jakie przebiegi wytrzymuje Nexus ???

Ryszard Ochudzki

Witam

Tak sobie ostatnio wymysliłem ze złożę sobie teraz rower na Nexusie.
Przeznaczenie to turystyka; od czasu do czasu z sakwami. Tego Nexusa to
wymyśliłem sobie dlatego że jeżdze holendrem z Sachs super 7 i zauwazyłem
jeżdąc troche po okolicy, ze z tych 7 przełozeń i tak uzywam tylko dwóch
(płasko / góra ).
Biore po duwage wersje nexusa 4 - lub 7 biegową .

Pytanie : Czy ktoś ma jakeis doświadczenia (pozytywne/negatywne) z Nexusem w
turystyce ?; ile wytrzymuje itd.. czy na przykład to nie totalna kicha o
tego itp..

Pozdrawiam
Rychu

Konrad

witam.
podlacze sie pod pytanie i dalacze do niego pytanie o opinie uzytkownikow
hamulca rolkowego przedniego NEXAVE ?
jak to sie sprawdza w turystyce?

==============
Konrad Ziędalski
Waw (Bródno)
GG: 305833
amnonim at wp kropka pl
czarny wheeler, sakwy

Zbycho BikeRider

Konrad śro 22. października 2003 11:06 wrote:

> witam.
> podlacze sie pod pytanie i dalacze do niego pytanie o opinie uzytkownikow
> hamulca rolkowego przedniego NEXAVE ?
> jak to sie sprawdza w turystyce?

Odpowiem wam obu razem, moje doświadczenia pochodzą z Norwegii.
Miałem w Norwegii fajowego mieszczczucha z 3 biegową przerzutką w piaście
SACHSa, miałem też rower z 1936 roku !! z dwu-biegową piastą SACHSa -- same
superlatywy. tak więc moje nastawienie do przerzutek w piście było bardzo
pozytywne.
Będąc kiedyś nad Hardangerfjordem (Ha! W Norwegii fjordy to mi z ręki
jadły!!) chcąc pojechać na lodowiec wypożyczyłem rower górski z piastą
Nexave 7 sp. Totalna porażka!
Ta piasta jest skonstruowana trochę inaczej niż piasty SACHSa: w Nexusie
biegiem bezpośrednim jest środkowy, który nie nadaje się do niczego poza
lajtowym kulaniem się przez park. Na szybszych biegach piasta generuje
takie opory wewnętrzne, że szybsza jazda i tak nie jest możliwa. <do bani>

A hamulce rolkowe Shimano z serii Nexus zostały zaskarżone prze miejscową
Federację Konsumentów jako niebezpieczne !! i zostały odgórnie wycofane z
rynku. Wszystkie rowery z tymi piastami musiały być przerobione.
Te hamulce nie mają żadnej modulacji, hamują w sposób trudny do
przewidzenia, ich ogólna sprawność jest słaba a mocniejsze prszyciśnięcie
klamki powoduje niekontrolowane blokowanie koła. W przypadku koła
przedniego może to sprawić przykrą niespodziankę. <do bani>

narazicho, Zbycho BikeRider

Konrad

> [...]
> Będąc kiedyś nad Hardangerfjordem (Ha! W Norwegii fjordy to mi z ręki
> jadły!!) chcąc pojechać na lodowiec wypożyczyłem rower górski z piastą

a czy mozesz cos napisac o piastach srama SPECTRO 3/5 ?

pozdrawiam, konrad.

Marcin Hyła

Ryszard Ochudzki wrote:

> Witam

Też witam. Nie wiem, ale...

> [...]
> (płasko / góra ).
> Biore po duwage wersje nexusa 4 - lub 7 biegową .

jeździłem wiele razy na pozyczonym rowerze na nexusie 7 biegowym i biegi
lubiły przeskakiwać. Było to denerwujące. Być moze wynika to z
nieprezycyjnej regulacji, ale moze jest wynikiem zużycia. Nie wiem.

> Pytanie : Czy ktoś ma jakeis doświadczenia (pozytywne/negatywne) z Nexusem w
> turystyce ?; ile wytrzymuje itd.. czy na przykład to nie totalna kicha o
> tego itp..

W turystyce - żadnych. Widziałem raz Niemca na siedmiobiegowym Sachsie
który objechał pół Europy.

Sam uzywałem kontry przez wiele lat, ale wczesniej miałem b. uzywanego,
starego sturmey archera, który czasem w ogóle nie zmieniał biegów i
mogłem krecic pedałami w przód lub tył bez żadnego przełożenia.
Planetarna przerzutka musiała być strasznie wyrobiona.

Teraz mam od kilku tygodni nexusa 3 (na miasto, wystarcza z naddatkiem,
siedmiobiegowe piasty jawią mi się teraz jako zupełnie niepotrzebny
gadżet ;-) i miałem problemy tylko z regulacją, ale też z jakims
tajemniczym +ocieraniem+.

Od kilku dni co pewien czas na nadbiegu piasta wydaje dzwieki dziwne i
sprawia przy tym wrazenie jakby stawiała cos jakby wieksze opory.
Zrzucam bieg na nizszy, wyzszy - znika samoistnie. Czasem znika samo z
siebie. Może ktos wie, co trzeba naprawic?

pozdrowionka z Gdańska

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl http://krakow.rowery.org.pl

Wilq

> [...]
> lajtowym kulaniem się przez park. Na szybszych biegach piasta generuje
> takie opory wewnętrzne, że szybsza jazda i tak nie jest możliwa. <do bani>

http://www.sheldonbrown.com/nexus.html
http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html

Sheldon z tego co wypisuje na swojej stronie to jest zadowolony ze swojego
Nexusa, i watpie, aby robil to jako reklame

Pozdrawiam

Witek

Zbycho BikeRider

Wilq śro 22. października 2003 17:57 wrote:

> http://www.sheldonbrown.com/nexus.html
> http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
>
> Sheldon z tego co wypisuje na swojej stronie to jest zadowolony ze swojego
> Nexusa, i watpie, aby robil to jako reklame

Gdzie tam jest napisane, że Sheldon jest zadowolony? I że w ogóle używa
takiej piasty? Jest tylko kupa reklamowego bla bla bla, że nowatorskie, że
całkowicie osłonięte. Najsilniejszym atutem ma być rozpiętość biegów.
Napisane jest też, że hamulców rolkowych nie polecają na przód.
A na końcu odnośnik do strony o tym, że w sprzedaży mają piasty Nexus.<lol>

Pierwotne pytanie o przebieg w turystyce sugerowało pewne zastosowanie.
Uważam, że do takich zastosowań ta piasta nie jest dobra, wręcz <do bani>.
Ale gdyby moja Mama, która kilka razy do roku jedzie na działkę rowerem, ok
3 km w jedną stronę, pytała o te piasty to bym jej polecił, serio!

narazicho, Zbycho BikeRider

Wilq

Przepraszam, ze wyslalem Ci na priva, ale narazie jestem zmuszony uzywac
Outlooka i troche sie gubie w jego obsludze.

> Gdzie tam jest napisane, że Sheldon jest zadowolony? I że w ogóle używa
> takiej piasty?

http://sheldonbrown.org/px7.html

When the Shimano Nexus 7-speed hub became available, I bought one and
installed it. This was a considerable improvement over the FM ( 4-speed
Sturmey-Archer FM ). In addition to being more efficient, it has a very nice
spread of gears. I like it very much indeed.

dalej jest juz o hamulcu

The hub came with a "Roller Brake" (drum brake), but this was a separate
module, and I chose to leave it off, since it weigs about 1
1/4 pound (over half a kilo) which is rather heavy for a brake

> Pierwotne pytanie o przebieg w turystyce sugerowało pewne zastosowanie.
> Uważam, że do takich zastosowań ta piasta nie jest dobra, wręcz <do bani>.

Ja uwazam np. ze SRAM ma za duza rozpietosc jak na ilosc biegow i tez nie
wiem czy to jest takie dobre rozwiazanie.

Pozdrawiam

Witek

Ryszard Ochudzki

Witam ponownie
No dziękuje wszytkim za opinie i czekam na kolejne.
Zanim zapytałem troche googlowałem; strone Sheldona czytałem. W moim
Sachs`ie Super 7 mam pewne problemy ze zmianą biegów, ale wobec waszych
opinii powoli sie zaczynam zastanawiac czy go po prostu nie przełożyc go do
tego nowego turystyka a w holendra wpakować nexusa albo sturmey-archera 3
biegowego ;) . Zakres 7 przełożeń raczej w zupełności mi wystarczy a pod
wielką góre to wole isć pchając bajka i podziwiać krajobrazy :-) . Jednak
mnei ciągle intersuje to czy ktoś sie gdzis wypchnąl na czymś takim , czy mu
sie rozpieprzyło w trasie tak że dalej nei pojechał ; itd...

Pozdrawiam
Rychu

P. S .: a ten rower Px7 sheldona to pewnei dalej niż po bułki do sklepu nie
jeździ .......;)

Piotr Postek

Użytkownik "Ryszard Ochudzki" <r.och...@interia.pl> napisał w
wiadomości news:bn5mun$k2m$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
Nexusem w
> turystyce ?; ile wytrzymuje itd.. czy na przykład to nie totalna

Ja mam 4-kę, mogę tylko powiedzieć, że po 2000km nie widać oznak
zużycia, przeskakiwania biegów nie zaobserwowałem, kontra zwłaszcza na
mokrym i błotku sprawdza się doskonale.
Na kołach 28' nie byłem się w stanie na płaskim do 50km/h rozpędzić,
ale do turystyki to chyba nie jest niezbędne :-)
Jak na razie nie jeździłem z dużym bagażem, najwyżej namiot na
kierownicę i plecak z ciuchami na bagażnik, w przyszłym roku dokupię
sobie sakwy i powojażuję trochę lepiej.
Podsumowując jak na razie jestem zadowolony, choć następna przerzutka
będzie chyba miała więcej biegów.
pozdrawiam
piter

Ryszard Ochudzki

Ewcapada Ewa Kaus

Wprawdzie nie turystyka ale mialam okazje jezdzic na wypozyczalnianym
rowerze z Nexusem 4-biegowym, manetka obrotowa.

Nowy to ten rower nie byl, ale jezdzil spoko i z przerzutka nie bylo
zadnych problemow.

Tak sobie mysle ze gdyby to nie bylo odporne to by tego do wypozyczanych
rowerow nie zastosowali, bo czasem ludzie te rowery niezbyt dobrze traktuja.

Pozdrowionki

Ewcapada