,9 (aluminium) + 2 konwertery
0,3dB GI mam na Multivision poziom sygnału 99% (czasami lekko spada do 90%)
i nigdy niżej ...
I nie straszny mi śnieg , barzo mocne wiatry jak i deszcze (blok jest
położony na skarpie) ...

/// Kaszpir ///

Mec

nieprzeczytany,
27 kwi 2004, 05:18:4627.04.2004
do
Napisano:

>Jakosc sygnalu - SQ, a nie poziom, decyduje czy odbieramy
>poprawnie obraz z satelity.
>
>W okresie zaklocen slonecznych (luty-marzec, pazdziernik)
>poziom sygnalu wzrasta, SQ - sie zmniejsza, tracimy odbior.

Ciekawe rzeczy piszesz, ale to nie zmienia faktu, że na Multivision
przez cały rok mam nie mniej niż 85% poziomu sygnału przy niezmiennie
100% jakości :)
Czasza niczym nie przesłonięta. Testowałem kilka konwerterów różnych
producentów i o różnych tłumieniach i nigdy nie było problemu. Dlatego
zaskakuje mnie, że macie na tych kanałach tak niskie wskazania poziomu
i jakości sygnału.
Mec
mec78(at)o2.pl
www.dvbzone.prv.pl