Konkurs - dla wszystkich grających w Fantasy Basket

1 wyświetlenie

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 09:47:0417.05.2006
do
1. Zadaniem jest stworzenie zespołu dającego najwięcej punktów wg
punktacji Rottiserie.

2. Wybierać można ze wszystkich graczy kiedykolwiek grających w NBA.

3. Wybieramy konkretny sezon danego gracza (np. Jordan 2001/02).

4. Zespół składa się z 15 graczy:
C: 2
F: 5
G: 5
Res: 3

5. Ograniczenia:
- dla każdego gracza wybrać można tylko jeden sezon
- z każdego klubu wybrać można tylko jednego gracza (zachowujemy
ciągłość franchise: Milwaukee Lakers i LAL to z naszego pubnktu widzenia
ten sam klub)
- z każdej konferencji wybrać należy sześciu graczy.
- z każdego okresu wybrać należy trzech graczy
50-62
63-72
73-83
84-93
94-04
Oznaczenia sezonu zgodne z http://www.basketballreference.com/

- jeżeli gracz w wybranym sezonie zmienił klub, zaliczamy przynależność
do tego klubu, w którym zagrał najwięcej meczów
- liczą sie tylko dane z sezonów zasadniczych (poza jedna kategorią)

6. Punktacja zgodna z rottiserie, kategorie (liczymy totale, a nie średnie):
Punkty
Asysty
Zbiórki
Przechwyty
Bloki
Celne rzuty za trzy
FG%
FT%
Straty (im mniej, tym lepiej)
Faule (im mniej, tym lepiej)
Liczba wygranych meczów w p-o.

Niektóre statystyki są prowadzone dopiero od pewnego czasu - tym ciekawiej.

7. Dane bierzemy z http://www.basketballreference.com/ Można zdaje się
nawet pobrać komplet danych z wszystkich sezonów:
http://www.basketballreference.com/databasebasketball2.0.zip

8. Myślę, żeby zostawić tę zabawę na okres między finałami a startem
transferów. Czyli co: odpowiedzi do 30 czerwca?

pzdr

TRad

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:13:4617.05.2006
do
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktory chcialbym skomentowac:

> 1. Zadaniem jest stworzenie zespołu dającego najwięcej punktów wg
> punktacji Rottiserie.

Hmmm, pomysl wydaje sie ciekawy, ale to czysto matematyczny problem
optymalizacji, ktorego z koszykowka lacza tylko dane. Przeciez z tego
nie bedzie mozna wyciagnac zadnych wnioskow co do np "najlepszej druzyny
wszechczasow".

Co wiecej, zlozonosc tego zagadnienia powoduje, ze najpierw po prostu
bym zapytal kto sie podejmie takiego wyzwania, zeby nie okazalo sie, ze
wszyscy bioracy udzial znalezli sie na podium...

> 6. Punktacja zgodna z rottiserie, kategorie (liczymy totale, a nie średnie):

> Liczba wygranych meczów w p-o.

Hmm, dla jasnosci tzn dla danego zawodnika bierzemy wszystkie statsy
tylko z czesci regularnej, a do tego dokladamy liczbe wygranych meczy w
playoff w tym jednym wybranym sezonie?

> Niektore statystyki sa prowadzone dopiero od pewnego czasu - tym ciekawiej.

Tzn dla Chamberlaina (ktory pewnie sie pojawi w kazdej opcji) straty czy
bloki po prostu = 0?

--
pzdr
wiLQ

Sławek Mróz

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 10:17:3017.05.2006
do
> Co wiecej, zlozonosc tego zagadnienia powoduje, ze najpierw po prostu
> bym zapytal kto sie podejmie takiego wyzwania, zeby nie okazalo sie, ze
> wszyscy bioracy udzial znalezli sie na podium...

Ja tam wiem, kto NA PEWNO wezmie udzial ;-)
Mnie chyba bedzie ciezko, bardzo porabany czasookres mam ostatnio :(

Pozdr
Slawek

L'e-szczur

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 10:24:4717.05.2006
do

wiLQ napisał(a):

> [...]
> optymalizacji, ktorego z koszykowka lacza tylko dane. Przeciez z tego
> nie bedzie mozna wyciagnac zadnych wnioskow co do np "najlepszej druzyny

Excel plus troche czasu i wiekszosc z nas powinna uzyskac bardzo
podobne wyniki.
Niemniej jednak wezme udzial.

> Co wiecej, zlozonosc tego zagadnienia powoduje, ze najpierw po prostu
> bym zapytal kto sie podejmie takiego wyzwania, zeby nie okazalo sie, ze
> wszyscy bioracy udzial znalezli sie na podium...

To tylko bardzo duza ilosc danych do policzenia. Na szczescie nie
trzeba liczyc na palcach. Kryteria okreslone sa na tyle szczegolowo, ze
nie sadze, zeby byl z tym ogromny problem.

> [...]
> playoff w tym jednym wybranym sezonie?

> Tzn dla Chamberlaina (ktory pewnie sie pojawi w kazdej opcji) straty czy

A piszesz juz skrypt ? ;-)

Pozdro

L'e-szczur

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:27:2617.05.2006
do
Sławek Mróz napisal(a) posta, ktory chcialbym skomentowac:

> Ja tam wiem, kto NA PEWNO wezmie udzial ;-)

Tez wiem. TRad. Bo sam to wymyslil ;-))

> Mnie chyba bedzie ciezko, bardzo porabany czasookres mam ostatnio :(

Wlasnie o tym mowa. Kazdy sie wylamie z mniej lub bardziej istotnych
powodow i nawet trzeciego miejsca nie bedzie mozna przyznac...

--
pzdr
wiLQ

Sławek Mróz

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 10:30:0617.05.2006
do
> Wlasnie o tym mowa. Kazdy sie wylamie z mniej lub bardziej istotnych

Ooo, to ja z tych BARDZIEJ istotnych :-)

Pozdr
Slawek

Budzik

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 10:31:1317.05.2006
do
Osobnik posiadający mail'a tr...@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> 7. Dane bierzemy z http://www.basketballreference.com/ Można zdaje się
> nawet pobrać komplet danych z wszystkich sezonów:
> http://www.basketballreference.com/databasebasketball2.0.zip

WILq zapusci skrypt i bedzie po ptokach.

"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:44:1317.05.2006
do
Budzik napisal(a) posta, ktory chcialbym skomentowac:

> WILq zapusci skrypt i bedzie po ptokach.

Przeciez nie mam monopolu na pisanie skryptow.
Ba! W tej kwestii nawet i bez nich mozna sobie poradzic np w Excelu.

Ale IMHO to wlasnie konkurs bardziej informatyczny niz koszykarski.
Ktos moze swietnie znac sie na historii NBA, ale nawet nie sprobuje
wziac udzialu w tym konkursie jesli nie bedzie wiedzial jak zabrac sie
za te tony cyferki.

--
pzdr
wiLQ

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:56:4417.05.2006
do
L'e-szczur napisal(a) posta, ktory chcialbym skomentowac:

> Excel plus troche czasu i wiekszosc z nas powinna uzyskac bardzo
> podobne wyniki.

Niekoniecznie. Przeciez w Rotisserie moga byc co najmniej dwie glowne i
rozne taktyki. Maksymalizacja efektu dla kilku wybranych kategorii byc
zajac w nich 1 miejsce lub w kazdej co sie da czyli srednio najlepiej.
Jesli wszyscy pojda na to drugie to masz racje, ze wyniki moga byc
podobne (zakladajac, ze umiejetnosc stosowania narzedzi bedzie
porownywalna), ale jak to pierwsze to roznorodnosc moze byc znaczna.

Hmm, to moze w zwiazku z tym kazdy powinien miec mozliwosc zgloszenia
dwoch/trzech roznych druzyn?

> Niemniej jednak wezme udzial.

To chociaz podium juz mamy zapelnione...

> Kryteria okreslone sa na tyle szczegolowo, ze
> nie sadze, zeby byl z tym ogromny problem.

Ciekaw jestem jaka byla reakcja na to zdanie ludzi, ktorzy cale zycie
korzystali z komputerow tylko dla maili, grup i przegladania www...

> A piszesz juz skrypt ? ;-)

Nie. Zanim zaczne musze byc przekonany, ze znam zalozenia i to co bede
robil jest zgodne z zasadami ;-)

--
pzdr
wiLQ

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:43:2517.05.2006
do
Użytkownik Budzik napisał:

> WILq zapusci skrypt i bedzie po ptokach.

Może nie wystarczyć. Bo nie wiadomo, jaki wynik jest optymalny. Nie da
się narzucić porządku zupełnego. Patrz, jeżeli wszyscy pójdą na
piętnastki zrównoważone, to rezygnując np. z bloków możesz podnieśc
wyniki w pzosotałych kategoriach, i wygrać. Ale jeśli wszyscy pójdą tym
tropem to ktoś, kto odpuści (troszeczkę) jedną kategorię (i zaliczy w
niej 4 punkty zamiast np. 6) i w zamian za to z dwóch podobnych graczy
weźmie tego z paroma blokami więcej - dostanie maxa z bloków prawie za
darmo.

pzdr

TRad

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:39:3317.05.2006
do
Użytkownik wiLQ napisał:

> Tez wiem. TRad. Bo sam to wymyslil ;-))

A skąd. Jako arbiter nie mogę brac udziału w zabawie. Po ściągnięciu
waszych składów naprawdę sprowadziłoby się to do problemu optymalizajci.

> Wlasnie o tym mowa. Kazdy sie wylamie z mniej lub bardziej istotnych
> powodow i nawet trzeciego miejsca nie bedzie mozna przyznac...

Cóż, to nie jest wyzwanie dla wiewiórów, fakt.

pzdr

TRad

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 11:38:1017.05.2006
do
Użytkownik wiLQ napisał:

> [...]
> optymalizacji, ktorego z koszykowka lacza tylko dane. Przeciez z tego
> nie bedzie mozna wyciagnac zadnych wnioskow co do np "najlepszej druzyny

Pewnie, że to tylko zabawa. Ale nie masz racji, że to jedynie algorytm
optymalizacyjny. W rotiserie punktacja zależy od składów wybranych przez
przeciwników.

> Hmm, dla jasnosci tzn dla danego zawodnika bierzemy wszystkie statsy
> tylko z czesci regularnej, a do tego dokladamy liczbe wygranych meczy w
> playoff w tym jednym wybranym sezonie?

Właśnie tak

> Tzn dla Chamberlaina (ktory pewnie sie pojawi w kazdej opcji) straty czy
> bloki po prostu = 0?

Straty tak, bloki... też. Złośliwie zaczęto je zliczać dopiero w sezonie
zaraz po przejściu Wilta na emeryturę.

pzdr

TRad

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 15:01:3217.05.2006
do

> A skąd. Jako arbiter nie mogę brac udziału w zabawie.

Jak mozesz z czystym sumieniem zmniejszyc ilosc uczestnikow o 1/3?

Rola arbitra bedzie przeciez tylko czysto techniczna, i bedzie ja mozna
latwo sprawdzic, wiec nie bedzie wymagala jakiejs bezstronnosci w
ocenie.

Swoja droga ponawiam pomysl, moze dac mozliwosc zgloszenia np 2 roznych
druzyn gdzie kazda bylby publikowana na prsk np co dwa tygodnie?

W ten sposob wezmie udzial wiecej uczestnikow i napiecie bedzie roslo;-)

--
pzdr
wiLQ

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 15:02:1317.05.2006
do

> Właśnie tak

Hmmm, to przeciez moze zniechecic dobitki potencjalnych chetnych bo
wygranych z playoff nie masz podanych na tacy w tych zbiorczych
zestawieniach. Czyli sam Excel moze nie wystarczyc by moc to uwzglednic.

--
pzdr
wiLQ

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 14:22:0717.05.2006
do
Użytkownik wiLQ napisał:

Można od biedy zrezygnować.

pzdr

TRad

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 14:21:2817.05.2006
do
Użytkownik wiLQ napisał:

> Jak mozesz z czystym sumieniem zmniejszyc ilosc uczestnikow o 1/3?

E tam. Przecież nie jest tak, że na prsk sa same wiewióry. ktoś się zgłosi.

> [...]
>
> Swoja droga ponawiam pomysl, moze dac mozliwosc zgloszenia np 2 roznych
> druzyn gdzie kazda bylby publikowana na prsk np co dwa tygodnie?

To nie ta bajka. Tak to moglibyśmy się bawiźć w warunkach
kontrolowanych: książki z danymi, żadnych skryptów, exceli czy accesów,
i jedziemy. W przypadku rotiserie to po prostu nie pójdzie.

Natomiast ciekawą rzecza mogłoby byc kiedyś zrobienie NBA Fantasy
All-Time Draft :) Moyfikacja byłaby taka, że gracz może być wybrany
tylko raz (za to trzeba by zmniejszyć liczebność drużyn). Już sobie
wyobrażam te gorączkowe poszukiwania w jedenastej rundzie: potrzebuję
skryzdłowego z zachodu z sezonów 1950-1962, ale nie z Lakers!

Nastapiłoby tz wtedy spore ustrategicznienie: wiedząc, jakie były wybory
innych graczy można na bieżąco zmieniać strategię draftu. Nie ma typowej
dla fantasy draftów niepewności, bo wyniki znane sa z góry. Taka
sympatyczna gra strategiczna, luźno związana z koszykówką :)
Możnaby kiedyś się pobawić, przez sieć. Jedna runda dziennie na przykład.

pzdr

TRad

pzdr

TRad

pzdr

TRad

wiLQ

nieprzeczytany,
17 maj 2006, 22:28:4217.05.2006
do

> Można od biedy zrezygnować.

Hmmm. To "teoretycznie mozna" czy "oficjalnie rezygnujemy"?

--
pzdr
wiLQ

L'e-szczur

nieprzeczytany,
18 maj 2006, 03:11:2718.05.2006
do

Tomasz Radko napisał(a):

> Pewnie, że to tylko zabawa. Ale nie masz racji, że to jedynie algorytm
> optymalizacyjny. W rotiserie punktacja zależy od składów wybranych przez
> przeciwników.

Niemniej jednak zaprzegniecie protego skrytpu pozwoli na sprawdzenie
miliarda kombinacji i wybranie tej ktora ma wartosc najwyzsza z
mozliwych w porownaniu z pozostalymi.
Ale zeby nie psuc zabawy (sobie, bo o innych nie mysle) bede wybieral
recznie.

> Straty tak, bloki... też. Złośliwie zaczęto je zliczać dopiero w sezonie
> zaraz po przejściu Wilta na emeryturę.

Mozna rozpisac "podkonkursy" - "Najlepszy team bez Wilta i Russela w
skladzie" ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Kurian

nieprzeczytany,
18 maj 2006, 03:56:4218.05.2006
do

Witam !

> [...]
> niej 4 punkty zamiast np. 6) i w zamian za to z dwóch podobnych graczy
> weźmie tego z paroma blokami więcej - dostanie maxa z bloków prawie za

czyli zadanko dla znawcow Prologa ? ;)
no faktycznei zagadnienie raczej z dziedziny metod optymalizacji ...

pozdrawiam
Kurian

Piotr Hrebieniuk

nieprzeczytany,
18 maj 2006, 04:00:5818.05.2006
do

Mam nawet do tego kawalek kodu w matlabie :) Wystarczy zamodelowac
wszystkie te dane jako funkcje n zmiennych i ekstremum samo sie znajdzie
. Dlatego wg mnie ta zabawa jest srednio fajna, bo malo w niej
koszykowki i uzywania jej rozumienia, a wiecej kombinowania technicznego.

--
|H K H K K K H H H R H R R R H H|
| -rw-rw---- You and whose army? |

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
18 maj 2006, 06:28:1318.05.2006
do
Użytkownik wiLQ napisał:

Na razie zainteresowanych jest od biedy dwóch menago, jak zamiar zabawy
zgłosi 7-8, to pomyślimy.

pzdr

TRad

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
18 maj 2006, 06:30:0818.05.2006
do
Użytkownik Kurian napisał:

Ale zastanów się, co chcesz optymalizować? Czy fafnaście kilo punktów i
fafset bloków to lepiej czy gorzej niż fafnaście kilo punktów + 10% i
fafset bloków - 10%?

pzdr

TRad

L'e-szczur

nieprzeczytany,
19 maj 2006, 03:47:3619.05.2006
do

Tomasz Radko napisał(a):

Zaloze sie (albo nie - koniec z zakladami). Wydaje mi sie, ze wiekszosc
(o ile nie wszyscy) podejdzie do zagadnienia bardzo podobnie, kierujac
sie praktycznie tymi samymi zalozeniami (praktycznie bez optymalizacji,
bo ta wprowadza element nie dajacego sie ocenic ryzyka).
Poza tym czy sa przewidziane jakies nagrody dla najlepszego z
najlepszych ? Moge wrzucic cos do puli z mojego przepastnego wora
Swietego Mikolaja i zaproponowac na przyklad "DVD Dynasty Series:
Lakers - The Complete History", czyli historia Lakers w pigulce z
takimi perelkami jak mecz z Finalow 198X z Johnsonem w charakterze
centra, czy cos z Wltem w roli glownej..... Zestaw moze byc
przystosowany do odbioru w systemie PAL i regionie 2 (na nba.com
dostepny jest NTSC i region 1)

Pozdro

L'e-szczur

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
19 maj 2006, 06:20:0219.05.2006
do
Użytkownik L'e-szczur napisał:

> [...]
> centra, czy cos z Wltem w roli glownej..... Zestaw moze byc
> przystosowany do odbioru w systemie PAL i regionie 2 (na nba.com

Mogę dorzucić magazy Hoop z epoki (wczesne lata 90-te). Ale na dzisiaj
to po prostu wyślesz to DVD WiLQowi a ja makulaturę Tobie - i po sprawie.

pzdr

TRad

Hubert Janiszewski

nieprzeczytany,
19 maj 2006, 06:53:1819.05.2006
do

Tomasz Radko napisał(a):

> na dzisiaj
> to po prostu wyślesz to DVD WiLQowi a ja makulaturę Tobie - i po sprawie.

Nie tak szybko. Ja tez sie postaram przylaczyc do zabawy (uff, dobrze
ze czas do 30. czerwca). Tylko okreslmy ostateczne reguly. Jestem za
tym, zeby je troche uproscic - na poczatek proponuje wywalic liczbe
zwyciestw w p-o (bo brak tu statystyk w strawnej formie) oraz usunac
ograniczenie okreslajace, ze mamy wybrac po 6 graczy z konferencji (bo
sprawdzanie kiedy jaki team gral w jakiej konferencji wydaje mi sie
nuzace i ponad moja sile i ochote).

Nurtuje mnie jeszcze kwestia tego, jak okreslic do jakiej pozycji mozna
przypisac danego zawodnika? Kto bedzie decydowal czy mialem prawo
wstawic zawodnika X do mojego skladu jako G czy jako F?

Pzdr,
HubertJ

L'e-szczur

nieprzeczytany,
19 maj 2006, 07:37:3919.05.2006
do

Hubert Janiszewski napisał(a):

> Nurtuje mnie jeszcze kwestia tego, jak okreslic do jakiej pozycji mozna
> przypisac danego zawodnika? Kto bedzie decydowal czy mialem prawo
> wstawic zawodnika X do mojego skladu jako G czy jako F?

Hubert kurna i wszystko popsules. To bowiem miala byc "szara strefa"
pozwalajaca na taka interpretacje zebym ja mogl wreszcie wygrac ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
19 maj 2006, 07:50:5119.05.2006
do
Użytkownik Hubert Janiszewski napisał:

> [...]
> ograniczenie okreslajace, ze mamy wybrac po 6 graczy z konferencji (bo
> sprawdzanie kiedy jaki team gral w jakiej konferencji wydaje mi sie

Z p-o OK, ale bez konferencyj to się za łatwe zaczyna robić.

> Nurtuje mnie jeszcze kwestia tego, jak okreslic do jakiej pozycji mozna
> przypisac danego zawodnika? Kto bedzie decydowal czy mialem prawo
> wstawic zawodnika X do mojego skladu jako G czy jako F?

Zgodnie z opisem gracza na basketballreference.

pzdr

TRad

wiLQ

nieprzeczytany,
19 maj 2006, 22:35:1719.05.2006
do

> Na razie zainteresowanych jest od biedy dwóch menago, jak zamiar zabawy
> zgłosi 7-8, to pomyślimy.

Hmm, tzn jesli nie zglosi sie przynajmniej 7 chetnych to nie ma co
zaczynac nad tym pracowac?
I gdzie wysylamy odpowiedzi?
Na grupe czy na Twoja poczte (skoro juz nie chcesz byc uczestnikiem...)?

--
pzdr
wiLQ

Tomasz Radko

nieprzeczytany,
20 maj 2006, 04:36:1320.05.2006
do
Użytkownik wiLQ napisał:

Na pocztę. Oczywiście rostery upublicznię, chodzi o prace w warunkach
(nie)kontrolowanej samodzielności. A zabawa w trzech sensu nie ma, bo
istota pomysłu jest rotiserie (inaczej to naprawdę zwykła
optymalziacja), a rotiserie bez 7-8 menago to smutny żart.

pzdr

TRad

Hubert Janiszewski

nieprzeczytany,
22 maj 2006, 04:19:1922.05.2006
do
Tomasz Radko napisał(a):

> [...]
> istota pomysłu jest rotiserie (inaczej to naprawdę zwykła
> optymalziacja), a rotiserie bez 7-8 menago to smutny żart.

Ja proponuje, zebys jednak wzial udzial w konkursie (nie jako commish
tylko jako manager). Byloby nas juz czterech.
Rola komisarza jest dosc prosta. Znalezienie kogos, kto pozbieralby od
nas rostery i je potem upublicznil moznaby pewnie latwo znalezc wsrod
tych grupowiczow, ktorzy nie odwaza sie zmierzyc z konkursem :-)

Pzdr,
HubertJ

Nowe wiadomości: 0