Czy drzewa istotnie zasłaniają?

ToMasz

witam
w temacie telewizji satelitarnej jestem zielony. zamierzam ( za radą
grupy) podpisac umowe z cyfrą plus. dzisiaj monter rzucił okiem na mój
budynek(stary blok) w celu wyboru umiejscowienia anteny. mam przed
sąsiednim blokiem drzewo, prawie tam gdzie "patrzy" antena. Narazie bez
liści, ale obrośnie. Wiem ze drzewo nie poprawia odbioru, pytanie czy
istotnie pogarsza? Kupić wiekszą antenę? (kupiłybm piłę do drewna, ale
nie wypada). Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?
Czy da sie zamontować standardową antene z cyfry( ze względu na
wystający dach - długi uchwyt muszę mieć) z okna, bez drabiny czy nie?

Pozdrawiam

ToMasz

MaW

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> istotnie pogarsza? Kupić wiekszą antenę? (kupiłybm piłę do drewna, ale
> nie wypada). Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?

Zobacz sobie:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
o wyliczonej godzinie sprawdź, czy drzewo rzuca cień na miejsce, gdzie
chcesz montować

MaW

Jerzy Pastusiak

Witaj.

> Pod jakim kątem względem poziomu ziemi jest "satelita cyfry"?

Bytom - dla { Hot Bird 13 st.E }:
Azymut = 7,6 st. W
Elewacja = 32 st.
Skos = 5 st. prawy

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/

> Wiem ze drzewo nie poprawia odbioru, pytanie czy istotnie pogarsza?

Moze uniemozliwic odbior:
[Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html

> Kupić wiekszą antenę?
To zalezy, czy i jak drzewo przeslania satelite HB.
Mozna to wyznaczyc b.dokladnie sloncem, ale dopiero ~1 marca.

Dla Bytomia: 02-03-2011; godz. 12:23; slonce wyzej 0.1 st.

Na razie slonce na azymucie HB - godz. 12:06, jest 15 st.
ponizej HB, czyli drzewa powinny przeslaniac miejsce anteny.
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

Raczej sprobuj oszacowac (kroki-netry, katomierz, pion),
czy drzewo przeslania HB.
[Czy przeszkoda przesłania satelitę ?]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

Jak bedzie na styku, mozna okreslic miejsce na antene
przy pomocy ksiezyca.
Bedzie wskazywal HB w Bytomiu, okolo: 2010-12-11 16:44

Pzdr.J.P.
_________________________________

pawell32

W dniu 03.12.2010 18:45, ToMasz pisze:

jak monter jest dobry to weźmie antene i dokona pomiaru,
nawet jakby miał ją na chwile przymocować.
jak na drodze jest drzewo to będzie to widać na przyżądzie.
wówczas powinien znaleźć inne miejsce

--
pozdrawiam. pawell32
Slackware 13 - power of linux

JanKo

Agent pawell32 nadaje:

> jak monter jest dobry to weźmie antene i dokona pomiaru,

Jak monter dobry to przyczepi liście na czas pomiaru? ;-)

pawell32

W dniu 04.12.2010 19:19, JanKo pisze:

> Agent pawell32 nadaje:
>
> Jak monter dobry to przyczepi liście na czas pomiaru? ;-)

a myślisz, że same gałęzie nie rozpraszają?

ToMasz

pawell32 pisze:

> a myślisz, że same gałęzie nie rozpraszają?

ogólnie monter był zmarznięty i trochę nie miał ochoty. Blok to blok, do
okna przyczepie, nikt nie "mrąknie" JEdnak jak będe musiał poskakać z
czaszą po budynku, to raz muszę mieć drabine dalekosieżną a dwa
pozwolenie. prędzej czy później dostane, tyle ze nie będzie to szybko....

ToMasz

pawell32

W dniu 05.12.2010 12:03, ToMasz pisze:

> ogólnie monter był zmarznięty i trochę nie miał ochoty.

nie jest lekko, coś na ten temat wiem...

> Blok to blok, do> okna przyczepie, nikt nie "mrąknie"

to chyba nie jest dobry pomysł

> JEdnak jak będe musiał poskakać z
> czaszą po budynku, to raz muszę mieć drabine dalekosieżną a dwa
> pozwolenie. prędzej czy później dostane, tyle ze nie będzie to szybko....

a co z dachem?

ToMasz

pawell32 pisze:

> nie jest lekko, coś na ten temat wiem...

> to chyba nie jest dobry pomysł

> a co z dachem?

dach da się ominąć dłuższym wysiegnikiem. Właśnie ukończyłem "pomiary"
patrząc z okna, w poziomie, słońce o 12.07 miałem bardzo blisko krawędzi
dachu, w pionie, na drzewie. Wyciąłem sobie z papieru trójkąt z kątem 32
stopnie i "wskazuje" szczyt drzewa. jak sie "machnąłem" o stopień, ( a
to na kartonik i poziom budynku - niewiele) to będe latał z anteną po
budynku do wiosny. Sąsiad pietro wyżej ma antene, i nie narzeka. musze
takie miejsce znaleźć zeby "patrzyła" nad jego czaszą
dziekuje wszystkim, wprawdzie mam kłopot, ale oszczędziliście mi
rozczarowana w ostatniej chwili, i roboty na marne

ToMasz

pawell32

W dniu 05.12.2010 12:43, ToMasz pisze:

> [...]
> dziekuje wszystkim, wprawdzie mam kłopot, ale oszczędziliście mi
> rozczarowana w ostatniej chwili, i roboty na marne

nie wiem jak żyjesz z sąsiadem, ale jak ma antene to bym się z nim
dogadał. wystarczy zmienić konwerter

ToMasz

pawell32 pisze:

> nie wiem jak żyjesz z sąsiadem, ale jak ma antene to bym się z nim
> dogadał. wystarczy zmienić konwerter

kłaniam sie wszystkim nisko i nic od nikogo niechce. Dlatego chce mieś
swoją TV sat a nie np. "dzieloną" kablówkę

ToMasz

ToMasz

pawell32 pisze:

> nie wiem jak żyjesz z sąsiadem, ale jak ma antene to bym się z nim
> dogadał. wystarczy zmienić konwerter

Sprawdziłem ceny na allegro - rozrzut jest duży. który podwójny, lub
poczwórny konwerter "warto wziąć"?. czy taki konwerter x2 lub x4 nie
spowoduje przypadkiem ze dekoder/tuner dostanie 50% albo 25% wymaganago
sygnału?

ToMasz

pawell32

W dniu 05.12.2010 16:47, ToMasz pisze:

> Sprawdziłem ceny na allegro - rozrzut jest duży. który podwójny, lub
> poczwórny konwerter "warto wziąć"?

triax lub inverto

. czy taki konwerter x2 lub x4 nie
> spowoduje przypadkiem ze dekoder/tuner dostanie 50% albo 25% wymaganago
> sygnału?

nie

Maciej 'AbrahaM' Piotrowski

ToMasz wrote:

> Sprawdziłem ceny na allegro - rozrzut jest duży. który
> podwójny, lub poczwórny konwerter "warto wziąć"?.

inverto,
najlepiej black ultra lub (w drugiej kolejności) black premium..

> czy taki
> konwerter x2 lub x4 nie spowoduje przypadkiem ze dekoder/tuner
> dostanie 50% albo 25% wymaganago sygnału?

nie spowoduje. upraszczając taki konwerter to "jakby" cztery
w jednej obudowie, każdy pracujący niezależnie.

Albert Einstein (1879-1955)

Jerzy Pastusiak

Maciej 'AbrahaM' Piotrowski:

| inverto,
| najlepiej black ultra lub (w drugiej kolejności) black premium

dokladnie tak

podwójny konwerter Inverto IDLB-TWNL40-ULTRA-OPP:
http://www.hollex.pl/konwertery-lnbs/twin-podwojne/1119-konwerter-inverto-black-ultra-twin

zachowuje sie bardzo dobrze tez z malymi antenami , mimo ze ma
szeroki promiennik

uzywalem go na antenie 35 cm , a aktualnie na 45 cm technisata
przy ustawieniu na Astra 28 E

a bedzie argument dla sasiada , ze wymieni sie na bardzo dobry
drogi LNBF

co prawda , jak cos nadawca sknoci , czy chmura gradowa i snieg ,
to bedzie na ToMasz'a

Jerzy Pastusiak

wiec jestes na styku

sprobuj z ksiezycem , cyt.:
"-"-"-"-"

Jak bedzie na styku, mozna okreslic miejsce na antene
przy pomocy ksiezyca.
Bedzie wskazywal HB w Bytomiu, okolo: 2010-12-11 16:44

"-"-"-"-"

ustaw glowe na poziomie i w okolicy hipotetycznej anteny
pamietaj , ze pol metra do przodu lub w gore , to miec sygnal
lub nie

mozesz doprecyzowac tutaj:
[Sun or Moon Altitude/Azimuth Table]
http://www.usno.navy.mil/USNO/astronomical-applications/data-services/alt-az-world

widze , ze jestes czlowiekiem konstruktywnej pracy ,
to dasz sobie rade

-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-
w najblizszej przyszlosci postaram sie uruchomic kalkulator
Ksiezyca

Ksiezyc bywa w okolicy satelitow geostacjonarnych dwa razy w miesiacu

na razie skonczylem wersje testowa kalkukatora , 04.12.2010 r. :
[Kiedy zakłócenia słoneczne (Sun Outage)?]
[Kiedy azymut i elewacja słońca oraz wybranego satelity pokrywają się]

http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/so.html

zapraszam

Pzdr.J.P.

Jerzy Pastusiak

On Sun, 5 Dec 2010, pawell32 wrote:

| a myślisz, że same gałęzie nie rozpraszają?

no , ale niewiele to zmienia - dzialasz ciagle w ciemno

drzewa rosna , liscie odrastaja , sygnal jest zima - a latem
go nie ma

mozna zwiekszyc srednice anteny , przesuwac , ale ile dziur mozna
wywiercic ?
=======

antena na styku , to dodatkowo chyba impreza zupelnie
nieoplacalna dla instalatora , przeciez nie bedzie sie
bawil w slonca i ksiezyce - bo na kaszanke nie zarobi

a bez takiego obrazka:
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/drzew01.jpg

opis:

[Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html

-=-=-=-

czy:
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/thor_1march01.gif

opis:

[Kiedy zakłócenia słoneczne (Sun Outage)?]

http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/so.html
-=-=-=-

niewiele mozesz powiedziec co sie dzieje

zwiekszasz antene z 65 cm na 1,2 m , a sygnal nie wzrasta

a to dlatego , ze antena poszla do przodu i w dol - zacienienie
sie zwiekszylo

Pzdr.J.P.

Jerzy Pastusiak

On Sat, 4 Dec 2010, pawell32 wrote:

| jak monter jest dobry to weźmie antene i dokona pomiaru,
| nawet jakby miał ją na chwile przymocować.

| jak na drodze jest drzewo to będzie to widać na przyrządzie.

| wówczas powinien znaleźć inne miejsce

sa sytuacje , ze najlepszy monter-profesjonalista ,
z najlepszymi przyrzadami niewiele moze zrobic ,
bo dodatkowo nie ma czasu na zabawy - musi zarabiac ,
a nikt mu nie zaplaci za ustawienie anteny 1000 zl

amator ma czas i traktuje to jak rozrywke

> wówczas powinien znaleźć inne miejsce

a jak dalej widzi drzewo ?

tylko cien slonca w odpowiednim momencie , pozwala
oszacowac sytuacje globalnie - calosciowo

przyrzad pokazujacy drzewo na drodze , to raczej
gadzet dla malo doswiadczonych , bo przecie instalator
widzi ze jest drzewo i widzi oslabienie sygnalu ,
wiec ajsztajna nie potrzeba , zeby ...

jp

Jerzy Pastusiak

On Fri, 3 Dec 2010, MaW wrote:

> [...]
| http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
| o wyliczonej godzinie sprawdź, czy drzewo rzuca cień na miejsce, gdzie chcesz

dzieki za pamiec :-)

pozdrawiam , jp

pawell32

W dniu 05.12.2010 20:47, Jerzy Pastusiak pisze:

> sa sytuacje , ze najlepszy monter-profesjonalista ,
> z najlepszymi przyrzadami niewiele moze zrobic ,
> bo dodatkowo nie ma czasu na zabawy - musi zarabiac ,
> a nikt mu nie zaplaci za ustawienie anteny 1000 zl

i nikt tyle ni żąda

> amator ma czas i traktuje to jak rozrywke

> a jak dalej widzi drzewo ?

to ma pecha i słońce też nie pomoże tylko kwas ;-)

> [...]
> gadzet dla malo doswiadczonych , bo przecie instalator
> widzi ze jest drzewo i widzi oslabienie sygnalu ,

mylisz się. wystarczy wziąść małą antene w rękę, miernik
i przejść się w kila miejsc.
kilka razy tak kobiłem, a raz nawet z drabiny i po 30 min znalazłem.
najgorsze tylko, że strasznie zmarzłem w tedy, bo jak co roku
najwięcej takich budzi się przed świętami...

Jerzy Pastusiak

Witaj,

On Sun, 5 Dec 2010, pawell32 wrote:

| mylisz się. wystarczy wziąść małą antene w rękę, miernik
| i przejść się w kila miejsc.

wiem o tym , chyba najlepszy to technisat 35 cm , niezwykle
udana , lekka konstrukcja - cala aluminiowa

tylko , ze nalezy ja ustawic stabilnie na satelite

co prawda mala antena szeroko widzi , wiec latwiej ustawic ,
ale na drabinie to trzeba niezlego ekwilibrysty

| kilka razy tak robiłem, a raz nawet z drabiny i po 30 min znalazłem.

ilu instalatorow na to pojdzie , nalezy Ci sie order za upór

| najgorsze tylko, że strasznie zmarzłem wtedy, bo jak co roku

| najwięcej takich budzi się przed świętami...

jest okres prezentow , wiec jest to naturalne
a koniaczkiem tez sie rozgrzac nie mozna , bo spadniesz
z drabiny

wiesz , ale do tego to trzeba miec smykalke

przesylam Ci zdjecie :
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/przeszk.jpg

ze strony :
[Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

kolega Marek , wlasnie wszedl na komin , zeby dokladniej zobaczyc
czy widac łajfaja (WiFi)

o malo nie zemdlalem !

Pzdr.J.P.

Bartłomiej Zieliński

Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:

> amator ma czas i traktuje to jak rozrywke

Sprecyzujmy, że chodzi o amatora w sensie hobbysty, a nie dyletanta ;-)

[...]

> przecie instalator widzi ze jest drzewo i widzi oslabienie sygnalu ,

Pytanie, czy skorzysta z tej wiedzy? Przecież nie on będzie oglądał TV...
Vide casus budowlańców, którzy brudzą na potęgę, ale mogą, bo to nie oni
będą po sobie sprzątać... oraz architektów, którzy projektują, ale potem
nie korzystają ze zrealizowanych projektów...

Maciej 'AbrahaM' Piotrowski

Bartłomiej Zieliński wrote:

> [...]
> ale mogą, bo to nie oni będą po sobie sprzątać... oraz
> architektów, którzy projektują, ale potem nie korzystają ze

Tak. Ze szczególnym upodobaniem wymyślając okna które są
albo nie do wykonania "w ogóle", albo nie do wykonania w
sposób zapewniający bezpieczne i trwałe użytkowanie.